Witam i zapraszam do zapoznania się z moją stroną internetową Nazywam się Irena Loch



Pobieranie 10.73 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar10.73 Kb.
Witam i zapraszam do zapoznania się z moją stroną internetową

Nazywam się Irena Loch i jestem studentką Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania w Warszawie.

Od wielu lat pracuję w dominującej firmie telekomunikacyjnej.

Praca pochłania sporą część mojego czasu, dlatego każdą wolną chwilę poświęcam rodzinie.

Aktualnie uczestniczę w seminarium dyplomowym i przygotowuję się do obrony pracy dyplomowej, której tematem jest:
Plan marketingowy a sukces firmy
No cóż, na początek co to jest plan marketingowy?

Wg Jerzego Altkorna plan marketingowy jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania przedsiębiorstwem. Spełnia on szereg funkcji, a w szczególności:



  • stanowi podstawę oceny realności planowanych przedsięwzięć rynkowych;

  • stanowi podstawę dla formułowania szczegółowych zadań i programów działania służb marketingowych i współdziałających z nimi jednostek organizacyjnych;

  • określa „normy” stanowiące podstawę bieżącej regulacji i kontroli skuteczności działań marketingowych.

W ciągu ostatniej dekady planowanie wzbudziło coraz większe zainteresowanie wśród teoretyków marketingu. Brak zainteresowania marketingiem wynika z dążenia firm do osiągnięcia krótkoterminowych celów finansowych.

Celem mojej pracy jest przedstawienie możliwości, jakie niesie za sobą stworzenie planu marketingowego i stworzenie zintegrowanego układu umożliwiającego realizację strategii i cząstkowych programów marketingowych, za pomocą, których osiągnięcie tych celów stanie się możliwe i firma może odnieść sukces.

Moim zdaniem poprawna struktura planu marketingowego powinna obejmować:


  1. Streszczenie dla kierownictwa

  2. Analizę sytuacyjną

  3. Analizę rynków docelowych

  4. Problemy i możliwości działania

  5. Cele działalności marketingowej

  6. Strategie marketingowe

  7. Taktyki marketingowe

  8. Zasady wdrażania i kontroli

  9. Podsumowanie

Dobrze przemyślany i skonstruowany plan marketingowy może znacznie poprawić efektywność marketingu. Dzięki niemu cała działalność marketingowa firmy jest dobrze skoordynowana i sprzyja rozwojowi firmy.

Zlikwidowanie niektórych barier wymaga zmiany nastawienia firm, którym często brak orientacji marketingowej. O powodzeniu marketingu w firmach decydują dwa istotne czynniki: opracowanie kompleksowego i spójnego planu marketingowego wraz z kształtowaniem orientacji marketingowej w firmie oraz promowanie postawy zorientowanej na klienta.




Literatura:

  1. Praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, „Podstawy Marketingu” Instytut Marketingu IM Wyd. III Kraków 1998.

  2. Lechosław Grafowski, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzosek, „Marketing” PWE Warszawa 1992.

  3. Adrian Payne, „Marketing Usług” PWE Warszawa 1996.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna