Zakładanie Serwera



Pobieranie 31.19 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar31.19 Kb.
Zakładanie Serwera
Są dwie możliwości założenia serwera w grze Medal of Honor:



  1. Pierwsza metoda i zarazem najbardziej pewna i dająca więcej możliwości to uruchomienie konsoli za pomocą komendy lub pliku uruchamiającego serwer. Taki plik znajduje się w katalogu głównym MOHAA (np. C:\Program Files\EA GAMES\MOHAA\MOHAA_server.exe). Najwygodniej jest skopiować jego skrót na pulpit. Po uruchomieniu tego pliku pojawi się okienko konsoli, ale to jeszcze niestety nie oznacza, że już założyliśmy serwer. Potrzebny będzie jeszcze plik konfiguracyjny, który stworzymy w dalszej części opisu. Jeżeli natomiast chcemy posłużyć się komendami i uruchomić serwer za pomocą gry (ikonki, którą zwykle odpalamy grę), musimy dopisać pewne komendy. Jeżeli jeszcze nie mamy ikonki do gry na pulpicie to musimy ją zrobić. W tym celu szukamy naszej ikonki tak jakbyśmy chcieli odpalić grę i naciskamy na nią prawy przycisk myszki. Pojawi się menu, w którym wybieramy ‘‘Wyślij do’’ (‘‘Send to”), a następnie ‘‘Pulpit” (‘‘Clipboard”). Czynność powtórz dwa razy bo potrzebna będzie jeszcze jedna ikonka. Jak już mamy ikonkę na pulpicie naciskamy na nią prawy przycisk myszki i wybieramy ‘‘Właściwości” (‘‘Settings”). W pasku ‘‘Element docelowy” (‘‘Target”) widnieje napis:


"C:\Program Files\EA GAMES\MOHAA\Mohaa.exe"
Aby serwer zadziałał musimy dopisać komendy i nasz napis będzie wyglądał tak:
"C:\Program Files\EA GAMES\MOHAA\Mohaa.exe" +set cl_playintro 0 +set developer 1 +set dedicated 1 +set sv_maxclients 10 +set ui_console 1 +set exec server.cfg
Najlepiej skopiować tę ścieżkę i zastąpić tę, którą macie w pasku ‘‘Element docelowy” (‘‘Target”).
Uwaga! Jeżeli decydujesz się na dopisanie ręcznie komend pamiętaj o spacjach przed każdym „+”. Nie zapomnij nacisnąć ‘‘Zastosuj”.
Poszczególne komendy oznaczają:


  • +set cl_playintro 0 wyłącza intro do gry. Możesz użyć tylko tej opcji, jeśli nie zakładasz serwera chyba, że masz ochotę ciągle oglądać to samo,

  • +set developer 1 pozwala na rejestrację serwera, ale opcja ta nie jest konieczna i można ją wyłączyć wpisując 0 zamiast 1 lub kasując ją zupełnie,

  • +set dedicated 1 włącza sam serwer, ale nas na nim jeszcze nie ma. Aby dołączyć się do gry musimy odpalić grę, ale nie tą ikonką, którą zmienialiśmy, bo uruchomi się drugi serwer, tylko tą drugą, wcześniej skopiowaną. Opcja dedicated 1 powoduje, że mamy włączone okno konsoli jako oddzielny program, co daje więcej możliwości administracyjnych, gdyż nie wszystkie komendy działają z poziomu konsoli w grze. Zmieniając wartość „1” na „0” włączy się nam od razu gra.

  • +set sv_maxclients 10 ustawia maksymalną liczbę graczy na 10. Można sobie zmienić na dowolną wartość. Opcja ta jest tu wpisana dodatkowo i nie jest konieczna, jeżeli nie mamy zamiaru zmieniać liczby graczy i będzie ona taka jak w utworzonym pliku konfiguracyjnym, który zrobimy później.

  • +set ui_console 1 włącza konsolę, która musi być włączona, gdyż za pomocą niej będziemy administrować nasz serwer,

  • +set exec server.cfg uruchamia plik server.cfg , który zrobimy później. Plik ten musi znajdować się w katalogu „main” gry np. C:\Program Files\EA GAMES\MOHAA\main

Po uruchomieniu tak zmodyfikowanej ikonki pojawi się okienko konsoli. Do gry włączamy się poprzez tę drugą, niezmienioną ikonkę lub szukamy gry w programach i uruchamiamy mohaa.exe, albo łączymy się przez All-Seeing Eye (ASE), gdzie nasz serwer powinien już być. Najlepiej znaleźć swój serwer po IP. IP serwera jest takie jak IP twojego komputera. Jeśli nie wiesz jakie masz IP to wejdź do „Panel sterowania” („Control panel”), który znajdziesz w „START”. Po uruchomieniu panelu poszukaj „Połączenia sieciowe” („LAN Settings”) i wybierz „Połączenie lokalne” to, z którego korzystasz. Następnie kliknij na nie dwa razy i przejdź na drugą zakładkę. Tam powinno być twoje IP.


Uwaga! Jeżeli serwer nie działa (nie widać go w ASE lub nie można się połączyć z gry) w okienku konsoli (tym, które wyskoczyło w windowsie) wpisz: exec server.cfg . Uruchomi się nasz plik konfiguracyjny serwera, który dopiero będziemy robić.



  1. Drugi sposób polega na uruchomieniu serwera z gry. Odpalamy grę tak jak zawsze, przechodzimy do pokoju, w którym łączymy się z grami w sieci i naciskamy tablicę po prawej („Start Game”). Tu wybieramy rodzaj gry: „Free For ALL” (FFA), „Team Match” (TM), „Round Based Match” (RBM), ,,Objective Based Match” (OBM). Co oznaczają poszczególne ustawienia? Już piszę:

    • w FFA i TM mamy:

      • „SELECT MAP” – wybór mapy, która będzie pierwsza. Mapy znajdują się w plikach *.pk3 w katalogu MAIN gry. Są to pliki spakowane zip-em i raczej nic tam nie należy zmieniać. Ścieżka dostępu do nich jest dm/. Dla FFA i TM mapy nazywają się mohdm1, mohdm2, mohdm3, mohdm4, mohdm5, mohdm6, mohdm7. Oczywiście można odpalić swoją mapę, ale musi być ona typu „dm” (death match).

      • „INACTIVE SPECTATE” – czas, po jakim gracz zostanie przeniesiony do spektatorów w sekundach, jeżeli nic nie będzie robił,

      • „INACTIVE KICK” – czas, po jakim gracz zostanie wyrzucony z serwera, jeżeli nic nie będzie robił,

      • „MAP ROTATION” – kolejność wgrywania map,

      • „MAX PLAYERS” – maksymalna liczba graczy,

      • „SCORE LIMIT” – maksymalna liczba fragów, po której mapa się zmieni. „0” oznacza, że nie ma ograniczenia.

      • „TIME LIMIT” – czas na grę, po którym mapa się zmieni,

      • „GAME SERVER NAME” – nazwa serwera, która będzie widoczna w ASE i w GameSpy,

      • „DEDICATED SERVER” – jeżeli zaznaczysz to odpalisz serwer, ale nie będziesz na nim grał (włączy się okno konsoli). Aby włączyć się do gry najlepiej użyj ASE, albo włącz grę jeszcze raz i znajdź swój serwer.

      • „USE GAMESPY...” – jeżeli zaznaczysz twój serwer będzie widoczny w GameSpy.

    • w RBM i BM mamy:

      • „SELECT MAP” – wybór mapy, która będzie pierwsza. Mapy znajdują się w plikach *.pk3 w katalogu MAIN gry. Są to pliki spakowane zip-em i raczej nic tam nie należy zmieniać. Ścieżka dostępu do nich jest obj/. Dla OBM mapy nazywają się obj_team1, obj_team2, obj_team3, obj_team4. Oczywiście można odpalić swoją mapę, ale musi być ona typu „dm” (death match) dla RBM i „obj” (objective match) dla OBJ. Mapy dla RBM są takie jak dla FFA.

      • „INACTIVE SPECTATE” – czas, po jakim gracz zostanie przeniesiony do spektatorów w sekundach, jeżeli nic nie będzie robił,

      • „INACTIVE KICK” – czas, po jakim gracz zostanie wyrzucony z serwera, jeżeli nic nie będzie robił,

      • „MAP ROTATION” – kolejność wgrywania map,

      • „MAX PLAYERS” – maksymalna liczba graczy,

      • „TEAM WIN LIMIT” – maksymalna liczba wygranych drużyny, po której mapa się zmieni. „0” oznacza, że nie ma ograniczenia.

      • „MAP ROTATION TIME” – czas, po którym mapa się zmieni,

      • „GAME SERVER NAME” – nazwa serwera, która będzie widoczna w ASE i w GameSpy,

      • „DEDICATED SERVER” – jeżeli zaznaczysz to odpalisz serwer, ale nie będziesz na nim grał (włączy się okno konsoli). Aby włączyć się do gry najlepiej użyj ASE, albo włącz grę jeszcze raz i znajdź swój serwer.

      • „USE GAMESPY...” – jeżeli zaznaczysz twój serwer będzie widoczny w GameSpy.


Uwaga! Jeżeli jesteśmy adminami naszego serwera to wypadałoby włączyć konsolę, bo bez niej nie wykonamy żadnej komendy. Konsolę uruchamiamy w opcjach gry (radio po lewej) w menu „Advanced” zaznaczając krzyżyk przy „CONSOLE”. W grze konsolę uruchamiamy klawiszem tylda „~”.
Uwaga! Jeżeli chcemy uruchomić inną mapę wpisujemy w konsoli map  przy czym nazwa mapy musi być pełna i ze ścieżką dostępu np. :
map dm/mohdm3 .
Listę map, które aktualnie załadowane są na serwer, można wyświetlić wpisując w konsoli:
sv_maplist
Można oczywiście oprócz standardowych map (stockmaps) włączyć inne mapy, ale musimy znać nazwę mapy i jej typ (obj czy dm). Map typu obj nie odpalimy, gdy ustawiona jest gra typu dm i odwrotnie. Żeby zmienić typ gry wpisujemy w konsoli:
set g_gametype 1 (1=FFA, 2=TM, 3=RBM, 4=OBM)
Z konsoli uruchamiamy także plik konfiguracyjny naszego serwera wpisując:
exec server.cfg
Po uruchomieniu serwera plikiem server.cfg można zmieniać ustawienia serwera niezależnie od tego co było napisane w tym pliku, czyli np. liczbę graczy itd. Przejdźmy teraz do stworzenia pliku konfiguracyjnego serwera.
Tworzenie pliku konfiguracyjnego server.cfg

Plik ten potrzebny jest jeżeli chcemy odpalać serwer ze wcześniej ustalonymi parametrami, takimi jak mapy, liczba graczy itd. Oczywiście jeśli ktoś lubi może za każdym razem po uruchomieniu serwera wklepywać po kolei komendy z konsoli . Plik ten nazwiemy server.cfg, ale może nazywać się dowolnie, byle tylko rozszerzenie było *.cfg. Plik ten trzeba umieścić w katalogu „EA GAMES\MOHAA\main”, gdyż jest to katalog roboczy gry. Katalog ten można zmienić odpowiednią komendą, ale po co?

Poszczególne komendy należy wpisać w pliku tekstowym za pomocą jakiegoś najprostszego edytora tekstowego np. WordPad (znajduje się w windowsie w „Akcesoria”). Jeżeli nie chce się klepać komend to po prostu skopiuj tekst poniżej i wklej do WordPad.
Uwaga! Zapisz plik z rozszerzeniem .cfg. Plik po zapisaniu musi wyglądać tak: server.cfg. Umieść go koniecznie w katalogu „EA GAMES\MOHAA\main”.
Poniżej przedstawiam przykładowy plik konfiguracyjny. Tekst za podwójnym slash’em nie jest czytany przez grę, także za // możesz pisać co chcesz. Plik ten jest tylko przykładowy i możesz dopisać do niego komendy jakie tylko chcesz np. sv_runspeed 1000 i wszyscy będą baaaaardzooooo szybko biegać (standardowo jest 250) .

// Plik konfiguracyjny serwera

seta sv_hostname "Moj serwer" //Nazwa twojego serwera widoczna w ASE i GameSpy

sets Admin "Jestem Adminem" //Nazwa admina serwera widoczna w ASE i GameSpy

sets URL "www.twojastrona.com" //Twoja strona internetowa. Jak nie masz to postaw // przed tą linią

seta sv_gamespy "1" //Serwer będzie widoczny w GameSpy (“0” niewidoczny)

net_noipx 1 //Brak protokołu IPX (lepiej nie zmieniaj jeśli nei wiesz czym dysponujesz)

net_port 12203 //Standardowy port gry (xx.xx.xx.xx:12203) – xx twoje IP

set rconpassword "haslo" // hasło potrzebne jeśli będziesz adminował serwer z innego kompa

seta sv_floodProtect "1" //

seta flood_waitdelay "10"

seta flood_persecond "4"

seta flood_msgs "4"

set sv_pure "0" // wymaga od graczy czystych plików gry (DMW?)

seta sv_allowDownload "0" // nie przesyłaj map jeżeli gracze ich nie mają

seta sv_maxRate "9000" // max 9000 bps

seta sv_fps "20" // max fps na serwerze

seta sv_maxping "999"

set sv_maxclients "10"

set sv_privateClients "2"

set sv_privatepassword "dupa6"

seta timelimit "15" // czas trwania mapy

seta fraglimit "0" // max liczba fragów do zmiany

set g_gametype "4"

set g_teamdamage "1" // ff włączony

set g_inactiveSpectate "120"

set g_inactiveKick "1200"

deathmatch "5"

seta sv_maplist "obj/obj_team1 obj/obj_team2 obj/obj_team3 obj/obj_team4"

map obj/obj_team1


CDN


Hermann Bruner


©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna