WspóŁczesna socjologia mediów treści kształcenia



Pobieranie 4.78 Kb.
Data10.05.2016
Rozmiar4.78 Kb.
WSPÓŁCZESNA SOCJOLOGIA MEDIÓW
Treści kształcenia:

  1. Pojęcia reprezentacji i symulacji we współczesnej socjologii mediów.

  2. Francuska i niemiecka teoria mediów.

  3. Język nowych mediów w ujęciu Lva Manovicha.

  4. Analiza i interpretacja tekstów medialnych.

  5. Kreacje obrazów rzeczywistości społecznej i politycznej w mediach.

  6. Wpływ nowych mediów na procesy psychologiczne i społeczne
    w kontekście determinizmu technologicznego (od McLuhana do de Kerckhove’a).


Literatura podstawowa:

  1. A. Ogonowska, Między reprezentacją a symulacją. Szkice z socjologii mediów, Kraków 2007.


Literatura uzupełniająca:

  1. J. Baudrillard, Symulakry i symulacje, Warszawa 2005.

  2. Widzieć. Myśleć. Być. Technologie mediów, red. A.Gwóźdź, Kraków 2001.

  3. R.W. Kluszczyński, Film. Wideo. Multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków 2002.

  4. L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006.



Agnieszka Ogonowska



©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna