Wymagania edukacyjne Trąbka Cykl 4 – letni Klasa I



Pobieranie 20.28 Kb.
Data27.04.2016
Rozmiar20.28 Kb.
Wymagania edukacyjne - Trąbka

Cykl 4 – letni



Klasa I
Zadania techniczno – wykonawcze


  • Zapoznanie z historią i budową trąbki ( umiejętność nazywania poszczególnych części trąbki oraz podstaw jej konserwacji i czyszczenia).

  • Zasady higieny osobistej i dbałość o instrument, ustnik, materiały nutowe, itp.

  • Podstawy techniki gry na trąbce: postawa grającego (stojąc i siedząc), trzymanie instrumentu (ułożenie rąk i palców), formowanie warg i ułożenie ustnika, technika oddechu (prawidłowe zadęcie oraz swobodne posługiwanie się aparatem oddechowym , z uwzględnieniem znaczenia artykulacyjnego języka, warg i mięśni twarzy), wydobycie dźwięku, kształtowanie jego jakości i intonacji.

  • Wprowadzenie aplikatury.

  • Wprowadzenie notacji muzycznej.

  • Nauka gry z pamięci.

  • Nabycie umiejętności prawidłowej i systematycznej pracy w domu.

  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

Zadania praktyczne



  • Gamy majorowe i minorowe w obrębie jednej oktawy, artykulacja legato i non legato.

  • Ćwiczenia zawierające różne problemy techniczne.

  • 2 utwory solowe.

  • Duety.



Klasa II
Zadania techniczno – wykonawcze


  • Utrwalanie umiejętności konserwacji, czyszczenia, rozkładania, składania i samodzielnego strojenia instrumentu.

  • Doskonalenie podstawowych elementów techniki gry.

  • Kształtowanie jakości dźwięku i intonacji.

  • Umiejętność grania z akompaniamentem fortepianu.

  • Przyswojenie podstawowych elementów obycia estradowego.

  • Wprowadzanie dalszej aplikatury.

  • Nauka czytania nut a’vista.

  • Wprowadzanie notacji muzycznej.

  • Dokładność odczytania zapisu nutowego.

  • Nauka gry z pamięci.

  • Kształtowanie umiejętności prawidłowej i systematycznej pracy w domu.

  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

Zadania praktyczne



  • Gamy majorowe i minorowe do 4 znaków w obrębie jednej oktawy.

  • Pasaże, Interwały: tercje, artykulacja legato i non legato.

  • Ćwiczenia z materiału szkół.

  • Duety.

  • 6 etiud o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • 2 drobne utwory solowe z akompaniamentem.

  • Czytanie a’ vista.

Egzamin promocyjny



  • 2 etiudy lub ćwiczenia o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • Utwór solowy z akompaniamentem.

Klasa III
Zadania techniczno – wykonawcze


  • Doskonalenie podstawowych elementów techniki gry.

  • Kształtowanie jakości dźwięku i intonacji.

  • Rozwijanie biegłości gry.

  • Doskonalenie gry z akompaniamentem.

  • Wprowadzanie dalszej aplikatury.

  • Poszerzanie skali gry.

  • Nauka czytania nut a’vista.

  • Wprowadzanie notacji muzycznej.

  • Dokładność odczytania zapisu nutowego.

  • Umiejętność koncentrowania się i pokonywania tremy.

  • Rozwijanie umiejętności gry pamięciowej i zespołowej.

  • Umiejętność świadomego ćwiczenia i korekty własnych błędów.

  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

Zadania praktyczne

  • Gamy majorowe i minorowe do 5 znaków.

  • Pasaże, Interwały: tercje, różna artykulacja.

  • Ćwiczenia z materiału szkół.

  • 6 etiud o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • 2 utwory solowe z fortepianem.

  • Czytanie a’ vista.

  • Utwory kameralne.

Egzamin promocyjny



  • 2 etiudy lub ćwiczenia o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • Utwór solowy z akompaniamentem.


Klasa IV
Zadania techniczno – wykonawcze


  • Znajomość poszczególnych odmian trąbki (B, C, D, ES)

  • Doskonalenie podstawowych elementów techniki gry.

  • Wypracowanie umiejętności samodoskonalenia, efektywnej pracy w domu.

  • Kształtowanie jakości dźwięku i intonacji.

  • Rozwijanie biegłości gry.

  • Doskonalenie gry z akompaniamentem.

  • Rozwijanie umiejętności muzykowania zespołowego.

  • Wprowadzanie dalszej aplikatury.

  • Poszerzanie skali gry.

  • Czytania nut a’vista.

  • Wprowadzanie notacji muzycznej.

  • Dokładność odczytania zapisu nutowego.

  • Zrozumienie istoty frazowania oraz wykonywania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej.

  • Rozwijanie umiejętności gry pamięciowej.

  • Umiejętność świadomego ćwiczenia i korekty własnych błędów.

  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

Zadania praktyczne



  • Gamy majorowe i minorowe do 7 znaków.

  • Pasaże, Interwały: tercje, oktawy, różna artykulacja.

  • Gama chromatyczna, akord z septymą.

  • Ćwiczenia z materiału szkół.

  • 6 etiud o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • 2 utwory solowe z fortepianem.

  • Czytanie a’ vista.

  • Utwory kameralne.

Egzamin końcowy

  • 2 etiudy o zróżnicowanych problemach technicznych.

  • Utwór solowy z akompaniamentem z pamięci.

  • Utwór kameralny.


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna