Dn-061-51/2013/PN4 Duszniki-Zdrój, 06. 04. 2016 r. Do wszystkich wykonawców zainteresowanych udziałem w postępowaniu o sygn dn-061-51/2013/PN4 dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn



Pobieranie 76.83 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar76.83 Kb.



DN-061-51/2013/PN4 Duszniki-Zdrój, 06.04.2016 r.

Do wszystkich wykonawców

zainteresowanych udziałem

w postępowaniu

o sygn. DN-061-51/2013/PN4

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie, dostawa i montaż sprzętu i wyposażenia na potrzeby nowych sal ekspozycyjnych oraz pomieszczeń edukacyjno-warsztatowych w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju” - NR REF. DN-061-51/2013/PN4
Ogłoszenie o zamówieniu nr: 2016/S 038-061549; data zamieszczenia: 24.02.2016

W ww. postępowaniu Zamawiający, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju z/s w Dusznikach Zdroju przy ul. Kłodzkiej 42, otrzymał pytania od Wykonawców dotyczące wyjaśnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2009 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2015r., poz. 2164), Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Pytanie nr 21:

Według naszej wiedzy opis wideoprojektora na stronie 52 „Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ)” jest błędny. VHS nie jest rodzajem wejścia tylko standardem zapisu i odtwarzania kaset video. Czy Zamawiający mógłby w jasny i jednoznaczny sposób określić jakiego rodzaju wejścia są wymagane do realizacji projektu? Chcielibyśmy również zaznaczyć, że Zamawiający na tym stanowisku uwzględnił źródła sygnału wideo, które posiadają wyłącznie wyjścia HDMI i DVI.
Odpowiedź:

Zamawiający zmienia Opis Przedmiotu Zamówienia w następujący sposób:


  1. Projekt wykonawczy aranżacji wystaw w budynku suszarni Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju – Temat: System Multimedialny” (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_2-Dokumentacja techniczna / 5. System multimedialny) str. 20: 8. Stanowisko 8 – Produkcja Banknotów oraz Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_1-STWiOD / Opis Przedmiotu Zamówienia STWiOD) str. 52:


Jest:

2. Wideoprojektor:

• technologia DLP

• jasność: min 3500lm ANSI

• kontrast: min: 3000:1

• rozdzielczość rzeczywista min: 1280x800

• wejścia 2 x KOMPUTER [2x dsub15F], VHS, HDMI

• polskie menu

• możliwość uzyskania obrazu o szerokości 240 cm z odległości max 1,5 m od obiektywu

• sterowanie IR, RS-232

• poziom hałasu: max 30dB [A] w trybie LOW

• waga max: 5kg

• wymiary maksymalne: [340 x 110 x 240] mm”
Powinno być:

2. Wideoprojektor:

• technologia DLP

• jasność: min 3500lm ANSI

• kontrast: min: 3000:1

• rozdzielczość rzeczywista min: 1280x800

• wejścia 2 x KOMPUTER [2x dsub15F], Video, HDMI

• polskie menu

• możliwość uzyskania obrazu o szerokości 240 cm z odległości max 1,5 m od obiektywu

• sterowanie IR, RS-232

• poziom hałasu: max 30dB [A] w trybie LOW

• waga max: 5kg

• wymiary maksymalne: [340 x 110 x 240] mm”
Pytanie nr 22:

Pytanie dotyczy opisu monitora dotykowego na stronie 44 „Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ)”. Czy Zamawiający dopuszcza użycie monitora o wadze 6,2 kg? Jeśli monitor dostępny jest wyłącznie w wersji z podstawą to czy wymiary wymagane przez Zamawiającego dotyczą wymiarów monitora bez podstawy?
Odpowiedź:

Zamawiający zmienia Opis Przedmiotu Zamówienia w następujący sposób:


  1. Projekt wykonawczy aranżacji wystaw w budynku suszarni Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju – Temat: System Multimedialny” (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_2-Dokumentacja techniczna / 5. System multimedialny) str. 12: Artykuł I: 3. System zarządzania i system zabezpieczeń oraz Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_1-STWiOD / Opis Przedmiotu Zamówienia STWiOD) str. 44:


Jest:

„4. Monitor dotykowy:

• przekątna ekranu: min:23” - max: 24”

• format obrazu: 16:9

• rodzaj powierzchni: dotykowa multitouch

• jasność min: 250 [cd/ m2]

• kontrast min: 1000:1

• kąty widzenia min: 160 pionowo, 160 poziomo

• czas reakcji max: 4ms

• rozdzielczość rzeczywista: 1920 x1080

• wejścia min: HDMI, VGA [DSUB 15]

• wymiary zewnętrzne max [57 x 40 x 13]cm

• kolor obudowy: czarny

• panel przedni: szyba

• zasilanie: 230V, 50Hz

• waga max: 6kg”


Powinno być:

„4. Monitor dotykowy:

• przekątna ekranu: min:23” - max: 24”

• format obrazu: 16:9

• rodzaj powierzchni: dotykowa multitouch

• jasność min: 250 [cd/ m2]

• kontrast min: 1000:1

• kąty widzenia min: 160 pionowo, 160 poziomo

• czas reakcji max: 4ms

• rozdzielczość rzeczywista: 1920 x1080

• wejścia min: HDMI, VGA [DSUB 15]

• wymiary zewnętrzne (bez podstawy) max [57 x 40 x 13]cm

• kolor obudowy: czarny

• panel przedni: szyba

• zasilanie: 230V, 50Hz

• waga max: 6,5kg”


Pytanie nr 23:

Pytanie dotyczy opisu wideoprojektora na stronie 48 „Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ)”. Czy Zamawiający dopuszcza użycie projektora, który nie posiada możliwości manualnej regulacji ostrości i wejścia RGB 5xBNC.

Wystawy stałe charakteryzują się tym, że raz ustawione parametry pracy projektora nie powinny być zmieniane dlatego manualna regulacja ostrości jest zbędna, a może być także kłopotliwa poprzez przypadkowe zmiany płaszczyzny ostrości.

Na Wystawie nie zostały żadne źródła obrazu, które posiadają wyjście RGB 5xBNC. Ponadto nie wykorzystuje się już tego typu sygnałów, ponieważ zostały zastąpione sygnałami cyfrowymi.
Odpowiedź:
Zamawiający nie zmienia wymogu dotyczącego możliwości dokonywania manualnej regulacji ostrości, natomiast zmienia Opis Przedmiotu Zamówienia w następujący sposób:

  1. Projekt wykonawczy aranżacji wystaw w budynku suszarni Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju – Temat: System Multimedialny” (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_2-Dokumentacja techniczna / 5. System multimedialny) str. 16: 6. Stanowisko 6 - Projekcyjne oraz Część III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) (lokalizacja pliku: Cz.III_SIWZ-OPZ / Cz.III_1-STWiOD / Opis Przedmiotu Zamówienia STWiOD) str. 48:


Jest:

3. Wideoprojektor:



  • technologia: 3x0,76” LCD

  • rozdzielczość min: WUXGA 1920x1200,

  • format obrazu 16:10

  • jasność min: 4200lm ANSI

  • kontrast min: 2900:1

  • manualna regulacja ostrości

  • korekcja efektu trapezowego w pionie: automatyczna

  • funkcja lens Shift w pionie (60%) oraz poziomie (32%)

  • żywotność lampy 2500h (w trybie standardowym lampy)

  • długi cykl czyszczenia filtra 15000 godzin

  • pionowa Korekcja Keystone'a +/- 5 stopni

  • menu OSD w języku polskim

  • wejścia sygnałowe min: RGB 5xBNC, RGB 15-stykowe Mini D-Sub (żeńskie) z audio minijack, 2 x HDMI, S-Video: 4-stykowe złącze Mini DIN, Video

  • wyjścia sygnałowe min: monitor: 15-stykowe złącze Mini D-sub (żeńskie), audio: minijack stereo

  • pozostałe Wejście/Wyjście : złącze RS-232C: 9-stykowe D-Sub (żeńskie), złącze LAN: RJ45, 10BASE-T/100BASE-TX, złącze wejściowe Control S: minijack stereo,

  • wyświetlanie dwóch obrazów z rożnych źródeł

  • symulacja standardu DICOM GSDF,

  • regulacja pikseli przez użytkownika w celu uzyskania pełnej korekcji kolorów (cały obraz lub żądany zakres)

  • wbudowana mechaniczna przesłona strumienia świetlnego

  • głośność max: 35 dB (w trybie wysokim lampy) i 29 dB (w trybie standardowym lampy),

  • korekcja Gamma 12-bit 3D,

  • łatwa wymiana lampy i filtra z boku obudowy urządzenia (bez konieczności demontażu projektora z uchwyty),

  • ciężar max: 9,0 kg

  • Zasilanie 230V, 50Hz”


Powinno być:

3. Wideoprojektor:



  • technologia: 3x0,76” LCD

  • rozdzielczość min: WUXGA 1920x1200,

  • format obrazu 16:10

  • jasność min: 4200lm ANSI

  • kontrast min: 2900:1

  • manualna regulacja ostrości

  • korekcja efektu trapezowego w pionie: automatyczna

  • funkcja lens Shift w pionie (60%) oraz poziomie (32%)

  • żywotność lampy 2500h (w trybie standardowym lampy)

  • długi cykl czyszczenia filtra 15000 godzin

  • pionowa Korekcja Keystone'a +/- 5 stopni

  • menu OSD w języku polskim

  • wejścia sygnałowe min: RGB 15-stykowe Mini D-Sub (żeńskie) z audio minijack, 2 x HDMI, S-Video: 4-stykowe złącze Mini DIN, Video

  • wyjścia sygnałowe min: monitor: 15-stykowe złącze Mini D-sub (żeńskie), audio: minijack stereo

  • pozostałe Wejście/Wyjście: złącze RS-232C: 9-stykowe D-Sub (żeńskie), złącze LAN: RJ45, 10BASE-T/100BASE-TX, złącze wejściowe Control S: minijack stereo,

  • wyświetlanie dwóch obrazów z rożnych źródeł

  • symulacja standardu DICOM GSDF,

  • regulacja pikseli przez użytkownika w celu uzyskania pełnej korekcji kolorów (cały obraz lub żądany zakres)

  • wbudowana mechaniczna przesłona strumienia świetlnego

  • głośność max: 35 dB (w trybie wysokim lampy) i 29 dB (w trybie standardowym lampy),

  • korekcja Gamma 12-bit 3D,

  • łatwa wymiana lampy i filtra z boku obudowy urządzenia (bez konieczności demontażu projektora z uchwyty),

  • ciężar max: 9,0 kg

  • Zasilanie 230V, 50Hz”


Pytanie nr 24:
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, pkt. 9.1.3 g. Specjalista ds. oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych - min 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe techniczne,

    • min. 2-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami odpowiedzialnym za dostawę i montaż

  • oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych.


Zamawiający wskazuje, że osoba winna posiadać wykształcenie wyższe techniczne, natomiast: szeroko rozumiane pojęcie tyflografiki to pomoce dydaktyczne dla osób niewidzących, służące poznaniu otaczającej ich rzeczywistości w sposób jak najbardziej oddający ich cechy i specyfikę budowy, ze szczególnym uwzględnieniem percepcji poznawczej osób niewidomych.

Zatem w tworzeniu tyflografiki nie muszą uczestniczyć tylko osoby z wykształceniem wyższym technicznym. Wręcz wskazane jest, aby osoby posiadały wiedzę humanistyczną, pedagogiczną ze specjalnością tyflopedagogiki. Tym bardziej, że oczekujecie Państwo ”Specjalisty” w tym zakresie.

Wymóg ukończenia uczelni technicznej nie powinien być kryterium w niniejszym postępowaniu.
Dlatego wnioskujemy o modyfikację zapisu w pkt.9.1.3 g. na:
Specjalista ds. oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych - min 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe,

    • min. 2-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami odpowiedzialnym za dostawę i montaż oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych.


Odpowiedź:

Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i zmienia zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w dokumencie Część I SIWZ – Instrukcje Dla Wykonawców pkt. 9 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków (…) ppkt. 9.1.3. (lokalizacja pliku: Cz.I_SIWZ – IDW pkt. 9.1.3 str. 10-11) w następujący sposób:
JEST:

9.1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest wskazanie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia jako kluczowi specjaliści Wykonawcy:




  1. Koordynator/Kierownik Projektu w zakresie koordynacji, nadzorowania wykonania, dostaw i montażu gablot muzealnych wraz ze sprzętem AV (sprzęt multimedialny) – niniejsza osoba winna posiadać:

  • wykształcenie wyższe techniczne

  • co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe i w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję Koordynatora/Kierownika Projektu odpowiedzialnego za koordynację, nadzorowanie wykonania, dostaw i montażu gablot ekspozycyjnych w projektach o wartości, co najmniej 3 000 000,00 zł brutto, przy czym jeden projekt miał wartość min. 1 000 000,00 zł brutto. W ramach tego referencyjnego projektu zostało dostarczonych minimum 10 sztuk gablot ekspozycyjnych z wbudowanymi stanowiskami multimedialnymi lub stanowisk multimedialnych w zabudowie.

  1. Specjalista ds. sprzętu multimedialnego [audio-video] posiadający:

  • wykształcenie wyższe techniczne

  • doświadczenie w realizacji min. 2 zadań obejmujących swym zakresem (każde z zadań) montaż i uruchomienie min. 20 stanowisk multimedialnych [audio-video]

  1. Programista – min. 2 osoby posiadające wykształcenie wyższe informatyczne i doświadczenie w tworzeniu wzbogaconych aplikacji multimedialnych (Rich Media Applications) z wykorzystaniem technologii operujących C++, C#, HTML5, AS3, Javascript, Adobe AIR itp., z których każdy wykonał minimum 2 projekty z zakresu aplikacji multimedialnych.

  2. Grafik - Artysta plastyk – min 1 osoba posiadająca:

  • doświadczenie obejmujące wykonanie min. 2 realizacji polegających na opracowaniu elementów plastycznych wystawy takich jak: plansze graficzne wielkoformatowe i/lub elementy sztafażu wystawy na wystawy muzealne o powierzchni nie mniejszej niż 200m2 każda

  1. Specjalista ds. audio-przewodników – min. 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe techniczne,

    • doświadczenie w realizacji min. 2 zadań obejmujących swoim zakresem dostawę i instalację min 40 szt. (łącznie) audio-przewodników, w tym:

(1) co najmniej w 1 z zadań zrealizowano tłumaczenie na 3 języki,

(2) co najmniej 1 z zadań obejmowało dostawę min. 30 szt. nadajników –

urządzeń identyfikujących.


  1. Specjalista ds. oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych - min 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe techniczne,

    • min. 2-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami odpowiedzialnym za dostawę i montaż

  • oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych.

Wymienieni specjaliści Wykonawcy będą potwierdzali rzetelne wykonywanie projektów warsztatowych elementów ekspozycji oraz ich realizacji na poszczególnych etapach odbioru, przed ostatecznym przedstawieniem ich do akceptacji Zamawiającemu oraz Nadzorowi Autorskiemu.

Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć do upływu terminu składania ofert. Wymagany okres 2-, i 3-letniego doświadczenia zawodowego należy rozumieć jako okres łącznie odpowiednio 24 i 36 miesięcy pozostawania na żądanym stanowisku w trakcie faktycznej realizacji robót. Dane te powinny jasno wynikać z treści ujawnianej w załączniku nr 4 do oferty Wykonawcy, dlatego wymaga się podania dokładnych dat rozpoczęcia i zakończenia robót, którymi kierował dany specjalista.

Ponadto, jeżeli z załącznika nr 4 będzie wynikało, że okresy doświadczenia nakładają się na siebie (np. proponowany specjalista jednocześnie kierował dwoma, lub większą ilością inwestycji), Zamawiający policzy ten okres do długości trwania okresu doświadczenia zawodowego jednokrotnie. Ponadto w przypadku braku podania w załączniku nr 4 dokładnych dat dziennych w okresach faktycznego kierowania robotami, pierwszy i ostatni miesiąc tak wskazanego okresu, nie będzie wliczany do wymaganego doświadczenia.

Wszystkie wymienione powyżej osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.


Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy.

Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”, na podstawie złożonego przez Wykonawcę:



  • oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik 1),

wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik 4).”
POWINNO BYĆ:
9.1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest wskazanie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia jako kluczowi specjaliści Wykonawcy:


  1. Koordynator/Kierownik Projektu w zakresie koordynacji, nadzorowania wykonania, dostaw i montażu gablot muzealnych wraz ze sprzętem AV (sprzęt multimedialny) – niniejsza osoba winna posiadać:

  • wykształcenie wyższe techniczne

  • co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe i w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję Koordynatora/Kierownika Projektu odpowiedzialnego za koordynację, nadzorowanie wykonania, dostaw i montażu gablot ekspozycyjnych w projektach o wartości, co najmniej 3 000 000,00 zł brutto, przy czym jeden projekt miał wartość min. 1 000 000,00 zł brutto. W ramach tego referencyjnego projektu zostało dostarczonych minimum 10 sztuk gablot ekspozycyjnych z wbudowanymi stanowiskami multimedialnymi lub stanowisk multimedialnych w zabudowie.

  1. Specjalista ds. sprzętu multimedialnego [audio-video] posiadający:

  • wykształcenie wyższe techniczne

  • doświadczenie w realizacji min. 2 zadań obejmujących swym zakresem (każde z zadań) montaż i uruchomienie min. 20 stanowisk multimedialnych [audio-video]

  1. Programista – min. 2 osoby posiadające wykształcenie wyższe informatyczne i doświadczenie w tworzeniu wzbogaconych aplikacji multimedialnych (Rich Media Applications) z wykorzystaniem technologii operujących C++, C#, HTML5, AS3, Javascript, Adobe AIR itp., z których każdy wykonał minimum 2 projekty z zakresu aplikacji multimedialnych.

  2. Grafik - Artysta plastyk – min 1 osoba posiadająca:

  • doświadczenie obejmujące wykonanie min. 2 realizacji polegających na opracowaniu elementów plastycznych wystawy takich jak: plansze graficzne wielkoformatowe i/lub elementy sztafażu wystawy na wystawy muzealne o powierzchni nie mniejszej niż 200m2 każda

  1. Specjalista ds. audio-przewodników – min. 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe techniczne,

    • doświadczenie w realizacji min. 2 zadań obejmujących swoim zakresem dostawę i instalację min 40 szt. (łącznie) audio-przewodników, w tym:

(1) co najmniej w 1 z zadań zrealizowano tłumaczenie na 3 języki,

(2) co najmniej 1 z zadań obejmowało dostawę min. 30 szt. nadajników –

urządzeń identyfikujących.


  1. Specjalista ds. oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych - min 1 osoba posiadająca:

  • wykształcenie wyższe,

    • min. 2-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami odpowiedzialnym za dostawę i montaż

  • oznaczeń brajlowskich, tyflografiki, map dla niewidomych.

Wymienieni specjaliści Wykonawcy będą potwierdzali rzetelne wykonywanie projektów warsztatowych elementów ekspozycji oraz ich realizacji na poszczególnych etapach odbioru, przed ostatecznym przedstawieniem ich do akceptacji Zamawiającemu oraz Nadzorowi Autorskiemu.

Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć do upływu terminu składania ofert. Wymagany okres 2-, i 3-letniego doświadczenia zawodowego należy rozumieć jako okres łącznie odpowiednio 24 i 36 miesięcy pozostawania na żądanym stanowisku w trakcie faktycznej realizacji robót. Dane te powinny jasno wynikać z treści ujawnianej w załączniku nr 4 do oferty Wykonawcy, dlatego wymaga się podania dokładnych dat rozpoczęcia i zakończenia robót, którymi kierował dany specjalista.

Ponadto, jeżeli z załącznika nr 4 będzie wynikało, że okresy doświadczenia nakładają się na siebie (np. proponowany specjalista jednocześnie kierował dwoma, lub większą ilością inwestycji), Zamawiający policzy ten okres do długości trwania okresu doświadczenia zawodowego jednokrotnie. Ponadto w przypadku braku podania w załączniku nr 4 dokładnych dat dziennych w okresach faktycznego kierowania robotami, pierwszy i ostatni miesiąc tak wskazanego okresu, nie będzie wliczany do wymaganego doświadczenia.

Wszystkie wymienione powyżej osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.


Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy.

Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”, na podstawie złożonego przez Wykonawcę:



  • oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik 1),

wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik 4).”

Dyrektor Muzeum Papiernictwa
/-/ dr hab. Maciej Szymczyk





Pobieranie 76.83 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna