Test Finał – V Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej 17.04.2013
Aktualnie już 135 obiektów świadczących usługi hotelarskie wyróżnionych jest godłem „Złoty Standard” . Ostatnia gala wręczenia certyfikatów odbyła się w listopadzie 2012 roku a liczba obiektów które je otrzymała wynosiła:
25
30
35
40
Certyfikat „Złoty Standard” przyznawany jest na podstawie oceny audytowej obszarów obsługi gościa, dokonanej przez ocenę następującej liczby parametrów:
Ponad 60
Ponad 70
Ponad 80
Ponad 90
W lutym br otwarty został w Rzeszowie pierwszy hotel 5* o nazwie:
Bristol
Bristol Tradition
Bristol Tradition & Luksury
Bristol Hotel
W nowym rzeszowskim hotelu 5*, swą nową restaurację otworzyła znana osoba:
Magda Gessler
Adam Gessler
Robert Sowa
Karol Okrasa
Z początkiem 2013 roku otwarty został w Zamościu nowy Hotel - Koronny” 4* w którym znajduje się poniższa liczba luksusowych pokoi:
36
46
56
66
Aktualnie sieć Best Western liczy już 18 obiektów. Wśród nich o podwyższonym standardzie oznaczonym PLUS, jest w Polsce:
7
6
4
3
15 września 2012 r. odbyło się zakończenie IV edycji akcji „Hotel Przyjazny Rodzinie”. Uczestniczyło 85 w niej obiektów, z których certyfikat uzyskało:
77
55
44
33
Branżowy magazyn „Hotelarz” uznał za „Najlepszą Sieć 2012”:
Diament
Best Western
Grupę Hotelową Orbis
Qubus
W plebiscycie „Best Hotel Award 2012” tytuł „Najlepszej Sieci Hotelowej w Polsce otrzymał:
Diament
Best Western
Grupa Hotelowa Orbis
Qubus
W marcu 2013 r. Orbis sprzedał Hotel Mercure Kasprowy w Zakopanym za:
76,35 mln złotych
66,35 mln zł
56,35 mln zł
46,35 mln zł
W ramach unijnego programu PAMON trzymiesięczne staże dla niepełnosprawnej młodzieży będą organizowały Wyższa Szkoła Gospodarki i hotel:
City
Pod Orłem
Słoneczny Młyn
Bohema
Do Hoteli VI nie należy w Polsce:
Amber Baltic Międzyzdroje
Hotel Sobieski Warszawa
Chopin Hotel Kraków Old Town
Angelo Hotel Katowice
Właścicielem hotelu Bristol w Warszawie, jest:
Le Meridien
The Luxury Hotels
Royal Starman Bristol
Starwood
Informacje z marca 2013 r. mówią o planowanych sprzedażach wielu polskich obiektów, w tym także kilku 5*. Łącznie tych obiektów jest około:
100
200
300
400
Najwyższa cena za sprzedany w Polsce obiekt hotelowy w roku 2012 wyniosła:
10 mln euro
100 mln złotych
100 ml euro
200 mln zł
Według raportu firmy HVS „2013 European Hotel Valuation Index” w roku 2017 wartość pokoju hotelowego w Warszawie wzrośnie w porównaniu z rokiem 2012 o:
11,5%
13,5%
15,5%
17,5%
Z każdych rezerwowanych w Europie 10 pokoi hotelowych, „on line” jest rezerwowanych:
5
4
3
2
Wg portalu e-hotelarstwo, na wszystkie dostępne pokoje hotelowe w Polsce ilość pokoi hotelowych firmowana międzynarodowymi markami wynosi:
Miarka barmańska, przeważnie o pojemności 20 lub 40 ml nazywa się:
Float,
Corks,
Storer,
Jigger.
Drobno zmielony lód to:
Cobbler-ice,
Crushed-ice,
Shaved-ice,
Icecube,
Crusta to:
Brzeg szkła z drinkiem pokryty cukrem,
Ostrożne nalewanie napoju na napój – by nie zmieszać,
Mieszanie drinka w szklanicy za pomocą łyżki barowej,
Miksowanie drinka.
Szczypce i szufelka do lodu to:
Corks,
Ice- grinder,
Ice bucket,
Ice-shovel.
Muddler to:
Mikser barowy,
Tłuczek na końcu łyżki barowej,
Łyżka barowa,
Szklanka do long drinków.
Wyciskarka do owoców, to:
Bender,
Muddler,
Squeezer,
Coaster.
Kodeks Etyki Polskiego Hotelarstwa to efekt prac:
Polskiej Izby Hotelarskiej,
Ministerstwa Sportu i Turystyki,
Polskiego Zrzeszenia Hoteli,
Prof. Dr. Hab. W.W. Gaworeckiego
Jako Bardzo Ważną Osobę należy traktować:
Kobiety w ciąży,
Przedstawicieli rządu,
Gości zagranicznych,
Wszystkich gości.
Pracownik eksploatacji w hotelu to:
Ogrodnik,
Pracownik obsługi maszyn i urządzeń,
Recepcjonista,
Księgowy.
Fundamentem kultury obsługi jest 3xE, czyli:
Estetyka, etyka, etykieta,
Estetyka, elegancja, elokwencja,
Elokwencja, estetyka, elegancja,
Elegancja, estetyka, etykieta.
Botel to:
Obiekt świadczący podstawowe usługi hotelarskie przy uczęszczanym szlaku komunikacyjnym, będący de facto motelem, ale nie spełniający wymogów prawno-formalnych, aby stosować nazwę motel,
Hotel na wodzie (na statku),
Hotel artystyczny,
Obiekt świadczący podstawowe usługi hotelarskie, ale którego główną funkcją są usługi gastronomiczne na wysokim poziomie (obowiązkowo działalność kulturalno- rozrywkowa)
Niewielkie, luksusowe hotele o specyficznym klimacie usług to:
W II edycji (rok 2013) konkursu Hotel Roku, organizowanej przez HRS, zwycięzcą w kategorii „sieć” został:
Ibis Hotels,
Best Western,
Geovita Hotels,
Hotele Diament.
Wymagany procent pokoi z whs w nowo budowanych motelach 1* wynosi:
10%
25%
50%
100%
Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości w pensjonatach:
Nie jest wymagane,
Jest wymagane tylko w trzy-, cztero-, i pięciogwiazdkowych,
Jest wymagane tylko w dwu-, trzy-, cztero-, i pięciogwiazdkowych,
Jest wymagane we wszystkich kategoriach.
W domach wycieczkowych restauracja jest:
Wymagana gdy mają I kategorię,
Wymagana gdy maja I i II kategorię,
Wymagana we wszystkich kategoriach,
Nie wymagana.
Maksymalna ilość miejsc noclegowych w pokojach wieloosobowych w domach wycieczkowych I kategorii wynosi:
8,
4,
12,
6.
Stanowisko do drobnych napraw sprzętu sportowego/turystycznego jest wymagane w:
Domu wycieczkowym I kategorii,
Domu wycieczkowym I i II kategorii,
Domu wycieczkowym I, II i III kategorii,
Nie jest wymagane.
Ogrzewanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy w schroniskach powinno gwarantować temperaturę:
18o,
19o,
20o,
21o,
Minimalna powierzchnia pokoju 4-osobowego w schronisku (bez wyodrębnionych: łazienki, WC i przedpokoju) wynosi:
9 m2,
10 m2,
12 m2,
14 m2,
Na kempingu należy zapewnić następującą ilość stanowisk do obozowania dla osób niepełnosprawnych położonych w najbliższej odległości od urządzeń ogólnodostępnych:
1,
2,
3,
4.
Kolejność serwowania podczas posiłku jest następująca:
aperitif; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; zupy; zakąski gorące; zakąski zimne; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; desery; kawa i herbata; napoje kończące (digestif),
napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; aperitif; zakąski gorące; zakąski zimne; zupy; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; kawa i herbata; napoje kończące (digestif); desery,
kawa i herbata; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; aperitif; zakąski zimne; zakąski gorące; zupy; dania rybne, z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; napoje kończące (digestif); desery,
aperitif; napoje alkoholowe i bezalkoholowe do posiłku; zakąski zimne; zakąski gorace; zupy; dania rybne, dania z mięsa, drobiu i dziczyzny; sery i owoce; desery; kawa i herbata; napoje kończące (digestif).
Kolejność obsługiwania przy stole jest następująca:
goście honorowi i jubilaci; dzieci; osoby starsze; panie; panowie; osoba zamawiająca (jeśli nie jest jubilatem),
dzieci; goście honorowi i jubilaci; osoby starsze; panie; panowie; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem),
dzieci; panie; panowie; goście honorowi i jubilaci; osoby starsze; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem),
osoby starsze; dzieci; goście honorowi i jubilaci; panie; panowie; osoba zamawiajaca (jeśli nie jest jubilatem).
Wskaż prawidłowo jakie czynności powinny być wykonywane przez kelnera z prawej strony konsumenta?
podawanie karty menu; informowanie gości przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie i ustawianie zastawy stołowej lub butelek; podawanie rachunku,
podawanie karty menu; serwowanie i prezentacja potraw z półmisków i salaterek, nelsonek z patelni; informowanie gości przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie i ustawianie zastawy stołowej lub butelek; odbiór rachunku,
podawanie karty menu; informowanie gosci przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; zbieranie zastawy stołowej; podawanie rachunku; odbiór rachunku.
podawanie karty menu; informowanie gosci przez kelnera o aktualnych specjalnościach i promocjach; przyjmowanie zamówień; udzielanie wyjaśnień; korygowanie nakryć stołu stosownie do przyjętego zamówienia; prezentacja win i wódek; napełnianie filiżanek kawą lub herbatą z dzbanków; ustawianie talerzyków do pieczywa i wyporcjowanego masła; zbieranie zastawy stołowej; podawanie rachunku; odbiór rachunku.
Zasady obowiązujące przy serwowaniu win:
do potraw słodkich podajemy wino słodkie; do potraw ostrych podajemy wino czerwone; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wina wytrawne cierpkie .
do potraw słodkich podajemy wino czerwone; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino słodkie.
do potraw słodkich podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wino słodkie; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino czerwone.
do potraw słodkich podajemy wino słodkie; do potraw ostrych podajemy wina wytrawne cierpkie; do ryb, drobiu, białego mięsa podajemy wina stołowe białe półwytrawne; do pieczeni ciemnych lub dziczyzny podajemy wino czerwone.
Kelner powinien zabrać talerz konsumentowi:
z lewej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są równolegle do siebie,
z prawej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są równolegle do siebie,
z lewej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są na krzyż,
z prawej strony, gdy klient skonczył posiłek, a sztucce na talerzu ułożone są na krzyż.
Pierwszeństwo we współczesnej dyplomacji określone protokołem dyplomatycznym sformułowane zostało przez :
Kongres Wiedeński,
Konferencję Wiedeńską,
Konwencję Wiedeńską,
Konwencję dotyczącą przywilejów i immunitetów Narodów Zjednoczonych.
Podanie w karcie zaproszenia na przyjęcie godzin w których się odbywa „od…do…” - może być stosowane jest w przyjęciach:
w salach restauracji lub restauracji hotelowej,
na stojąco,
z okazji wizyty ministra, premiera, prezydenta,
w salach recepcyjnych ambasady.
Karty zaproszeniowe na przyjęcie dyplomatyczne są drukowane, kilka słów powinno być dopisywane ręcznie. Są to:
miejsce i data przyjęcia,
imię i nazwisko osoby zapraszanej oraz data i godzina przyjęcia,
miejsce, data i godzina przyjęcia oraz podpis zapraszającego,
dopisek R.S.V.P lub P.M.
Najbardziej uroczysta forma przyjęcia dyplomatycznego to: