Aglomeracja łódzka: wyrosną nowe centra handlowe



Pobieranie 8.12 Kb.
Data10.05.2016
Rozmiar8.12 Kb.
Aglomeracja łódzka: wyrosną nowe centra handlowe
O ponad 125 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej wzbogaci się aglomeracja łódzka w najbliższych dwóch-trzech latach. Nowe centra mają powstać zarówno w Łodzi, jak i miastach satelickich - Zgierzu i Pabianicach.

Największa z planowanych inwestycji (54 tys. mkw. powierzchni najmu) to Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki Sukcesja w Łodzi. Wielofunkcyjny kompleks, realizowany przez łódzką spółkę Fabryka Biznesu, stanie przy al. Politechniki, obok ścisłego centrum miasta, Międzynarodowych Targów Łódzkich i kampusu Politechniki Łódzkiej. Oprócz galerii handlowej będą w nim m.in. strefa rozrywkowo-rekreacyjna (w tym multipleks z 9 salami kinowymi), 3-gwiazdkowy hotel z zapleczem konferencyjnym, biurowiec klasy A oraz dwupoziomowy, podziemny parking na około 1100 samochodów. Inwestor niedawno wystąpił o pozwolenie na budowę.

Spółka Europlan jest inwestorem parku handlowego Domator Łódź, które ma powstać w pobliżu istniejących sklepów Nomi i Castorama przy ul. Wydawniczej. Na powierzchni ok. 10 tys. mkw. przewiduje się około 30 salonów z artykułami wyposażenia i aranżacji wnętrz.

Wybudowanie w Łodzi centrum handlowo-rozrywkowego Łódź Plaza (45 tys. mkw. GLA) z multipleksem i około 120 sklepami zapowiedziała Plaza Centers.

Dobiega końca budowa niedużego (1,8 tys. mkw) centrum Galeria Widzewska u zbiegu ulic Puszkina i Wujaka, na łódzkim Widzewie. Ma się w nim znaleźć ok. 40 sklepów i punktów usługowych. W 2-kondygnacyjnym obiekcie, który inwestor - łódzka firma Sygnium – planuje oddać do użytku wiosną, trwają prace wykończeniowe. Spółka podtrzymuje plany rozpoczęcia jeszcze w tym roku budowy dwóch podobnych, ale mniejszych (po ok. 900 mkw.) obiektów w Łodzi.

Pierwszy w podłódzkim, 60-tysięcznym Zgierzu retail park buduje włocławska firma Budizol SA. Kompleks składający się z dwóch budynków (łącznie 3,5 tys. mkw. powierzchni GLA) powstaje na terenie byłych ogródków działkowych przy ul. Łódzkiej, na osiedlu Kurak. Prace budowlane zaczęły się jesienią ubiegłego roku i mają się zakończyć w drugim kwartale br. Wśród najemców są m.in. Tesco, CCC, Deichman, JYSK i Rossmann.

Centrum Fabryka to nazwa nowego, wielofunkcyjnego kompleksu, którego doczekają się Pabianice. W obiektach łącznej powierzchni 10 tys. mkw. znajdą się: centrum handlowe, hotel z zapleczem rekreacyjno-gastronomicznym, część biurowa oraz 4 apartamenty (lofty) pod wynajem. Inwestorem jest spółka PPH Aflopa.

Pabianickie Centrum jest jedną z trzech nowych w aglomeracji łódzkiej inwestycji komercyjnych o takim przeznaczeniu, które zagospodarują tereny pofabryczne. Kompleks realizowany przez Aflopę powstanie w zespole XIX-wiecznych budynków, należącym kiedyś do rodziny miejscowych fabrykantów, a ostatnio Zakładów Przemysłu Wełnianego „Pawelana”. Ze względu na zły stan techniczny obiektów inwestor zachowa i odrestauruje ceglaną elewację, wnętrze zaś będzie wybudowane od podstaw.

Łódzka Sukcesja zajmie 3,2 ha terenu po fabryce Albrechta i Gampe z przełomu

XIX i XX wieku, w której po II wojnie światowej funkcjonowały Zakłady Przemysłu Bawełnianego „Maltex. Mimo że budynki nie są w rejestrze zabytków, inwestor chce podtrzymać charakter tego rejonu miasta, łącząc nowoczesną architekturę z nawiązującą do przemysłowej tradycji Łodzi (m.in. licowana naturalną cegłą frontowa elewacja nawiąże do elewacji starych łódzkich fabryk, wewnątrz zostanie wykorzystanych wiele oryginalnych elementów architektonicznych z tego okresu). Inwestycja została wpisana przez Urząd Marszałkowski w Łodzi na listę projektów kluczowych dla regionu i otrzyma dofinansowanie „na odnowę obszarów miejskich” z RPO Województwa Łódzkiego.

W obiektach po zakładach Johna, Krebsa i spółki z końca XIX wieku, zajmowanych później przez fabrykę kotłów „Fakora”, ma powstać CH Łódź Plaza.

Aglomeracja łódzka z ponad 1,1 mln mieszkańców pod względem nasycenia nowoczesnymi centrami handlowymi plasuje się znacznie poniżej warszawskiej, poznańskiej czy śląskiej. W samej Łodzi wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1 tys. mieszkańców wynosi około 650 mkw., z czego większość przypada na sześć centrów: Manufakturę, Port Łódź, Galerię Łódzką, Pasaż Łódzki, Tulipan i M1. Poza Łodzią w miastach wchodzących w skład aglomeracji nowoczesne centrum handlowe (Echo, 15 tys. mkw. powierzchni najmu) mają Pabianice, a w Konstantynowie Łódzkim funkcjonuje Galeria Konstantynów.




: files -> 000001
000001 -> On Board pr dla A+e networks™ uk
000001 -> Niewielki głośnik z membraną pasywną Firma Maxell wprowadza na polski rynek nowy mobilny głośnik. Ikuone wyposażony został w niewielkie przetworniki z membraną bierną, która pozwala poprawić odtwarzanie basów
000001 -> Nowe bezprzewodowe punkty dostępowe WatchGuard ap300 Kraków, dnia 29 stycznia 2016 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce informuje, że producent wprowadził do sprzedaży nowy produkt w postaci punktu dostępowego
000001 -> IdeaCentre A310 i A700 – Lenovo wprowadza na polski rynek dwa nowe komputery typu all-in-one
000001 -> Informacja prasowa Warszawa, 10 grudnia 2010 r. Stylowe święta z Lenovo premiera U260
000001 -> Air France z firmą Amadeus uruchamia rozwiązanie Seat Plus dla agentów biur podróży
000001 -> Informacja prasowa
000001 -> Biznes społecznie zaangażowany na uczelniach wyższych
000001 -> Abc data S. A. Daniszewska 14
000001 -> Abc data S. A. Daniszewska 14




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna