3. Charakterystyka rynku 8



Pobieranie 483.08 Kb.
Strona1/8
Data06.05.2016
Rozmiar483.08 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8







Autor:


SPIS TREŚCI

1. Opis pomysłu 4

2. 1. Geneza pomysłu 4

2. 2. Cele przedsięwzięcia 4

2.3. Charakterystyka przedsięwzięcia 4

2.4. Charakterystyka oferty 5

2.5. Wymagania prawne przedsięwzięcia 6

3. Charakterystyka rynku 8

3.1. Rynek 9

3.2. Potrzeby nabywców 9

3.3. Klienci 10

3.4. Konkurencja 11

4. Analiza SWOT 13

5. Strategia biznesu 15

5.1. Polityka cenowa 15

5.2. Reklama i promocja 16

5.3. Rozwój działalności 17

6. Wdrożenie 17

6.1. Rozpoczęcie działalności 17

6.2. Dostawcy 18

7. Analiza Finansowa 18

7.1. Źródła finansowania 18

7.2. Koszty rozpoczęcia działalności 18

7.3. Pozostałe informacje finansowe 19

7.4. Bilans majątkowy 23

7.5. Rachunek zysków i strat 25

7.7. Analiza wskaźnikowa 26

PODSUMOWANIE 30

SPIS TABEL 31

SPIS ZDJĘĆ 32



1. STRESZCZENIE
Niniejszy biznes plan opracowany został w celu oceny pomysłu powołania do życia spółki, której działalność opierać się będzie na prowadzeniu klubu młodzieżowego w Rybniku pod nazwą Good Pub. Forma prawna omawianego przedsięwzięcia to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Prowadzenie lokalu będzie jedynym rodzajem działalności realizowanym przez spółkę.

Pomysłodawcami przedsięwzięcia i jednocześnie właścicielami spółki będą:



  • XXXXXXXXXX,

  • XXXXXXXXXX

W ramach spółki będzie prowadzona działalność w zakresie usług rozrywkowych i gastronomicznych, skierowana głównie do młodych ludzi, przede wszystkim uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów. Obszarem działania spółki jest miasto Rybnik oraz miejscowości ościenne. Rynek tego typu usług w obszarze działania spółki nie jest dostatecznie rozwinięty i dlatego uważamy, że uruchomienie działalności w tym zakresie będzie miało spore szanse na sukces.

Celem krótkoterminowym jest wejście na rynek, pozyskanie klientów oraz zaistnienie w ich świadomości jako „klubu przeznaczonego dla nich”, zdobycie oraz utrzymanie pozycji na rynku. Natomiast cel długoterminowy, to zdobycie pozycji lidera na rynku, maksymalizacja zysku oraz rozwój przedsiębiorstwa.

Do rozpoczęcia działalności potrzebny jest kapitał w wysokości 150 000 zł. Ponieważ wspólnicy dysponują obecnie wolnymi środkami w wyżej wymienionej kwocie, nie będzie konieczne zaciąganie kredytu. Planowana wielkość sprzedaży w skali roku wynosi ponad milion złotych. Ze względu na słabo rozwiniętą konkurencję na rybnickim rynku, ryzyko planowanego przedsięwzięcia można określić jako niskie.

Niniejszy plan pomoże w odkryciu potencjalnych zagrożeń projektowanego przedsięwzięcia i wdrożeniu tego pomysłu w życie.


  1. Opis pomysłu

2. 1. Geneza pomysłu


Jako mieszkanki Wodzisławia i Rybnika zauważyłyśmy, że młodzi ludzie, głównie studenci i licealiści narzekają na małą ilość miejsc, w których mogliby spędzić wolny czas. Z rozmów przeprowadzonych z młodymi mieszańcami Wodzisławia i Rybnika oraz ze studentami uczącymi się w tych miastach wynika, że istnieje niewielka ilość lokali stworzonych z myślą o młodych ludziach, którzy często planując wyjście ze znajomymi nie mogą znaleźć odpowiedniego miejsca.

Rozwój w ostatnich latach szkół ponadgimnazjalnych oraz powstanie filii szkół wyższych w tych miastach spowodował znaczny wzrost liczby studentów. Na podstawie Rocznika Demograficznego w Rybnickim Okręgu Węglowym liczba osób w wieku 18 – 30 lat na koniec 2008 roku wynosiła ok. 80 tys. Przy tak licznej grupie lokale, które znajdują się na tym terenie nie są w stanie zaspokoić potrzeb młodych ludzi. Najbardziej atrakcyjne kluby są często przepełnione, natomiast inne nie odpowiadają wymaganiom młodzieży. Obserwując ten stan rzeczy zdecydowałyśmy się przeanalizować opłacalność stworzenia w Rybniku lokalu, klubu młodzieżowego.



2. 2. Cele przedsięwzięcia


Głównym celem krótkoterminowym jest wejście na rynek, pozyskanie klientów oraz zaistnienie w ich świadomości jako „klubu przeznaczonego dla nich”, zdobycie oraz utrzymanie pozycji na rynku, zaś cele długoterminowe to zdobycie pozycji lidera na rynku, maksymalizacja zysku oraz rozwój przedsiębiorstwa.

2.3. Charakterystyka przedsięwzięcia


  • Spółka zostanie zarejestrowana pod nazwą Good Pub Sp. z o.o.

  • Właściciele:

    • A
      Zdjęcie 1. Bar
      nna Jezierska (50 % udziałów),

    • Aleksandra Dudek (50 % udziałów).

  • Forma prawna - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

  • Lokalizacja: droga przelotowa Rybnik – Jastrzębie – Żory.

2.4. Charakterystyka oferty


Spółka „Good Pub” będzie prowadziła klub młodzieżowy, oferujący usługi w zakresie działalności gastronomicznej i rozrywkowej, skierowanej głównie do ludzi w wieku 18 – 30 lat, a przede wszystkim do uczniów szkół średnich i studentów.

Rodzaje oferowanych usług:



  • usługi gastronomiczne:

    • sprzedaż napojów alkoholowych,

    • sprzedaż napojów bezalkoholowych,

    • sprzedaż zimnych i gorących przekąsek,

    • sprzedaż słodyczy,

  • usługi rozrywkowe:

    • organizowanie dyskotek,

    • organizowanie imprez okolicznościowych,

    • organizowanie imprez zamkniętych,

    • organizowanie koncertów.

Siedziba spółki – klubu zostanie umiejscowiona w dzierżawionym budynku przy drodze przelotowej Rybnik – Jastrzębie – Żory. Lokal gastronomiczny z dużym parkingiem przed budynkiem, w którym obecnie znajduje się restauracja, sala bilardowa, sala bankietowa, pomieszczenia biurowe i magazynowe (patrz zdjęcia 1 - 3) zostanie dostosowany na potrzeby klubu.

Zdjęcie 3. Sala bankietowa

Zdjęcie 2. Restauracja

Cena wynajmu wyniesie 3000 zł miesięcznie. Budynek posiada piętro o powierzchni 225 m2, oraz parter o powierzchni 208 m2. Na piętrze znajdować się będzie główna sala pełniąca funkcję typowej dyskoteki, którą zajmą bar, parkiet oraz kilka stolików wokół niego, co da około 30 miejsc siedzących. Ponadto znajdą się tam szatnia, toalety oraz biuro spółki.

Parter natomiast zostanie rozplanowana w następujący sposób: główną część zajmie pomieszczenie wyposażone w bar i stoliki, przypominające tradycyjny pub, gdzie rozmowy klientów nie będą zakłócane przez muzykę z dyskoteki. Znajdą się tam miejsca siedzące - ok. 60 przy stolikach oraz 15 przy barze. W tyle zaś umiejscowione będą toalety oraz kuchnia z zapleczem.

W klubie, w zależności od potrzeb i zainteresowania klientów, organizowane imprezy będą miały charakter:


  • dyskoteki,

  • rockoteki,

  • technoparty.

Planowane jest również organizowanie imprez okolicznościowych typu:

  • Juwenalia,

  • Otrzęsiny,

  • Andrzejki,

  • Sylwester,

  • Ostatki.

Na imprezach tych przewidziane są różne atrakcje np. konkursy z nagrodami. W ramach oferowanych usług planuje się również organizowanie imprez zamkniętych polegających na:

  • wynajęciu sali,

  • zapewnieniu posiłków oraz napojów,

  • zapewnieniu oprawy muzycznej,

  • zaspokojeniu wszystkich życzeń klienta.

Podstawowym atutem lokalu będzie standard oferowanych w nim usług oraz jego lokalizacja. Dodatkowym atutem jest duży parking oraz łatwy dojazd do niego środkami komunikacji miejskiej.



Pobieranie 483.08 Kb.

  1   2   3   4   5   6   7   8




©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna