Komunikat prasowy 1 września 2006 r



Pobieranie 8.36 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar8.36 Kb.



Komunikat prasowy

1 września 2006 r.

Gemius o wykorzystaniu Adobe Flash Playera

Już po raz trzeci firma badawcza Gemius zrealizowała badanie dotyczące wykorzystania pluginów, umożliwiających odtwarzanie plików przygotowanych w technologii Flash. Chociaż od rynkowej premiery najnowszej, dziewiątej wersji programu Flash Player minęły dopiero 2 miesiące, jest ona wykorzystywana przez ponad ¼ użytkowników sieci.

Technologia Flash jest coraz powszechniej stosowana do tworzenia animacji internetowych. W oparciu o nią powstają serwisy WWW charakteryzujące się dynamicznymi animacjami, wysoką jakością oraz stosunkowo małymi rozmiarami generowanych plików. Aby witryny stworzone we Flashu prawidłowo wyświetlały się na monitorze, użytkownik sieci powinien posiadać odpowiednią wtyczkę, tak zwany plugin, który bez dodatkowych opłat można pobrać ze strony producenta.



Nadal najpopularniejszą wśród internautów jest poprzednia, 8 wersja Flash Playera – korzysta z niej 57,7 proc. użytkowników. Na kolejnym miejscu znalazła się debiutująca w czerwcu, 9 wersja programu – w czasie trwania badania korzystał z niej co czwarty użytkownik sieci. Z pozostałych, starszych wersji Flash Playera korzysta w sumie 15 proc. internautów. O powszechności technologii Flash świadczy również niewielki (1,6 proc.) odsetek osób, które w ogóle nie pobrały i nie zainstalowały żadnego z dostępnych na rynku pluginów.

Dane pochodzące z badania pozwalają także ocenić popularność dwóch odtwarzaczy multimedialnych: Windows Media Player oraz Real Player. Programy te umożliwiają nie tylko odtwarzanie plików audio i video, ale również ich transfer do odtwarzaczy przenośnych. Okazuje się, że pierwszy z wymienionych programów jest obecny w 97 na 100 komputerów. Prawdopodobnie duża popularność programu wynika z faktu, że jest on automatycznie instalowany w przypadku korzystania z systemu Windows. Mniej popularny okazał się Real Player, który podczas badania był obecny w 31 proc. komputerów.

O badaniu W badaniu analizowano korzystanie z poszczególnych pluginów oferowanych przez firmę Adobe oraz z dwóch odtwarzaczy multimedialnych: Windows Media Player oraz RealPlayer. Ankiety, z których pochodzą dane były emitowane losowo, w okresie od 21 do 28 sierpnia 2006 roku. Analizą objęto 415 396 internautów, którzy nie zablokowali cookies.
Gemius SA – firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferując profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje szeroki wachlarz kompleksowych badań dotyczących m. in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). We współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu Gemius prowadzi całościowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych – Megapanel PBI/Gemius. Firma realizuje badania internetu w Polsce, Czechach, Słowacji, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Rumunii, na Ukrainie, a także na Węgrzech, Słowenii i Chorwacji.


Kontakt prasowy

Anna Kopeć

anna.kopec@gemius.pl

Tel. (22) 874 41 00




Pobieranie 8.36 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna