Informacja prasowa 21 listopada 2011



Pobieranie 261.48 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar261.48 Kb.

s

Informacja prasowa

21 listopada 2011

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2011


Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za wrzesień 2011.



Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

audyt site-centric

1

Grupa Google

17 586 134

93,47%

 

2

Grupa Onet.pl

13 589 672

72,23%

tak

3

youtube.com

12 546 882

66,69%

 

4

Grupa Wirtualna Polska - Orange

12 317 035

65,47%

tak

5

facebook.com

11 725 422

62,32%

 

6

Grupa Gazeta.pl

11 630 389

61,82%

tak

7

Grupa Nk.pl

11 628 873

61,81%

 

8

Grupa Allegro.pl

11 566 594

61,48%

tak

9

Grupa Interia.pl

11 184 345

59,45%

tak

10

Grupa O2.pl

9 863 440

52,43%

tak

11

Grupa Wikipedia

9 526 033

50,63%

 

12

Grupa Mozilla

7 017 215

37,30%

 

13

Grupa Polskapresse

5 629 256

29,92%

tak

14

Grupa Murator

5 094 563

27,08%

tak

15

Grupa Next Infor

5 067 612

26,94%

tak

16

Grupa GG Network

5 034 295

26,76%

tak

17

Grupa Money.pl

4 816 454

25,60%

tak

18

Grupa Ringier Axel Springer

4 783 257

25,42%

tak

19

Grupa Microsoft

4 768 537

25,35%

 

20

Grupa Media Regionalne

4 746 857

25,23%

 


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011



Ranking domen według zasięgu miesięcznego

lp.

węzeł

użytkownicy
(real users)

zasięg wśród internautów

audyt site-centric

1

google.pl

16 924 440

89,96%

 

2

youtube.com

12 546 882

66,69%

 

3

onet.pl

12 534 295

66,62%

tak

4

google.com

12 227 920

64,99%

 

5

facebook.com

11 725 422

62,32%

 

6

nk.pl

11 623 715

61,78%

 

7

allegro.pl

10 781 285

57,31%

tak

8

wp.pl

10 709 096

56,92%

tak

9

wikipedia.org

9 436 027

50,16%

 

10

gazeta.pl

8 229 583

43,74%

tak

11

interia.pl

7 506 244

39,90%

tak

12

mozilla.org

6 807 592

36,18%

 

13

chomikuj.pl

5 129 122

27,26%

tak

14

blogspot.com

4 883 746

25,96%

 

15

zumi.pl

4 633 396

24,63%

tak

16

ceneo.pl

4 593 674

24,42%

tak

17

wrzuta.pl

4 239 310

22,53%

tak

18

o2.pl

4 136 556

21,99%

tak

19

demotywatory.pl

4 130 689

21,96%

 

20

otomoto.pl

4 058 315

21,57%

tak


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011


Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem
site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych


lp.

węzeł

odsłony krajowe ogółem

użytkownicy (real users)

audyt site-centric

1

Grupa Allegro.pl

4 424 586 937

11 566 594

tak

2

Grupa Onet.pl

2 796 848 267

13 589 672

tak

3

Grupa Wirtualna Polska - Orange

2 218 790 210

12 317 035

tak

4

Grupa Gazeta.pl

1 049 029 822

11 630 389

tak

5

Grupa Interia.pl

1 047 498 187

11 184 345

tak

6

Grupa O2.pl

935 938 700

9 863 440

tak

7

Grupa Spolecznosci.pl

659 707 638

3 465 490

tak

8

filmweb.pl

169 286 645

3 219 392

tak

9

Grupa TVN

130 991 530

3 750 109

tak

10

tablica.pl

125 665 170

2 595 764

tak


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem
site-centric według miesięcznego czasu


lp.

węzeł

czas [godz]

średni czas na użytkownika [godz:min:s]

użytkownicy (real users)

audyt site-centric

1

Grupa Onet.pl

69770599,70

05:08:03

13 589 672

tak

2

Grupa Wirtualna Polska - Orange

67537533,54

05:29:00

12 317 035

tak

3

Grupa Allegro.pl

48309667,27

04:10:36

11 566 594

tak

4

Grupa Interia.pl

38916372,86

03:28:46

11 184 345

tak

5

Grupa O2.pl

25216914,78

02:33:24

9 863 440

tak

6

Grupa Gazeta.pl

23910233,66

02:03:21

11 630 389

tak

7

Grupa TVN

10959705,43

02:55:21

3 750 109

tak

8

Grupa GG Network

7938391,88

01:34:37

5 034 295

tak

9

Grupa Spolecznosci.pl

7273740,69

02:05:56

3 465 490

tak

10

Grupa Murator

7033989,39

01:22:50

5 094 563

tak

11

Grupa Eurozet

4971331,25

07:25:55

668 921

tak

12

Grupa Polskie Radio

3937704,35

03:36:02

1 093 658

tak

13

Grupa Ling.pl

2714015,68

03:23:38

799 695

tak

14

Grupa Targeo.pl

1852060,31

01:15:19

1 475 416

tak

15

wyspagier.pl

1809178,21

01:25:26

1 270 568

tak

16

Grupa Polskapresse

1747448,90

00:18:38

5 629 256

tak

17

joemonster.org

1716897,43

01:16:46

1 341 876

tak

18

Grupa Money.pl

1538717,42

00:19:10

4 816 454

tak

19

filmweb.pl

1502286,09

00:28:00

3 219 392

tak

20

tablica.pl

1437959,81

00:33:14

2 595 764

tak


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011


Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

audyt site-centric

1

Grupa Onet.pl

13 589 672

72,23%

tak

2

Grupa Wirtualna Polska - Orange

12 317 035

65,47%

tak

3

Grupa Gazeta.pl

11 630 389

61,82%

tak

4

Grupa Allegro.pl

11 566 594

61,48%

tak

5

Grupa Interia.pl

11 184 345

59,45%

tak

6

Grupa O2.pl

9 863 440

52,43%

tak

7

Grupa Polskapresse

5 629 256

29,92%

tak

8

Grupa Murator

5 094 563

27,08%

tak

9

Grupa Next Infor

5 067 612

26,94%

tak

10

Grupa GG Network

5 034 295

26,76%

tak

11

Grupa Money.pl

4 816 454

25,60%

tak

12

Grupa Ringier Axel Springer

4 783 257

25,42%

tak

13

dobreprogramy.pl

3 868 302

20,56%

tak

14

Grupa TVN

3 750 109

19,93%

tak

15

Grupa Panorama Firm

3 480 986

18,50%

tak

16

Grupa Spolecznosci.pl

3 465 490

18,42%

tak

17

filmweb.pl

3 219 392

17,11%

tak

18

Grupa Edipresse.pl

3 138 467

16,68%

tak

19

Grupa Pkt.pl

2 676 053

14,22%

tak

20

nokaut.pl

2 640 284

14,03%

tak


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011


Ranking aplikacji według zasięgu miesięcznego*

lp.

węzeł

zasięg wśród internautów

aktywne aplikacje

audyt site-centric

1

Komunikator Gadu-Gadu

31,07%

5 846 280

tak

2

Komunikator Skype

18,31%

3 444 599

 

3

Windows Media Player

16,95%

3 189 292

 

4

Winamp

7,06%

1 327 842

 

5

Ipla

5,98%

1 125 022

 

6

OpenFM

2,70%

508 472

 

7

RealPlayer

1,91%

358 562

 

8

VLC media player

1,52%

286 046

 

9

Komunikator Tlen.pl

1,49%

280 435

tak

10

Komunikator Windows Live Messenger

1,38%

259 716

 

11

Aplikacja Google Desktop

1,14%

215 253

 

12

iTunes

0,85%

159 167

 

13

Komunikator AQQ

0,76%

142 282

 

14

Google Earth

0,64%

120 174

 

15

QuickTime

0,52%

98 397

 

16

BestPlayer

0,48%

90 744

 

17

KMplayer

0,42%

79 533

 

18

AIMP

0,39%

72 930

 

19

Foobar2000

0,29%

54 743

 

20

GOM Player

0,29%

54 123

 


Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 12 419. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

W przypadku cytowania powyższych wyników badania prosimy o podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie: "Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011" oraz wskazanie wykorzystywanego wskaźnika.


O badaniu

Badanie Megapanel PBI/Gemius – standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci - zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce.


Celem badania jest prezentacja liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie ponad 6 tys. witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.
W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn
- zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.
Wersja demonstracyjna wyników badania Megapanel PBI/Gemius dostępna jest na stronie Gemius: http://www.gemius.pl/pl/badania_audience_demo

Plik demo prezentuje wyniki badania za styczeń 2005 r. i umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami aplikacji gemiusExplorer.




Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI)

Firma tworzona przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl i Wirtualna Polska - w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce.

PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line.

Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego


i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

Gemius SA

Międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu i przez internet. Gemius, założony został w Polsce w 1999 roku i prowadzi działalność w 30 krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap). W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).



Kontakt dla prasy:
PBI Sp. z o.o.: Joanna Trybuchowska Gemius Polska: Agnieszka Kropiwiec

tel.: 022 630 72 68 tel.: 022 390 30 76



tel. kom.: 501 178 042 tel. kom. +48 691 014 245

e-mail: j.trybuchowska@pbi.org.pl e-mail: agnieszka.kropiwiec@gemius.pl

Strona z

: aktualnosci
aktualnosci -> 1. Poszukiwani są partnerzy do 3 projektów (ist) pr konkurs na wnioski projektowe w dziedzinie materiałów I inżynierii materiałowej
aktualnosci -> Warszawskie inwestycje I remonty w 2016 r. W tym roku rozpocznie się budowa kolejnych odcinków II linii metra, remonty I inwestycje tramwajowe poprawią funkcjonowanie komunikacji miejskiej
aktualnosci -> Zarządzenie Nr /15 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu
aktualnosci -> Sprawna ewakuacja to podstawa zasady i urządzenia bezpieczeństwa w warszawskim metrze
aktualnosci -> Komunikacją do nekropolii Jak co roku linie autobusowe i tramwajowe „C
aktualnosci -> Lab Inż. Biomed
aktualnosci -> Uczennica I liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego w Olkuszu dyrektor szkoły mgr Zdzisława Wasilewska
aktualnosci -> Organizatorzy Oddział Warszawski sap
aktualnosci -> Regulamin X jubileuszowego Spływu Twardzieli Memoriału Andrzeja Balona Tarasiewicza
aktualnosci -> Nowe płyty gigabyte serii ga-8knxp z chipsetem Intel® 875P




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna