14, 15, 16 sierpnia 2009 kolejny raz zapraszamy na największe w kraju święto muzyki reggae ! Ostroda reggae festiwal 2009 Miejsce: Jednostka Wojskowa ul. Czarnieckiego, Ostroda woj war-maz, Polska Ostróda Reggae Festiwal



Pobieranie 56.64 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar56.64 Kb.


14, 15, 16 sierpnia 2009

kolejny raz zapraszamy
na największe w kraju święto muzyki reggae !
OSTRODA REGGAE FESTIWAL 2009
Miejsce: Jednostka Wojskowa ul. Czarnieckiego, Ostroda woj. war-maz, Polska

Ostróda Reggae Festiwal jest kontynuacją organizowanego już w latach 80-tych przeglądu Ost-rock. Historia imprezy jest historią ludzi, którzy na początku bywali na niej jako widzowie, potem jako wykonawcy, a obecnie zajmują się organizacją festiwalu. W obecnej formie festiwal odbywa się od 2001 roku. Inicjatorem reaktywacji imprezy jest Artur „Many” Munje, który jest Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Promocji, Turystyki i Kultury oraz Piotr „Piter” Kolaj reprezentujący agencję Positive Music Promotion, który jest dyrektorem festiwalu i jednocześnie jego producentem.

Podczas 8 edycji festiwalu ORF gościł na 3 scenach ponad 300 wykonawców, w tym około 100 przedstawicieli z zagranicy, których niezapomniane występy, co roku oglądało ponad 10.000 publiczności. W ciągu minionych lat mogliśmy dzięki ORF zobaczyć nie tylko najważniejsze zespoły kształtujące polską scenę muzyki reggae, jak również gwiazdy istniejące już od ponad 25 lat Bakshish oraz Daab czy owiany legendą Izrael, który powrócił po 15 latach nieobecności, właśnie na Ostróda Reggae Festiwal 2006. Ponadto na festiwalu wystąpiły najważniejsze gwiazdy światowej sceny reggae, z takimi artystami jak: I Jah Man, Max Romeo, Misty In Roots, Steel Pulse, Yellowman, Dub Incorporation, Terrakota, Franziska, Jahcoustix, Earl 16 (GB), No More Babilon(FR), Omar Perry (JAM), General Levy (GB), Franziska (IT), Big Famili (FR), United Flavour (CZ), Full Focus Productions (SWE) czy Twinkle Brothers (JAM). Organizatorzy starali się również zapoznać publiczność z mniej znanymi w Polsce, zespołami nowej generacji, które czerpiąc z nieustającego źródła muzyki reggae, tworzą wyjątkowe brzmieniowo, kreatywne artystycznie oraz na wysokim poziomie technicznym projekty muzyczne, będące rozpoznawalną marką w państwach, z których pochodzą.

Zaufanie publiczności zostało ukoronowane przyznaniem 1 miejsca w plebiscycie organizowanym przez znane polskie pismo reggae „Free Colours”, w kategorii „muzyczne wydarzenie 2005, 2006, 2007 i 2008 roku w Polsce”, a jego organizator Piotr „Piter” Kolaj zwyciężył w kategorii „postać 2005 roku w Polsce”.

Rokrocznie podczas festiwalu mamy okazję zobaczyć, w którym kierunku podąża muzyka reggae w młodym pokoleniu. Konkursu Młodych Kapel”, staje się dla rozpoczynających swą drogę sceniczną zespołów, okazją do zaprezentowania się szerokiej publiczności festiwalowej. Konkurs oceniany jest przez jury, w którego skład wchodzą czołowi muzycy polskiej sceny reggae, dziennikarze czy osoby, dla których muzyka reggae stała się nie tylko częścią pracy, ale i pasją, jak chociażby Włodzimierz Kleszcz, znany i ceniony dziennikarz PR1, organizator koncertów i niestrudzony propagator muzyki reggae, a nagrodą jest m.in. nagranie singla w Studio Radioaktywni w Częstochowie oraz wydanie płyty przez czasopismo „Free Colours”.

Kolejnym nieodłącznym elementem ORF jest kino festiwalowe prezentujące relacje z niezapomnianych koncertów najważniejszych osób tworzących ten gatunek muzyki czy dokumenty, traktujące szeroko temat muzyki reggae w odniesieniu do kontekstu, w którym wyrosła oraz obecnej sytuacji, a tym samym poruszające ważne społecznie tematy. Seanse filmowe połączone są z prelekcjami oraz dyskusjami z artystami czy dziennikarzami odnośnie prezentowanych materiałów filmowych.

Od zeszłego roku organizatorzy postanowili w niebanalny sposób zaangażować artystów, zapraszając ich do nagrania swojej wersji „Positive Riddim”, utworu skomponowanego w 2006 roku przez dyrektora festiwalu Piotra „Pitera” Kolaja, a który to utwór z czasem stał się oficjalnym hymnem festiwalu. Ten precedens na skalę światową zaowocował płytą z interpretacjami takich wykonawców jak Earl 16 (GB), No More Babilonn(FR), Omar Perry (JAM), General Levy (GB), Franziska (IT), Big Famili (FR), United Flavour (CZ), Full Focus Productions (SWE), Terrakotę (POR), Yaz Alexander (GB), Rebel Control (GB), Xova (GB), Jah Live (BR), Rootz Underground [JAM], Dubtonic Kru [JAM], Horsman Coyote [SER] czy rodzimych zespołów Habakuk, Bakshish oraz prekursora reggae w Polsce Jerzego Mercika aka Mercedesa.

Co przyniesie ORF 2009?
Koncerty, podobnie, jak w roku ubiegłych latach, będą się odbywać na terenie dawnych koszar pruskich, w centrum miasta Ostróda. Mając do dyspozycji 3 sceny, organizatorzy zapewniają, że każdy z gości znajdzie coś dla siebie. Na Red Stage (główna scena) obejrzeć można będzie koncerty największych gwiazd światowej muzyki reggae, Green Stage przyciągnie ludzi, którzy będą mieli okazję wysłuchać muzyki reggae prezentowanej przez najlepszych selektorów oraz dee-jay’ów z Polski i Europy. „Yellow Stage” to scena umieszczona pośród stoisk handlowych, umożliwi kontakt z tą wyjątkowo radosną muzyką, podczas przerw w programie dużej sceny. Dla uczestników imprezy organizatorzy zorganizują pole namiotowe, które zlokalizowane będzie na nowej plaży miejskiej nad Jeziorem Drwęckim, skąd malowniczą promenadą będzie można w niedługim czasie dotrzeć do miejsca imprezy.

W miasteczku Festiwalowym, na przedstawicieli mediów czekać będzie profesjonalnie

przygotowane Biuro Prasowe Festiwalu, w którym poza potężną dawką informacji każdy z dziennikarzy będzie mógł odpocząć od festiwalowego zgiełku i odprężyć przy dobrym

napoju. Dziennikarzy zainteresowanych akredytacjami prosimy o kontakt mailowy:



media@positive.pl
Rodzinne miasto festiwalu, z roku na rok staje się coraz bardziej otwarte i przyjazne dla imprezy oraz publiczności festiwalowej. Dzięki władzom miasta Ostróda zmienia sukcesywnie swój wizerunek na bardziej „trójkolorowy”. Jednym z ciekawszych pomysłów, które zrodziły się ze współpracy z festiwalem jest zmiana herbu miasta.

Z myślą o rokrocznie wzrastającej liczbie publiczności, zwłaszcza zagranicznej, jest rozbudowywana i modernizowana infrastruktura hotelowo-gastronomiczna, a miasto, dzięki naturalnemu położeniu wśród jezior mazurskich, staje się również jednym z najatrakcyjniejszych miast do uprawiania sportów wodnych oraz turystyki śródlądowej.
W 2009 roku Ostróda Reggae Festiwal został wyróżniony i doceniony przez organizatorów największego festiwalu reggae w Europie Rototom Sunsplash (Udine, Włochy/ www.rototomsunsplash.com), otrzymując zapraszanie do współpracy przy organizacji European Reggae Contest, konkursu skierowanego do młodych zespołów reggae z całej Europy. Celem konkursu jest stworzenie możliwości do zaprezentowania się szerokiej publiczności zespołom i artystom zaczynającym swoją działalność sceniczną. Konkurs w pierwszej fazie polega na wyłonieniu zwycięzcy ze swojej grupy (ze względu na ogromną popularność, a tym samym liczebność zespołów reggae w naszym kraju, udało nam się przekonać organizatorów do stworzenia oddzielnej grupy, wyłącznie dla Polski). Drugim etapem jest wyjazd na festiwal do Włoch i uczestnictwo w ERC. ORF ze swej strony jest odpowiedzialny za konkurs w Polsce oraz jako partner ERC zobowiązany jest do zaprezentowania na scenie ORF zwycięzcy ERC. Dzięki owemu zaszczytowi organizatorzy ORF będą mieli okazje współpracować z najlepszymi organizatorami w Europie, a ponadto stanie się to doskonałą możliwością do promowania ORF wśród europejskich fanów muzyki reggae. Piotr „Piter” Kolaj został zaproszony do uczestnictwa w międzynarodowym jury European Reggae Contest.

Nie zapominając, że ORF to głównie święto muzyki reggae, dla naszej publiczności przygotowaliśmy bardzo atrakcyjny program, który zadowoli zarówno młodą, poszukującą, jak i dojrzałą o sprecyzowanych preferencjach muzycznych, aczkolwiek otwartą na wszelkie nowości widownię festiwal


PROGRAM ORF 2009
Piątek 14 sierpnia:
RED STAGE:

TOSH MEETS MARLEY [JAM], DUBTONIC KRU [JAM], JAH LIVE [BRA], MALEO REGGAE ROCKERS [PL], YAZ ALEXANDER [GB], RAGANA [PL], MARIKA & RUFF RADICS [PL], JUNIOR STRESS [PL]
GREEN STAGE:

OVERPROOF SOUND [GB], THE DYNAMICS [FR], JOINT VENTURE SOUND SYSTEM [PL] feat. BROTHER CULTURE [GB], SUPERSONIC SOUND [DE], MYSTIC MC [DK/JAM], SINGLEDREAD SOUND [PL] feat. HORNSMAN COYOTE [SRB] & MASS CYPHER [JAM/USA], SOUNDZ OF FREEDOM [PL], JAMVIBEZ [PL], READY 4 WAR [PL]
YELLOW STAGE:

NUFF RESPECT & RISE UP! SOUND [PL]

PIER STAGE:

JAMAL SOUND SYSTEM [PL]
Sobota 15 sierpnia:
RED STAGE:

TIKEN JAH FAKOLY [CI/FR], REBEL CONTROL [GB], VAVAMUFFIN [PL], KANA [FR], TABU [PL]

oraz w konkursie młodych zespołów

CRESKA [PL], SENSITHIEF [PL], RAGGAMOOVA [PL], CZERNIEJEWSKA [PL], ENCHANTIA [PL]
GREEN STAGE:

POW POW [DE], CITY LOCK [DE], SWS SOUND [DE], RAH RAH CREW feat. JUNIOR STRESS & EARL JACOB & TALIB MC [PL], LOVE SEN-C MUSIC [PL]
YELLOW STAGE:

NUFF RESPECT & RISE UP! SOUND [PL]

PIER STAGE:

JAMAL SOUND SYSTEM [PL]
Niedziela 16 sierpnia:
RED STAGE:

ROOTZ UNDERGROUND [JAM], RASTASIZE [PL/JAM], XOVA [GB], JAMAL [PL], JUNIOR TSHAKA /CH/, BABYLON RAUS [PL], REBELION [PL],

RAS PADDY & THE ROCKAS [NG/PL]
GREEN STAGE:

IRATION STEPPAS [GB], DIGITALDUBS [BR] feat RANKING JOE [JAM/USA], DUBMATIX [CAN], IRIELAND SOUND/ DIGITAL ROOTS MOVEMENT [DE/IRL], COLLYNIZATION SOUND SYSTEM [DE], BOB ONE [PL], ROOTS REVIVAL [PL], RAS BASS [PL], BIGGER BOSS [PL]
YELLOW STAGE:

NUFF RESPECT & RISE UP! SOUND [PL]

PIER STAGE:

JAMAL SOUND SYSTEM [PL]

Ponadto, na ostródzkim molo w piątek i sobotę odbywały się będą warsztaty bębniarskie prowadzone przez grupę Foliba, która wspólnie z uczestnikami wystąpi tam w niedzielne popołudnie.
Bilety:

Sprzedaż karnetów na ORF 2009 odbywa się poprzez sieć


http://www.ticketonline.pl/portal/start.jsp?lg=PL&m=4&lid=&eid=625976&affilateid=&wid=5
Ceny 3 – dniowych karnetów:

Do dnia 30 czerwca 2009 – 120 pln

Do dnia 31 lipca 2009 – 130 pln

Do dnia 14 sierpnia 2009 – 140 pln

Bilet jednodniowy 50 pln
Do wejścia na pole namiotowe upoważnieni są wyłącznie posiadacze 3- dniowych karnetów.

Organizatorzy:

Positive Music Promotion

Piotr Kolaj – dyrektor i producent festiwalu
Miasto Ostróda

Artur Munje – Pełnomocnik Burmistrza ds. Promocji, Turystyki i Kultury
Sponsorzy:

Fundacja Fortuna, Condohotels, Studio Radioaktywni, Calsberg, Pepsi, Red Cooler, Górska Natura, Hotel Anders
Patroni medialni:

Onet.pl, Gazeta Wyborcza, Empik, VH-1, TVP Olsztyn, TVP Kultura, Polskie Radio Euro, Uwm Fm, Reggaenet.pl, Dla Studenta.pl, Aktivist, Orientacja.pl, Ostrodaonline.pl, Independent.pl, Rasta Roots Reggae, Klubowa.pl, Fabryka Zespołów, Radioaktywne.pl, Free Colours, TV Vectra
Strona internetowa:

www.positive.pl

www.ostrodareggae.com

www.myspace.com/ostrodareggaefestival

NAJBARDZIEJ PRESTIŻOWY FESTIWAL MUZYKI REGGAE W POLSCE.
OSTRÓDA REGGAE FESTIWAL NAJLEPSZĄ PROPOZYCJĄ NA WAKACJE.
ZAPRASZA


TIKEN JAH FAKOLY [CI/FR]

Tiken Jah Fakoly to rzecznik ludu stawia za punkt honoru przypominanie nam majestatycznego dziedzictwa krajów afrykańskich, wraz z szacunkiem dla pewnych ludzkich wartości, które nie są już dłużej akceptowane w naszych krajach.

Pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej, jest członkiem plemienia Malinke, potomkiem legendarnego wojownika Fakoly Koumba Fakoly Daaba oraz należy do rodu griotów (bardów, w których rękach leży odpowiedzialność za przekazywanie tradycji, opowieści i legend o plemieniu w postaci śpiewanych opowieści). Prezentuje w swej twórczości jedyną w swoim rodzaju mieszankę rytmów reggae z brzmieniami afrykańskimi, w połączeniu z charakterystycznym i rozpoznawalnym wokalem. Tworzy muzykę, jak sam określa " budzącą sumienia", czyli zaangażowaną społecznie i politycznie, mającą na celu ukazanie oraz walkę z niesprawiedliwościami i nierównościami, których jest świadkiem każdego dnia czy to na ulicach swojej ojczyzny, czy też Francji, gdzie obecnie mieszka.

Muzykę reggae odkrył w młodym wieku, a ze swoim pierwszym zespołem Djelys założonym około 1987 roku, szybko zdobywa popularność na lokalnej scenie muzycznej, by wkrótce stać się jedną z najbardziej charyzmatycznych postaci na światowej scenie reggae.

Na swoich albumach Mangercratie (Foodocracy – 1996), Cours d’Historie (History Lesson – 1999), La Caméléon (The Cameleon – 2000), Francafrique (Franceafrica – 2002) i Coup de Gueule (Yell – 2004) rzucił światło na zawiłość politycznej i społecznej sytuacji, używając prostego i bezpośredniego języka. Zaatakował polityków, którzy wzniecają etniczną nienawiść, tych, którzy dbając o własne korzyści propagują system „Franceafrica” (szerzący się handel pomiędzy osobami dobrze poinformowanymi, kiedy reszta populacji głoduje) i tych, którzy siedzą po szyję w korupcji. Jego trafność, zuchwałość i wytrwałość szybko sprawiła, że jego nazwisko stało się powszechnie znane, zarówno na ojczystym Wybrzeżu Kości Słoniowej, jak i w pozostałej części francuskojęzycznej Afryki, gdzie stał się ważną osobistością. We Francji jego albumy Francafrique i Coup de Gueule stały się złote i w 2003 roku wygrał nagrodę Victorie de la Musique. Jednakże jego popularność zjednała mu także kilku nieprzejednanych wrogów.

W 2002 roku, kiedy sytuacja na Wybrzeżu Kości Słoniowej stała się niestabilna oraz wzrosły znacznie nastroje ksenofobiczne wobec przedstawicieli innych plemion, nacji, życie Tikena było kilkakrotnie zagrożone i został zmuszony do emigracji. Przeniósł się do Bamako w Mali, ojczystego regionu jego przodków z ludu Mandingo i tam zaczął odbudowywać swoje życie. Ze względu na głoszone poglądy polityczne w 2007 roku prezydent Senegalu uznał go za persona non grata na terenie swojego kraju.

Tiken Jah Fakony często angażuje się we wspólne projekty z różnymi muzykami. Nagrywał ze Steel Pulse na African Holocaust, Didier Awadi: Stoppez les criminels, Riké: Airt Frais, Bernard Lavilliers: Carnets De Bord, Amadou & Mariam: Dimanche À Bamako czy Dub Incorporation Diversité, and on Tata Pound: Cikan . W duecie z Akonem, amerykańskim raperem senegalskiego pochodzenia, Tiken składa hołd wszystkim swoim braciom z getta, którzy są uwikłani w konflikty nie ze swojej winy, od Iraku do Somalii. Dzisiaj Afrykańczyk jest także rozdarty pomiędzy tradycją a nowoczesnością. Tiken atakuje średniowieczne zwyczaje wymuszonego małżeństwa (Ayebada) i okaleczeń seksualnych (Non à l`Excision – No to Excision). W jego głosie zawsze słychać nutę smutku, ale (i jest to jeden z cudów reggae) jest to waleczny smutek: niestrudzony i ostatecznie pełen nadziei.

L`African został nagrany w studio, które Tiken otworzył w Bamako i nazwał H. Camara po aktorze z Wybrzeża Kości Słoniowej, z którym przebywał w początkowym etapie swojej kariery i który został później zamordowany przez szwadrony śmierci. Po raz pierwszy muzycy towarzyszący mu w tournèe pracowali razem studio, to wydarzenie miało charakter wyjątkowo symboliczny, ponieważ grupa składa się z mieszkańców: Wybrzeża Kości Słoniowej, Beninu, Karaibów i Republiki Zielonego Przylądka, jak również kilkoro artystów francuskich. Zachwycający futurystyczny dotyk „korzeni”, sprawia, że L`African jest jak dotąd zarówno najbardziej tradycyjnym, jak
i najbardziej współczesnym albumem artysty . Tą równowagę zawdzięcza zarówno włączeniu programowania hip – hopowego i użycia sampli (Yèyè w Non à l`Excision Geoffrey`a Oreymy) jak i dodatku instrumentów Mandingo (w utworze Ma Côte d`Ivoire – My Ivory Coast występuje Toumani Diabatè muzyk grający na korze).

Zaśpiewana z rodakiem Betą Simonem Ma Côte d`Ivoire niesie przekaz pojednania, budując most pomiędzy dwoma stronami, dwoma grupami etnicznymi, dwoma żalami. Ze swoją obietnicą powrotu i jedności, jest to akt wiary dla przyszłości dzisiejszego bohatera.


Dyskografia:

  1. 1993: Les Djelys(Wybrzeże Kości Słoniowej)

  2. 1994: Missiri (Wybrzeże Kości Słoniowej)

  3. 1996: Mangercratie (Wybrzeże Kości Słoniowej)

  4. 1999: Cours d'histoire (Wybrzeże Kości Słoniowej)

  5. 2000: Le Caméléon (Wybrzeże Kości Słoniowej)

  6. 2002: Françafrique (złoty album)

  7. 2004: Coup de gueule(złoty album)

  8. 2005: Africa wants to be free, (składanka)

  9. 2007: L'Africain (złoty album)

  10. 2008: Live in Paris DVD

NAGRODY

2003: Victoires de la Musique 2003, w kategorii Reggae Album/Ragga/World za album Françafrique.

2008: First Freemuse Award

Książka:

L`Afrique ne peure plus elle parle – Africa doesn`t cry any more, it speaks


Frédérique Briard wydawnictwo les Arènes Kwiecień 2008



TOSH MEETS MARLEY [JAM]
Projekt prezentuje największe przeboje króla muzyki reggae Boba Marleya oraz Pitera Tosha. W projekcie uczestniczą muzycy, którzy kiedyś towarzyszyli tej dwójce legendarnych twórców muzyki reggae na scenie i w studiu.

Lider zespołu Fully Fullwood jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej znanych basistów na świecie, pracował i nagrywał z prawie każdym głównym artystą z Jamajki. Jego praca wskazuje kto jest kim z najważniejszych artystów muzycznych dwudziestego wieku.

Wspłpracował m.in z artystami jak: Bob Marley, Peter Tosh, Michael Rose, Mikey Dread, the Mighty Diamonds, Black Uhuru,Joe Higgs, Dennis Brown, Gregory Isaacs, Frankie Paul, Big Youth, U – Roy, Sister Carol, John Holt, Judy Mowatt, Ken Booth, Andrew Tosh, Del Roy Wilson i wielu innych

Twórca i lider „Soul Syndicate Band”, Fully jest wyróżniony także byciem

pierwotnym członkiem super gwiazdy reggae, słynnego zespołu Petera Tosh`a „Word, Sound and Power” z którym nagrywał i wiele jeździł na tournee aż do przedwczesnego odejścia piosenkarza.

Prawdziwy „oryginalny i nie do skopiowania” Fully Foolwood jest głównym silnikiem, który napędza muzykę i zespół trasy „Tosh meets Marley”. Miej oko na nowy albumFully`ego „FULLY LOADED”, który wyjdzie niedługo.

Z muzyczną karierą obejmującą ponad trzydzieści lat Tony Chin jest prawdziwym ojcem muzyki reggae. Urodzony w Kingston i wychowany w Trenchtown i Greenwich Farm,kariera Tony`ego zaczęła się rozwijać w erze Rocksteady, w późnych latach sześćdziesiątych i rozwinęła się w reggae w latach siedemdziesiątych, kiedy był pierwotnym członkiem legendarnego zespołu „Soul Syndicate”.

Jest trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek piosenkę będącą na szczytach listy

przebojów, w której Tony Chin by nie występował. Artyści, z którymi występował Tony to miedzy innymi Bob Marley, Dennis Brown, Burning Spear, Johnny Clarke, Don Carlos, Gregory Isaacs, Freddie McGregor and Judy Mowatt pośród niezliczonej rzeszy innych.

Tony Chin miał wybitny wpływ na stworzenie stylu gitarowego „flyers”, który stał się takim szaleństwem w reggae z klasycznymi piosenkami takimi jak „Move Out Of Babylon”Johnny`ego Clark`a i „Cassandra” Dennisa Browna



Jawge Hughes jest rdzennym mieszkańcem tropikalnej wyspy Św. Tomasza a jego

fantastyczna osobowość i biegłość w grze na klawiszach pozwoliła mu na tournee z wieloma dobrze znanymi muzykami reggae. Jego talent jest długim muzycznym badaniem, od dźwięków ska, rytmów dance, fusion reggae do stylu roots reggae. Poziom talentu którego można się spodziewać od najlepszego, który dzięki „Fully Foollwood Band” przynosi bogactwo doświadczenia do trasy „Tosh Meets Marley”. Jawge mówi” Zawsze staram się być żądny przygód z muzyką. Zachowując ją prostą, ale zawsze jest w niej wymagająca niespodzianka”.


Vince Black
Były członek Black Uhuru, dołączył do tej nowo powstałej grupy, występującej jako ‘colors on a canvas’ którą porównywał do klasycznego obrazu. Basista z Fully Fullwood oraz legendarny gitarzysta Tony Chin są potężni i ożywiający, tym samym charakterystyczna gitara prowadząca oraz głos Vinca są wielobarwną mieszaniną melodii i wspaniałej atmosfery. Vince wypracowuje i eksperymentuje ze swoją muzyką, a także dużo wymaga od siebie samego. Jego ciepła i zmysłowa gitara dodaje nutkę realizmu do utworów Tosh Meets Marley odnosząc się do nich w ciepły sposób.

A ponadto: Donovan Carless wnoszący jedwabiste uczucia do zespołu poprzez swój delikatny styl wokalny, Karl Wright jeden z najbardziej utalentowanych i doświadczonych pekusistów, który kiedykolwiek uderzył bęben i talerze, Delroy ZAP Clarke – znany jako ZAPOLOGY z powodu swojej fascynacji techniką, gra na keyboardzie. Jego gra na keyboardzie dopełniona jest czystym i nieskazitelnym wokalem, który powala na kolana oraz Rock Deadrick grał z wieloma sławnymi muzykami, tj. Tracy Chapman, Joe Walsh, Fully Fullwood i wielu innych. Teraz Rock dzieli się swoim talentem z zespołem Fully Fullwood przy okazji trasy koncertowej TOSH Meets MARLEY. Jeden z najbardziej wprawnych perkusistów świata jest radością dla oka i ucha, a publiczność uwielbia jego występy.





ROOTZ UNDERGROUND [JAM]
Rewolucja muzyki reggae – ekscytująca, surowa i naturalna, wywodząca się z korzeni. To właśnie Rootz Underground. To ich brzmienie. Wiele wpływów przeniosło się na ich „korzenie” – wliczając w to ich ojczyznę – Jamajkę – miejsce narodzin Rastafari i innych radykalnych ruchów, JAH – stwórcę wszechrzeczy, rodziny, ziemi w całej jej chwale, rewolucyjnych lat 70, muzyki reggae „dub” i „roots”.

Rewolucja jaką jest grupa Rootz Underground zaczęła się w 2000 roku kiedy członkowie zespołu, których życie znali się od dzieciństwa, postanowili połączyć swe indywidualne muzyczne talenty w poszukiwaniu uformowania jednego wyraźnego brzmienia. Indywidualnie, każdy z członków zespołu zaczynał od poszukiwania poprzez muzykę duchowej harmonii. Efektem ich spotkania stał się uderzający i odświeżający mix świadomych tekstów i harmonijny, alternatywny dźwięk reggae, który łączy ich intelektualne, duchowe i kreatywne energie.

To połączenie zaowocowało muzyką, która jest inspirująca, energetyzująca i prawdziwa, progresywna, a jednocześnie unikalna. Ich reggae jest natchnione współczesnym hip – hopem z okruchami jazzu, rocka i rewolucyjnego dub.

Mimo, iż Rootz Underground dopiero zaczął zapuszczać swoje korzenie na ziemi, stara dusza zespołu już bez wysiłku zaciągnęła szeroką grupę zwolenników, niektórzy już zobaczyli świat ich oczami i cieszą się słysząc takie dźwięki społecznych komentarzy i lekcje dawane ze sceny.

Rootz Underground jest jednym z przedstawicieli młodego pokolenia zespołów z Jamajki, których występy są prawie zawsze wypełnione do ostatniego miejsca, którego fani przejadą nawet cała wyspę, byle tylko wziąć udział w pozytywnych wibracjach.

Zespół w swym przesłaniu mówi o przyszłości wolnej od kajdan Babilonu, czyli przekładając to na współczesność - wyzwolonej od urzędniczego stylu życia. Jak mówią muzycy, modlitwa i ciężka praca zbiera owoce – ich podróż dopiero się zaczęła. Tego lata po raz pierwszy „zapuszczają korzenie” w Europie.



Pierwszy singiel Rootz:”Victim of The System” już rozgrzewa fale radiowe, a klip wspiął się na 2 miejsce listy Hyde TV, 2 miejsce na liście w RE TV i pozostało na 1 miejscu listy Tempo`s Cross Caribbean MTV przez 5 tygodni!


Pobieranie 56.64 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna