Informacja prasowa Biura Prasowego Dreszer Motor Sport



Pobieranie 15.67 Kb.
Data01.05.2016
Rozmiar15.67 Kb.
03.06.2014 Informacja prasowa Biura Prasowego Dreszer Motor Sport

Wszelkie wypowiedzi zawarte w tekście są autoryzowane. Zarówno one, jak i cała treść informacji pozostają do dyspozycji Państwa redakcji.

Galeria zdjęć do informacji dostępna jest tutaj:

https://plus.google.com/photos/112741728255823543709/albums/6001655862013850641

======================================



Pirelli zauważa młodego Polaka

Zwycięstwo 18 letniego Macieja Dreszera na legendarnym Nuerburgring w Pucharze Toyoty podczas 39. DMV 4-Stunden-Rennen – drugich w tym sezonie wyścigów długodystansowych serii VLN Endurance Championship - zostało natychmiast zauważone przez przedstawicieli światowego koncernu oponiarskiego - firmę Pirelli. Polak dostał niezwykłą propozycję.

Firma Pirelli – światowy leader w produkcji opon dla sportów motorowych oraz jedyny dostawca opon do F1 w tym sezonie – zaproponowała młodemu Polakowi start w 24 godzinnym wyścigu na torze Nurburgring - ADAC Zurich 24-hour Race.

- Ten wyścig to prawdziwe wyzwanie nie tylko dla młodego tarnowianina, ale dla wszystkich doświadczonych kierowców – mówi rzecznik prasowy Nuerburgring Patrik Koziolek.

Propozycja Pirelli to duże zaskoczenie dla młodego kierowcy wyścigowego, który swój pierwszy przejazd na torze Nurburgring odbył zaledwie kilka tygodni wcześniej. Zwycięstwo w Pucharze Toyoty podczas drugiej serii VLN spotkało się ze spontanicznym przyjęciem w niemieckim teamie Doerr Motorsport zwłaszcza, że w końcówce wyścigu Maciek wyprzedził aż 5 rywali.

Maciek Dreszer został najmłodszym triumfatorem w historii tych niezwykle wymagających czterogodzinnych wyścigów na słynnym obiekcie w Niemczech co nie uszło uwagi specjalistów oraz przedstawicieli firm zaangażowanych w profesjonalne wyścigi samochodowe.

Pirelli wraz z Doerr Motorsport przygotowuje 6 samochodów (4 Toyoty i 2 McLareny) na 24-godzinny wyścig ADAC. Zarówno Maciek, jak i jego koledzy z teamu dostaną otrzymają profesjonalną obsługę pit stopów w czasie wyścigu jak i wszystkie potrzebne komplety opon. – Opony są bardzo ważne, jeżeli ma się odpowiednie opony w odpowiednim czasie, można wygrać wyścig, jeżeli nie, można go przegrać. W czasie 24 godzinnego wyścigu opony trzeba oszczędzać, nie jechać agresywnie ponieważ wyścig jest długi, a samochód musi dojechać do mety – mówi Francesco Fanari, kierowca testowy Pirelli, który podobnie jak Maciek startować będzie na Toyocie GT86 w Teamie Pirelli.

Rozmawiamy z Thomasem Michelem, dyrektorem R&D Pirelli Deutschland o przenoszeniu rozwiązań technologicznych z torów na drogi: - Bardzo często przenosimy technologie używane na torze do samochodów drogowych. W czasie wyścigów na Nurburgring, a szczególnie w czasie zawodów wytrzymałościowych są najlepsze warunki do sprawdzania nowych technologii, materiałów oraz wzmocnień opon.

Ile kilometrów może przejechać doświadczony kierowca na komplecie opon? Jaka jest optymalna i maksymalna temperatura opon w czasie wyścigu?

- W zależności od pogody zakładamy miększe lub twardsze opony. Doświadczony kierowca może przejechać dwa lub trzy okrążenia toru na jednym komplecie bez żadnych problemów. Najlepsze temperatury oscylują pomiędzy 70, a 80 stopni, ale dopuszczalne są nawet 90 i 95 stopni. Trzeba pamiętać jednak, że przy tych najwyższych temperaturach samochód może zachowywać się niestabilnie i ślizgać – tłumaczy dyrektor R&D Pirelli Deutschland.

ADAC Zurich 24-hour Race to nie tylko próba dla kierowców, ale również samochodów. Próba ekstremalna, w której kierowcy w ciągu całego dnia i całej nocy przejadą ponad 3 i pół tysiąca kilometrów w tempie wyścigowym. Maciek będzie najmłodszym kierowcą nie tylko w Pucharze Toyoty, ale w całych długodystansowych wyścigach, najmłodszym kierowcą w wyścigu 24 – godzinnym oraz prawdopodobnie jedynym Polakiem w stawce ponad 500 kierowców.

- Propozycja Pirelli jest dla nas sygnałem płynącym ze świata wielkich sportów motorowych, że Maciek jest w stanie podjąć walkę i wygrywać z najlepszymi – mówi ojciec Maćka, a zarazem jego menadżer Marian Dreszer. – Do tego wyścigu pozostało niecałe dwa miesiące, ale Maciek już teraz jest do niego dobrze przygotowany – dodaje Dreszer.

ADAC Zurich 24-hour Race rozpoczyna się 19 czerwca eliminacjami i potrwa do 22 czerwca. To będzie niezwykłe święto w kalendarzu światowego motor sportu na legendarnym torze Nordschleife Nurburgring w Niemczech.

Maćkowi życzymy kolejnych sukcesów.


**************************

Maciej Dreszer, ur. 27 marca 1996 r. w Tarnowie. W roku 2012 w swoje 16 urodziny zdał na torze Poznań egzamin na licencję kierowcy wyścigowego. Kariera Maćka rozpoczęła się od startu w pucharze Kia Lotos Race oraz udziału w prestiżowych wyścigach Volkswagen Castrol Cup 2013, rozgrywanych na torach całej Europy, m.in. Hungaroringu (Węgry), Lausitzringu (Niemcy), RedBull Ringu (Austria), Slovakia Ringu (Słowacja) i Brnie (Czechy). Maciek rywalizował ze starszymi i bardziej doświadczonymi zawodnikami, odnosząc swoje pierwsze sukcesy. W czerwcu 2012 roku otrzymał puchar fair play, który za sportową postawę przyznał mu prowadzący w wyścigach Kia Lotos Race kierowca – Zbigniew Łacisz. Trzy miesiące później, startując w jesiennej edycji Wyścigowego Pucharu Polski w Poznaniu, Maciek stanął na podium – zajął II miejsce! Jesienią 2013 został zwycięzcą I Eko Rajdu XL i ma prawo do używania tytułu Master of Eco Driving 2013.

Maciej Dreszer jako najmłodszy Polak wystartuje w mistrzostwach Europy w wyścigach górskich, reprezentując barwy narodowe w Race National Team Poland. Pojedzie samochodem Mitsubishi Lancer Evolution. Do startu w mistrzostwach przygotowuje się pod okiem trzykrotnego mistrza Europy Grzegorza Dudy.

Sezon 2014 rozpoczął się bardzo obiecująco! Niemiecka grupa Doerr Motorsport poszukująca młodych talentów zaprosiła Macieja do udziału w prestiżowych wyścigach międzynarodowych. To jedna z największych stajni wyścigowych w Europie, która w tym sezonie wystawi 12 samochodów wyścigowych, między innymi najnowszy model McLarena, Porsche GT3 RSR, BMW Z4 GTR oraz Toyotę GT86 w wersji pucharowej. Tym ostatnim samochodem Maciej pojedzie w Pucharze Toyoty na najsłynniejszym i zarazem najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie, zwanym Zielonym Piekłem – Nürburgringu. Od dwóch lat na torach wyścigowych trenuje pod opieką wielokrotnego mistrza Polski Jakuba Golca. Ciekawostką jest to, że Maciek będzie pierwszym Polakiem oraz najmłodszym kierowcą wyścigowym w historii Nürburgringu. W dniu wyścigów, 29 marca 2014, będzie miał 18 lat i 2 dni. Dotychczas najmłodszym zawodnikiem na torze był Niemiec Marcel Manthey, który w dniu swojego startu miał 19 lat i 48 dni. Maciej przejdzie zatem do historii tego najsłynniejszego toru wyścigowego i światowego motosportu. Głównym partnerem wspierającym sportowca jest Grupa Azoty.

**************************
Kontakt z Maćkiem:

tel.: 501 110 343



www.maciejdreszer.com





©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna