Wydawnictwo Vliegen Verlag wprowadza w czerwcu na rynek druga część serii przewodników kulturalnych po polskich metropoliach – CityCult Polska Festivals



Pobieranie 24.7 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar24.7 Kb.
Komunikat prasowy wydawnictwa Vliegen Verlag GmbH Berlin




Wydawnictwo Vliegen Verlag wprowadza w czerwcu na rynek druga część serii przewodników kulturalnych po polskich metropoliach – CityCult_Polska_Festivals
Berlin, 14. czerwca 2010 – CityCult_Polska_Festivals jest drugą częścią kultowej serii CityCult_ wydawnictwa Vliegen Verlag. Ten ultymatywny przewodnik kulturalny zaprasza do podróży po polskich festiwalach: w CityCult_Polska_Festivals głos zabiera dziewięciu znawców współczesnej polskiej kultury i sztuki, opisując ponad 70 festiwali w ponad 30 miastach Polski, te starsze, pełne tradycji imprezy kulturalne i te całkiem nowe, imprezy odbywające się w każdym regionie i o każdej porze roku, różnego formatu i z różnych dziedzin: sztuka, teatr, muzyka, taniec, film, design, kultura innych krajów.
Dla niemieckiego czytelnika zainteresowanego kulturą, i dla turysty, a przede wszystkim dla turysty festiwalowego, ta książka to absolutna lektura obowiązkowa, a przy tym bardzo atrakcyjny towarzysz podróży, i być może jedna z najpiękniejszych promocji Polski jako kraju eventów kulturalnych.
Łatwym staje się podróżowanie z nim po Polsce dzięki małemu formatowi przewodnika „kieszeni od spodni” (pasuje też do kieszeni kobiecych spodni), miękka i szyta oprawa (nie rozpada się przy częstym użyciu), zmywalna i wpadająca w oko zielona okładka (nie zgubi się), spis rzeczy dla orientacji, spis treści z podaniem miesięcy, w których odbywają się festiwale, informacje o cenach oraz podanie stron internetowych imprez. Tym samym czytelnik zawsze może zasięgnąć informacji o terminach imprez w przyszłych latach – a w ten sposób przewodnik nie traci na aktualności.
CityCult_Polska_Festivals ukaże się 23.06.2010 w limitowanym nakładzie 6.000 egzemplarzy. Wydanie można nabyć w kioskach, salonach prasy, specjalistycznych księgarniach (dworcowych i lotniskowych) w Niemczech w cenie Euro 10,-. Sprzedaż w Polsce jest planowana od 1.07.2010 w cenie PLN 39,- w księgarniach Empiku, salonach Relay i w wybranych galeriach, muzeach, sklepach i kawiarniach. Na 2010/2011 planowane są dalsze wydania przewodników zarówno po większych metropoliach polskich jak i po tych – mniej znanych niemieckiemu czytelnikowi – miastach tj. Szczecin, Częstochowa, Katowice, Bydgoszcz, Rzeszów, Przemyśl, Toruń, Zielona Góra.
Fragment CityCult_Polska_Festivals do wglądu pod:

www.polenplus.eu/presse/ccpf/Leseprobe CityCult_Polska_Festival.pdf
Zamówienia egzemplarzy CityCult_Polska_Festivals dla prasy proszę kierować bezpośrednio do wydawcy: cityguide@pplus-magazine.eu.
Detale techniczne:


  • Tytuł: CityCult_Polska_Festivals

  • Wydawnictwo: Vliegen Verlag

  • Miejsce: Berlin 2010

  • Wydawcy: Antje Ritter-Jasińska, Małgorzata Luiza Pottmann

  • Autorka: Agnieszka Berlińska

  • Insiderzy: Stach Szabłowski, Joanna Leśnierowska, Monika Powalisz, Jacek Hawryluk, Agnieszka Szydłowska, Aga Zaryan, Katarzyna Wielga, Tomek Rogalik, Maciej Szajkowski

  • Tłumaczenia: Antje Ritter-Jasińska, Johanna Meyer-Gohde, Sandra Ewers

  • Język: niemiecki

  • Strony: 140

  • Zdjęcia: 88

  • Festiwale: 72

  • Miasta: 32

  • Oprawa: klejony i szyty

  • Okładka: miękka

  • Format: 10 x 16,5 cm

  • Waga: 106 g

  • Cena: 10,-€ / 39,-PLN

Więcej informacji i publikacji z wydawnictwa Vliegen Verlag pod: www.vliegen-verlag,eu.

Zapytania i zamównienia egzemplarzy recenzyjnych proszę kierować do:
Małgorzata Luiza Pottmann

Vliegen Verlag GmbH

Marketing / PR

M: malgorzata.pottmann@pplus-magazine.eu

T: +49 89 444 897 83

F: +49 3212-1275457



Wstęp:

„Polska ma do zaoferowania nie tylko czarującą przyrodę i architekturę reprezentującą wszystkie style i epoki, ma także jedyne w swoim rodzaju festiwale, których liczba ciągle wzrasta. Jest ich prawie tyle, ile weekendów ma rok kalendarzowy.


Każdy znajdzie tu coś dla siebie: najnowsze polskie produkcje filmowe można oglądać nad Bałtykiem w Gdyni, a w ślad za legendami jazzu podąża się do Zakopanego, reggae słucha się na Mazurach, można też zwiedzać polskie miasta biorąc aktywny udział w imprezach dizajnerskich, teatralnych albo tanecznych.
Polska oferuje tyle festiwali, że trzeba by na nie jeździć przez cały rok, aby je wszystkie zobaczyć. To może być nowy sposób na poznanie sąsiada o tysiącu obliczach. Turystyka eventowa należy do najprzyjemniejszych wariantów spędzania urlopu. Dzięki niej można także lepiej poznać kraj będący celem podróży i mieszkających w nim ludzi. Z tego powodu organizatorzy wycieczek turystycznych coraz częściej do swej oferty dołączają wizyty na festiwalach i imprezach kulturalnych. W tej publikacji turyści indywidualni mogą znaleźć dla siebie coś interesującego. Nasz przewodnik opisuje zarówno imprezy masowe, które często są wspierane przez instytucje państwowe jak i imprezy niszowe, które przeważnie istnieją tylko dzięki entuzjazmowi ich twórców, często pionierskich wizjonerów, ludzi niezwykle kreatywnych w działaniu. Te imprezy oczarowują wyjątkową, wręcz intymną atmosferą.
Kto szuka odpowiedniej zachęty do podróży po Polsce, tutaj ją znajdzie: w publikacji CityCult_Polska_Festivals głos zabiera dziewięciu znawców współczesnej polskiej kultury i sztuki, opisują ponad 70 festiwali w ponad 30 miastach Polski, te starsze, pełne tradycji imprezy kulturalne i te całkiem nowe, imprezy odbywające się w każdym regionie i o każdej porze roku, różnego formatu i z różnych dziedzin: sztuka, teatr, muzyka, taniec, film, design, kultura innych krajów.
Polska potrafi uwodzić nie tylko własną kulturą, ale także egzotycznymi, odległymi światami; przedstawia własne tradycje i łączy je ze współczesnymi, nowymi pomysłami; przy tym nie zapomina jak się świętuje, odpoczywa i jak się wspólnie spędza czas; w ten sposób inicjuje i uczestniczy w kreatywnym i otwartym dialogu z innymi kulturami.”


Fragmenty:
FESTIWAL FILMOWY: Era Nowe Horyzonty. Międzynarodowy Festiwal Filmowy
„Nowe horyzonty” to autonomiczna planeta, festiwal totalny. Stoi za nim Roman Gutek, filmowy nałogowiec, któremu kino jest potrzebne do życia bardziej niż powietrze. Ma przy tym tę zaletę, że swoją pasją zaraża innych. Przeglądy i festiwale (w tym słynny Warszawski Festiwal Filmowy) organizuje od wczesnych lat 80. O jego pracoholizmie i bezwarunkowej miłości do filmów, kosztem ludzi i współpracowników – krążą już legendy. Ale wobec żadnego innego dystrybutora polska publiczność nie ma takiego długu wdzięczności. To Gutek, uczulony na produkcje Hollywoodzkie, wprowadził do naszych kin Petera Greenawaya, Pedro Almodovara, Larsa von Triera, Mike'a Leigh, Jima Jarmuscha, Dereka Jarmana, Parka Chan-wooka, Paula Coxa czy Wong Kar-Waia. A kieruje się przy tym tylko własnym nosem. Mówimy w Polsce „film Gutka” mając na myśli kino autorskie, niezależne, niepokorne, wykraczające poza klasyczne definicje kina narracyjnego. To synonimy. I „Nowe Horyzonty” mają ten sam charakter, tylko na dużo, dużo większą skalę. Gutek i zaufani współpracownicy jeżdżą na wszystkie festiwale świata, by wyszperać to, co najciekawsze w kinie autorskim. „Nowe Horyzonty” w ciągu 10 lat dwa razy przenosiły się do większego miasta, bo program jest tak bogaty, a publiczność tak liczna, że ani Sanok, ani Cieszyn nie były w stanie go pomieścić. Od czterech lat odbywa się we Wrocławiu, ale stali bywalcy do dzisiaj nie mogą odżałować atmosfery, jaka wytwarzała się wokół festiwalu w Cieszynie. Oddychało nią dosłownie całe miasto i pół Polski. W ogromnym Wrocławiu siłą rzeczy festiwal mniej rzuca się w oczy, ale za to gwarantuje zaplecze dla organizacyjnego rozmachu Gutka. W zeszłym roku na program złożyło się 545 filmów! Obejrzało je ponad 120 tysięcy widzów. Ale Gutek, jak to nałogowiec, potrzebuje coraz większych dawek. „Nowe Horyzonty” to nie tylko projekcje filmowe i spotkania z artystami, takimi jak Greenaway, Agnès Varda czy Guy Maddin. To również ogromny program imprez towarzyszących. Niektórzy przyjeżdżają do Wrocławia specjalnie dla koncertów lub wystaw sygnowanych przez festiwal. I tak, jak „filmy Gutka” przekraczają często granice kina, tak jego festiwal przekracza granice festiwalu. Podczas najbliższej edycji jedną z propozycji będą filmowe performance. Co to takiego? Dowiemy się w lipcu. Filmy nie angielskojęzyczne mają angielskie napisy. Bilety na poszczególne seanse ok. 4 euro, karnet open w przedsprzedaży ok. 62 euro, potem ok. 75 euro. Wrocław / różne lokalizacje / Lipiec/Sierpień.

FESTIWAL DESIGNU: Przetwory. Rezydencja Twórczego Recyklingu


Nie jest to żaden oficjalny festiwal, tylko undergroundowa akcja artystyczna. Ma dwa oblicza. Pierwszym jest konkurs dla młodych projektantów, którzy w ciągu dwóch dni trwania imprezy przetwarzają niepotrzebne, zużyte surowce na nowe, designerskie przedmioty, a publiczność i jury, w skład którego wchodzą znani projektanci, nagradzają najciekawsze realizacje. Istota Przetworów polega na tym, że wszystko odbywa się na oczach zwiedzających. Jak w prawdziwym zakładzie produkcyjnym pachnie klejem i farbą, furczą maszyny do szycia, a zgrzewarki i lutownice rozgrzewają się do czerwoności. Wszystko po to, by z foteli starego trabanta powstała futerkowa kanapa, ze sprężyny od amortyzatora – stołek, plastikowe półki zepsutej lodówki przerobione zostały na kinkiety, męska koszula na torbę, opony samochodowe na odjazdowe klapki, słoiki na lampy i tym podobne ńok. dwóch tygodni przed Gwiazdką, wszystkie konkursowe prace można kupić, a swoje stoiska mają tu także pracownie projektowe i rękodzielnicy. Oczywiście, oni również wpisują się w ekologiczne postulaty słynnej zasady 3R: Reduce, Reuse, Recykle (z ang. „ogranicz” kupowanie zbędnych rzeczy, „użyj ponownie”, „zutylizuj”). Sprzedawane tu rękodzielnicze cudeńka w większości powstały z odpadów. Są to wszelkiego rodzaju biżuterie, torby, t-shirty z nadrukami, lampy, naklejki, oryginalnie przerobione ubrania i wszystko, co mieści się w formule „z odzysku”. Z odzysku jest również przestrzeń Przetworów. Impreza co roku się przenosi, a to do opuszczonego pawilonu handlowego, a to do upadłych zakładów produkcyjnych. I chociaż z roku na rok coraz bardziej się rozrasta, nadal zachowuje swój niszowy klimat. Wstęp ok. 1,5 euro / Warszawa, różne lokalizacje / Grudzień.


Vliegen Verlag GmbH


Bizetstr. 132

D-13088 Berlin


T 00 49 30 44 03 56 50

M 00 49 170 51 37 540


VLIEGEN@VLIEGEN-VERLAG.EU

WWW.VLIEGEN-VERLAG.EU




©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna