Lp.
|
Opis
|
Minimalne wymagania zamawiającego
|
Deklaracja wykonawcy (TAK/NIE)*
|
1.
|
Wymagania
|
Urządzenie fabrycznie nowe, rok produkcji nie wcześniej niż 2015 rok:
|
|
-
urządzenie zdolne do pracy w zakresie temperatur od -30°C do +45ºC,
|
|
-
wykonane w całości w systemie metrycznym
|
|
-
umieszczone na podwoziu czterokołowym (przednie koła skrętne, tylne koła o niezależnym napędzie),
|
|
-
obsługiwane przez jednego operatora, kabina jednoosobowa,
|
|
-
centralnie umiejscowiona zamknięta kabina kierowcy o doskonałym polu widzenia w każdym kierunku (przód, tył, boki, góra),
|
|
-
szyba dachowa o pełnym wymiarze dachu z wycieraczką zapewniająca możliwie jak najlepsze ustawianie schodów do samolotu,
|
|
-
zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji schodów / podwozia,
|
|
-
oświetlenie biegu schodowego, diodowe (minimum 20lx), odporne na przypadkowe uszkodzenia przez użytkowników. Przewody zasilające ukryte w konstrukcji burt. Czujnik na najniższym stopniu automatycznie załączający światło i wyłączający je także automatycznie po pewnym czasie bez użytkowania (czujniki wraz z czasomierzem),
|
|
-
amortyzowane siedzenie kierowcy,
|
|
-
układ podnoszenia podestu – hydrauliczny, opuszczanie grawitacyjne z hamowaniem hydraulicznym. Sterowanie i napęd układu hydraulicznego ręczny,
|
|
-
maksymalna stabilizacja schodów na bazie siłowników hydraulicznych. Układ hydrauliczny siłowników, bezpieczny, odporny na możliwość rozszczelnienia instalacji. Sterowanie i napęd układu hydraulicznego z pulpitu kontrolnego w kabinie kierowcy. Ilość stabilizatorów: 4 sztuk,
|
|
-
blokada bezpieczeństwa, uniemożliwiające ruch pojazdu, podczas gdy stabilizatory są wysunięte,
|
|
-
wszystkie koła tego samego rozmiaru, pneumatyczne, pełnowymiarowe koło zapasowe,
|
|
-
burty pomostu górnego o wysokości minimum 1100 mm, rozsuwane ręcznie,
|
|
-
w przedniej części pomostu ruchomy element dostosowujący usytuowanie schodów względem samolotu,
|
|
-
wszystkie elementy pomostu mające możliwość styku z konstrukcją samolotu zabezpieczone odbojnicami. Odbojnie o odpowiedniej twardości, niebrudzące,
|
|
-
oświetlenie obrysowe: odblaskowe zgodne z normami,
|
|
-
system wsparcia operatora (tzw. guiding system), pomagający ustawić z wnętrza kabiny dokładną wysokość schodów dostosowaną do konkretnego typu samolotu,
|
|
-
stopnice aluminiowe, perforowane, antypoślizgowe, wykonane w sposób zapewniający, że nie będzie się na nich zbierała woda czy śnieg,
|
|
-
schody z funkcją pochylenia sterowaną z panelu kontrolnego na górnej platformie,
|
|
-
panel kontrolny na platformie służący wertykalnemu ustawieniu platformy tak by osiągnąć pozycję platformy 10 cm poniżej drzwi samolotu – w celu ochrony samolotu przed uszkodzeniami spowodowanymi wertykalnym ruchem schodów/samolotu,
|
|
-
platforma umożliwiająca otwarcie drzwi samolotu tak by znajdowały się na platformie,
|
|
-
automatyczna skrzynia biegów – uruchomienie silnika ma być możliwe tylko w przypadku ustawienia pozycji neutralnej – zabezpieczenie przeciw kolizji,
|
|
-
zdjęcie nogi z pedału gazu ma powodować łagodne zwalnianie pojazdu,
|
|
-
sygnał biegu cofania
|
|
-
Zamawiający dostarczy wzór logo i napisy identyfikujące użytkownika które zostaną naniesione w sposób trwały
|
|
-
Wyrób będzie przystosowany do montażu systemu łączności radiowej obowiązującej u zamawiającego
|
|
-
Producent uzgodni z zamawiającym miejsce na montaż wyposażenia radiowego, sposób okablowania, miejsce montażu anteny oraz systemu zasilania
|
|
-
Producent gwarantuje że wyrób nie generuje zakłóceń radiowych i spełnia odpowiednie normy dot. środowiska naturalnego
|
|
-
Gaśnica proszkowa z zawartością środka gaśniczego min. 3 kg.
|
|
-
Komplet kluczy i narzędzi serwisowych
|
|
-
uchwyty umożliwiające odholowanie schodów w przypadku awarii – przedni i tylny.
|
|
2.
|
Wymagane normy i certyfikaty
| -
certyfikat CE,
|
|
-
zgodne z IATA AHM 904, AHM 910, AHM 913, AHM 914 i AHM 915 (aktualne wydanie),
|
|
-
zgodne z normami:
PN-EN 1915-1:2001+A1:2009
PN-EN 1915-2:2001+A1:2009
PN-EN 1915-3:2004+A1:2009
PN-EN 1915-4:2004+A1:2009
PN-EN 12312-1:2002+A1:2009
PN-EN 60204-1:2006+A1:2009
PN-EN ISO 13850:2008,
|
|
-
zgodnie z dyrektywami: 2006/42/EC, 95/16/EC, 97/23/EC, 89/336/EEC,
|
|
-
właściwa deklaracja producenta w powyższym zakresie b), c) i d) powinna być dostarczona na etapie dostawy.
|
|
-
Producent gwarantuje spełnienie wymagań homologacyjnych i/lub przepisów dozoru technicznego (jeżeli jest to wymagane)
|
|
3.
|
Przeznaczenie
|
Obsługa samolotów:
|
|
B 727-B747
|
|
A319 do A340
|
|
4.
|
Parametry
| -
wysokość robocza maksymalna, schody o zasięgu do 5800mm,
|
|
-
wysokość robocza minimalna, schody o zasięgu od 2200mm,
|
|
-
szerokość całkowita schodów od 2200mm do 2500mm,
|
|
-
minimalne dopuszczalne obciążenie stopnia: ~240 kg (odpowiednik 3 dorosłych osób),
|
|
-
platforma górna zaprojektowana do szybkiej ewakuacji pasażerów z samolotu – minimalne dopuszczalne obciążenie platformy górnej 1600 kg (odpowiednik ok. 20 osób),
|
|
-
pojazd łatwy w manewrowaniu o promieniu skrętu nie większym niż 10 m,
|
|
-
pojazd nie dłuższy niż 8600mm,
|
|
-
pojazd nie wyższy niż 3900mm z opuszczonymi schodami,
|
|
-
stabilna konstrukcja schodów, zaprojektowana do pracy w warunkach wiatrów o prędkości minimum 74 km/h,
|
|
-
prześwit podwozia minimum 160 mm
|
|
-
maksymalna prędkość pojazdu 25 km/h
|
|
-
platforma z ruchomym przednim zderzakiem (obracana w poziomie w zakresie do 10%)
|
|
-
platforma zaprojektowana do uniwersalnego zastosowania przy różnych typach samolotów o różnych typach drzwi, platforma szerokości co najmniej 2700 mm,
|
|
-
elektryczny i ręczny awaryjny tryb pracy,
|
|
-
typowe oświetlenie i wskaźniki dla kierowcy oraz światło ostrzegawcze w kolorze pomarańczowym,
|
|
-
mechaniczne blokady na każdym stopniu używane przy wysuwaniu schodów,
|
|
-
panele kontrolne w pełni zamknięte i zabezpieczone,
|
|
-
przyciski awaryjnego zatrzymania w kabinie i na górnej platformie,
|
|
-
przerywany sygnał dźwiękowy ostrzegający o wysuniętej pozycji stabilizatorów. Pojazd nie może ruszyć, dopóki stabilizatory nie są całkowicie schowane (rygle),
|
|
-
zawory bezpieczeństwa zamontowane we wszystkich obwodach hydraulicznych,
|
|
-
zawory bezpieczeństwa zamontowane,
|
|
-
przy podwójnych hydraulicznych siłownikach podnoszenia i stabilizatorach,
|
|
-
standard i kolor pokrycia lakierniczego: RAL 9016
|
|
5.
|
Gwarancja, serwis dokumentacja.
| -
Gwarancja
- min okres gwarancji mechanicznej i na powłoki lakiernicze 24 miesięcy
|
|
-
Reakcja serwisu gwarancyjnego/ max. 48 godzin od daty zgłoszenia,
|
|
-
całodobowy kontakt telefoniczny z serwisem
|
|
6.
|
Warunki Dostawy
|
DAP zgodnie z zasadami INCOTERMS 2010
|
|