Kultura, klimat i natura odpowiedzialność za naszą Europejską przyszłość



Pobieranie 32.66 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar32.66 Kb.
W ramach projektu Comenius Dyrektor Zespołu Szkół Waldemar Paszylka i trzech nauczycieli języków obcych Izabela Płatek, Romana Dudzic, Dawid Krzystała w ramach wizyty studyjnej odwiedzili naszą szkołę partnerką w Frechen.

Gymnasium Frechen




Spotkanie z Burmistrzem Frechen



Katedra i dolina Renu




Koncern energetyczny RWE



Kultura, klimat i natura - odpowiedzialność za naszą Europejską przyszłość

1. Germany - Frechen (Cologne), wrzesień 2012

2. Greece - Koutsouras, Lasithiou grudzień 2012

3. Italy - Acireale (Catania), marzec 2013

4. Poland - Gołkowice, maj 2013

5. Latvia - Smiltene, wrzesień 2013

6. Spain - Fuenlabrada, styczeń 2014

7. Bulgaria - Samokov, czerwiec 2014

Jak zmiana klimatu i przyrody może wpłynąć na przyrodę w różnych krajach? - historyczne aspekty klimatu.



REZULTAT: prezentacje, internetowe pamiętniki lub filmy, które będą prezentowane dla wszystkich szkół biorących udział w międzynarodowych spotkaniach.

- Oszczędność energii i zmian klimatu na szczeblu międzynarodowym, jak i na poziomie globalnym.
- Projekty klasowe - (np. "Pomiar i wymiana danych pogodowych", "historyczne i ludzkie aspekty klimatu")
- Uczniowie i nauczyciele komunikują się za pośrednictwem Internetu poprzez platformę internetową. Wszystkie materiały (dokumenty, zdjęcia, filmy), a także najnowsze informacje będą przesłane przez każdego partnera, tak często jak to konieczne i możliwe.
Po międzynarodowych spotkaniach wyniki spotkań będą prezentowane na stronie głównej - na platformie: blog i wymiana plików - raporty. (Szkoła, w której odbyło się spotkanie jest za to odpowiedzialna.)
- Podczas spotkań uczestnicy mają do wykonania prezentacje, które będą omawiane przez innych.

Sztuka: fotografia "Piękno natury", "Klimat i jego wyjątkowości", "Zmiana klimatu i przyrody w naszej okolicy"
Biologia: "Sprzątanie świata: miejsce, w którym żyjemy", "Wycieczka do najbliższej oczyszczalni ścieków", "sadzenie drzew".

Historia: zmiany klimatyczne w przeszłości, tradycje.

Tematy:
1.Klimat mojego rodzinnego miasta: zbieranie danych pomiarowych, badań symulacyjnych i laboratoryjnych. ogólne dane o klimacie lokalnym, regionalnym i krajowym.
2. Klimat i krajobraz. Badanie naturalnych i krajobrazów - jak są one uwarunkowane klimatem, w zależności od danego obszaru.
3. Ochrona klimatu: wydatki na energię i oszczędności energii. Analiza ich w naszej lokalizacji w porównaniu z innymi miejscami oraz innych krajów. Różne metody oszczędzania energii i ich związek z klimatem (w tym historycznych aspektów).
4. Jak klimat i środowisko naturalne wpływają na artystyczny aspekt i ekspresję kulturalną w moim kraju (mentalność, literatura, muzyka, geografia, sztuka, sposób życia).
5. Konkurs fotograficzny i wystawa na temat "klimatu i przyrody"
6. Skutki zmian klimatu: Odpowiedzialność i Przyszłość wizje.

Podział zadań

Niemieccy i Bułgarscy partnerzy są odpowiedzialni za hosting platformy internetowej.




Łotewscy i Polscy partnerzy są odpowiedzialni za organizowanie czatów i wideo konferencji poprzez skype. - minimum 1 raz w miesiącu


Hiszpańscy i Polscy partnerzy są odpowiedzialni za tworzenie ostatecznej dokumentacji. Będą oni ustalali zasady i terminy, oraz będą koordynować prezentacje wyników wielostronnych działań na ostatnim posiedzeniu.


Każdy kraj: Organizacja wystawy artystycznej - prezentacja różnych podcastów o kraju goszczącym postrzegane przez gości.

UDZIAŁ UCZESTNIKÓW

Nauczyciele organizują działania tj. sadzenia drzew, zbieranie odpadów, papieru
Uczniowie przygotowują krajowe aspekty dla międzynarodowych spotkań: audio-wideo i prezentacje multimedialne dla ustalonego tematu spotkania.

Zaangażowanie uczniów prowadzące do osiągnięcia celów:


a. Zbieranie danych od stacji pogodowej szkolnego. Narysować climograph danej lokalizacji i porównanie go z danymi z innych regionów i innych krajów.
b. Przeprowadzić badania laboratoryjne, by odtworzyć warunki klimatyczne procesów i ich zmian.
c. Analiza zużycia energii w zależności od rachunków za energię w celu znalezienia sposobów na ograniczenie zużycia, zwłaszcza w związku z klimatem.
d. Zbieranie danych na temat naszego środowiska - wycieczki terenowe
e. Zdjęcia i nagrania wideo, podczas naszych kulturalnych, literackich i artystycznych wycieczek szkolnych i używać ich do tworzenia dokumentów wideo, pokazów slajdów programu PowerPoint, itp.
f. Tworzyć dokumenty, arkusze kalkulacyjne, pokazy slajdów, audiowizualne dokumenty, strony internetowe i blogi na temat różnych tematów projektu.
g. Wyprodukować dokument końcowy z naszych ustaleń i wniosków na temat obecnych i przyszłych zmian klimatu i przyrody.




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna