Wskazówki dla autorów publikacji zasady ogólne



Pobieranie 15.23 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar15.23 Kb.



Wskazówki dla autorów publikacji
zasady ogólne:
Praca powinna być napisana w edytorze tekstu z zachowaniem następujących reguł:

  • marginesy 2,5 cm;

  • wszystkie wiersze tekstu pracy (łącznie z pustymi) powinny być ponumerowane (kolejne cyfry od 1...), na lewym marginesie;

  • czcionka Times New Roman 12 pkt (także tytuły tabel i rysunków) z pojedynczym odstępem między wierszami;

  • justyfikacja obustronna;

  • nazwy łacińskie winny być pisane są kursywą;

  • kolejne rozdziały pracy, pisane dużymi literami, prosimy oddzielić pustą linią.

  • Prosimy nie stosować żadnych innych sposobów formatowania czcionek i akapitów; także znaków tabulacji.

  • Należy stosować jednostki układu SI. Przykładowy zapis: µmol·m-2·s-1 , dt·ha-1

  • Równania matematyczne podajemy w osobnych wierszach korzystając z edytora równań.



układ pracy:
Tytuł pracy w języku polskim i angielskim


  • STRESZCZENIE – przedstawienie uzyskanych wyników i sformułowanych wniosków – 100–150 słów (w językach polskim i angielskim)




  • SŁOWA KLUCZOWE – w językach polskim i angielskim




  • WPROWADZENIE (WSTĘP) – omówienie dotychczasowego stanu wiedzy w przedmiocie oraz sformułowanie celu podjętych badań




  • MATERIAŁY I METODY – dokładny i jasny opis zastosowanych metod; łącznie z opisem zastosowanych metod statystycznych




  • WYNIKI – dokładny i przejrzysty opis rezultatów uzyskanych w danej pracy




  • DYSKUSJA – omówienie uzyskanych w pracy wyników na tle rezultatów dotychczasowych badań

oraz ich porównanie z osiągnięciami innych badaczy; dopuszczalny jest także układ:





  • WNIOSKI końcowe lub PODSUMOWANIE




  • PIAMIENNICTWO – tylko pozycje autorów przywołanych w tekście pracy oraz zastosowanych programów



    • Wykaz piśmiennictwa powinien być zestawiony w porządku alfabetycznym, według nazwisk autorów (pierwszego autora) i zredagowany w następujący sposób:

    • nazwisko (-a) autora (-ów), inicjały imion;

    • rok wydania pracy. Gdy prac tego samego autora wydanych w danym roku jest więcej niż jedna, należy po roku oznaczyć poszczególne pozycje a, b itd.;

    • w przypadku prac pisanych cyrylica (nazwiska autorów i tytuł pracy) należy zastosować transliterację łacińską;

    • skrót bibliograficzny tytułu czasopisma oraz numery tomu, zeszytu, strony; w przypadku książek – tytuł, skrót bibliograficzny wydawnictwa i miejsce wydania;


przykłady piśmiennictwa:
Kołota E. 1983. Czynniki wpływające na zawartość azotanów w warzywach. Post. Nauk Rol. 1, 25-37.

Swaminathan B., Harmon M.C., Mehlman I.J. 1982. A Review Yersinia enterocolitica. J. Appl. Bacteriol. 52, 150-183.



Bočev G.N., Šišluk R.A. 1975. Gidralizujemost` belkovych veščestv severnomorkoj kilki i marokanskoj sardiny. Trudy AtlantNIRO 75, 94-95.


  • PODZIĘKOWANIE (ewentualnie)




  • WYKAZ SKRÓTÓW (ewentualnie)


redagowanie pracy:


  • Ponumerowane tabele, rysunki zdjęcia, schematy, wykresy zamieszczamy na końcu pracy, na osobnych stronach Tabelę formatujemy stosując linie poziome na początku i końcu tabel oraz w wierszach główki tabeli. Prosimy nie stosować linii pionowych. Liczby podajemy z dokładnością do 3 cyfr znaczących. W tabelach stosujemy operatory i symbole matematyczne, np. x .




  • Tytuły i opisy tabel oraz rysunków należy podać w językach polskim i angielskim


sposób składania prac:


  • Praca wraz z tabelami, rysunkami, zdjęciami i schematami powinna być przygotowana w formie jednego pliku w formacie doc lub pdf.




  • W osobnym pliku proszę podać: pełne imię i nazwisko autora (-ów); pełną nazwę i adres macierzystej jednostki naukowej autora (-ów); pełne dane adresowe (wraz z adresem poczty elektronicznej) autora do korespondencji.



prace należy kierować:
na adres redakcji: biometr@zut.edu.pl


prace zaakceptowane do druku:
Prace zaakceptowane do druku, po recenzji, należy przesłać w następującej formie: tekst, tabele wraz z tytułami wykresów, zdjęć i schematów w formie jednego pliku w formacie doc (bez numeracji wierszy).
Wykresy, zdjęcia i schematy w formie plików źródłowych (akceptujemy popularne formaty, takie jak: xls, cdr, bmp, cpt, jpg, tiff, stg).
Do pracy należy dołączyć szczegółowe ustosunkowanie się do uwag recenzenta oraz redaktora naczelnego, podpisane oświadczenie odnośnie praw autorskich (format pliku pdf) oraz ewentualnie kopię wniesionej opłaty wydawniczej (format pliku pdf).




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna