1.
|
Temat lekcji:
|
Ekologiczne gospodarstwo domowe
|
2.
|
Zadania lekcji:
|
wyrobienie nawyku segregacji śmieci (selektywnej zbiórki) i wrzucania ich do odpowiednio oznakowanych pojemników oraz prawidłowe rozumienie pojęć: ”składowisko” i „unieszkodliwienie”
|
3.
|
Typ lekcji:
|
wprowadzanie nowej wiedzy w sposób bezpośredni
|
4.
|
Metody nauczania:
|
pogadanka, pokaz
|
5.
|
Środki dydaktyczne:
|
foliogramy (załączniki a, b), ulotki i plakaty
|
6.
|
Słowa klucze
|
odpady domowe, selektywna zbiórka (segregacja), składowiska odpadów, unieszkodliwienie, recykling,
|
7.
|
Przebieg lekcji:
| -
Czynności organizacyjne związane z rozpoczęciem lekcji.
-
Zapoznanie uczniów z celem lekcji, który stanowi hasło, będące rozwiązanie trzech krzyżówek, rozwiązywanych w grupach uczniowskich (załącznik a).
-
Omówienie celu i zasad organizowania selektywnej zbiórki odpadów
-
Przeprowadzenie pogadanki nt. „Co się dzieje z odpadem po wyjęciu go z kontenera ?” – ustalenie drogi odpadu: kontener, śmieciarka, składowisko. Wyjaśnienie pojęć: „składowisko”, „recykling”, „unieszkodliwienie”.
-
Przeprowadzenie podsumowującej pogadanki pod hasłem: „Ekologiczne zakupy mogą oznaczać mniej śmieci”.
-
Wspólne sporządzenie podsumowującej notatki z lekcji zakończone stwierdzeniem: „Pamiętaj o segregacji odpadów”.
-
Zadanie pracy domowej: ”Domowy detektyw” (załącznik b).
-
Rozdanie uczniom użytecznych ulotek (plany lekcji, zakładki do książek) o tematyce dotyczącej selektywnej zbiórki odpadów.
|