ROCZNY PLAN PRACY
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 64
KLASY 0-III
rok szkolny 2012/2013
OBSZARY TEMATYCZNE PLANU PRACY WYCHOWAWCZEJ SZKOŁY:
- TROSKA O BEZPIECZEŃSKTWO. WYCHOWANIE PROZDROWOTNE I PROFILAKTYKA
- ODKRYWANIE , WSPIERANIE I ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ I UZDOLNIEŃ
- EDUKACJA REGIONALNA
- WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE I OBYWATELSKIE
- UCZESTNICTWO W KULTURZE, POPULARYZACJA TRADYCJI, TWORZENIE SZKOLNEJ OBRZĘDOWOŚCI
- EDUKACJA EUROPEJSKA I JĘZYKI OBCE
- ROZWÓJ SPORTU
- DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
- WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I PLACÓWKAMI WSPOMAGAJĄCYMI SZKOŁĘ
W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak:
-
uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość,
-
poczucie własnej wartości,
-
szacunek dla innych ludzi,
-
ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość,
-
kultura osobista,
-
gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej.
W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji. Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji.
LP
|
CELE
|
ZADANIA
|
SPOSOBY REALIZACJI
|
REALIZATOR
osoby wspierające
|
TERMINY REALIZACJI
|
TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO. WYCHOWANIE PROZDROWOTNE I PROFILAKTYKA
|
1.
|
Wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa i przestrzegania zasad określonych w regulaminach szkolnych.
Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.
|
Realizacja zadań w ramach projektu „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń”
Kodeks Ucznia - Zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia
Bezpieczne zachowanie w szkole
|
Pogadanki, spotkania, prace projektowe, apele, zajęcia tematyczne, plakaty
pogadanki
Apele porządkowe,
pogadanki
całoroczna akcja „Wzorowa klasa”
|
Wszyscy nauczyciele
wychowawcy klas
opiekun grupy Pacholąt
|
cały rok
|
2.
|
Realizacja zagadnień programowych z zakresu bezpieczeństwa na terenie szkoły (w budynku i na boisku) oraz poza nią, podczas pracy i zabawy, w czasie dni wolnych, zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, nauka zachowań (uświadamianie skutków) wobec napotkanych zwierząt itd.
Uwrażliwienie na bezpieczne formy spędzania czasu wolnego w różnych porach roku.
Dostarczenie informacji na temat form pomocy i instytucji jej udzielających w sytuacjach kryzysowych.
Przypomnienie drogi ewakuacji i zasad zachowania się na wypadek pożaru.
|
„Bądź bezpieczny”
„Obcy- niebezpieczny”
Eksponowanie form zachowania i sposobów poszukiwania pomocy w sytuacjach zagrożenia: telefony alarmowe i zaufania, tablice ostrzegawcze i informacyjne
Bezpieczna i sprawna ewakuacja
„Gdy dzwonek na przerwę dzwoni”
|
Cykl zajęć poświęconych bezpieczeństwu na terenie obiektu szkolnego i poza nim, apele grupy Pacholąt,
spotkania z przedstawicielami Policji i Straży Miejskiej, pogadanki, dyskusje, filmy edukacyjne
gazetki, ogłoszenia, foldery, plakaty, apele
Ćwiczenia w ewakuacji
Konkurs plastyczny
|
Wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny we współpracy z Policją i Strażą Miejską,
Główny specjalista ds. BHP
|
cały rok
|
„Dzień Bezpieczeństwa”
|
dzień aktywności dla klas 0-III
|
H. Sadowska
I. Zielińska
K. Nowak
|
kwiecień
Święto Szkoły
|
3.
|
Upowszechnianie zagadnień z zakresu bezpieczeństwa i higieny podczas pracy na różnych typach lekcji oraz wypoczynku w czasie przerw.
Przeciwdziałanie agresji wśród uczniów, dbałość o poszanowanie godności drugiego człowieka i przestrzeganie zasad kultury osobistej i kultury języka, unikanie konfliktów, wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i in.
|
„Szkoła bez przemocy”
|
zajęcia profilaktyczne i wychowawcze
apele
|
wychowawcy klas
pedagog
specjaliści spoza szkoły
|
cały rok
|
4.
|
Zachowanie bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły.
Poznanie i przypomnienie przepisów ruchu drogowego, uświadomienie zagrożeń wynikających z niewłaściwego zachowania się na drodze.
|
„Bezpieczna droga do szkoły”
|
Cykl zajęć poświęconych bezpieczeństwu na drogach, spotkania z Policją i Strażą Miejską,
pogadanki
profilaktyczno-informacyjne,
dyskusje, filmy edukacyjne, gazetki tematyczne,
apele grupy Pacholąt
Konkurs plastyczny dla klas 0
|
pedagog szkolny przy współpracy Zespołu do Spraw Nieletnich, KP Błonie, Straż Miejska
wychowawcy klas
R. Fiertek
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
cały rok
październik
|
5.
|
Promocja zdrowego stylu życia.
Zdrowe odżywianie a okres intensywnego wzrostu.
Propagowanie postaw prozdrowotnych oraz kształtowanie właściwych nawyków związanych z higieną osobistą, właściwym odżywianiem i zdrowym, aktywnym spędzaniem wolnego czasu.
Podstawy pierwszej pomocy
Zapewnienie opieki służb medycznych nad rozwojem fizycznym dziecka
Uświadomienie zagrożeń związanych z nałogami i uzależnieniami.
Budowanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie. Zapoznanie z tematyką problemów okresu dorastania.
|
Udział w programach i kampaniach:
„Żyję bezpiecznie i zdrowo”
„Śnieżnobiały uśmiech”
„Mleko w szkole”
„Warzywa i owoce w szkole”
„Wiem, co jem”
„Pierwszy dzwonek-Nie! Dla meningokoków”
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
„Bezpieczna szkoła”
|
spotkania z pielęgniarką i stomatologiem,
pogadanki, dyskusje, zajęcia warsztatowe, prace projektowe, gazetki tematyczne
filmy edukacyjne,
udział w akcjach,
diagnoza, okresowe badania uczniów,
fluoryzacja zębów,
udział w rozgrywkach i zajęciach sportowych
|
wychowawcy klas
pielęgniarka szkolna, stomatolog,
wychowawcy świetlicy, n-le wychowania fizycznego
|
cały rok wg harmonogramu
|
6.
|
Profilaktyka wychowawcza. Dążenie do samopoznania i samooceny. Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć i opanowania emocji.
Uczenie tolerancji oraz technik radzenia sobie ze stresem i agresją.
Zapewnienie wsparcia rodzicom poprzez rozmowy, doradztwo, wskazanie literatury, prelekcje, warsztaty
|
Klub „Profilaktyka”.
Świetlica socjoterapeutyczna
|
Cykliczne spotkania
|
pedagog
wychowawcy klas
|
październik /maj
|
7.
|
Nauka bezpiecznego korzystania z komputera, programów multimedialnych i Internetu.
|
Dzień bezpiecznego Internetu
Program „Sieciaki”
|
Prezentacje dla uczniów, pogadanki, zajęcia
|
K. Satke
A. Braniewska
Pedagog,
Straż Miejska
|
luty
cały rok
|
8.
|
Określenie ryzyka dysleksji
|
Wstępna diagnoza pierwszoklasistów
|
Badanie uczniów
ankieta dla rodziców i wychowawców
|
Wychowawcy klas
Poradnia PP
|
wrzesień-listopad
|
9.
|
Ocena stanu wymowy uczniów
|
Przesiewowe badania klas 0 i I
|
Badanie uczniów
spotkanie z rodzicami
|
E. Wojcieszak
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
wrzesień-październik
|
EDUKACJA REGIONALNA
|
1.
|
Budzenie poczucia tożsamości z miejscem zamieszkania.
Zgłębianie wiedzy o historii i współczesności osiedla, miasta i regionu. Poznawanie jego dorobku kulturalnego.
|
Bydgoszcz (moje miasto, moja dzielnica) dawniej i dziś - zajęcia tematyczne
Zdobywanie odznaki „Mały Przyjaciel Bydgoszczy”
|
Wycieczki tematyczne, pogadanki, spotkania, zajęcia o tematyce regionalnej, realizowanie zadań przewidzianych w regulaminie zdobywania odznak „Małego Przyjaciela Bydgoszczy”
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
2.
|
Popularyzacja wśród dzieci legend o Bydgoszczy.
|
Konkurs „Czy znasz bydgoskie legendy?”
|
Szkolny konkurs krasomówczy
|
D. Chrząstowska
M. Kujawa
K. Przybylska
K. Satke
|
kwiecień
|
3.
|
Współpraca z Wydziałem Rozwoju i Promocji Miasta Bydgoszczy w UM - tradycje i obyczaje regionu, historia, legendy bydgoskie, zabytki, ważne obiekty kultury, władze miasta.
|
„Nasze miasto”
|
Tworzenie biblioteczki regionalnej
|
I. Leśniewska
N-le biblioteki
|
cały rok
|
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE I OBYWATELSKIE
|
1.
|
Kształtowanie postaw patriotycznych, poznawanie historii Polski.
Wpajanie szacunku dla tradycji, historii i symboli szkolnych i narodowych (zachowanie właściwej postawy podczas uroczystości, uczestniczenie w uroczystościach szkolnych w odświętnym stroju, przypomnienie znaczenia sztandaru, hymnu, imienia szkoły).
|
Symbole narodowe.
Uroczystości klasowe i szkolne, obchody świąt państwowych,
zapoznanie z symbolami narodowymi, legendami, historią kraju i dziedzictwem polskiej kultury.
.
|
Pogadanki,
nauka hymnu państwowego i szkolnego, zapoznanie z symbolami narodowymi
zajęcia o tematyce patriotycznej
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
2.
|
Zapoznanie z miejscami pamięci narodowej.
Opieka nad grobami żołnierzy.
|
Miejsca pamięci narodowej
|
Wycieczki- Cmentarz Bohaterów Bydgoszczy, Cmentarz Starofarny, pomnik Walki i Męczeństwa i inne
|
wychowawcy klas
|
październik- listopad
|
3.
|
Zapoznanie z ważnymi w historii Polski datami
|
Narodowe Święto Niepodległości, Święto Konstytucji 3 Maja
|
Pogadanki, apele, poranki okolicznościowe-programy artystyczne
|
wychowawcy klas
|
wrzesień, listopad
styczeń, maj
|
4.
|
Promowanie patriotyzmu i postaw obywatelskich
|
„Jesteśmy Polakami”
|
Udział w konkursach i akcjach
|
Wychowawcy klas, biblioteka
i świetlica szkolna
|
Według terminarza imprez
|
„Ta ziemia od innych droższa”
|
Konkurs recytatorski poezji patriotycznej dla kl.III-VI
|
B. Mudło
B. Jarosz
|
maj
|
6.
|
Poznanie życia, twórczości sławnych i zasłużonych Polaków.
|
„Wielcy Polacy”
|
Prezentacje, zajęcia tematyczne, projekty, gazetki tematyczne
|
Wychowawcy klas biblioteka szkolna
|
cały rok
|
UCZESTNICTWO W KULTURZE, POPULARYZACJA TRADYCJI, TWORZENIE SZKOLNEJ OBRZĘDOWOŚCI
|
1.
|
Poznanie obiektów kulturalnych i użyteczności publicznej
|
„Co?
Gdzie?
Kiedy?”
|
Wycieczki
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
2.
|
Zapoznawanie uczniów z dorobkiem kultury.
Przygotowanie do odbioru sztuki i rozwijanie zainteresowania nią.
Uczestnictwo w życiu kulturalnym poprzez kontakt ze sztuką.
|
„Co jest grane?”
|
Uczestnictwo w spektaklach teatralnych, seansach filmowych,
koncertach edukacyjnych Filharmonii Pomorskiej
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
3.
|
Czynny udział w konkursach oraz imprezach szkolnych i organizowanych przez ośrodki kultury.
|
Współpraca z MDK w Bydgoszczy
|
konkursy, przeglądy, koncerty, inne imprezy
|
wychowawcy klas
wychowawcy świetlicy
|
cały rok
|
4.
|
Budzenie szacunku do pracy nauczyciela, Kształtowanie szacunku dla pedagogów i upowszechnianie wiedzy na temat KEN.
|
Obchody Dnia Komisji Edukacji Narodowej
|
Apel grupy Pacholąt
|
R. Fiertek
|
październik
|
5.
|
Pielęgnowanie tradycji i zwyczajów
|
Dzień Chłopca
|
Imprezy klasowe
Imprezy w bibliotece i świetlicy szkolnej
Inscenizacje wydarzeń biblijnych
|
Wychowawcy klas
wychowawcy świetlicy
nauczyciele religii
|
wrzesień
|
Światowy Dzień Pluszowego Misia
|
listopad
|
andrzejki
|
listopad
|
mikołajki
|
grudzień
|
Wigilia
|
grudzień
|
Jasełka
|
styczeń
|
bal karnawałowy
|
styczeń, luty
|
Dzień Babci i Dziadka
|
styczeń
|
Dzień Dziewczynek
|
marzec
marzec
|
Święto Wiosny
|
Misterium Męki Pańskiej
|
|
zajączek
|
kwiecień
|
Święto Szkoły
|
kwiecień
|
Dzień Matki,
Dzień Ojca Dzień Dziecka
|
maj
|
czerwiec
|
Szkolne uroczystości
z udziałem środowiska lokalnego
|
„Witajcie w szkole”
|
Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego
|
wych. klas
|
wrzesień
|
Pasowanie Pierwszoklasistów na uczniów szkoły
|
Impreza środowiskowa
|
H. Sadowska
B. Płóciennik
A. Kuczyńska
U. Woźniak
|
październik
|
Pasowanie na Świetlika
|
Impreza środowiskowa
|
wychowawcy świetlicy
|
październik
|
Światowy Dzień Pluszowego Misia
|
Dzień aktywności
|
wychowawcy świetlicy
|
listopad
|
„Święta! Święta!”
|
Kiermasz świąteczny
|
Rada Rodziców
wych. klas
wychowawcy świetlicy
biblioteka szkolna
|
grudzień
|
„Czas na wakacje”
|
Apel podsumowujący pracę w roku szkolnym
Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2013/14, Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2014/15
|
R. Fiertek
R. Fiertek
A. Przybylska
|
czerwiec
|
6.
|
Upowszechnianie wiedzy nt. osoby i działalności Jana Pawła II. Uczczenie pamięci Wielkiego Polaka, przypomnienie Jego nauki
|
„Dzień Papieski”
„Rocznica śmierci Papieża JP II”
|
Impreza szkolna- apel klas I-III
Poranek ku czci Jana Pawła II
|
nauczyciele religii
|
październik
|
kwiecień
|
ODKRYWANIE, WSPIERANIE I ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ I UZDOLNIEŃ
|
1
|
Rozpoznawanie uzdolnień i zainteresowań uczniów.
Wspieranie uczniów zdolnych w rozwijaniu ich umiejętności, zainteresowań, zdolności kierunkowych i dociekliwości poznawczej.
Ukazywanie uczniom właściwych postaw i zachowań społecznych. Kształtowanie umiejętności uczenia się, nawyków pracowitości, rzetelności i wytrwałości.
|
„Szkoła Odkrywców Talentów”- działania systemowe w ramach projektu.
|
Prowadzenie kół zainteresowań o tematyce polonistycznej, matematycznej, plastycznej, informatycznej, tanecznej i teatralnej;
organizacja i udział w konkursach, imprezach,
|
wychowawcy klas
Wychowawcy świetlicy
|
cały rok
|
2.
|
Promocja naukowej, artystycznej, społecznej i sportowej działalności uczniów.
|
Dni Promocji Talentów
„Mam talent”
|
Organizowanie imprez, koncertów, przedstawień teatralnych, wystaw,
„Dnia otwartego”
Konkurs dla klas I-III
|
Wychowawcy, nauczyciele-opiekunowie kół zainteresowań,
Wychowawcy świetlicy
|
cały rok
maj
|
3.
|
Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
|
„Wiem, co czytam”
|
Szkolny etap konkursu
|
K. Przybylska
K. Satke
|
luty/marzec
|
4.
|
Propagowanie kultury języka
|
„Ort-bój”
|
Miejski Konkurs Ortograficzny klas III
|
B. Płóciennik
M. Kujawa
|
grudzień
luty/marzec
|
„Mistrz mowy polskiej”
|
Szkolny konkurs krasomówczy
|
B. Mudło
B. Jarosz
E. Wojcieszak
E. Bukowska
|
luty/marzec
|
5.
|
Zwrócenie uwagi na estetykę, dbałość zapisu i ortografię w zeszytach lekcyjnych
|
„Najpiękniejszy zeszyt” - szkolny konkurs
|
klasy I -
|
D. Chrząstowska
H. Sadowska
|
maj /czerwiec
|
klasy II
|
B. Płóciennik
U. Woźniak
|
maj /czerwiec
|
klasy III
|
|
maj /czerwiec
|
6.
|
Rozwijanie talentów teatralnych
|
Tworzymy małe formy teatralne- Imprezy środowiskowe i klasowe, apele okolicznościowe
|
|
Wychowawcy klas
|
cały rok
|
7.
|
Rozwijanie talentów recytatorskich
|
„Brzechwiada”
|
Konkurs recytatorski klas I
|
H. Sadowska
A. Przybylska
|
listopad
|
„Wierszyki na wesoło”
|
Konkurs recytatorski klas „0”
|
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
listopad
|
„Wiersze pełne humoru i dowcipu”
|
Udział w konkursie recytatorskim w MDK nr 2
|
H. Sadowska
|
październik
|
Miejski konkurs recytatorski w Pałacu Młodzieży
|
etap szkolny
|
H. Sadowska
n-le biblioteki
wych. klas
|
listopad
|
8.
|
Popularyzacja matematyki.
Motywowanie uczniów do nauki.
Umożliwienie uczniom udziału w konkursach matematycznych szkolnych i pozaszkolnych oraz osiągania sukcesów i rozwijania zainteresowań matematycznych.
|
Dzień Wesołej Matmy
|
Dzień aktywności matematycznej
|
D. Chrząstowska
M. Kujawa
K. Przybylska
K. Satke
|
luty
|
„Alfik”
„Sezam”
|
Konkurs matematyczny
|
R. Fiertek
A. Przybylska
|
listopad grudzień
|
„Liczydełko”
|
Miejski konkurs matematyczny dla klas II i III
|
D. Chrząstowska
A. Kuczyńska
M. Kujawa
K. Przybylska
K. Satke
|
luty
|
„Kangur Matematyczny”
|
konkurs międzynarodowy
|
wychowawcy klas
R. Fiertek
M. Kujawa
A. Przybylska
|
marzec
|
Szkolny konkurs matematyczny dla klas I
|
konkurs
|
A. Przybylska
R. Fiertek
|
czerwiec
|
9.
|
Rozwijanie zainteresowań plastycznych uczniów, poczucia piękna i estetyki, pobudzanie wyobraźni twórczej.
|
„Jesienna pogoda, jesienny spacer”
|
Konkurs plastyczny dla klas 0
|
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
listopad
|
„Czyste środowisko-czy zależy ode mnie?”
|
Edycja miejskiego konkursu dla klas 0-III
„Dbamy o środowisko w którym żyjemy”
|
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
luty
|
„Jesienne pejzaże”
|
Konkurs plastyczny dla klas I-III
|
U. Woźniak
H. Sadowska
B. Płóciennik
|
listopad
|
„Najciekawsza zakładka do książki”
|
Konkurs dla klas I
|
Biblioteka szkolna
|
listopad/
grudzień
|
„Portret Misia’”
|
konkurs plastyczny dla klas I-III
|
Wychowawcy świetlicy
|
listopad
|
„Betlejemskie szopki”
|
konkurs plastyczny i grafiki komputerowej klas „0”
|
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
grudzień
|
„Choinkowych ozdób czar””
|
Szkolny konkurs plastyczny dla klas 0-III
|
Wychowawcy świetlicy
|
grudzień
|
„Bożonarodzeniowe składanki”
„Wielkanocne składanki”
|
Warsztaty dla klas I propagujące orgiami i kirigami
|
D. Chrząstowska
|
grudzień
kwiecień
|
„Z orgiami za pan brat”
|
Miejski Konkurs Orgiami
|
D. Chrząstowska
U. Woźniak
B. Płóciennik
R.Fiertek
|
II semestr
|
„Najładniejsza kartka świąteczna”
|
Konkurs plastyczny dla klas „0”
|
M. Kaszubowska
A. Przeradzka
|
marzec
|
„Świąteczna wydzieranka”
|
Szkolny konkurs klasy II
|
U. Woźniak
B. Płóciennik
|
marzec
|
„Droga Krzyżowa”
|
Wystawa prac
|
n-le religii
|
kwiecień
|
„Spacerkiem po Bydgoszczy”
|
Konkurs plastyczny dla klas I- III
|
K. Przybylska
K. Satke
|
marzec
|
„Pory roku”
|
Cykl imprez plastycznych
|
K. Gurdak
M. Tyborska
|
listopad, styczeń,
kwiecień
|
Udział w zewnętrznych konkursach plastycznych o zasięgu międzynarodowym, ogólnopolskim, wojewódzkim, miejskim i międzyszkolnym
|
wychowawcy klas, opiekunowie kół plastycznych
|
cały rok
według terminarza
|
10.
|
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo- ekologicznych.
|
„Piękna nasza Ziemia cała”
|
Konkurs przyrodniczo- plastyczny dla klas III
|
A. Przybylska
|
kwiecień
|
„Najciekawszy zielnik”
|
Międzyszkolny konkurs przyrodniczy dla klas III
|
A. Przybylska
|
listopad
|
„Przyrodnicze zagadki Honoratki”
|
Konkurs dla klas III
|
A. Przybylska
R. Fiertek
H. Sadowska
|
maj
|
12.
|
Kształtowanie aktywnych postaw związanych z ochroną przyrody.
Propagowanie postaw proekologicznych i kształtowanie kultury ekologicznej (poznawanie sposobów ochrony środowiska i sortowania śmieci, pielęgnowanie roślin znajdujących się w klasie, kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt).
|
Sprzątanie Świata
Dzień Ziemi
|
Udział w ogólnopolskich akcjach
|
wychowawcy klas
|
wrzesień
kwiecień
|
Światowy Dzień Ziemi
Szkolny Dzień Ekologii
|
Impreza dla klas I-III
|
wychowawcy świetlicy
|
kwiecień
|
Ścieżki dydaktyczne
|
Udział w zajęciach- przyrodnicze ścieżki dydaktyczne na Osowej Górze i w Myślęcinku
Udział w akcjach społecznych na rzecz środowiska, zwierząt.
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
„Śmieciuchy”
|
konkurs
|
wychowawcy świetlicy
|
październik
|
„Dokarmiamy ptaki”
|
udział w akcji
|
wychowawcy klas
|
listopad-marzec
|
13.
|
Rozwijanie zainteresowań muzycznych i teatralnych
|
Udział w imprezach proponowanych przez inne instytucje, konkursach muzycznych i teatralnych
|
wychowawcy klas
|
cały rok
|
14.
|
Zachęcenie uczniów do świadomego korzystania z biblioteki szkolnej.
|
Pasowanie uczniów klas I na czytelników
|
Cykl imprez dla klas
|
B. Mudło
B. Jarosz
|
luty
|
15.
|
Propagowanie czytelnictwa wśród uczniów.
|
„Cała Polska czyta Dzieciom”
„Czas na książkę”
|
Systematyczne czytanie dzieciom w klasach i na apelach
|
B. Mudło
B. Jarosz
wych. klas
ucz. gimnazjum
|
listopad
|
|
|
|
|
„Pięknie czytamy bajki Ch. Perrault”
|
Konkurs pięknego czytania dla klas II
|
B. Mudło
B. Jarosz
|
maj/
czerwiec
|
„Czytamy, te książki znamy”
|
Konkursy czytelnicze dla klas III
|
B. Mudło
B. Jarosz
|
kwiecień
|
16.
|
Stwarzanie uczniom równych szans rozwoju intelektualnego i fizycznego. Wspieranie uczniów mających trudności w nauce oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
zajęcia wyrównawcze, logopedyczne, kompensacyjno-korekcyjne, rewalidacyjne, terapii pedagogicznej
organizowanie pomocy koleżeńskiej, współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną,
konsultacje i porady udzielane rodzicom
indywidualizacja pracy, dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości uczniów
|
Prowadzenie zajęć różnego typu
|
wychowawcy klas
pedagog szkolny,
logopeda
biblioteka
|
cały rok
|
DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
|
1.
|
Propagowanie działalności charytatywnej. Uświadomienie znaczenia pozytywnych więzi i relacji w rodzinie, w grupie społecznej i okazywanie szacunku ludziom starszym, niepełnosprawnym.
|
Koncert Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
|
kwesta, program artystyczny
|
I. Leśniewska
wychowawcy klas
|
styczeń
|
2.
|
Rozwijanie potrzeby dzielenia się z innymi.
Uwrażliwienie na potrzeby innych.
Budzenie gotowości na udzielanie pomocy potrzebującym.
|
Szkolne Koło „Caritas”
akcje charytatywne:
„Pola Nadziei”
„Z uśmiechem do szkoły”
Klub Profilaktyka
|
kwesta, pogadanki, zajęcia warsztatowe kształtujące empatię.
kiermasz
|
K. Chachuła
D. Lewandowska
H. Krawczyk
Pedagog szkolny
|
cały rok
|
EDUKACJA EUROPEJSKA I JĘZYKI OBCE
|
1.
|
Rozwijanie zainteresowań i pogłębianie wiedzy na temat Unii Europejskiej.
|
Dzień Europejski
|
Dzień aktywności
|
A. Kuczyńska
M. Tyborska
B. Wójcik
|
maj
|
2.
|
Popularyzacja języka angielskiego, zapoznanie z tradycjami obchodzenia świąt w krajach anglosaskich, umożliwienie uczniom osiągnięcia sukcesów w konkursach i rozwijania umiejętności językowych.
|
“Christmas Card”
“Four seasons”
“Easter Card”
|
Konkursy na pracę projektową w języku angielskim- kl. II-III
- kl. I
|
M. Scheffera
K. Przybylska
n-le j. ang
|
grudzień
maj
marzec/
kwiecień
|
Konkurs znajomości języka angielskiego
|
Szkolne konkursy leksykalne dla klas
I-III
Etap szkolny konkursu międzyszkolnego
|
M.Scheffera
K. Przybylska
n-le j. ang
|
czerwiec
grudzień
|
Dzień Języków Obcych
|
Dzień aktywności
|
M.Scheffera
K. Przybylska
n-le j. ang
|
listopad
|
ROZWÓJ SPORTU
|
1.
|
Podniesienie ogólnej sprawności uczniów, rywalizacja z najlepszymi zespołami bydgoskimi
|
Turniej „Białego Misia”
|
udział w zawodach zorganizowanych przez
„Gazetę Pomorską” i Wydział Edukacji
|
n-le wychowania fizycznego
|
listopad – luty
|
2.
|
Rozbudzanie zainteresowań sportowych
Promocja aktywności fizycznej, zachowań prozdrowotnych i pozytywnego wpływu udziału dzieci w zajęciach sportowo-rekreacyjnych
Zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności fizycznej
|
„Jestem sprawnym pierwszakiem”
„Dwa ognie”
„Śmieszne zawody”
„Zawody lekkoatletyczne o Puchar Dyrektora Szkoły”
|
Zawody sportowe klas I
Turniej dla klas III
Turniej na prima aprilis
Impreza dla klas I-III
|
I. Zielińska
B. Wójcik
n-le wychowania fizycznego
-wychowawcy klas
M. Ostrowska
H. Sadowska
n-le wf
wych. klas
|
maj
II semestr
kwiecień
maj
|
|
„Sportowy Dzień Dziecka”
|
Turniej gier i zabaw
|
M. Ostrowska
H. Sadowska
|
czerwiec
|
„Tydzień Sportu dla wszystkich”
|
Tydzień aktywności
|
n-le wf
wychowawcy klas
|
czerwiec
|
3.
|
Popularyzacja pływania wśród dzieci i rodziców
Zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu razem z dziećmi
|
„Turniej pływacki”
|
Przeprowadzenie konkurencji pływackich dla poszczególnych kategorii wiekowych
|
n-le wychowania fizycznego
|
grudzień/
styczeń
|
„Zawody pływackie”
|
Impreza dla klas III
|
M. Ostrowska
H. Sadowska
|
maj
|
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I PLACÓWKAMI WSPOMAGAJĄCYMI SZKOŁĘ
|
1.
|
Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny celu wzajemnego wspomagania w realizacji funkcji opiekuńczej i dydaktyczno – wychowawczej. Wspieranie prawidłowego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego. Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych.
Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz szkoły oraz w proces dydaktyczno – wychowawczy.
Zapewnienie pomocy rodzicom w zakresie opieki nad dzieckiem.
|
Działalność Rady Rodziców
Imprezy okolicznościowe w klasie i szkole.
Spotkania, rozmowy indywidualne z rodzicami,
„Szkoła dla Rodziców”
|
Udział rodziców w przedstawieniach i uroczystościach szkolnych oraz imprezach i wycieczkach klasowych.
pogadanki, prelekcje, spotkania, prezentacje
|
Rodzice uczniów
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Specjaliści PPP
|
cały rok
spotkania wg terminarza
|
2.
|
Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
|
Kierowanie przez szkołę uczniów do poradni.
|
Włączanie się rodziców do pomocy dzieciom
|
Rodzice uczniów
Wychowawcy klas
Specjaliści PPP
|
cały rok
|
3.
|
Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
|
Pomoc rodzinom w trudnej sytuacji.
Dofinansowanie żywienia.
Wyprawka dla ucznia.
|
Zapewnienie pomocy rodzicom w zakresie opieki nad dzieckiem.
|
Rodzice uczniów
Wychowawcy klas, pracownicy MOPS
|
cały rok
|
EWALUACJA prowadzona w oparciu o:
* Obserwacje i oceny zachowania.
* Obserwacje dokonań ucznia.
* Rozmowy z rodzicami, wychowawcami, z dziećmi.
* Ankiety.
* Analizę dokumentów:
- scenariuszy i konspektów: zajęć, spotkań, imprez, uroczystości środowiskowych, dni aktywności, zbiórek, treningów
- planów działalności kół zainteresowań
- harmonogramów zawodów
- regulaminów konkursów
- zadań konkursowych
- ogłoszeń, folderów
- sprawozdań
- wystaw prac plastycznych, plakatów, prac projektowych
- list laureatów,
- dokumentacji fotograficznej,
- gazetek ściennych, prac uczniów, projektów, książeczek tematycznych
- albumów
- kronik klasowych,
- podsumowań kwesty,
- opracowanych wyników diagnozy, ankiet, badań,
- harmonogramów terapii indywidualnej
- kart wycieczek.
|