Blondynka przychodzi do baru. Mówi do barmana: -ale jestem głupia



Pobieranie 48.59 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar48.59 Kb.

Blondynka przychodzi do baru. Mówi do barmana:

-Ale jestem głupia.

-Są tu głupsze patrz. Barman mówi do brunetki: Idź do domu zobaczyć czy tam cie nie ma.

-Ale głupia, ja bym zadzwoniła.


Co robi sprzątaczka na scenie:

Wymiata.
-Jak tam wasz nowy nauczyciel?

-pyta mama synka.

-Nic nie wie, ciągle nas pyta.


Co robi piłkarz na ulicy?

Stoi w korkach.


Ile pies ma nóg?

Osiem. Dwie przodu, dwie po prawej stronie, dwie

tyłu i dwie z lewej strony.
Co to jest rude i na górze?

Ania z Zielonego Wzgórza.


Opracowali : J i W. Marzec, Sz. Skoczylas

Nr 8




Redaktorzy:

Jakub Osowski, Natasza Sianos, Amelia Baryła,

Kinga Szamburska, Szymon Skoczylas, Wojciech Marzec,

Janusz Marzec, Julia Gawin, Kacper Kulig, Weronika Kołek


Opiekun: M. Iżykowska

2- 7 kwietnia wiosenna przerwa świąteczna

13 kwietnia Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej

22 kwietnia Dzień Ziemi


Opracował: Sz. Skoczylas
















SPORT








14.04




Atletico Madryt - Real Madryt

0 : 0




14.04




Juventus Turyn - AS Monaco

1 : 0




15.04




Paris Saint-Germain - FC Barcelona

1 : 3




15.04




FC Porto - Bayern Monachium

3 : 1
















21.04




Bayern Monachium - FC Porto

6 : 1




21.04




FC Barcelona - Paris Saint-Germain

2 : 0




22.04




AS Monaco - Juventus Turyn

0 : 0




22.04




Real Madryt - Atletico Madryt

1 : 0






Opracował: Jakub Osowski



Tryb życia SŁONIE

Samice i młode słonie żyją w stadzie pod przewodnictwem dorosłej samicy, z którą każdy z członków rodziny jest spokrewniony. Młode samce przeganiane są ze stada, kiedy tylko osiągną dojrzałość płciową. Zbierają się później, aby prowadzić życie w grupie kawalerów. Dorosłe samce żyją samotnie, dostęp do stada mają tylko przez krótki czas, kiedy samica znajduje się w okresie rui. Pokonując nawet olbrzymie odległości, stada nie oddalają się od wody. Słonie nie tylko piją chętnie, ale również uwielbiają się kąpać, najlepiej każdego wieczoru. Po kąpieli słonie obsypują swoją wilgotną skórę piaskiem. Powstała w ten sposób warstwa kurzu i błota pomaga im chronić się przed atakami gryzących owadów.



Komunikacja

Jeśli słonie stracą ze sobą kontakt wzrokowy w buszu, dają znać o sobie przy pomocy głębokich, chrapliwych odgłosów. Pochodzą one z nosa, gardła i trąby. Kiedy tylko słoń dostrzeże niebezpieczeństwo, informuje o tym swoich towarzyszy nagle milknąc.

Konflikty między pojedynczymi osobnikami rozstrzygane są na ogół w sposób pokojowy. Zwierzę stojące niżej w hierarchii stada ustępuje zazwyczaj stojącemu wyżej, kiedy tylko dostrzeże, że ten wykonuje niebezpieczne gesty, takie jak zwijanie trąby czy wzbijanie tumanów kurzu. W takich chwilach można też usłyszeć charakterystyczne dla słoni trąbienie. Gesty te wykonywane są także dla odstraszenia przeciwnika.

Pożywienie
Słonie zjadające korę drzewa

Słonie są wyłącznie roślinożerne. Pożerają różnego rodzaju trawy, liście, mniejsze gałęzie i konary oraz owoce. Nieliczne zęby, jakie posiadają słonie, wykorzystywane są do rozdrabniania pożywienia. Słonie najczęściej umierają śmiercią głodową w 70. roku życia z powodu utraty wszystkich zębów. Uniemożliwia im to dalsze pobieranie pokarmu.

Dzienne zapotrzebowanie pokarmowe u większych osobników przekracza 200 kg. Zapotrzebowanie na wodę sięga 200 l w ciągu dnia. Dziennie słoń wydala ok. 80-90 kg kału.

Opracował: Sz. Skoczylas



Apel poświęcony Ofiarom Katynia

10 kwietnia 2015 r. w Szkole Podstawowej w Łęcznie odbył się apel poświęcony zbrodni katyńskiej. Uczniowie klasy IV pod opieką pań: I. Krajewskiej, A. Stobieckiej zaprezentowali montaż słowno - muzyczny "Katyń: przebaczyć - tak, zapomnieć - nie."

Nawiązano również do tragicznego wydarzenia sprzed pięciu lat, kiedy to w katastrofie lotniczej zgięli wybitni Polacy pragnący oddać hołd zamordowanym w Katyniu.

WYJAZD DO MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYB.- KL.0

W piątek 24 kwietnia 2015r. dzieci z oddziału przedszkolnego odwiedziły Bibliotekę Miejską w Piotrkowie Tryb. Wzięły udział w zajęciach bibliotecznych przygotowanych specjalnie dla nich: "Psie radości i smutki". Podczas ciekawie przygotowanych przez panią bibliotekarkę zajęć poszerzyły swoją wiedzę na temat różnych ras psów, ich zwyczajów, metod komunikacji psa z człowiekiem oraz jego wielkim oddaniu swojemu Panu.  Dowiedziały się też jakie zagrożenia może nieść ze sobą kontakt z psem oraz nauczyły się bezpiecznego zachowania w przypadku jego niespodziewanego ataku. Ponadto dzieci słuchały ciekawych wierszy i wykonywały zadania w kartach pracy. Dzieci miały okazję obejrzeć bogaty księgozbiór przeznaczony specjalnie dla nich, zwiedziły oddział dla dzieci i mogły  pobawić się w kąciku zabaw. 

Opracowała: W. Kołek

Dni Ziemi obchodzone 22 kwietnia to czas, kiedy ludzie na całym świecie łączą siły, aby uświadomić wszystkim, że wspaniałe dary przyrody trzeba wykorzystywać mądrze - tak, aby starczyło ich dla przyszłych pokoleń. Budzenie wśród dzieci i młodzieży współodpowiedzialności za stan środowiska w przyszłości, poczucia troski o stan czystości najbliższego otoczenia oraz wychowanie w duchu miłości i szacunku do przyrody, to główne cele tegorocznych obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole. Organizatorki - panie B. Urbańska i p. E. Famulska przygotowały z tej okazji wiele atrakcji i niespodzianek, a w obchody Dnia Ziemi włączyły się wszystkie klasy. I tak klasy 0-III wykonywały w grupach plakaty pod hasłem - "Dbajmy o naszą planetę"  pod bacznym okiem swoich wychowawczyń. Zaś klasy IV - VI wzięły udział w ogłoszonym wcześniej konkursie  projektując na lekcji plastyki (pod opieką p. E. Buksy) "Torbę ekologiczną " Wszystkie prace były piękne i pomysłowe. Zwycięzcami w konkursie na najciekawsza torbę zostali:

Małgorzata Antosik i Paula Szczęsna - kl. VI

Julia Kołek i Paulina Baryła - kl. VI

Aleksandra Krupa i Katarzyna Kołek -kl. IV

Plakaty oraz torby ekologiczne dumnie prezentują się na korytarzach szkolnych oraz w klasach.


Opracowała: W. Kołek











Baran

RODZINA I PRZYJACIELE


Twoja rodzina będzie chciała odpocząć i to niekoniecznie razem z tobą. Nie martw się, bo ty także musisz odpocząć od domowego zgiełku. Pozwól sobie na odrobinę lenistwa. Przecież nie wszystko musi być zarządzane przez ciebie. Przyjaciele i dalsi krewni z chęcią spotkają się z tobą, aby odpocząć i poplotkować. W drugiej połowie miesiąca zorganizuj wyjazd ze znajomymi. Zapomniałeś już przecież, jakim jesteś dobrym organizatorem czasu wolnego. Twój zapał i chęć zabawy udzieli się wszystkim. Warto więc zebrać większą ilość znajomych i razem wybrać się na wycieczkę.

PRACA I NAUKA


Trudno ci będzie w tym miesiącu skupić się na nauce. Tyle rozrywek i pokus naokoło! Spróbuj jednak skupić się na tym, co najważniejsze. W pierwszej połowie miesiąca planety sprzyjają twórczym pomysłom, nie przegap więc okazji do zaprezentowania się nauczycielowi od najlepszej strony. Oceny twojej pracy i umiejętności  wzrosną, a nawet możesz zostać lepsze oceny czy pochwałę .
Opracowała: A. Baryła, N. Sianos



Tort tęczowy
Składniki:

375 g mąki pszennej, 225 g masła, 220 g cukru, 5 białek, 1 łyżeczka pasty z wanilii lub 2 łyżeczki ekstraktu lub ziarenka z 1 laski wanilii lub 2 cukry waniliowe,1/2 łyżeczki soli,4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 335 g mleka ,900 ml kremówki ,250 g serka (mascarpone lub Philadelphia lub Mój Ulubiony), 3 łyżki cukru pudru ,odrobina wanilii (w dowolnej postaci - dla smaku)



Sposób przygotowania:

Mąkę, sól i proszek do pieczenia przesiej do miski. Do pustej miski wrzuć miękkie masło i zmiksuj je z cukrem na gładką masę. Następnie do masy maślanej dodawaj po jednym białku i wanilię. Porcjami dodawaj do masy suche składniki i mleko. Miksuj do uzyskania gładkiej masy. Ciasto podziel na 6 równych części - po około 200-210 g każda. Do każdej miski dodaj barwniki: żółty, czerwony, niebieski, żółty i czerwony, czerwony i niebieski, żółty i niebieski. Ilość barwnika musisz ustalić sama- w zależności od intensywności koloru, którą chcesz osiągnąć. Jak upiec 6 blatów? Są dwie metody: pierwsza - kolejno w jednej tortownicy; druga - w jednorazowych aluminiowych foremkach do pieczenia. W obu przypadkach foremkę natłuść i posyp mąką. Wylej ciasto i wyrównaj wierzch. Każdy blat piecz w 190 st. przez 15-20 minut. Wyjmij z piekarnika i ostudź. 

Przygotuj krem: Ubij kremówkę na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodaj cukier puder i wanilię. Zmiksuj. Dodaj serek i dokładnie wymieszaj.

Blaty przekładaj masą w kolejności:

fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony

Udekoruj resztą kremu i schłódź.



Opracowała: N. Sianos

Opracowały: N. Sianos, A. Baryła

Pierwsza osoba, która rozwiąże krzyżówkę i odgadnie hasło otrzyma nagrodę. Nagroda do odebrania w bibliotece szkolnej.
Symbole Świat Wielkanocnych

K

olorowe jajko

Malujemy je farbkami, flamastrami, barwimy na różne kolory, naklejamy wycinanki - zdobienie pisanek ma w Polsce bardzo długą tradycję i jest nieodłączną częścią przygotowań do świąt wielkanocnych. Jajko pomalowane na czerwono miało odwracać od człowieka złe siły.

Palma

Palma to pamiątka uroczystego wjazdu Chrystusa do Jerozolimy. Palmy miały chronić przed chorobami i zapewnić dobre plony. Obecnie palmy robi się z suszonych kwiatów, mchów, traw.

Wykorzystuje się gałązki wierzby, bukszpanu, borówek, które są znakiem pokoju, przynoszonego przez Chrystusa. W Polsce borowinkę, bukszpan wkłada się do koszyczka zamiast gałązki oliwnej.

Święcone 

Święcone, zwane też święconką, ma swoje prapoczątki w VIII wieku. Do Polski zwyczaj ten dotarł w XIV stuleciu. Najpierw do święcenia noszono tylko baranka z chleba, później dokładano kolejno: ser, masło, ryby, olej, mięso, ciasto, wino, jajka i inne pokarmy. 

Rodzaj święconych pokarmów był różny - w zależności od tradycji ludowych i chrześcijańskiej symboliki produktów, zmieniającej się na przestrzeni wieków. Teraz w zasadzie nie ma znaczenia, jakie pokarmy włożymy do koszyka. Ważne jest, żeby było w nim siedem podstawowych - chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto i sól. Zwyczaj święconki w Polsce najpóźniej dotarł do mieszkańców Pomorza, a przynajmniej jego kaszubsko-kociewskiej części. Przywieźli go w 1920 roku przesiedleńcy ze środkowej Polski. Przed wielkanocnym śniadaniem stół kropił tu, przy pomocy witek z poświęconej palmy, najstarszy mężczyzna w rodzinie . Potem, kiedy zwyczaj święconki był już celebrowany na tych terenach, senior rodu kropił tylko te pokarmy, które pojawiły się na stole, a nie zostały poświęcone w kościele.

Chleb

W tradycji chrześcijańskiej jest najważniejszym z symboli, ponieważ przedstawia ciało Chrystusa. We wszystkich kulturach jest pokarmem niezbędnym do życia. Chleb zawsze gwarantował pomyślność i dobrobyt. Jeżeli gospodarze piekli na Wielkanoc wiele odmian chleba, do koszyka wkładali po kromce każdej z nich. W całości święcono specjalny chlebek - paschę.



Jajko

Symbol odradzającego się życia i zwycięstwa życia nad śmiercią. Wierzono, że podzielenie się jajkiem z bliskimi umacnia więzi rodzinne. Dotykanie zwierząt poświęconym jajkiem chronić je miało przed chorobami i złymi urokami.


Wędlina

Jej obecność w koszyku miała zapewniać płodność i zdrowie. Była symbolem dostatku, bo nie każdy mógł sobie na nią pozwolić. Od XIX wieku do koszyka wkłada się tradycyjną polską kiełbasę.



Sól

Życiodajny minerał. Uznawano ją za symbol oczyszczenia, za sedno istnienia i prawdy. Wierzono, że posiada właściwości odstraszania zła. Sól chroni mięso przed zepsuciem. Poświęcona, ma chronić przed złem i zepsuciem nasze dusze.



Chrzan

Obrazował ludzką siłę i krzepę fizyczną. Miał również wspomagać skuteczność innych święconych pokarmów.



Ciasto

Do święconki ciasto zostało włączone jako ostatnie. Symbolizowało umiejętności i doskonałość. Najczęściej była to wielkanocna baba. Należało pamiętać, że nie może być to produkt kupiony, ale własnoręcznie upieczony. Osoba, która wkładała ciasto do pieca, przez cały czas pieczenia nie mogła usiąść, bo ciasto mogłoby opaść i wyszedłby zakalec.



Zajączek wielkanocny

Zwyczaj, pochodzenia niemieckiego, obdarzania dzieci w święta Wielkanocy słodyczami i innymi upominkami. Początkowo występował na Śląsku i Pomorzu. Koszyczki z niespodziankami od zajączka i z kolorowymi jajami wielkanocnymi, łakociami, a później także prezentami rzeczowymi, chowano w ogrodzie lub w różnych skrytkach domowych, a dzieci szukały ich od wczesnego ranka w Niedzielę Wielkanocną. Z czasem zwyczaj dawania dzieciom różnych prezentów na Wielkanoc przyjął się w innych regionach Polski.


Opracowała: W. Kołek




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna