- Zabawa ,,Prawda czy fałsz”- dzieci przyglądają się przez chwilę wybranemu zdjęciu, następnie nauczyciel zasłania je i wygłasza zdanie, jeśli zdanie jest prawdziwe dzieci podskakują, a jeśli fałszywe robią przysiad. II.Zadania realizowane w poszczególnych grupach wiekowych:
Zgubione przedmioty – nauczyciel rozdaje dzieciom rysunki przedmiotów, które wypadły podczas transportu na targ. Zadaniem dzieci jest wskakiwanie do obręczy i prawidłowe nazywanie przedmiotów.
Oglądanie, wąchanie i smakowanie przypraw ( papryka, cynamon, kardamon)
Zakupy na targu – gra dydaktyczna. Nauczyciel układa na podłodze planszę do gry z białych kartek A4 i zdjęć/ nazwy stoisk. Dzieli grupę na 4 zespoły. Każdy zespół dostaje wykaz przedmiotów, które trzeba kupić na targu. Grupy rzucając kostką wędrują po planszy, można poruszać się po niej dowolnie, w prawo, w lewo, w górę, w dół ale nie na ukos, próbują dotrzeć do planszy ze zdjęciem/nazwą stoiska w którym znajdują się przedmioty z ich listy. Po 5 kolejkach rzutów, sprawdzamy, na ile każdy zespół zrealizował listę zakupów, co kupił, a do jakiego stanowiska nie dotarł.
Zakończenie przez dzieci rozpoczętych przez nauczyciela zdań:
- ,,Gdybym był na arabskim targu to….
-,,Najbardziej chciałbym spróbować…
-,,Najchętniej kupiłbym…
5. Praca plastyczna- wykonywanie z gazet i bibuły wylosowanych owoców i warzyw na arabski targ ( banany, pomarańcze, daktyle, oliwki, papryczki).
6. Zabawa w targ- dzieci podzielone na 2 grupy przygotowują stoiska, w których umieszczają produkty. Zadaniem grup jest przygotowanie rymowanki, wierszyka- hasła reklamowego, które przyciągnie do jej stoisk chętnych. Następnie każda grupa prezentuje sposób zachęcania kupujących do odwiedzenia stoiska.
7.Układanie puzzli- targu arabskiego.
8. Rozwiązanie krzyżówki.
9. Chłopiec na targu – wyszukiwanie różnic na rysunku.