Jan Paweł II pełnych pokoju, radości



Pobieranie 83.27 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar83.27 Kb.


Nr 3, marzec 2012


Zmartwychwstały Chrystus przynosi ludzkości miłość,



która przebacza, jedna i otwiera serca na nadzieję…”

Jan Paweł II

Pełnych pokoju, radości

i rodzinnego ciepła

Świąt Wielkanocnych

z wesołym Alleluja

życzy dyrekcja

i grono pedagogiczne

KRONIKA

WYDARZEŃ

SZKOLNYCH

  1. 1. ZIMOWISKO

W pierwszym tygodniu ferii zimowych - od 30 stycznia do 3 lutego w naszej szkole zostało zorganizowane zimowisko.

W programie znalazły się zarówno zabawy na terenie szkoły, ale również wyjazdy. Niestety plany organizatorów pokrzyżowała pogoda. Z powodu mrozów nie odbyły się zaplanowane wyjazdy - na lodowisko do Jarosławia oraz na kulig do Radawy.

Uczniowie uczestniczyli w wyjeździe do multikina Helios w Rzeszowie. Wszyscy świetnie się bawili na filmie "Kot w butach".

Na terenie szkoły zorganizowano rozgrywki sportowe. Dzieci mogły pograć w różnorodne gry planszowe oraz skorzystać z pracowni komputerowej.



  1. BAL MALUCHA

18 lutego, po raz dziesiąty, Jarosławskie Stowarzyszenie Oświaty i Promocji Zdrowia zaprosiło najmłodszych  na bal karnawałowy do Szkoły Podstawowej nr 6 w Jarosławiu.

W imprezie uczestniczyło ponad 100 dzieci z powiatu jarosławskiego wraz z opiekunami. Wśród nich bawili się uczniowie naszej szkoły.



  1. WIECZÓR FRANCUSKI

W środę 29 lutego 2012r. odbył się kolejny wieczorek z cyklu "Poznajemy kulturę i obyczaje innych krajów". Tym razem odwiedziliśmy najpiękniejsze zakątki Francji. W programie znalazło się wiele atrakcji.

W części muzycznej zabrzmiały najsłynniejsze przeboje Edith Piaf w wykonaniu uczennic naszej szkoły oraz inne francuskie szlagiery zaprezentowane przez zespół wokalno - instrumentalny. Zachwyt wśród licznie zgromadzonej publiczności wzbudziło wykonanie energetycznego kankana oraz nastrojowego walczyka. Nie zabrakło pokazu mody, a spotkanie zakończyła degustacja francuskich przysmaków: serów, bagietek, winogron oraz ciasta.



  1. WARSZTATY Z KOSMETOLOGII

5 marca 2012 r. 17 dziewcząt z klas III gimnazjum uczestniczyło w warsztatach z kosmetologii i wizażu, zorganizowanych przez PWSTE w Jarosławiu oraz ZSOiL w Pawłosiowie. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznali się z tematem "Kosmetologia dawniej i dziś. Znaczenie dobrego wyglądu we współczesnym świecie. Trendy w kosmetologii". W dalszej części zostały zaprezentowane zabiegi pielęgnacyjne, makijaż dzienny i okolicznościowy oraz zastosowanie ziół w recepturach kosmetyków naturalnych.

  1. PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

21 marca 2012 r. społeczność naszej szkoły przywitała nadejście wiosny.

Uczniowie gimnazjum wzięli udział w rozgrywkach sportowych.

Uczniowie ze szkoły podstawowej obejrzeli dwa spektakle – „Shrek” oraz „Woda źródłem życia”, a także prezentację prac uczniów klasy V na temat ekosystemów wodnych.


  1. DZIEŃ OTWARTY SZKÓŁ

21 marca uczniowie klas III gimnazjum udali się na Dzień Otwarty Szkół Średnich. Młodzież odwiedziła Zespół Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących, Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika oraz Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.

Wszystkie szkoły zapoznały uczniów ze swoją ofertą edukacyjną oraz kryteriami przyjęć na nowy rok szkolny.



NASZE SUKCESY

OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW

W KONKURSACH PRZEDMIOTOWYCH

Philip Gołaszewski uzyskał tytuł laureata konkursu języka niemieckiego dla uczniów gimnazjum.
OLIMPIADA WIEDZY O WIELKICH POLAKACH

Dnia 23 lutego w Pruchniku odbył się II etap Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach - bł. ks. Bronisław Markiewicz.

W Olimpiadzie brało udział 85 uczniów z całego regionu. Wśród nich znaleźli się również uczniowie naszego gimnazjum: Marzena Trojnar, Paulina Kurpiel i Maciej Tomaszewski.

Paulina Kurpiel zajęła wysokie 2 miejsce i tym samym przedostała się do finału tej olimpiady, który odbędzie się w Miejscu Piastowym.


KONKURS W CS-a

W czasie ferii odbył się I Okręgowy Turniej dla Gimnazjalistów w Counter Strike'a zorganizowany przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu. W turnieju wzięło udział 180 gimnazjalistów z 3 powiatów.

Drużyna naszego gimnazjum w składzie: Sławomir Sztucki, Aleksander Mucha, Ernest Perżyło, Bartłomiej Trojnar, Jakub Krajowski oraz Karol Porczak zdobyła 5 miejsce.
KONKURS INFORMATYCZNY

27 stycznia 2012 roku w Zespole Szkół Ogrodniczych i Licealnych w Pawłosiowie odbyła się kolejna edycja cyklicznego konkursu dla młodzieży gimnazjalnej z naszego powiatu.

W tym konkursie IV miejsce zdobyli: Bartłomiej Skrzypek oraz Philip Gołaszewski, natomiast wyróżnienie otrzymali: Sławomir Sztucki i Bartłomiej Trojnar.

TURNIEJ POŻARNICZY


W dniu 16 marca 2012 r. w naszym Zespole odbyły się gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej.

W kategorii szkoła podstawowa zwyciężył Bartłomiej Gujda, II miejsce - Piotr Kucab, III miejsce - Agata Kontek - uczniowie Zespołu Szkół w Wierzbnej.

Natomiast wśród gimnazjalistów najlepsza okazała się uczennica naszej szkoły - Iwona Pysz, II miejsce - Monika Gujda (ZS Wierzbna), III miejsce - Aldona Kałużna (ZS Wierzbna).

Zdobywcy I miejsc zostali zakwalifikowani do eliminacji powiatowych, które odbędą się 27 marca 2012 r. w bursie szkolnej w Jarosławiu.


KONKURS WIEDZY TECHNICZNEJ


Sześcioro uczniów naszego gimnazjum wzięło udział
w Konkursie Wiedzy Technicznej organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie oraz Zespół Szkół Technicznych i Licealnych w Jarosławiu. Tegoroczna XI edycja tego konkursu odbywa się pod hasłem „sapere aude” - odważ się być mądrym. Dwie uczennice naszej szkoły: Marzena Trojnar i Paulina Kurpiel zakwalifikowały się do II etapu.



OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE

II miejsce
w Powiatowej Gimnazjadzie w piłce ręcznej chłopców, styczeń 2012, Jarosław;

III miejsce w Powiatowej Gimnazjadzie w piłce ręcznej dziewcząt, styczeń 2012, Jarosław;

II miejsce w Gminnej Gimnazjadzie piłki siatkowej chłopców, luty 2012, Wierzbna;

III miejsce w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej
w mini piłce koszykowej chłopców, luty 2012, Radymno;

III miejsce w Gminnych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w mini siatkówce chłopców, marzec 2012, Wierzbna.

Wszystkim serdecznie gratulujemy !!!!!




PROJEKTY MIĘDZYKLASOWE
PAWŁOSIÓW

MOJA MIEJSCOWOŚĆ”

W klasie VI a i klasach III gimnazjum realizowany był projekt pod hasłem „Pawłosiów – moja miejscowość”. Uczniowie tych klas przygotowali
w formie albumów i plakatów wiadomości o naszej wsi. Z wielkim zaangażowaniem przystąpili do wyszukiwania w różnych źródłach informacji na temat: lokalizacji, zabudowy wsi, fauny i flory Pawłosiowa, geologii i inwestycji. Dodatkowo uczniowie klasy 6a wzięli udział w klasowym konkursie, w którym sprawdzana była wiedza dotycząca historii Pawłosiowa. Najlepszym okazał się Paweł Buk, któremu serdecznie gratulujemy. Galerią prac można było zobaczyć w sali nr 32. Uczniowie młodszych klas mogli również poznać historię Pawłosiowa, uczestnicząc w prezentacji przygotowanej przez powyższe klasy.
WODY POLSKI”

W ramach Międzynarodowego Dnia Wody klasa VI a i III gimnazjum przygotowały projekt pt. „Wody Polski”. Zaprezentowano materiały informujące o stanie i zasobie wód, Morzu Bałtyckim, zarybieniu. Zostały przygotowane albumy, plakaty, referaty. Uczniowie


z zainteresowaniem zdobywali potrzebne materiały, poszerzając swoją wiedzę.

PODSUMOWANIE WYNIKÓW NAUCZANIA

SZKOŁA PODSTAWOWA

Średnia: 3,72

Frekwencja: 87%

Klasa I

Wychowawca – Irena Mazurkiewicz

Liczba uczniów:26

Frekwencja: 91%

Uczniowie wyróżniający się:

Sandra Babiś

Nikoletta Górska

Magdalena Małka

Maria Raróg

Oliwia Raróg


Klasa II

Wychowawca – Maria Węgrzynowska

Liczba uczniów:20

Frekwencja: 90%

Uczniowie wyróżniający się:

Karolina Styrna

Wiktoria Szepelak

Maciej Sikora


Klasa III a

Wychowawca –Wioletta Krakowska

Liczba uczniów:14

Frekwencja: 88%

Uczniowie wyróżniający się:

Zuzanna Styrna

Izabela Celińska

Aleksandra Standzoń

Jakub Wróbel

Maksymilian Torba


Klasa III b

Wychowawca – Agnieszka Krakowska

Liczba uczniów:14

Frekwencja: 92%

Uczniowie wyróżniający się:

Martyna Kasperska

Gabriela Kiwacka

Oliwia Dubiel

Adam Pochodaj
Klasa IV

Wychowawca – Anna Drostek

Liczba uczniów:29

Frekwencja: 90%

Średnia klasy:4,04



Uczniowie wyróżniający się:

Katarzyna Bereza

Konrad Maciąga

Aleksandra Maziarek

Paweł Poćwierz

Damian Rymarz

Gabriela Śliwa

Aleksandra Tomaszewska

Daria Wikiera

Wiktoria Tomaszewska


Klasa V

Wychowawca – Marta Mikrut

Liczba uczniów:23

Frekwencja: 88%

Średnia klasy:3,90



Uczniowie wyróżniający się:

Hubert Pelc

Maria Tomaszewska

Gabriela Wikiera


Klasa VI a

Wychowawca – Krystyna Bereza

Liczba uczniów:21

Frekwencja: 86%

Średnia klasy:3,64



Uczniowie wyróżniający się:

Paweł Buk


Klasa VI b

Wychowawca – Lucyna Guminiak

Liczba uczniów:19

Frekwencja: 84%

Średnia klasy:3,30



Uczniowie wyróżniający się:

Katarzyna Czarny

Andrzej Kucab
Średnie ocen z poszczególnych przedmiotów

Religia – 3,82

Język polski – 3,30

Język angielski – 3,07

Matematyka – 3,36

Historia – 3,77

Przyroda – 3,41

Muzyka – 3,61

Plastyka – 4,55

Technika – 3,91

Wychowanie fizyczne – 4,66

Informatyka – 4,31


Zachowania

Wzorowe – 25

Bardzo dobre – 23

Dobre – 24

Poprawne – 10

Nieodpowiednie - 9

Naganne - 3



GIMNAZJUM

Średnia: 3,61

Frekwencja: 89%
Klasa I a

Wychowawca – Sabina Deszczka

Liczba uczniów:16

Frekwencja: 84%

Średnia klasy:3,64



Uczniowie wyróżniający się:

Aleksandra Maziarek

Justyna Rymarz
Klasa I b

Wychowawca – Małgorzata Wrzesień

Liczba uczniów:14

Frekwencja: 92%

Średnia klasy:3,69



Uczniowie wyróżniający się:

Iwona Pysz


Klasa II a

Wychowawca – Magdalena Kucab

Liczba uczniów:18

Frekwencja: 88%

Średnia klasy:3,34



Uczniowie wyróżniający się:

Monika Buk


Klasa II b

Wychowawca – Aneta Jamrozik

Liczba uczniów:18

Frekwencja: 90%

Średnia klasy:3,69



Uczniowie wyróżniający się:

Maciej Tomaszewski


Klasa III a

Wychowawca – Beata Wacko

Liczba uczniów:24

Frekwencja: 87%

Średnia klasy:3,77



Uczniowie wyróżniający się:

Paulina Kurpiel

Ewelina Mich

Sebastian Wawro


Klasa III b

Wychowawca – Iwona Pichitko

Liczba uczniów:27

Frekwencja: 91%

Średnia klasy:3,49



Uczniowie wyróżniający się:

Philip Gołaszewski

Katarzyna Wilusz
Średnie ocen z poszczególnych przedmiotów

Religia – 3,87

Język polski – 3,20

Język angielski – 3,38

Język niemiecki - 2,97

Matematyka – 3,09

Fizyka – 2,90

Chemia – 2,92

Historia – 3,40

Geografia – 3,30

Biologia – 3,18

Muzyka – 4,03

Plastyka / Zajęcia artystyczne – 4,49

Zajęcia techniczne – 4,37

WOS – 3,89

Wychowanie fizyczne – 4,80

Informatyka – 4,52

Edukacja dla bezpieczeństwa – 4,53


Zachowania

Wzorowe – 17

Bardzo dobre – 35

Dobre – 36

Poprawne – 19

Nieodpowiednie -7

Naganne - 2
Uczniowie wyróżnieni uzyskali średnią ocen powyżej 4,75.
Uczeń klasy III a szkoły podstawowej – Damian Ziemba nie opuścił w ciągu półrocza ani jednej godziny lekcyjnej.




UDZIAŁ W AKCJACH CHARYTATYWNYCH


W pierwszym semestrze roku szkolnego społeczność naszej szkoły zaangażowała się w przeprowadzenie lub wsparcie wielu inicjatyw o charakterze charytatywnym.




  1. Kwesta w ramach ogólnopolskiej akcji Dzieło Nowego Tysiąclecia z okazji Dnia Papieskiego,

  2. Zbiórka pomocy szkolnych dla dzieci z Ukrainy,

  3. Kwesta na cmentarzu w Maleniskach,

  4. Góra Grosza,

  5. Szlachetna paczka,

  6. Sprzedaż świec Caritas w ramach akcji Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom,

  7. Paczki świąteczne,

  8. Paczki dla dzieci niepełnosprawnych,

  9. Kolęda misyjna,

  10. Zbiórka plastikowych nakrętek.

Uwodzenie przez reklamę

Zmiany ekonomiczno − społeczne ostatnich lat spowodowały, że w Polsce pojawił się problem bezrobocia. Brak pracy wystawia na ciężką próbę kondycję i siłę rodziny.

Polskie badania wskazują, iż prawie wszystkie rodziny dotknięte bezrobociem nie uzyskują dochodów na poziomie minimum socjalnego, a znaczna ich część żyje na granicy nędzy.

Brak pracy wpływa decydująco na pogorszenie się samopoczucia rodziców, wzajemne żale, obwinianie się, zaniżone poczucia własnej wartości, osłabienie autorytetu i klimat uczuciowy między rodzicami a dzieckiem.

Bieda spycha ludzi na społeczny margines. Dla dzieci z biednych rodzin nie są również dostępne ukazywane przez natrętne reklamy atrakcyjne dobra konsumpcyjne lub usługi rekreacyjne.

Sytuacja kryzysowa współczesnej cywilizacji wiąże się z narastającymi zjawiskami agresji i przemocy wśród dzieci. Do zachowań agresywnych prowadzą nie tylko rodzice ordynarnie i brutalnie traktujący swoje dzieci, ale i rodzice pogrążeni w depresji, stale źli, pozbawieni celu w życiu i prowadzący chaotyczną egzystencję.


W psychice dzieci pojawiają się więc rozmaite kompleksy niższości, przejawiające się w dotkliwym przekonaniu o własnej nieudolności, bezwartościowości i zagubieniu w otaczającym świecie.

Dawniej dzieci nie dbały o pieniądze, nie potrzebowały ich, by być lubianym, akceptowanym, gdyż wszyscy żyli na tym samym poziomie i reprezentowali przynajmniej porównywalny standard życia.

Dziś dzieci są bombardowane reklamami, które z całą premedytacją przekonują, że potrzebują one zabawek i gadżetów – a te mogą zdobyć jedynie za pieniądze. Specjaliści od marketingu wykorzystują właściwą dzieciom i nastolatkom chęć posiadania nowych, kolorowych, „bajeranckich” produktów, dzięki którym staną się szczęśliwi, popularni, piękniejsi
i bardziej dorośli. Reklama bazuje przede wszystkim na wytworzeniu u dziecka „poczucia braku”.

Rodzice uczą dziecko nawyków konsumpcyjnych. Są oni pierwszym wzorem i dostarczają sposobności do obserwacji ich własnego zachowania przez dziecko. To rodzice przekazują system wartości moralnych, a od kształtu tych wartości zależy budujący się obraz świata młodego konsumenta.

Dzieci cenią nowość ukrytą w produkcie, zwracając uwagę na walory wizualne, niezawodność i tajemniczość. Nowy przedmiot może być wyznacznikiem prestiżu społecznego, pozycji w grupie, źródłem zazdrości ze strony rówieśników oraz metodą na zdobycie nowych znajomości. Wszystkie przejawy nowości mają powodować, że młody nabywca stanie się obiektem zainteresowania i zachwytu ze strony otoczenia, zawsze będąc o krok przed nimi.

Reklama tworzy w młodych umysłach zamęt, szum informacyjny, mozaikę wrażeń i sloganów, które np. w szkole są językiem używanym bardzo często. Wszystkie te elementy zaczynają wpływać na świadomość medialną, doświadczenia dziecka, jego umiejętność oceny rzeczywistości. „Uwodzenie” przez reklamę, i to nie tylko tę medialną, również wszechobecne billboardy, ulotki, w specyficzny sposób kształtuje dziecięcą wyobraźnię, w której zbyt wiele miejsca zajmują atrybuty ludzi dorosłych, takie jak: seksualność, łakomstwo, kult przedmiotów, uprzedmiotowienie człowieka i wartościowanie go ze względu na posiadane rzeczy.

Typowa reklama rozbudza zbędne potrzeby i skupia uwagę na przedmiotach, a nie na ludziach.

Producentom reklam bardzo zależy na dzieciach, są one bowiem dobrym łącznikami pomiędzy magicznym światem reklam a rzeczywistością i potrzebami z niej wynikającymi. Bazowanie na emocjach, wrażliwości i zamiłowaniu do kolorowych efektów specjalnych, ale również doskonała orientacja w potrzebach dziecka, pozwala na manipulowanie postawami i zachowaniami zarówno najmłodszych jak i dorosłych.



Telefon komórkowy

Jest jednym z podstawowych narzędzi rozwoju cywilizacyjnego. Mobilny telefon usprawnia życie, niekiedy nawet je ratuje. Jednak poprzez korzystanie z telefonów komórkowych ulegają zmianie relacje międzyludzkie, przeobrażają się w więzi wirtualne. Obniża się znaczenie słowa mówionego


w bezpośrednich kontaktach. Język komunikatów staje się żargonem. Zdania są zastępowane przez krótkie, lakoniczne i skąpe hasła, a emocje wyrażają się w częstotliwości wibrujących dzwonków.

Niepokojące staje się to, iż takie doświadczenia stają się udziałem coraz to młodszych dzieci. Pokolenie dzieci w wieku od 10 do 14 lat może stać się pierwszym, które będzie uzależnione od telefonu komórkowego, ponieważ zbyt wcześnie zaczyna go używać. Dlatego też specjaliści odradzają wyposażanie w komórki dzieci poniżej 15−16 roku życia. Winą za uzależnienia nie można obarczać technologii, ponieważ ma ona również pozytywne aspekty. Trzeba umieć się nią posługiwać.

I tu znów kolejne zadanie dla rodziców, wychowawców, nauczycieli, kampanii społecznych, by uczyły dzieci racjonalnego i mądrego korzystania z dóbr technologii, one przecież zostały stworzone w dobrym interesie człowieka.

„Wychowawca”






PRZYPOMINAMY, że sprawdzian szóstoklasisty odbędzie się 3 kwietnia. Dzień ten będzie wolny od zajęć lekcyjnych dla uczniów szkoły podstawowej.

Natomiast egzamin gimnazjalny przeprowadzony zostanie w dniach 24 kwietnia – część humanistyczna, 25 kwietnia – część matematyczno – przyrodnicza oraz 26 kwietnia – część językowa. Dni te będą wolne od zajęć lekcyjnych dla uczniów gimnazjum.



REGULAMIN ZABAW

I DYSKOTEK SZKOLNYCH


  1. Uczestnikami zabawy szkolnej (dyskoteki) są uczniowie Zespołu Szkół w Pawłosiowie Wyjątek mogą stanowić organizatorzy oprawy muzycznej.

  2. Czas trwania dyskoteki nauczyciel – opiekun uzgadnia z dyrektorem (maksymalnie do godz. 20.00).

  3. Aby zapewnić bezpieczeństwo bawiących się podczas dyskoteki uczniów opiekę musi sprawować co najmniej jeden nauczyciel. Maksymalnie może on sprawować opiekę nad 25 uczniami (średnio 5 nauczycieli).

  4. Na 3 dni przed dyskoteką nauczyciel organizator uzgadnia termin i godziny dyskoteki z dyrektorem.

  5. Na dyskotece obowiązuje obuwie zamienne.

  6. Na dyskotece szkolnej nie obowiązują mundurki.

  7. Na dyskotekach klasowych uczniowie są odpowiedzialni za przygotowanie sprzętu grającego oraz odpowiedniej muzyki.

  8. Po zakończeniu dyskoteki uczniowie są zobowiązani do posprzątania śmieci oraz ustawienia krzeseł i stolików na właściwe miejsca.

  9. W czasie dyskoteki zakazane są niebezpieczne zabawy zagrażające zdrowiu uczestników imprezy (np. wchodzenie na krzesła, stoły, otwieranie okien, itp. ).

  10. Na zabawę uczeń ma zakaz wnoszenia wszelkich niepotrzebnych, niebezpiecznych przedmiotów oraz napojów i jedzenia (będzie czynny sklepik). Przedmioty wartościowe są przynoszone na własną odpowiedzialność.

  11. Przed, w czasie ani po zabawie nie spożywa się napojów alkoholowych, nie pali papierosów oraz nie zażywa środków odurzających i energetyzujących.

  12. W wypadku podejrzenia o posiadanie wymienionych w punktach 10 i 11 przedmiotów i środków niedozwolonych natychmiast informuje się o tym fakcie rodziców lub policję. W tym przypadku rodzic jest zobowiązany zgłosić się niezwłocznie w szkole.

  13. W czasie dyskotek obowiązują wszelkie zasady dobrego zachowania oraz odpowiedniego stroju i wyglądu, zgodnie z zasadami panującymi w szkole.

  14. Uczniowie, którzy zostali ukarani przez wychowawcę zakazem uczestnictwa w dyskotece lub naganą dyrektora szkoły nie mogą brać udziału w szkolnych dyskotekach.

  15. Uczeń nie może opuszczać budynku szkoły w trakcie trwania imprezy.

  16. Uczniowie klas 0 – III odbierani są przez rodziców. Pozostali uczniowie mogą wracać samodzielnie.

  17. Na pierwszym spotkaniu rodzice zapoznają się z regulaminem dyskotek. O terminie zabaw i dyskotek rodzice informowani będą poprzez zapis w zeszycie korespondencji.

  18. W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu oraz Statutu Szkoły opiekun ma prawo usunąć uczestnika dyskoteki, dzwoniąc po rodziców ucznia lub też - w przypadku takiej konieczności – po policję.


Wasze dzieci mają tylko was.

Jedynie wychowanie może zmienić świat.
        Bruno Ferrero

Nie istnieje zawód bardziej wyczerpujący niż kształtowanie ciał, umysłów i dusz.

Bóg uczynił rodziców pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami dzieci, ponieważ są to istoty delikatne, łatwo ulegające wszelkiego rodzaju wpływom.

Na wychowanie dzieci składają się trzy elementy: przykład, edukacja i karcenie. Żaden z nich nie przyniesie pożądanych efektów w oderwaniu od pozostałych.

Karcenie jest wzmocnieniem dla przykładu i edukacji, bez nich jednak staje się destruktywne.

Ważne jest więc, by rodzice wychowywali dzieci wspólnie. Muszą mieć czas na rozmowę o każdym dziecku – o tym, czego i w jaki sposób należy je uczyć.


Rodzice powinni sobie obiecać wzajemną pomoc i poparcie. Trzeba, by dzieci miały świadomość, że w sprawach wychowania matka i ojciec są ze sobą całkowicie zgodni.

Żaden rodzic nie nauczy dzieci żyć według zasad, których sam nie stosuje we własnym życiu. Dzieci obserwują rodziców z bliska, a to co widzą, ma na nie wielki wpływ. Jeżeli zachowanie rodziców jest sprzeczne z zasadami, które głoszą, dzieci nie traktują tych zasad poważnie.

Wychowawca”



ZBIÓRKA SUROWCÓW

WTÓRNYCH

W celu podniesienia aktywności ekologicznej dzieci i młodzieży


w naszej szkole przystąpiliśmy do:

- zbiórki baterii,

- zbiórki plastikowych nakrętek,

- zbiórki makulatury.

Zbiórka makulatury będzie realizowana we współpracy z firmą Gaja Recykling, która powstała
w 2001 roku w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie rynku odpadów nadających się do recyklingu.

Rodziców i uczniów prosimy o włączenie się do akcji.






PRZYPOMINAMY, że trwają zapisy do 5-, 6-latków oraz Publicznego Przedszkola.

Szczegóły na afiszach, stronie internetowej i w sekretariacie szkoły.





Strona internetowa szkoły:

www.zspawlosiow.edu.pl

Zapraszamy!!!!!!!!!




Zespół Redakcyjny:

Nauczyciele zespołu matematyczno - przyrodniczego pod kierunkiem Lucyny Guminiak

Opracowanie graficzne: Bogumiła Mongard



©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna