Bibliografia ajdukiewicz K



Pobieranie 30.74 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar30.74 Kb.

BIBLIOGRAFIA





      1. Ajdukiewicz K., Język i poznanie, t.I, PWN, Warszawa 1985

      2. Albin K., Reklama, PWN, Warszawa 2000

      3. Anderson J., The Architecture of Cognition, Harvard University Press, Cambridge 1983

      4. Argyle M., Non-verbal Communication in Human Social Interactions, 1972

      5. Arystoteles, Analityki pierwsze i wtóre, PWN Warszawa 1973

      6. Austin J.L.. How to Bo Things with Words, Clarendon, Oxford 1962

      7. Baggaley J., Puck S., The Dynamics of Television, Farnborough, 1976

      8. Bajka Z., Krótka historia reklamy na świecie i w Polsce, „AIDA-Media” nr 6,7 1994

      9. Barthes R., Elements of Semiology, London, 1968

      10. Barthes R., Image-Music-Text, London, 1977

      11. Barthes R., The Third Meaning, London, 1977

      12. Barthes R., Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań, „Pam. Lit.” XXXIX z. 4, 1968

      13. Batra R., Raj M., Advertising Situations: the Implications of Differential Involvement and Accompanying Affect Responses, w: Harris K. ed., Information Processing Research in Advertising, L.ErIbaum Associates, Hilsdale 1983

      14. Bernacik M. /red/, Reklama i media w Polsce, Warszawa 1996

      15. Bernstein B., Class, Codes and Control, London 1973

      16. Bettman R., Park C., Effects of Prior Knowledge, Experience and Phase of Choice Process on Consumer Decisions Process. A Protocol analysis, Journal of Consumer Research 7, 1980

      17. Bielski I., Podstawy marketingu, TNOiK, Toruń 1988

      18. Bogart L., Strategy in Advertising, NTS Business Books, Lincolnwood 1990



      1. Bono E., Atlas myślenia dla menadżera, Medium, Warszawa 1998

      2. Bono E., Naucz się myśleć kreatywnie, Prima, Warszawa 1995

      3. Bono E., Jak myśleć sprawniej, Medium, 1999

      4. Bovee C., Arens F., Contemporary Advertising, Irvin, Homewood 1989

      5. Bralczyk J., Recepta na slogan, „Businessman Magazine” nr 1, 2000

      6. Broadbent D., Perception and Communication, Pergamon Press, London 1958

      7. Bruneau A.E., Recepta na reklamę, Warszawa 1991

      8. Bruner J., Poza dostarczone informacje, PWN, Warszawa 1978

      9. Buczyńska- Carewicz H., Znak, znaczenie, wartość, KiN Warszawa 1975

      10. Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1998

      11. Budzyński W., Reklama, Warszawa 1999

      12. Budzyński W., Techniki reklamy i public relations, Warszawa 1995

      13. Bunkrant R., A Motivational Model of Information Processing Intensity, Journal of Consumer Research 3, 1976

      14. Caples J., Skuteczna reklama, ABC, Warszawa 2000

      15. Carr T., McCauley C., Spreber R., Permelee C., Words, pictures and Priming; on Semantic, Activation, Conscious, Identification and the Automaticity of Information Processing, Journal of Experimental Psychology: Human and Performances 1982

      16. Cherry C., On Human Communication, Cambridge, 1966

      17. Chlewiński Z., Kształtowanie się umiejętności poznawczych. Identyfikacja pojęć, PWN, Warszawa 1991

      18. Chlewiński Z., Psychologiczne selektory informacji i uwaga,
        w: Biela A., Uchnast Z., Witkowski J.(eds.), Wykłady z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim 1985/1986,KUL, Lublin 1988

      19. Cialdini R., Petty R., Cacioppo J., Attitude and Attitude Change, Annual Review of Psychology 32, 1981

      20. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 1994

      21. Corner J.,Hawthorn J., Communication Studies, London, 1980

      22. Crompton A., The Craft of Copywriting, Hutchinson Business Books, London 1990

      23. Culler J., Saussure, London 1976

      24. De Mooij M.K., Keegan W., Advertising Worldwide, Prentice Hall, New York 1991

      25. Dijk van, Teun A., Pragmatics of Language and Literature, Amsterdam-0xford 1976

      26. Dobek-Ostrowska B., Współczesne systemy komunikowania, Wyd. Uniw. Wrocławski, Wrocław 1998

      27. Dobrosielski M., Filozoficzny pragmatyzm C.S. Peirce'a, PWN, Warszawa 1967

      28. Dressier W., Einführung in die Textlinguistik, Niemeyer Tübigen 1972

      29. Duszak A., Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, PWN, Warszawa 1998

      30. Dyer G., Advertising as Communication, London, 1982

      31. Eco U., Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność, Czytelnik, Warszawa 1973

      32. Eco U., Interpretacja i nadinterpretacja, „Znak”, Kraków 1996

      33. Eco U., Lector in Fabula, PIW Warszawa 1994

      34. Eco U., Pejzaż semiotyczny, PIW, Warszawa 1972

      35. Evans H., Pictures on a Page, London 1978

      36. Falkowski A., Raven B., Konstrukcja reklam obrazowych i werbalnych w świetle emocjonalnych i poznawczych procesów przetwarzania informacji, w: Witkowski S. (ed.), Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu. Prace Psychologiczne XLVI t. III, 1996

      37. Feibleman J.K. An Introduction to Peirce's Philosophy, M.I.T. Press, Cambridge 1946

      38. Fiske J., Understanding Popular Culture, Boston, 1989

      39. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław 1999

      40. Freud Z., Wstęp do psychoanalizy, Altaya, Warszawa 2001

      41. Frijda N., Emocje są funkcjonalne - na ogół, w: Ekman P., Davidson R., (eds.), Natura emocji, GWP, Gdańsk 1998

      42. Gardner D., Thomas H., Strategic Marketing Management, John Willey, New York 1985

      43. Gerbner G., Gross L, Melody T., Communication Technology and Social Policy, New York, Wiley-Interscience, 1973

      44. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, PWN, Warszawa 1999

      45. Goffman E., Gender Advertisements, London, 1979

      46. Greimas A.J. Rastier F. The Interaction of Semiotic Constraints, „Yale French Studies”

      47. Grice H., Uttererr's Meaning, Sentence Meaning and Word Meaning, Foundation of Language 4, 1967 s.225 – 242

      48. Grice H.P., Logika a konwersacja, w: ”Język w świetle nauki”, Warszawa 1980

      49. Guilford J., Natura inteligencji człowieka, PWN, Warszawa 1978

      50. Hall S., Hobson D., Lowe A., Willis P., Culture, Media, Language, London, 1980

      51. Hawkes T., Structuralism and Semiotics, London 1977

      52. Hawkes T., Structuralism and Semiotics, University of California Press, Berkeley, Los Angeles 1977

      53. Hinde R. (red.), Non-Verbal Communication, Cambridge 1972

      54. Hintikka J., Logic, Language Games and Information, Oxford University Press, London 1973

      55. Intraub H., Rapid Conceptual Identification of Sequentially Presented Pictures, Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance 3, 1981

      56. J Murphy J.H., Cunningham I.C.M., Advertising and Marketing Communication Management, The Dryden Press, Fort Worth 1993

      57. Jagodzińska M., Obraz w procesach poznania i uczenia się, WSiP, Warszawa 1991

      58. Jakobson R., Halle M., The Fundamentals of Language, Mouton, 1956

      59. Jakobson R., W poszukiwaniu istoty języka, PIW, Warszawa l989it. 1

      60. Kall J. Reklama, Warszawa 1995

      61. Kall J., Jak telewidzowie oglądają reklamę?, „Businessman Magazine” nr 4,1992

      62. Kall J., Obrazy, słowa i muzyka, „Business Magazine” nr 5,1992

      63. Kall J., Wszystko zależy od tego, jak cię widzą, „Business Magazine”
        nr 4, 1991

      64. Kempson R.M., Presupposition and the Delimitation of Semantics, Cambridge University Press, Cambridge 1975

      65. Kilpatrick J.P., The Nature of Perception, Explorations in Transactional Psychology, New York 1961

      66. Kintsch W., The Representation of Meaning in Memory, L. ErIbaum Associates, Hillsdale 1974

      67. Kostyła J., Worek z pomysłami, „Businessman Magazine” nr 11, 2001

      68. Kozielecki J., Podejmowanie decyzji, w: Tomaszewski T. (ed.), Psychologia ogólna, PWN, Warszawa 1992

      69. Kripke S., Nazywanie a konieczność, Warszawa 1988

      70. Kurct I., Język a psychologia, WSiP Warszawa 1992

      71. Kurcz Z., Język a reprezentacja świata w umyśle, PWN, Warszawa 1987

      72. Kwarciak B., Badanie skuteczności reklamy, „Business Magazine” nr 3, 1992

      73. Kwarciak B., Slogan dźwignią reklamy, „Business Magazine” nr 4, 1992.

      74. Lakoff G., Johnson E., Metaphors We Live By, Chicago 1980

      75. Lalewicz J., Przedstawianie i znaczenie, w: Gwóźdź A., (ed.), Kino: gest - ciało - ruch, Wiedza o kulturze, Wrocław 1990

      76. Lasswell H., The Structure and Function of Communication in Society, New York, 1948

      77. Laszczak M., Obiecywać szczęście i nie kłamać, „Businessman Magazine” nr 1/2, 2000

      78. Lazarus R. Thoughts on the Relation between Emotion and Cognition, American Psychologists 37, 1982

      79. Lemmermann R., Komunikacja werbalna, Astrum, Wrocław 1996

      80. Lindsay P., Norman D., Procesy przetwarzania informacji przez człowieka, PWN, Warszawa 1991

      81. Lyons S., Semantyka, PWN, Warszawa 1984

      82. Maciołek W., Radio nośnikiem reklamy, „Business Magazine”, nr 4, 1991

      83. Marciszewski W., Metody analizy tekstu naukowego, PWM, Warszawa 1981

      84. Matuszewicz C., Wpływ wartościowania na spostrzeganie, Przegląd Psychologiczny 2, 1974

      85. Mądrzycki T., Deformacje w spostrzeganiu ludzi, PWN, Warszawa l986

      86. Mądrzycki T., Wpływ postaw na rozumowanie, PWN, Warszawa 1974

      87. McCollough J., Ostrom T., Repetition of High Similar Messages and Attitude Change, Journal of Applied Psychology 11, 1974

      88. McGuire W., An Information Processing Model of Advertising Effectiveness, w: Davis L., Silk J. (eds.) Behavioral and Management Science in Marketing, Ronald Press, New York 1978

      89. McKeown N., Case Studies and Projects in Communication, London 1982

      90. McLuhan M., Understanding Media, London 1964

      91. Miller G., Language and Communication, McGraw-Hill, New York 1951

      92. Minsky M. A Framework for Representing Knowledge, Al Memo 306, MIT Artificial Intelligence Laboratory 1974

      93. Mitchell A., Cognitive Processes Initiated by Exposure to Advertising,
        w: Harris R., (ed.), J. Information Processing Research in Advertising, L. Erlbaum, Hillsdale 1983

      94. Mitchell A., Olson J., Are Product Attribute Beliefs the Only Mediator for Advertising and Brand Attitudes, Journal of Marketing Research 18, 1981

      95. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996

      96. Nęcki Z., Komunikowanie interpersonalne, Ossolineum, Wrocław 1992

      97. Nowak S., Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych w badaniach społecznych, w: Nowak S. (ed.), Teorie postaw, PWN Warszawa 1973

      98. Ogden C., Richards I., The Meaning of Meaning, London 1949

      99. Osgood C., The Measurement of Meaning, Illinois 1967

      100. Osgood C.E., Sebeck T.A., Psycholinguistics. A Survey of Theory and Research Problems, Indiana University Press, Bloomington 1954

      101. Paisley W., Studying Style as a Deviation from Encoding Norms,
        w: Gerbner (red.),The Analysis of Communication Content, New York, 1969

      102. Pawłowski T. Tworzenie pojęć i definiowanie w naukach humanistycznych, PWN, Warszawa 1978

      103. Peirce Ch. S., Collected Papers, Harvard University Press, Cambridge 1931

      104. Pelc J. Logika i język, PWN, Warszawa 1967

      105. Pelc J., Semiotyka polska. PWN, Warszawa 1971

      106. Pelc J., Wstęp do semiotyki, Wiedza Powszechna, Warszawa l984

      107. Percy L., Rossiter J., Advertising Strategy, Communication Theory Approach, Praeger, New York 1980

      108. Percy L., Woodside A., Advertising and Consumer Psychology, Lexington Books, Toronto 1984

      109. Petty R., Harkins S., Williams K., The Effects of Group Diffusion of Cognitive on Attitudes: an Information - Processing View, Journal Personality and Social Psychology 38, 1980

      110. Pezdek K., Evans G., Visual and Verbal Memory for Objects and Their Spatial Locations, Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory 5, 1979

      111. Piaget J., La psychologie de 1'intelligence, Paris 1947

      112. Popielski K., Sens i wartość jako kategorie antropologiczno-psychologiczne, w: Popielski K., (ed.),, Człowiek- pytanie otwarte, KUL, Lublin 1987

      113. Posner M., Snyder C., Attention and Cognitive Control,
        w: Solso W., (ed.), Information Processing and Cognition, L. ErIbaum, Hillsdale 1975

      114. Reykowski J., Procesy emocjonalne, motywacja, osobowość,
        w: Tomaszewski T.,(ed.), Psychologia ogólna, PWN, Warszawa 1992

      115. Rossiter J., Percy L., Attitude Change Through Visual Imagery in Advertising, Journal of Advertising 6, 1980

      116. Rubinsztejn S.L., Podstawy psychologii ogólnej, KiW, Warszawa 1964

      117. Russel T., Lane W.R., Kleppner's Advertising Procedure, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1990

      118. Russell B., Descriptions, w: Semantics and Philosophy of Language, Urbana 1952

      119. Russell B., On Denoting, w: Readings in Philosophical Analysis, New York 1949

      120. Schank R., Abelson R., Scripts, Plans, goals and Understanding, L.Erlbaum Associates, Hillsdale 1977

      121. Schultz D. B., Strategic Advertising Campaigns, NTC Business Books, Lincolnwood 1990

      122. Sebeok T. (red.), A Perfusion of Sings, Bloomington, 1977

      123. Shank R., Conceptual Information Processing, Worth Holland and American Elsevier, Amsterdam – New York, 1975

      124. Shannon C., Weawer W., The Mathematical Theory of Communication, Illinois 1949

      125. Shepard R., Recognition Memory for Words, Sentences and Pictures, Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 6, 1967

      126. Sherif M., Hovland C., Social Judgment: Assimilation and Contrast Effects in Communication and Attitude Change, Yale University Press, New Haven 1961

      127. Shultz D., Martin D., Brown N., Advertising Strategies, NTC Business Books, Lincolnwood 1987

      128. Sławiński M., Cienka czerwona linia, „Businessman Magazine” nr 5, 2001

      129. Słomska A., Kształtowanie znaczenia wyrażeń matematycznych
        w procesie dydaktycznym
        , Wyd. WSP w Częstochowie, Częstochowa 1983

      130. Smith A.G.(red.), Communication and Culture, New York 1966

      131. Stępień J., Reklama prawie światowa, „Businessman Magazine”,
        nr 12/2000

      132. Szczegłow J.K., Żółkowski A.K., K opisaniju smysła swiaznogo tieksta, Institut Russkogo Jazyka AN SSSR wyp. 22, Moskwa 1971

      133. Sznajder A., Sztuka promocji, Business Press, Warszawa 1997-

      134. Tomaszewski T., Człowiek i otoczenie, w: Tomaszewski T.,(ed.), Psychologia, PWN, Warszawa 1982

      135. Treisman A., Verbal Cues Language and Meaning in Selective Attention, American Journal of Psychology 77, 1964

      136. Trzebiński J., Rola schematów poznawczych w zachowaniach społecznych, w: Lewicka M., Trzebiński J. (eds.), Psychologia spostrzegania społecznego, KiW, Warszawa 1985

      137. Volli U., Referential Semantics and Pragmatics of Natural Language, VS 4, 1973

      138. Warner T., Umiejętność w komunikowaniu się, Astrum, Wrocław 1999

      139. Wells W., Burnett J., Moriarty S., Advertising-Principles and Practice, Prentice Hall International, London 1990

      140. Werner U., Reklama - podstawowa wiedza o reklamie, Thaurus, Warszawa 1992

      141. Westley B., MacLean M., A Conceptual Model for Communication Research, Journalism Quarterly 34, 1957

      142. White R., Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi, Business Press, Warszawa 1996

      143. Williamson R., Decoding Advertisements, London 1978

      144. Wilmshurst J., The Fundamentals of Advertising, Heinemann, Oxford 1990

      145. Winston P.H (ed.) The Psychology of Computer Vision, Mc-Graw-Hill, New York 1975

      146. Winston P.H., Artificial Intelligence, Addison-Wesley, Reading, Mass., 1977

      147. Woollacott J., Messages and Meanings, w: The Open University Press, 1977

      148. Wright P., The Cognitive Processes Mediating Acceptance of Advertising, Journal of Marketing Research,1973

      149. Zajonc R., Feeling and Thinking; Preferences Heed no Inferences, American Psychologist 35,1980

      150. Zatorski D., Reklamowa fiesta, „Businessman Magazine” nr 3, 2000

      151. Zeman J., Peirce’s Theory of Sings, w: Sebeok T. (red.), A Perfusion of Signgs, Bloomington 1977





©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna