Giacomo Puccini „tosca” opera w trzech aktach



Pobieranie 65.3 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar65.3 Kb.




Dyrektor naczelny WOJCIECH NOWICKI

Dyrektor artystyczny WALDEMAR ZAWODZIŃSKI


(na zdjęciu pierwsza Tosca - Hariclée Darclée)
Giacomo Puccini

TOSCA”



opera w trzech aktach

premiera -  17, 19 i 21 maja 2013

Jubileusz 40-lecia pracy artystycznej Tadeusza Kozłowskiego

Teatr Wielki w Łodzi

Instytucja Kultury Samorządu Województwa Łódzkiego

Giacomo Puccini

TOSCA premiera -  17 i 19 maja 2013, godz. 19.00
premiera z EXPRESSEM – 21 maja 2013, godz. 18.30
opera w trzech aktach

libretto: Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, wg Victoriena Sardou

premiera – 14 stycznia 1900, Rzym

premiera polska – 1903, Lwów

Tosca, jedna z dwunastu oper Giacoma Pucciniego, jest niewątpliwie jego najpopularniejszym dziełem scenicznym. Ten, jak niektórzy operę określają, muzyczny kryminał z trzema trupami, znacznie przyćmił swój pierwowzór literacki ( dramat Victoriena Sardou) za sprawą niezwykle ekspresyjnej, zgoła symfonicznej, muzyki przynoszącej ze sobą nie tylko efektowne arie i duety, ale dającej również dramatyczną ilustrację, podkreślającą dynamikę wydarzeń. A dzieje się tu dużo - w myśl niepisanej zasady, że: w operze każdy trup ożywia akcję!

Tosca miała swoją prapremierę w Rzymie, 14 stycznia 1900 roku i niezmiennie do dziś stanowi żelazną pozycję repertuaru szanujących się scen operowych świata. I chociaż teatr ciągle się zmienia,
a z nim także Tosca, to dramat operowej divy zawsze budzi te same - wielkie! - emocje i namiętności.

Historia miłości śpiewaczki operowej Florii Toski i malarza Maria Cavaradossiego krzyżuje się nieoczekiwanie i dramatycznie w skutkach z polityką. I choć wydaje się, że zwycięża miłość, okazuje się jednak, że ostatecznie triumfuje zło, którego ucieleśnieniem jest tu prefekt rzymskiej policji - baron Scarpia.




realizatorzy:


Kierownictwo muzyczne: TADEUSZ KOZŁOWSKI
Reżyseria, inscenizacja: JANINA NIESOBSKA, WALDEMAR ZAWODZIŃSKI
Scenografia: WALDEMAR ZAWODZIŃSKI
Kostiumy: MARIA BALCEREK
Przygotowanie chórów: WALDEMAR SUTRYK

 


 

obsada:


 

Floria Tosca

MONIKA CICHOCKA

ANNA WIŚNIEWSKA – SCHOPPA
EWA VESIN

Mario Cavaradossi

SYLWESTER KOSTECKI
TOMASZ KUK
DOMINIK SUTOWICZ

Baron Scarpia

ADAM SZERSZEŃ
ALEKSANDER TELIGA

Cesare Angelotti

PATRYK RYMANOWSKI
ROBERT ULATOWSKI

Zakrystian

ZENON KOWALSKI
GRZEGORZ SZOSTAK

Spoletta

MIROSŁAW NIEWIADOMSKI
DOMINIK SUTOWICZ

Sciarrone

ANDRZEJ KOSTRZEWSKI
PRZEMYSŁAW REZNER

Strażnik


ZBIGNIEW KUŹNIK
ANDRZEJ STANIEWSKI

Pastuszek

ALEKSANDER BOROŚ
MATEUSZ GRZEGORCZYK

CHÓR, BALET, ORKIESTRA
I CHÓR DZIECIĘCY
TEATRU WIELKIEGO W ŁODZI

 

dyrygent



TADEUSZ KOZŁOWSKI


Jubileusz 40-lecia pracy artystycznej Tadeusza Kozłowskiego

JEDYNY TAKI w... 40-LECIU !


Teatr Wielki w Łodzi ma 46 lat, a Tadeusz Kozłowski - artystycznie - 40 wiosen ! I można by się zastanawiać czy to Teatr miał szczęście do Kozłowskiego, czy Kozłowski do Teatru. Jedno natomiast jest pewne - obu wyszło to na dobre! Nie byłoby jednak tego owocnego związku gdyby nie maestro
prof. Bogusław Madey - wybitny polski dyrygent, który jadąc w 1972 roku "dyrektorować" do Łodzi zabrał ze sobą, w charakterze asystenta, młodego, obiecującego studenta z hippisowską czupryną - Tadeusza Kozłowskiego. Czy obaj panowie - mistrz i uczeń - mogli wtedy przewidywać, że mariaż
z Teatrem trwać będzie ( z małymi "skokami w bok", oczywiście ucznia) aż tyle lat?... A jednak Maestro Kozłowski "swojemu" Teatrowi pozostał wierny do dziś! To jedyna taka osoba czynna zawodowo ( i to jak!) w historii naszego Teatru!

Giacomo Puccini, żartem lub przez skromność, zwierzył się kiedyś przyjacielowi: Potrzeba mi było


aż trzydziestu lat, abym doszedł do wniosku, że nie mam talentu do muzyki
. Tadeuszowi Kozłowskiemu - na szczęście dla nas - potrzeba było czterdziestu, by w każdej premierze, w każdym spektaklu mógł nas raczyć swoim talentem, kunsztem i mistrzostwem batuty. Próżno bowiem szukać wśród Jego kilkudziesięciu premier i kilkuset przedstawień operowych i baletowych takich, które sprawiłyby zawód publiczności i krytyce.

Czy jest więc rekordzistą jakości i ilości w jednym teatrze? Być może...Ważne jednak jest to, że


- przynajmniej w operze - konkurentów wyprzedził o kilka długości batuty!
Ale Tadeusz Kozłowski to ulubieniec nie tylko publiczności; podobną - zawodową i nie tylko - sympatią obdarzają Go (co dosyć rzadkie) artyści: i śpiewacy i tancerze, gdy mają możliwość wyboru współpracy
- stawiają na Tadeusza Kozłowskiego! On, jak rzadko kto wie, jak poprowadzić przedstawienie,
by śpiewaczka "nie udusiła się", tancerz nie musiał w skoku "zawisnąć" w powietrzu, a kompozytorzy
- mogli się dziwić, przeważnie w zaświatach, że taaaką (!) muzykę stworzyli.

To właśnie jest maestria Maestra Tadeusza Kozłowskiego! I oby służyła jak najdłużej

i artystom, i publiczności!





TADEUSZ KOZŁOWSKI

Jest najwybitniejszym polskim dyrygentem operowym i jednym z najznakomitszych dyrygentów


w Europie. Studia dyrygenckie ukończył w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie
w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Bogusława Madeya. Jeszcze w czasie studiów został zaangażowany do Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie przeszedł wszystkie stopnie kariery dyrygenckiej (asystent dyrygenta, dyrygent, kierownik wokalny, dyrygent - szef orkiestry), by w latach 1981-87 po raz pierwszy pełnić funkcję dyrektora artystycznego tej sceny. Dyrektorem artystycznym TWŁ był trzykrotnie.

W roku 1985 wraz z zespołem Teatru Wielkiego w Łodzi i gwiazdami takimi jak: Maria Chiara, Fiorenza Cossotto, Nunzio Todisco i Ivo Vinco zainaugurował działalność odrestaurowanego Teatro Vittorio Emanuele w Messynie.

W latach 1987-92 był pierwszym dyrygentem Macedońskiej Opery Narodowej i Macedońskiej Filharmonii Narodowej w Skopje, koncertował także w wielu miastach republiki oraz wielokrotnie prowadził gościnnie spektakle w Chorwackiej Operze Narodowej w Zagrzebiu.

Po powrocie do kraju w latach 1996-98 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Muzycznego


w Łodzi. We wrześniu 1998 roku ponownie objął stanowisko dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi i pełnił ją do roku 2000, a następnie w latach 2004-2005. Dla tej sceny przygotował 55 premier, w tym prapremiery polskie: „Echnaton” Philipa Glassa, „Dialogi karmelitanek” Francisa Poullenca, „Adriana Lecouvreur” Francesca Cilei, „Kandyd” Leonarda Bernsteina. W latach 2001-2002 był dyrektorem artystycznym Opery i Operetki w Krakowie.

Ma w repertuarze ponad 70 tytułów operowych, baletowych i operetkowych. Poprowadził ponad pięć tysięcy (!) spektakli oraz koncertów symfonicznych i kameralnych. Występował gościnnie w niemal wszystkich krajach Europy. Jest laureatem Brązowego Medalu Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS


i „Maski Masek” – Nadzwyczajnej Złotej Maski przyznanej podczas jubileuszu 40-lecia Teatru Wielkiego w Łodzi za 50 znakomitych realizacji w tym Teatrze. Od 2005 był w nim I dyrygentem, od października 2008 pełnił w Teatrze również funkcję kierownika muzycznego a następnie do lipca 2011 - zastępcy dyrektora ds. muzycznych. Od września 2009 do połowy 2011 roku był także dyrektorem muzycznym Opery Narodowej w Warszawie.

Premiery Teatru Wielkiego przygotowane pod kierownictwem muzycznym Tadeusza Kozłowskiego
1. CUD CZYLI KRAKOWIACY I GÓRALE Jan Stefani, Wojciech Bogusławski
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria - Jan Skotnicki
reżyseria i choreografia - Jan Uryga
scenografia - Marian Stańczak
kierownictwo chóru - Zbigniew Pawelec
premiera - 19 listopada 1974 r.



  1. BARON CYGAŃSKI Johann Strauss (syn)
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Wolfgang Weit (NRD)
    scenografia - Wojciech Zieleziński
    choreografia - Tomasz Gołębiowski
    kierownictwo chóru - Zbigniew Pawelec
    premiera - 5 lipca 1975 r.




  1. GAJANE Aram Chaczaturian ( polska prapremiera)
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i choreografia - Borys Ejfman (ZSRR)
    scenografia - Henri Poulain
    polska prapremiera - 21 listopada 1975 r.




  1. ZAMEK NA CZORSZTYNIE CZYLI BOJOMIR I WANDA Karol Kurpiński
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    reżyseria - Andrzej Żarnecki
    scenografia - Anna Bobrowska-Ekiert
    premiera na Scenie Kameralnej - 14 lutego 1977 r.




  1. JEZIORO ŁABĘDZIE Piotr Czajkowski
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    choreografia - Barbara Kasprowicz, Janina Niesobska
    scenografia - Halina Korytowska
    premiera - 23 kwietnia 1977 r.




  1. SYMFONIA FANTASTYCZNA. Epizod z życia artysty Hector Berlioz
    inscenizacja i choreografia - Przemysław Śliwa
    scenografia - Jan Bernaś
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    premiera - 29 października 1977r.




  1. SZEHEREZADA Nikołaj Rimski-Korsakow
    inscenizacja i choreografia - Przemysław Śliwa
    scenografia - Jan Bernaś
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    premiera - 29 października 1977r.




  1. ZORBA John Kander (polska prapremiera)
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    reżyseria i choreografia - Holger Reenberg
    scenografia - Göran Arfs
    polska prapremiera - 24 lutego 1979r.




  1. GISELLE Adolphe Adam
    kierownictwo muzyczne - Zdzisław Drobner, Tadeusz Kozłowski
    choreografia według Mariusa Petipy - Jarosław Piasecki
    scenografia - Jan Bernaś
    premiera - 22 września 1979 r.



  1. DZIADEK DO ORZECHÓW Piotr Czajkowski
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    choreografia według Wasilija Wajnonena i Lwa Iwanowa - Jarosław Piasecki
    scenografia - Adam Kilian

premiera - 31 maja 1980 r.


  1. TRUBADUR Giuseppe Verdi
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    reżyseria - Józef Grubowski
    scenografia - Irena Skoczeń
    ruch sceniczny - Jacek Tomasik
    kierownictwo chóru - Roman Zieliński
    premiera - 17 października 1981 r.



  1. FIDELIO Ludwig van Beethoven
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Wolfgang Weit
    scenografia - Jadwiga Jarosiewicz
    przygotowanie chóru - Henryk Karpiński
    współpraca muzyczna - Kazimierz Wiencek
    współpraca reżyserska - Ryszard Nowaliński
    premiera- 19 czerwca 1982 r.



  1. WIECZÓR BALETOWY

    .
    KONCERT F-MOLL Fryderyk Chopin


    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    choreografia - Ewa Wycichowska
    scenografia - Krzysztof Pankiewicz
    współpraca muzyczna - Kazimierz Wiencek
    premiera - 27 listopada 1982 r.

    .



SERENADA Mieczysław Karłowicz
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
układ choreograficzny - Ewa Wycichowska
scenografia - Krzysztof Pankiewicz
współpraca muzyczna - Kazimierz Wiencek
premiera - 27 listopada 1982 r.

.
STABAT MATER Karol Szymanowski


kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
inscenizacja, choreografia, reżyseria - Ewa Wycichowska
scenografia - Krzysztof Pankiewicz
kierownictwo chóru - Andrzej Chmielowiec
współpraca muzyczna - Kazimierz Wiencek
premiera - 27 listopada 1982 r.


  1. NORMA Vincenzo Bellini
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Alicja Dankowska
    dekoracje - Jadwiga Jarosiewicz, kostiumy - Teresa Działak
    przygotowanie chóru - Henryk Karpiński
    premiera - 16 kwietnia 1983 r.




  1. EUGENIUSZ ONIEGIN Piotr Czajkowski
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Maciej Prus
    scenografia - Andrzej Witkowski
    choreografia - Ewa Wycichowska
    kierownictwo chóru - Andrzej Chmielowiec
    premiera - 25 czerwca 1983 r.




  1. WALKIRIA Richard Wagner
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Wolfgang Weit
    scenografia - Jadwiga Jarosiewicz
    współpraca muzyczna - Antoni Duda
    premiera - 10 marca 1984 r.




  1. MEFISTOFELES Arrigo Boito
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja, scenografia, reżyseria - Ryszard Peryt
    kostiumy - Irena Biegańska
    choreografia - Ewa Wycichowska
    kierownictwo chóru - Henryk Karpiński
    premiera - 23 czerwca 1984 r.




  1. HALKA Stanisław Moniuszko
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja, reżyseria i choreografia - Teresa Kujawa
    scenografia - Krzysztof Pankiewicz
    kierownictwo chóru - Henryk Karpiński
    premiera - 19 stycznia 1985 r.



  2. SEN NOCY LETNIEJ Felix Mendelssohn-Bartholdy
    reżyseria i choreografia - Gray Veredon
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    scenografia i kostiumy - Bogdan Żmidziński, Tadeusz Hernas
    światło - Chenault Spence
    przygotowanie chóru - Elżbieta Kwiecień
    polska prapremiera - 26 października 1985 r.



  3. AIDA Giuseppe Verdi
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Ryszard Peryt
    dekoracje - Henri Poulain
    kostiumy - Maria Horbaczewska
    choreografia - Witold Borkowski
    przygotowanie chóru - Henryk Karpiński
    wznowienie w oryginalnej wersji językowej -16 listopada 1985 r.



  4. RIGOLETTO Giuseppe Verdi
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    reżyseria - Sławomir Żerdzicki
    scenografia - Jadwiga Jarosiewicz
    przygotowanie chóru - Henryk Karpiński, Piotr Wujtewicz
    układ tańca - Gajane Dzigarhanian
    premiera - 28 czerwca 1986 r.



  5. BORYS GODUNOW Modest Musorgski
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Eugeniusz Korin
    scenografia - Wiesław Olko
    kostiumy - Irena Biegańska

kierownictwo połączonych chórów i chóru kameralnego Cappella Musicae Antiquae Orientalis
- Leon Zaborowski

kierownictwo chóru Teatru Wielkiego w Łodzi - Piotr Wujtewicz


kierownictwo chóru Państwowej Filharmonii w Łodzi - Marek Jaszczak
kierownictwo chóru dziecięcego - Janina Koprowska
choreografia - Ewa Wycichowska
premiera - 10 stycznia 1987 r.


  1. TRAVIATA Giuseppe Verdi
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    reżyseria - Guy Coutance
    scenografia - Mariusz Chwedczuk
    kostiumy - Xymena Zaniewska
    przygotowanie chóru - Leon Zaborowski
    choreografia - Emil Wesołowski
    premiera - 7 marca 1987 r.



  2. KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW Bogdan Pawłowski
    inscenizacja, reżyseria i choreografia - Witold Borkowski
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    dekoracje - Halina Korytowska
    kostiumy - Barbara Kulak-Janowska
    premiera - 19 grudnia 1992 r.



  3. TRUBADUR Giuseppe Verdi
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Sławomir Żerdzicki
    dekoracje - Bożena Smolec-Błaszczyk
    kostiumy - Wanda Zalasa
    kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
    współpraca muzyczna - Piotr Racewicz
    światło - Jerzy Stachowiak
    premiera - 9 marca 1996 r.



  4. KONRAD WALLENROD Władysław Żeleński
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
    inscenizacja i reżyseria - Andrzej Żarnecki
    scenografia - Ryszard Strzembała
    choreografia i ruch sceniczny - Kazimierz Wrzosek
    kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
    kierownictwo chóru dziecięcego - Elżbieta Sobieraj
    współpraca muzyczna - Piotr Wujtewicz
    premiera - 20 czerwca 1998 r.



  5. NAPÓJ MIŁOSNY Gaetano Donizetti
    kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski

inscenizacja, reżyseria i ruch sceniczny - Robert Skolmowski
scenografia - Małgorzata Słoniowska
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
współpraca muzyczna - Piotr Wujtewicz
premiera - 19 grudnia 1998 r.
28. ZIEMIA OBIECANA Franz von Suppé, Michael Nyman
inscenizacja, choreografia i opracowanie muzyczne - Gray Veredon
scenografia - Irena Biegańska
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
prapremiera - 22 maja 1999 r.
29. DON PASQUALE Gaetano Donizetti
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria - Robert Skolmowski
dekoracje - Małgorzata Słoniowska
kostiumy - Anna Bobrowska-Ekiert
choreografia - Aleksandra Stanisławska
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
współpraca muzyczna - Piotr Wujtewicz
przygotowanie kwintetu smyczkowego - Paweł Rok
światło - Jerzy Stachowiak
transparenty zaprojektował - Andrzej Czeczot
premiera - 27 czerwca 1999 r.

30. MAKBET Giuseppe Verdi
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
reżyseria - Laco Adamik
scenografia - Barbara Kędzierska
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
premiera - 25 września 1999 r.
31. CARMEN Georges Bizet
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
reżyseria - Jarosław Marszewski
choreografia - Andrzej Glegolski
ruch sceniczny - Dobrosława Gutek, Kazimierz Wrzosek
scenografia - Monika Graban, Radek Dębniak
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
kierownictwo chóru dziecięcego - Elżbieta Sobieraj
światło - Jerzy Stachowiak
premiera w Hali Widowiskowo-Sportowej w Bełchatowie - 23 października 1999 r.

32 . ZEMSTA NIETOPERZA Johann Strauss
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria - Robert Skolmowski
scenografia - Anna Maria Rachel
choreografia - Aleksandra Stanisławska
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
premiera - 27 listopada 1999 r.

33. DIALOGI KARMELITANEK Francis Poulenc (polska prapremiera)
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
reżyseria, scenografia - Krzysztof Kelm
ruch sceniczny - Iliana Alvarado
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
polska prapremiera - 4 marca 2000 r.

34. ECHNATON Philip Glass (polska prapremiera)
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria, scenografia - Henryk Baranowski
choreografia - Iliana Alvarado
scenografia - Piotr Szmitke
kostiumy - Barbara Plewińska
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
polska prapremiera - 20 maja 2000 r.

35. BOLERO Maurice Ravel

choreografia - Giorgio Madia


kostiumy - Pierlorenzo Basetti

kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski



premiera - 26 listopada 2000 r.
36. PURYTANIE Vincenzo Bellini
kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski
reżyseria i choreografia - Gray Veredon
dekoracje - Barbara Kędzierska
kostiumy - *** (Irena Biegańska)
kierownictwo chóru - Marek Jaszczak
premiera - 27 kwietnia 2002 r.

37. RYCERSKOŚĆ WIEŚNIACZA Pietro Mascagni

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski


reżyseria – Magdalena Łazarkiewicz
dekoracje – Katarzyna Sobańska
kostiumy – Jolanta Załecka
choreografia – Iliana Alvarado
reżyseria światła – Wojciech Todorow
premiera – 12 kwietnia 2003 r.
38. PAJACE Ruggiero Leoncavallo
kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski
reżyseria – Magdalena Łazarkiewicz
dekoracje – Katarzyna Sobańska
kostiumy – Jolanta Załecka

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak


reżyseria światła – Robert Baliński, Wojciech Todorow
premiera – 14 marca 2004 r.
39. MOC PRZEZNACZENIA Giuseppe Verdi
kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski
inscenizacja i reżyseria – Robert Skolmowski
scenografia – Marek Braun
kierownictwo chóru – Marek Jaszczak
premiera – 19 czerwca 2004 r.

.

40. ADRIANA LECOUVREUR Francesco Cilea ( polska prapremiera)

kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski

reżyseria i dekoracje - Tomasz Konina

kostiumy - Lisa Patricia James

choreografia – Sławomir Woźniak

scenografia komputerowa – Marian Tarczyński

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak



premiera - 23 października 2004 r.
41. LUKRECJA BORGIA Gaetano Donizetti

kierownictwo muzyczne - Tadeusz Kozłowski

reżyseria - Maciej Prus

scenografia – Paweł Wodziński

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

prapremiera polska – 18 grudnia 2004 r.
42. MAKBET Giuseppe Verdi

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria - Tomasz Konina

scenografia – Tomasz Konina

kostiumy - Lisa James

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

video – Marian Tarczyński

premiera – 5 lutego 2005
43. VA PENSIERO – CHÓRY ŚWIATA

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria i dekoracje – Tomasz Konina

kostiumy – Magda Wójcicka

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

premiera – 23 sierpnia 2005 r.
44. KANDYD Leonard Bernstein

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria i scenografia – Tomasz Konina

kostiumy – Magdalena Wójcicka

choreografia – Sławomir Woźniak

światło i projekcje filmowe – Marian Tarczyński

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

prapremiera polska – 18 czerwca 2005 r.
45. TOSCA Giacomo Puccini

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria – Frank Bernd Gottschalk

scenografia – Karel Spanhak

kostiumy – Lioba Winterhalder

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak



premiera – 12 listopada 2005 r.
46. AIDA Giuseppe Verdi

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria – Marek Weiss-Grzesiński

dekoracje o światło – Paweł Dobrzycki

kostiumy – Maria Balcerek

choreografia – Izadora Weiss

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

premiera – 18 lutego 2006 r.
47. ŁUCJA Z LAMMERMOOR Gaetano Donizetti

kierownictwo muzyczne – Piotr Wujtewicz/Tadeusz Kozłowski

inscenizacja – Roman Kordziński

reżyseria wznowienia – Waldemar Stańczuk

współpraca reżyserska – Maria Szczucka

scenografia – Józef Napiórkowski

kierownictwo chóru – Marek Jaszczak

premiera wznowieniowa – 18 marca 2006 r.
48. CYRULIK SEWILSKI Gioacchino Rossini

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria - Henryk Baranowski

scenografia – Piotr Szmitke

choreografia i ruch sceniczny – Janina Niesobska

premiera – 14 kwietnia 2007r.
49. OPOWIEŚCI HOFFMANNA Jacques Offenbach

kierownictwo muzyczne -Tadeusz Kozłowski

inscenizacja, reżyseria i choreografia - Giorgio Madia

scenografia – Bruno Schwengl



premiera – 15 grudnia 2007r.
50. WOLNY STRZELEC Carl Maria von Weber

kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski

reżyseria i dekoracje – Waldemar Zawodziński

dekoracje i kostiumy – Maria Balcerek

choreografia i ruch sceniczny - Janina Niesobska

premiera – 14 marca 2009 r.
51. ROMEO I JULIA Sergiusz Prokofiew

choreografia: Jerzy Makarowski

kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski

scenografia: Ryszard Kaja


premiera - 23 stycznia 2010 r.



52. DAMA PIKOWA Piotr Czajkowski

produkcja oryginalna Teatru Wielkiego-Opery Narodowej przy współpracy Teatru Wielkiego w Łodzi oraz The Israeli Opera TEL-AVIV-YAFO

kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski

reżyseria: Mariusz Treliński


dekoracje - Boris Kudlička

kostiumy - Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk

choreografia - Emil Wesołowski

reżyseria światła - Felice Ross

stylizacja peruk i fryzur - Jaga Hupało

charakteryzacja - Gonia Wielocha

kierownictwo chóru - Marek Jaszczak

premiera - 25 września 2010 r.
53. HISZPAŃSKIE FASCYNACJE

widowisko operowo-baletowe

kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski

reżyseria i choreografia: Janina Niesobska

scenografia: Waldemar Zawodziński

kostiumy: Maria Balcerek

kierownictwo chóru: Waldemar Sutryk

premiera – 12 lutego 2012 r.

Duża Scena Teatru im. S. Jaracza w Łodzi



54. MADAMA BUTTERFLY Giacomo Puccini

libretto: Ligi Illica i Giuseppe Giacosa

koncert inscenizowany

kierownictwo muzyczne : Tadeusz Kozłowski

reżyseria scen: Janina Niesobska

aranżacja przestrzeni: Waldemar Zawodziński

kostiumy: Maria Balcerek

kierownictwo chóru: Waldemar Sutryk



premiera – 10 marca 2012 r.

Duża Scena Teatru im. S. Jaracza w Łodzi


55. TOSCA Giacomo Puccini
libretto: Giuseppe Giacosa i Ligi Illica wg Victoriena Sardou
kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski
reżyseria, inscenizacja: Janina Niesobska, Waldemar Zawodziński
scenografia: Waldemar Zawodziński
kostiumy: Maria Balcerek
premiera – 27 października 2012 r.

Duża Scena Teatru im. S. Jaracza w Łodzi

INSTYTUCJA KULTURY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO




Teatr Wielki w Łodzi

pl. Dąbrowskiego, 90-249 Łódź



www.operalodz.com
Kasa biletowa

od poniedziałku do piątku: 12.00–19.00

telefon: 42 633 77 77

Biuro Obsługi Widzów

od poniedziałku do piątku: 8.00–16.00

tel.: 42 633 31 86

e-mail: widz@teatr-wielki.lodz.pl


Kontakt dla mediów

Aleksandra Mysiakowska

Kier. działu marketingu i promocji

Teatr Wielki w Łodzi

90-249 Łódź, pl. Dąbrowskiego

tel. 42 631 99 49



e-mail: a.mysiakowska@teatr-wielki.lodz.pl






©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna