Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo



Pobieranie 12.71 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar12.71 Kb.

Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo


Spis treści

 

CZĘŚĆ I

PREHISTORIA – LATA 70. I WCZEŚNIEJ 

Od projektu Manhattan do gier

Elektroniczny Prometeusz

W domowym zaciszu

Pong i narodziny Atari

Fabuła dla Apple’a

Egzekucja Bushnella

Japońscy najeźdźcy 

Nadlatuje Trzmiel

Początek Złotego Wieku

I stało się Activision

Kobieta w grach

 

CZĘŚĆ II

CZAS CUDÓW – LATA 80.

Wielki kosmiczny klasyk

Szał Pac-Mana

Donkey Kong 

Trójwymiarowe światy

Imperialne requiem dla Atari 

Laserowe uderzenie 

Krach roku 1983

ZX Spectrum

Rynek dla C64

Intelektualiści z Infocomu 

Twarze Electronic Arts

Książęta na zamówienie IBM 

Ultimate i ich naśladowcy

Droga do Movie

Mastertronic – jakość za niską cenę 

Zelda i Mario 

Pionierzy z Cinemaware 

Epokowy Maniac Mansion 

Ostatnie dni komputerów ośmiobitowych 

Królowa Amiga

Człowiek, który poznał Jacka Tramiela 

Nintendo kontra Sega 

 

CZĘŚĆ III

FILMOWA ODYSEJA – LATA 90.

Tajemnica cywilizacji PC

Przez szkło powiększające 

Westwood w piaskach Diuny

Francuski posmak 

Bóg ma na imię Peter 

Powrót do Zorka, śmierć Infocomu 

Rewolucja CD 

Skrzydlaci dowódcy 

PC czy konsole? 

Prostowanie moralnych kręgosłupów 

Pokolenie Doom 

Filmy interaktywne 

Mario jest zmęczony 

Sony miażdży konkurencję 

Zmierzch przygodówek 

Fenomen Lary Croft 

Światy A i BE 

Rozpad uprzedzeń Sierry 

Pamiętacie Interplay?

Nostalgia przełomu wieków 

 

CZĘŚĆ IV

SEQUELE I PIKSELE – PO ROKU 2000 

Prawdziwa i wirtualna krew 

The Sims 

Czy gry są sztuką? 

Sen Johna Romero 

Szejkowie z Microsoftu 

Medal za realizm

Bezwzględny brutal branży 

Świat Warcrafta 

Nowa generacja konsol 

CliffyB kontra Japończycy 

Gotyckie krainy

Drugie życie 

Halo, czy mamy rekord?

Wii dusi PC 

Powrót wielkiej grandy 



Pobieranie 12.71 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna