Zarządzanie wartością firmy Zarządzanie korporacją wymaga od menedżera posiadania szerokiego wachlarza kompetencji. Poza wysoko rozwiniętymi umiejętnościami interpersonalnymi musi on posiadać szczegółową wiedzę na temat kreowania wartości



Pobieranie 9.31 Kb.
Data28.04.2016
Rozmiar9.31 Kb.




Warszawa, 23 października 2013 roku

Zarządzanie wartością firmy

Zarządzanie korporacją wymaga od menedżera posiadania szerokiego wachlarza kompetencji. Poza wysoko rozwiniętymi umiejętnościami interpersonalnymi musi on posiadać szczegółową wiedzę na temat kreowania wartości przedsiębiorstwa.

Jedną z najbardziej znanych i efektywnych metod rozwijania kompetencji menedżerskich są studia MBA (ang. Master of Business Administration). Z założenia ich program skupia się na rozwijaniu ogólnych umiejętności związanych z zarządzaniem. Wielu doświadczonych menedżerów czuje jednak potrzebę dodatkowego zgłębiania finansowych aspektów kierowania firmą.

Wśród przedsiębiorców często można spotkać się z opinią, że ukończenie studiów Master of Business Administration to koniec edukacji dla menedżera. Właśnie z myślą o absolwentach MBA, którzy poszukują dodatkowej, specjalistycznej wiedzy, Akademia Leona Koźmińskiego, uczelnia posiadająca międzynarodowe akredytacje AACSB, AMBA, EQUIS, CEEMAN, oferuje zaawansowane podyplomowe kursy z obszaru finansów. W tym roku uruchomiła anglojęzyczny kurs Corporate Finance – Strategies for Creating Shareholder Value. Program szkolenia ma ułatwić uczestnikom budowanie zawodowej przewagi konkurencyjnej w obszarze finansów.

Pierwszorzędnym celem każdej firmy jest generowanie wartości dla akcjonariuszy. Co zrobić, aby cena akcji rosła? Jak zwiększyć wartość firmy, tak aby właściciel zyskał na jej sprzedaży? – to tylko przykładowe pytania, które stają przed osobami na kierowniczych stanowiskach w dużych organizacjach. Intuicja sama w sobie jest niewystarczająca. – Menedżer potrzebuje odpowiednich narzędzi, aby podejmować decyzje – uważa dr Paweł Mielcarz, specjalista z obszaru finansów z Akademii Leona Koźmińskiego. Jego zdaniem, świadome zarządzanie wartością przedsiębiorstwa nie jest sztuką, ale zbiorem konkretnych technik, których można się nauczyć. Jak uważa ekspert, najważniejsze jest zrozumienie perspektywy kapitałodawców oraz przełożenie jej na sposób funkcjonowania firmy.

Koncepcja zarządzania wartością od niemal 30 lat z powodzeniem funkcjonuje w największych międzynarodowych korporacjach. – To dzięki jej wdrożeniu powstały takie podmioty, jak Apple czy Microsoft – komentuje specjalista. Mimo to w krajach Europy Środkowo-Wschodniej nie jest to myśl przewodnia. – Oczywiście większość menedżerów zdaje sobie sprawę, że kierowana przez nich firma ma generować zyski. Często brakuje im jednak znajomości odpowiednich narzędzi, aby skutecznie zwiększać wartość organizacji – dodaje.

Kurs Corporate Finance – Strategies for Creating Shareholder Value opiera się przede wszystkim na analizie konkretnych przypadków. Międzynarodowa kadra wspólnie z uczestnikami analizować będzie kazusy firm zagranicznych. Jak zaznacza dr Mielcarz, zajęcia nie są skierowane do analityków finansowych – Celem kursu jest uświadomienie uczestnikom tego, jak ich decyzje mogą wpłynąć na wartość firmy – dodaje.

Oprócz unikatowej wiedzy, przekazywanej w formie warsztatów, uczestnictwo w programie daje możliwość czerpania korzyści z doświadczenia współuczestników szkolenia. – W kursie uczestniczyć będą osoby z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym. To świetna okazja do wymiany know-how oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych – podsumowuje Mielcarz.

Z
Małgorzata Oświata

Akademia Leona Koźmińskiego

Koordynator PR

Tel. +48 22 519 22 48

Center of Excellence

03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 59
a kontakty z mediami odpowiada: Opiekun ze strony agencji:


Izabela Jurek

Red Pen Public Relations

PR Manager

Tel. (22) 781 40 51

Tel. kom. 533 502 029



Izabela.jurek@redpen.pl





©absta.pl 2016
wyślij wiadomość

    Strona główna