7 marca 2007 r. Komunikat prasowy Kobieca strona internetu w przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet postanowiliśmy sprawdzić, kim jest typowa polska internautka, czym się zajmuje, co ją interesuje, gdzie mieszka



Pobieranie 30.6 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar30.6 Kb.



7 marca 2007 r.

Komunikat prasowy


Kobieca strona internetu
W przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet postanowiliśmy sprawdzić, kim jest typowa polska internautka, czym się zajmuje, co ją interesuje, gdzie mieszka, które strony internetowe najczęściej odwiedza i do jakich celów wykorzystuje możliwości, jakie daje internet.
Przekonanie, że w świecie komputerów i internetu dominują mężczyźni przestało być uprawnione. Z najnowszych, grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim internecie nie dominuje żadna z płci. Wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można spotkać kobiety i mężczyzn. Coraz większy dostęp do internetu oraz łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne, jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.
Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Ulubione tematy…

Jakie informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki? Odpowiedzi na to pytanie dostarczy analiza 12 kategorii tematycznych, które powstały kilka miesięcy temu, aby uporządkować rynek badań internetu w Polsce. Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad, sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show biznesu. Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.

Wykres 1

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006 r.

.i ulubione witryny

Ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników pokazuje, jak różne są zainteresowania polskich internautek. Elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe, internetowy sennik, strona biblioteki - internetową widownię tych witryn stanowią przede wszystkim kobiety. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.





Ranking witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników

Lp.

Nazwa witryny

Dopasowanie użytkowników*

Liczba kobiet na wybranych witrynach

1

elouai.com

91,62%

91 734

2

alwaysfresh.pl

91,41%

32 128

3

enext.pl

89,96%

252 964

4

twojstyl.pl

88,87%

40 198

5

magazyn13.pl

87,77%

33 635

6

dbp.wroc.pl

87,29%

23 060

7

zabawki-swiata.pl

87,10%

76 101

8

szybkopraca.pl

86,41%

54 801

9

avonpolska.pl

86,14%

80 815

10

sennik.org.pl

86,05%

45 517

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006 r.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki, są także platformami wymiany informacji, doświadczeń i prezentacji kobiecego punktu widzenia.



*Dopasowanie użytkowników - stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników na wybranej witrynie w wybranym okresie czasu.

Affinity index- dopasowanie użytkowników grupy celowej na wybranych witrynach w stosunku do dopasowania polskich użytkowników grupy celowej w całym internecie.

O badaniu - celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz szacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Gemius SA – firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferując profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje szeroki wachlarz kompleksowych badań dotyczących m. in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). We współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu, Gemius prowadzi całościowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych – Megapanel PBI/Gemius. Firma realizuje badania internetu w Polsce, Czechach, Słowacji, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Rumunii, na Ukrainie, a także na Węgrzech, w Słowenii, Danii, Rosji i Chorwacji.


Kontakt prasowy

Anna Kopeć

anna.kopec@gemius.pl

Tel. (22) 874 41 00








©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna