Level: Klasa/wiek



Pobieranie 25.43 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar25.43 Kb.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ NR 14

Type of school:

Typ placówki



Miejskie Przedszkole nr 38

Level:

Klasa/wiek



Wszystkie grupy

Date:

Data sporzadzenia



5.05.2011

Drafted by:

Sporządził



mgr M. Grygo mgr J. Holisz





TYTUŁ

Temat : Na arabskim targu





1


PREPARATION :: PRZYGOTOWANIE



Przygotowanie mat. Dydaktycznych:





I. Przygotowanie sceniusza zajęć,

II. Przygotowanie pomocy dydaktycznych: prezentacja multimedialna ,,Na arabskim targu”, komputer, baner, zdjęcia do zabawy ,,Prawda czy fałsz”, rysunki przedmiotów do zabawy ,,Zgubione przedmioty” ( tygielek do parzenia kawy, nargila- fajka wodna, tarbusz- czapka, bakława- ciasto, tadżin- talerz, dywan, dżalaba-długi strój damski lub męski); przyprawy: papryka, cynamon, kardamon; szarfy lub znaczki w 4 kolorach, 20 kartek A4, 4 pionki, zdjęcia stoisk, kostka do gry, lista zakupów dla każdej grupy; znaczki owoców i warzyw( losowanie) do pracy plastycznej, gazety, bibuła żółta, pomarańczowa, zielona, czerwona, brązowa, klej; kąciki zabaw – sklep, stoliki, krzesełka, koszyczki, wykonane produkty; puzzle- ,,Targ arabski”, krzyżówka, karta pracy




Documents

Dokumenty



Prezentacja multimedialna ,,Na arabskim targu”, zdjęcia do zabawy ,,Prawda czy fałsz”





2


REALIZATION :: REALIZACJA



Przebieg zajęć:




I.Spotkanie dzieci wszystkich grup na holu

- prezentacja multimedialna ,,Na arabskim targu”

- Zabawa ,,Prawda czy fałsz”- dzieci przyglądają się przez chwilę wybranemu zdjęciu, następnie nauczyciel zasłania je i wygłasza zdanie, jeśli zdanie jest prawdziwe dzieci podskakują, a jeśli fałszywe robią przysiad.
II.Zadania realizowane w poszczególnych grupach wiekowych:

  1. Zgubione przedmioty – nauczyciel rozdaje dzieciom rysunki przedmiotów, które wypadły podczas transportu na targ. Zadaniem dzieci jest wskakiwanie do obręczy i prawidłowe nazywanie przedmiotów.

  2. Oglądanie, wąchanie i smakowanie przypraw ( papryka, cynamon, kardamon)

  3. Zakupy na targu – gra dydaktyczna. Nauczyciel układa na podłodze planszę do gry z białych kartek A4 i zdjęć/ nazwy stoisk. Dzieli grupę na 4 zespoły. Każdy zespół dostaje wykaz przedmiotów, które trzeba kupić na targu. Grupy rzucając kostką wędrują po planszy, można poruszać się po niej dowolnie, w prawo, w lewo, w górę, w dół ale nie na ukos, próbują dotrzeć do planszy ze zdjęciem/nazwą stoiska w którym znajdują się przedmioty z ich listy. Po 5 kolejkach rzutów, sprawdzamy, na ile każdy zespół zrealizował listę zakupów, co kupił, a do jakiego stanowiska nie dotarł.

  4. Zakończenie przez dzieci rozpoczętych przez nauczyciela zdań:

- ,,Gdybym był na arabskim targu to….

-,,Najbardziej chciałbym spróbować…

-,,Najchętniej kupiłbym…

5. Praca plastyczna- wykonywanie z gazet i bibuły wylosowanych owoców i warzyw na arabski targ ( banany, pomarańcze, daktyle, oliwki, papryczki).

6. Zabawa w targ- dzieci podzielone na 2 grupy przygotowują stoiska, w których umieszczają produkty. Zadaniem grup jest przygotowanie rymowanki, wierszyka- hasła reklamowego, które przyciągnie do jej stoisk chętnych. Następnie każda grupa prezentuje sposób zachęcania kupujących do odwiedzenia stoiska.

7.Układanie puzzli- targu arabskiego.

8. Rozwiązanie krzyżówki.

9. Chłopiec na targu – wyszukiwanie różnic na rysunku.

Staff


Documents

Dokumenty



rysunki towarów arabskich, prace dzieci wykonane podczas zajęć





3


EVALUATION :: EWALUACJA



Osięgnięte cele





Dzieci rozpoznają targ arabski oraz typowe produkty na nim sprzedawane- owoce ( banany, pomarańcze, daktyle); warzywa ( oliwki, papryczki )oraz inne towary (tarbusz, bakława, tadżin, nargila, tygielek)

Staff


Documents

Dokumenty



Prace dzieci, zdjęcia


Pobieranie 25.43 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna