Lista pokazów:
(Nazwa Zawodów/Mistrzostw i Logo)
|
KARTA OCENY LOTU
|
Numer
Lotu
|
|
Nazwisko …………………………………………..
|
Narodowość………………...
|
Numer Zawodnika ………….……...
|
Samolot …………………………………………….
|
Skala ……………………….
|
Prędkość Przelot./Maks. ………..….
|
Zawodnicy muszą wybrać z poniższej listy (oznaczyć cyframi od 2 do 9) OSIEM manewrów odpowiednich dla danego rodzaju samolotu, dwa z nich MUSZĄ to być Ósemka leżąca i Opadanie po okręgu.
|
|
K
|
Ocena
|
Uwagi
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
|
Start (obejmuje wznoszenie + zakręt 90o)
Pokaz 1 -
Pokaz 2 -
Pokaz 3 -
Pokaz 4 -
Pokaz 5 -
Pokaz 6 -
Pokaz 7 -
Pokaz 8 -
Podejście do lądowania i Lądowanie
Realizm Lotu
Brzmienie Silnika (realistyczne brznienie i regulacja )
Prędkość lotu modelu
Płynność lotu
|
11
7
7
7
7
7
7
7
7
11
4
9
9
|
|
|
Deklarację widziałem: TAK / NIE
|
Podpis sędziego
…………………………
|
Podpis sędziego wiodącego
………………………
|
Uwagi wypełniajacego kartę oceny:
|
Ósemka leżąca (90o + 360o + 270o)
Opadanie po okręgu (360o, zejście poniżej 6 m )
B Wypuszczanie i Zamykanie Podwozia/Klap
(zakręt 360o, nie wyżej jak 15 m )
D Zrzut Bomb/Zbiorników Paliwa (zaznaczyć jeden z dwóch)
L Spadochroniarz/spadochron
M Międzylądowanie
(dotknięcie ziemi kołami głównymi na odcinku min. 5 m )
V Ósemka Leniwa (kierunek na „zewnątrz” od sędziów,
minimalne odchylenie 60o)
O Ślizg (minimalne odchyleniee z kursu 20o, zejście poniżej 5 m )
U Lot po prostej z jednym zdławionym silnikiem
(minimum 100 m )
|
E Przewrót (zakręt z przeciągnięciem) w lewo/prawo
(kierunek zadeklarować)
F Zawrót (Immelman)
G Pętla
H Wywrót
I Ósemka Kubańska
J Korkociąg (trzy zwitki)
K Beczka (określić rodzaj, np. powolna, akcentowana itp.)
X Lot odwrócony (½ beczki – 100 m – ½ beczki.)
Y Zakręt Derry
Q1-pokaz demonstrujący właciwości lotne pierwowzoru:
Q2-pokaz demonstrujący właciwości lotne pierwowzoru:
|
Którykolwiek z następujacych sześciu pokazów może być wybrany tylko przez modele sapolotów zadeklarowane i zatwierdzone jako “Nie-Akrobacyjne” na Formularzu Deklaracji Zawodnika (Aneks 6E.1)
|
A Zawrót Bojowy (zakręt na wznoszeniu 180o)
R Lot po obwodzie Trójkąta (minimalna długość boku 150 m )
S Lot po obwodzie Prostokata (minimalne długości boków
75m 150 m )
T Lot po Prostej i Stałej Wysokości (minimum 100 m,
wysokość maksymalna 6m )
|
W Przewrót przez skrzydło (kierunek na „zewnątrz” od
sędziów, min. odchylenie 60o)
N Odejście na drugi krąg (wysokość około 3 m )
Z Zakręt Proceduralny (90o + 270o, w płaszczyźnie)
AA Lot prostoliniowy z niską prędkością (minimum 100 m,
wysokość maksymalna 6m )
| -
(Data)
--------------------------
-
(Nazwa i miejsce imprezy)
-----------------------------------------------------
Karta oceny statycznej
Kategorie F-4B, F-4C, F-4G
|
Numer zawodnika
|
Imię i Nazwisko
|
Numer licencji
|
Nazwa pierwowzoru
|
Skala
|
Masa modelu [g]
|
|
|
Element oceny
|
Ocena
|
Współczynnik
K
|
Wynik
|
Uwagi
|
Dokładność
odwzorowania
|
Widok z boku
|
|
13
|
|
|
Widok z przodu/tyłu
|
|
13
|
|
|
Widok z góry
|
|
13
|
|
|
Kolorystyka
|
Dokładność
|
|
3
|
|
|
Złożoność
|
|
2
|
|
|
Oznakowanie
|
Dokładność
|
|
8
|
|
|
Złożoność
|
|
3
|
|
|
Jakość i realizm powierzchni
|
Jakość powierzchni
|
|
7
|
|
|
Dokładność odwzorowania
|
|
7
|
|
|
Doskonałość wykonania
|
Jakość
|
|
12
|
|
|
Złożoność
|
|
5
|
|
|
Szczegóły
|
Dokładność
|
|
9
|
|
|
Złożoność
|
|
5
|
|
|
|
|
Ocena końcowa
|
|
|
Nr Sędziego
|
Imię i nazwisko sędziego Podpis
|
Sprawdził: Podpis
|
Karta oceny statycznej
Kategorie F-4H
|
Numer zawodnika
|
Imię i Nazwisko
|
Numer licencji
|
Nazwa pierwowzoru
|
Skala
|
Masa modelu [g]
|
|
|
Element oceny
|
Ocena
0-1 pkt.
|
Współczynnik
K
|
Wynik
|
Uwagi
|
Dokładność
odwzorowania
rzutów
|
Widok z boku
|
|
6
|
|
|
Widok z przodu
|
|
6
|
|
|
Widok z góry
|
|
6
|
|
|
Oryginalność modelu
projekt i konstrukcja
|
|
5
|
|
|
Malowanie i oznakowanie - dokładność
|
|
10
|
|
|
Malowanie i oznakowanie - złożoność
|
|
5
|
|
|
Realizm
|
|
12
|
|
|
|
|
Ocena końcowa
|
|
|
Nr Sędziego
|
Imię i nazwisko sędziego Podpis
|
Sprawdził: Podpis
|
-
(Data)
--------------------------
-
(Nazwa i miejsce imprezy)
-----------------------------------------------------
formularz do stosowania w ZAWODACH modeli Redukcyjnolatających
Klasy F4B, F4C, F4G i F4H
6E.1. Formularz deklaracji zawodnika
Formularz ten musi być wypełniony i podpisany przez zawodnika i potwierdzone przez odpowiednią narodową organizację lotniczą (Aeroklub RP).
Logo Mistrzostw i emblemat FAI
Nazwisko Zawodnika:
|
Narodowość:
(trzy litery)
|
Nazwa modelu i typ :
|
Klasa:
F4B, F4C, F4G, F4H, F4K
|
Zawodnicy mają wskazać TAK albo NIE w ramkach poniżej
|
Chcąc wybrać „Pokazy do wyboru” 6.2.7.M. lub 6.3.7. P lub Q (pokaz odzwierciedlający właściwości lotne demonstrowanego samolotu), należy poniżej krótko opisać ten pokaz(y):
|
Zgodnie z punktem 6.3.7. należy zadeklarować, że twój model samolotu należy do grupy tzw.”nie akrobacyjnych”.
Jeżeli TAK, to poniżej należy napisać uzasadnienie:
|
Tak
|
Nie
|
|
|
|
Czy konstrukcja tego modelu została w całości opracowana i zaprojektowana przez Ciebie?
|
Tak
|
Nie
|
Czy prezentowany model został zbudowany w oparciu o dostępn w handlu projekt lub plan? Jeśli TAK podać imię i nazwisko autora planu.
|
Tak
|
Nie
|
Czy model ten został zbudowany z zestawu? Jeśli TAK, to należy podać nazwę producenta zestawu.
|
Tak
|
Nie
|
Wskazać, które czy z następujących elementów są częścią zestawu lub nie zostały wykonane przez Ciebie.
Listę dodatkowych elementów (z wyjątkiem elementów aparatury R/C) należy zadeklarować
w pustych miejscach lub na osobnej kartce. (Patrz art 06.01.13)
Kadłub uformowany lub zbudowany:
|
Tak
|
Nie
|
Wstępnie uformowane lub zbudowane panele skrzydeł:
|
Tak
|
Nie
|
Wstępnie uformowane powierzchnie lub zbudowany ogon (usterzenie):
|
Tak
|
Nie
|
Uformowana osłona kabiny (baldachim):
|
Tak
|
Nie
|
Uformowane lub laminatowe osłony silników:
|
Tak
|
Nie
|
Zmontowane podwozie:
|
Tak
|
Nie
|
Koła:
|
Tak
|
Nie
|
Opony:
|
Tak
|
Nie
|
Pistolety, bomby lub inne uzbrojenie:
|
Tak
|
Nie
|
Kołpaki:
|
Tak
|
Nie
|
Śmigło redukcyjne:
|
Tak
|
Nie
|
Tablica przyrządów i wnętrze kokpitu:
|
Tak
|
Nie
|
Wydrukowane lub wstepnie wyciete elementy oznakowania lub naklejki:
|
Tak
|
Nie
|
Druty naciągów (olinowanie) lub okucia:
|
Tak
|
Nie
|
|
Tak
|
Nie
|
|
Tak
|
Nie
|
OŚWIADCZENIE ZAWODNIKA
F4B, F4C, F4G i F4K:
Oświadczam, że jestem budowniczym tego modelu i że odpowiedzi powyższe pytania są zgodne z prawdą.
Imię i Nazwisko: Podpis: _____________________
(drukowanymi literami)
|
F4H:
Oświadczam, że zastosowany schemat kolorów i oznakowań przedstawionego modelu i odpowiedzi na powyższe pytania są zgodne z prawdą.
Imię i Nazwisko: Podpis: _____________________
(drukowanymi literami)
|
ZATWIERDZENIE PRZEZ AEROKLUB
Poświadcza się, że Oświadczenie Zawodnika jest ważny, a odpowiedzi udzielone powyższe pytania zostały sprawdzone.
Imię i Nazwisko ........................................................ (drukowanymi literami) Podpis .............................................
Zajmowane stanowisko / Instytucja …………………………………………………………………………………………………
|