4. ŚRodki techniczne w pracy biurowej klasyfikacja środków technicznych pracy biurowej



Pobieranie 11.25 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar11.25 Kb.

4. ŚRODKI TECHNICZNE W PRACY BIUROWEJ

4.1. Klasyfikacja środków technicznych pracy biurowej




Kryteria podziału

Grupy środków technicznych


Rodzaje środków technicznych

1. Znaczenie środka technicznego

-środki podstawowe

-środki pomocnicze



-maszyny i mechaniczne urządzenia biurowe

-kartoteki, tablice planistyczne



2. Napęd uruchamiający działanie środka technicznego

-środki o napędzie elektrycznym

-środki o napędzie ręczno-elektrycznym

-środki o napędzie ręcznym


-komputery, teleksy, telefaksy, kopiarki, powielacze, elektryczne maszyny do liczenia i pisania

-niektóre rodzaje maszyn do liczenia

-mechaniczne maszyny do pisania


3. Konstrukcja środka technicznego

-maszyny i urządzenia techniczne

-urządzenia proste



-maszyny biurowe do pisania i do liczenia, komputery, kopiarki, powielacze, adresarki, maszyny do frankowania

-dziurkacze, datowniki, kartoteki



4. Zastosowanie środka technicznego

-środki łączności

-środki do liczenia

-środki ewidencyjne

-środki do reprografi

-środki do pisania

-środki do mierzenia



-telefony, łącznice konferencyjne, urządzenia bezprzewodowe, telefaksy, teleksy, wideofony, systemy przywoławcze

-maszyny do liczenia, komputery

-kartoteki, tablice informacyjne, notesy komputerowe, laptopy

-powielacze, kopiarki, drukarki

-maszyny do pisania, komputery

-zegary, środki optyczne i dźwiękowe, miary, wagi




4.2. Środki pomocnicze pracy biurowej


  1. Środki do przechowywania dokumentów;

  • Segregator – to oprawa akt wykonana ze sztywnej tektury lub tworzywa sztucznego; wyposażona w dwa metalowe bolce, na które nakłada się dokumenty.

  • Skoroszyt – okładka wykonana z cienkiej tektury lub tworzywa sztucznego, wyposażona w metalowe „wąsy” i blaszaną nakładkę.

  • Obwoluta – przezroczysta okładka wykorzystywana do przechowywania pojedynczych, bieżących dokumentów

  • Teczka – tekturowa lub z tworzywa sztucznego to obwoluta posiadająca boczne zabezpieczenia akt przed wypadnięciem, posiada tasiemki.

  1. Terminarze – służą do przypominania o załatwianiu różnych spraw (kalendarz),

  2. Formularze – druki, które wypełniane są poprzez wpisanie informacji we wskazane na formularzu miejsce,

  3. Skorowidze – urządzenie pomocnicze znacznie ułatwiające odszukiwanie zgromadzonych informacji – z reguły kluczem odszukiwania jest alfabet,

5. Pomocniczy sprzęt biurowy (papier, dziurkacz, zszywacze, przybory do pisania)




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna