Kontakt prasowy



Pobieranie 18.53 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar18.53 Kb.
Kontakt prasowy:

Klaudia Jaworska

Adobe Polska
kjaworsk@adobe.com

INFORMACJA PRASOWA
Wydawnictwo Bauer ocenia nowy system do składu i redakcji publikacji

Zintegrowany pakiet programów Adobe InDesign oraz InCopy ułatwia pracę grafików i dziennikarzy Wydawnictwa

Warszawa, 08 lipca 2009 Wydawnictwo Bauer ujednoliciło we wszystkich swoich redakcjach prasowych system do składu i projektowania publikacji. Rozpoczęty we wrześniu 2007 r. proces migracji na nową platformę zajął 19 miesięcy i zakończył się w marcu 2009 r., ponad pół roku przed planowanym terminem. Przeszkolono ok. 400 pracowników, w tym grafików oraz dziennikarzy. Stanowiska wyposażono w nowe oprogramowanie. Od kwietnia br. wszystkie ukazujące się w Polsce tytuły Wydawnictwa Bauer składane są wyłącznie w programie Adobe InDesign, a w większości redakcji dziennikarze przygotowują teksty w aplikacji Adobe InCopy. – Naszym największym osiągnięciem jest fakt, że migracja na platformę InDesign nie zakłóciła bieżącej pracy żadnego tytułu i wszystkie wydania ukazywały się na czas. Pakiet Adobe oceniam bardzo wysoko ze względu na jego bogaty zasób funkcji graficznych, które się sprawdzają w naszych redakcjach. Dodatkowo stwarza on idealną platformę do wymiany takich wartości jak teksty oraz zdjęcia pomiędzy wydawnictwem, internetem oraz radiem – powiedział Janusz Iwanowski, dyrektor działu produkcji Wydawnictwa Bauer.

Wydawnictwo Bauer jest największym w Polsce wydawcą czasopism. 33 tytuły, redakcje w Warszawie i Wrocławiu, ok. 350 mln sprzedawanych rocznie egzemplarzy. – System do składu i redakcji publikacji to istotny element całego procesu wydawniczego. Warunkuje m.in. organizację pracy wewnątrz każdej redakcji oraz wpływa na ostateczny wygląd czasopism. Skala przedsięwzięcia, czyli unifikacja stosowanego we wszystkich naszych redakcjach systemu do składu i redakcji publikacji była duża. O wdrożeniu platformy InDesign oraz InCopy zadecydowało wiele czynników – podsumowuje Wisław Gęściak z Działu Produkcji Wydawnictwa Bauer. – Dziś, czyli ponad trzy miesiące od zakończenia całego procesu, znając opinie, nastawienie i sposób wykorzystania narzędzi Adobe przez naszych pracowników, mamy miarodajną możliwość oceny w pełni działającego systemu. Wiemy, że podjęliśmy właściwą decyzję, trud związany z wdrożeniem opłacił się, a duet programów InDesign i InCopy sprawdza się w codziennej pracy naszego Wydawnictwa.



Wdrożenie pakietu Adobe w Wydawnictwie Bauer

Zmiana systemu do składu i redakcji publikacji była decyzją działającego w Polsce Zarządu Wydawnictwa Bauer która opierała się na informacjach i analizach przygotowanych przez Dział Produkcji oraz Dział IT. „Przymiarki” do zmiany trwały rok. Przez cały ten czas ceny oraz funkcjonalność Adobe InDesign i konkurencyjnego programu ewoluowały. W momencie podejmowania decyzji, na prowadzenie wysunął się pakiet Adobe, oferując bardziej korzystne rozwiązania, zarówno pod względem ceny, jak i dopasowania do konkretnych potrzeb Wydawnictwa. Zadecydował też fakt powszechnego wykorzystywania w większości redakcji prasowych, w tym Wydawnictwa Bauer, innych programów Adobe, jak Photoshop, Illustrator oraz Acrobat. – Niezależenie od wyboru programu do składu, pozostałe aplikacje Adobe byłyby i tak obecne w naszej pracy – potwierdza Wisław Gęściak.



Szkolenia

Przedstawiciele Wydawnictwa stwierdzają, że w większości wypadków proces wdrożenia systemu do składu i redakcji przebiegł płynnie. Przyczynił się do tego m.in. efektywny proces szkolenia pracowników. Graficy uczestniczyli w dziesięciogodzinnych sesjach, a każdy dziennikarz wziął udział w pięciogodzinnym szkoleniu. Szkolenia w każdej redakcji zajmowały około tygodnia. Realizowane były przez zewnętrzną firmę RCS z Warszawy. Jej pracownicy pozostawali następnie przez 1-2 tygodni do dyspozycji redakcji, pomagając w bieżącej pracy i obsłudze nowego systemu. Następnie wsparcie przejmował wewnętrzny dział Wydawnictwa. – Jedyne początkowe spiętrzenia związane były z brakiem doświadczenia w kwestii obsługi fontów w nowym systemie. Problem rozwiązaliśmy jednak dość szybko – zaznacza Wiesław Gęściak.

Wydawnictwo założyło, że w redakcjach przez pierwszy okres pozostaną komputery z poprzednią aplikacją do składu i dodatkowo pojawi się nowy sprzęt z aplikacją Adobe InDesign. W momencie zakończenia szkolenia graficy przystępowali do pracy nad makietą już w nowym systemie. Gdy była gotowa, wydanie składane było już w InDesign. – Opcjonalnie zostawialiśmy możliwość tworzenia kilku stron publikacji w InDesign i części w poprzednio używanym programie do składu. Aczkolwiek zdecydowana większość redakcji od razu przechodziła na wydawanie całego nowego numeru już w InDesign. Cały proces przejścia trwał w jednej redakcji średnio trzy tygodnie, łącznie z instalacją oprogramowania, fontów oraz konfiguracją komputerów – mówi Tomasz Stempski.

Korzyści

Wydawnictwo Bauer wprowadziło system przechowywania plików na sieciowych serwerach. Zaoferowana przez Adobe InDesign oraz InCopy współpraca pozwala kilku użytkownikom pracować jednocześnie nad jedną stroną. Możliwy jest bieżący pogląd całej kolumny oraz możliwość pracy równoległej. – Kiedyś otwarcie pliku przez jedną osobę oznaczało zablokowanie dokumentu. Następowało więc kopiowanie plików na lokalne komputery… a następnie pracochłonne poszukiwanie ostatnich wersji dokumentów – opowiada Wiesław Gęściak. – Teraz system jest usprawniony i uporządkowany. Pliki gromadzone są w jednym miejscu na serwerze, uzyskujemy także zautomatyzowanie pewnych procesów i możliwość śledzenia zmian.

Kolejnym argumentem za przejściem na nową platformę była chęć zaimplementowania organizacji pracy bazującej na PDF i rezygnacja z PostScriptu jako etapu pośredniego. Dokumenty wynikowe zajmują dużo mniej miejsca w stosunku do PostScriptu. Wykorzystywanie plików PDF jest bardziej perspektywiczne w zakresie wymiany informacji (Cross Media) oraz efektywnego zarządzania przy wykorzystaniu workflowów natywnie pracujących na plikach typu Pdf.– Adobe InDesign daje w każdej nowszej wersji coraz więcej możliwości przy eksporcie PDF.

Przedstawiciele Wydawnictwa potwierdzają także, że w chwili wyboru platformy, uwzględniali kierunek trendów i zmian na rynku poligraficznym. W odróżnieniu do produktu konkurencyjnego Adobe oferuje cały pakiet innych aplikacji, w tym narzędzia internetowe. – Pokładamy spore nadzieje w wykorzystaniu technologii Adobe podczas przenoszenia materiałów do Internetu. InDesign bardzo dobrze to realizuje. Możemy eksportować w xhtml, xml i formaty, które stosunkowo łatwo potem przetwarzać w ramach tej samej publikacji. Spojrzeliśmy przyszłościowo i stwierdziliśmy, że rozwój będzie przebiegał w tym kierunku – potwierdza Tomasz Stempski.

Specjaliści od składu przyznają, że Adobe InDesign wspomógł wykonywanie określonych efektów graficznych. Podkreślają szybkość, wygodę pracy i nowe możliwości. Nastąpiło zwiększenie zaawansowani layoutów i konstrukcji projektów. Uzyskano oszczędność pracy z uwagi na możliwość pracy równoległej, mniejsza jest też liczba błędów.

Zarówno dla grafików, jak i dziennikarzy Wydawnictwa Bauer, nowy system do składu i redakcji publikacji jest dziś codziennym narzędziem pracy. – Nasza firma jest wyjątkowa. Każda redakcja stanowi pewien zamknięty organizm, odpowiedzialny praktycznie od początku do końca za produkcje, powstawanie tekstów, layout, obróbkę większości fotografii. Wynikiem są gotowe pliki, które wysyła samodzielnie do drukarni. Dział repro ingeruje w wyjątkowych przypadkach – w większości przypadków nie jest to konieczne. To dowód, że całe wdrożenie przebiegło tak, jak założyliśmy – przekonuje Janusz Iwanowski.


O firmie Adobe

Adobe System Incorporated to jeden z największych i najbardziej innowacyjnych producentów oprogramowania na świecie. Dzięki doskonałym programom graficznym i edytorskim, opartym na uznawanych za standardy branżowe formatach oraz najnowszych technologiach, umożliwia tworzenie i publikowanie atrakcyjnych wizualnie, treści dla dowolnego rodzaju mediów: drukowanych, internetowych i mobilnych. Firma oferuje również zaawansowane rozwiązania do bezpiecznego tworzenia, udostępniania i zarządzania dokumentami, wykorzystywane w biznesie oraz administracji publicznej. Więcej informacji na stronie internetowej www.adobe.pl



© 2009 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, [Click and enter any additional Adobe trademarked products named in the release, in order of appearance] are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna