Marc-Antoine Charpentier – Te Deum d-dur, H. 146 Soliści Anna Mikołajczyk – sopran



Pobieranie 28.65 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar28.65 Kb.
Marc-Antoine Charpentier – Te Deum D-dur, H. 146
Soliści

Anna Mikołajczyk – sopran
Jest absolwentką Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej. Wykonuje bardzo rozległy repertuar – od średniowiecznych pieśni świeckich, poprzez muzykę baroku i późniejszych epok, do współczesności.
Jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, współpracuje z Operą Bałtycką. Wsród partii operowych w jej repertuarze są między innymi: Tatiana (Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego), Eurydyka (Orfeusz i Eurydyka Glucka), Galatea (Acis i Galatea Haendla), Dydona i Belinda (Dydona i Eneasz Purcella), Donna Anna (Don Giovanni Mozarta), Hrabina (Le nozze di Figaro Mozarta), Elisa (Il Re Pastore Mozarta), Sifare (Mitridate, Re di Ponto Mozarta), Pamina (Die Zauberflöte Mozarta), Anna (The Rake’s Progress Strawińskiego), Dorilla (Dorilla in Tempe Vivaldiego).
W listopadzie 2011 roku odbyła się w Paryżu prapremiera opery Elżbiety Sikory Madame Curie, w której Anna Mikołajczyk zaśpiewała partię tytułową. Przedstawienie zrealizowane przez Operę Bałtycką, w reżyserii Marka Weissa, pod batutą Wojciecha Michniewskiego, spotkało się z wielkim entuzjazmem publiczności i krytyków we Francji i w Polsce, a śpiewaczka wraz z kompozytorką zostały wyróżnione w plebiscycie „Gazety Wyborczej Trójmiasto” – Sztormy 2011.
Występowała pod batutą tak znakomitych dyrygentów jak: Mirosław Jacek Błaszczyk, Piotr Borkowski, Jose Florencio, Paul Goodwin, Kazimierz Kord, Kai Bumann, Jerzy Maksymiuk, Zsolt Nagy, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Charles Olivieri-Munroe, Wojciech Rajski, Marcin Sompoliński, Stefan Stuligrosz, Marek Štryncl, Roman Valek, Antoni Wit.
Dużo miejsca w swojej działalności koncertowej poświęca muzyce oratoryjno-kantatowej. Jest szczególnie ceniona w kręgu muzyki dawnej. Współpracuje z wybitnymi przedstawicielami tego nurtu wykonawczego (Jan Tomasz Adamus, Marc Coudle, Tadeusz Czechak, Agata Sapiecha, Marek Toporowski, Jacek Urbaniak, Jerzy Żak), jak również z zespołami i orkiestrami specjalizującymi się w wykonywaniu tego rodzaju muzyki (Arte dei Suonatori, Concerto Polacco, Il Tempo, Kleine Kammer-Musique, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense a także Musica Florea i Collegium Marianum z Czech, Musica Aeterna i Solamente Naturali ze Słowacji, Capella Augustana z Włoch).
W 2001 otrzymała nagrodę im. Zofii Rayzacherowej „Dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie”.
Repertuar artystki obejmuje również muzykę późniejszych czasów, ze współczesną włącznie. Kompozytorzy tacy jak Benedykt Konowalski, Paweł Łukaszewski czy Elżbieta Sikora powierzają artystce wykonania, często prawykonania, swoich własnych utworów.
Annę Mikołajczyk można było usłyszeć również na festiwalach: Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Gaude Mater, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Festiwal Polskiego Radia, Letni Festiwal Pieśni Kompozytorów Polskich, Festiwal Mozartowski Warszawskiej Opery Kameralnej, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku w Warszawie, oraz Sagra Musicale Malestiana w Rimini (Włochy), Praske Jaro (Czechy), Dni Starej Hudby w Bratysławie (Słowacja), Oude Muziek w Utrechcie (Holandia), Vantaan Barokki w Helsinkach (Finlandia), Creations Baroques Atlantique (Francja), Tage alter Musik in Herne (Niemcy).
Dokonała wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Brała udział w realizacji płyt z zespołami: Ars Nova, Dekameron, Il Canto, Capella Augustana, z orkiestrami: Concerto Polacco, Kleine Kammer-Musique, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Polska Orkiestra Radiowa. Wiele tych płyt nominowanych było do nagrody fonograficznej FRYDERYK, a kilka tę nagrodę otrzymało: Muzyka Jasnogórska (DUX 2006), Baird Błażewicz Łukaszewski Borkowski, (Musica Sacra 2006), Józef Zeidler Musica Sacromontana (Polskie Radio SA/Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Świętogórskiej im J. Zeidlera 2007), Jasnogórska Muzyka Dawna vol.14/Ciemne Jutrznie (DUX 2007), Paweł Łukaszewski Sacred Music( Musica Sacra Edition 2007).
W 2007 roku ukazała się solowa płyta, wydana przez firmę DUX, na której śpiewaczka wraz z pianistą Edwardem Wolaninem prezentuje pieśni Karola Szymanowskiego. Nagranie to zostało wyróżnione przez Akademię Fonograficzną dwiema nagrodami FRYDERYK 2008, w kategoriach: Album Roku – Recital Wokalny, Opera, Operetka, Balet, oraz Fonograficzny Debiut Roku.


Agnieszka Dziewulska-Pawłowska – mezzosopran
Olsztynianka. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w klasie śpiewu solowego mgr Jolanty Łoś oraz Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie prof. Brygidy Skiby.
Laureatka II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie „Poznajemy

śpiewniki domowe Stanisława Moniuszki” (Łódź 1998). Dwukrotna

stypendystka: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji

Młoda Polska. W 2006 roku otrzymała Nagrodę Marszałka Województwa

Warmińsko-Mazurskiego, a w 2007 roku Nagrodę Prezydenta Miasta Olsztyna

za promocję kultury Warmii i Mazur.


W październiku 1998 roku zaproszona przez dyrektora Sławomira Pietrasa zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, w koncercie „Moniuszko w interpretacji najmłodszych”.
Od 1996 roku bierze udział w licznych mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych między innymi przez takie sławy jak: Elena Obraztsova, Vladimir Atlantow, Ryszard Karczykowski, Zdzisława Donat, Jadwiga Rappe, Delfina Ambroziak, Renata Scotto, Helena Łazarska, Rolando Panerai, Katia Ricarelli, Salvatore Fisichella, Christian Elssner, Rusco Ruskov, Marina di Marco, Ralf Döring, Peter Tschaplik, Larissy Gergieva.
W okresie nauki w liceum występowała jako solistka Zespołu Pieśni i Tańca „Warmia”, z którym dokonała kilku nagrań.
Koncertowała w Polsce, w Niemczech, we Francji, w Rosji oraz w Finlandii.

Współpracowała z gdańską orkiestrą Capella Gedanensis: w czerwcu 2002 roku jako odtwórczyni altowej partii w Stabat Mater Pergolesiego pod batutą Rafała Jacka Delekty oraz w czerwcu 2003 roku jako Księżna Sophimene w polskiej premierze opery Die baständige Argenia J. V. Medera

pod batutą Aliny Kowalskiej-Pińczak.
W listopadzie 2004 roku w Filharmonii Olsztyńskiej pod batutą Janusza Przybylskiego wystąpiła jako Mamma Lucia w jednoaktowej operze Cavalleria Rusticana. 2 czerwca 2005 roku wystąpiła w Filharmonii Bałtyckiej jako solistka podczas Koncertu Finałowego Plebiscytu Publiczności na Najlepszego Wykonawcę, zorganizowanego przez Fundację Musica Mundi.
21 października 2005 roku podczas recitalu dyplomowego na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku śpiewała partię Carmen w operze Bizeta pod batutą Janusza Przybylskiego.
Wyłoniona i zauważona jako dobrze zapowiadająca się śpiewaczka przez Larissę Gergiev podczas przesłuchań do Szkoły Mistrzów w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, za sprawą rekomendacji wydanej przez dyrektora Kazimierza Korda wyjechała na staż do Rosji, gdzie została solistką Akademii Młodych Śpiewaków przy Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu.
Od 2007 roku realizuje się jako pedagog, pracując na stanowisku asystenta w Instytucie Muzyki, na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz jako wykładowca impostacji głosu w Studium Aktorskim im. Aleksandra Sewruka przy Teatrze im. Stefana Jaracza. Współpracuje również z Filharmonią im. F.Nowowiejskiego w Olsztynie.
W repertuarze posiada wiele pieśni i arii z oper, operetek oraz oratoriów,

kompozytorów polskich i zagranicznych. Jej pasją są pieśni hiszpańskie i muzyka rosyjska.



Piotr Olech – kontratenor
Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu Piotra Kusiewicza. Jest także absolwentem Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich u takich artystów, jak Paul Eswood, Kai Wessel, Stephen Taylor czy członków zespołu wokalnego The King’s Singers.
W latach 1995-2000 śpiewał w Kameralnym Zespole Wokalnym Cantus, z którym zdobył II nagrodę na Pierwszym Konkursie Muzyki Dawnej „Przeszłość dla przyszłości” w Warszawie oraz nagrodę za najlepszy debiut na VIII Festiwalu Muzyki Dawnej w Warszawie.
Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, z Krakowską Operą Kameralną, a także z polskimi i zagranicznymi filharmoniami oraz orkiestrami kameralnymi, m. in. z Concerto Polacco, Concerto Köln, Capella Cracoviensis, Czech Virtuosi, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Solamente Naturali, Il Tempo, Ars Cantus, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum.
Koncertuje z takimi dyrygentami i instrumentalistami, jak Marek Toporowski, Paul McCreesh, Władysław Kłosiewicz, Andrew Parrott, Jan Tomasz Adamus, Paul Goodwin, Agata Sapieha, Roberto Balconi, Jarosław Thiel, Nicolas Parle, Jurek Dybał, goszcząc na znaczących festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Włochy i in.)
Ze szczególnym upodobaniem wykonuje muzykę barokową, jednak bardzo chętnie sięga też po utwory klasyczne, wczesnoromantyczne, oraz współczesne (ma na swoim koncie prawykonania utworów Pawła Łukaszewskiego).
Dokonuje nagrań muzycznych dla Polskiego Radia i Telewizji. Brał również udział w nagraniach niemal 30 płyt CD dla takich wytwórni jak CD Accord, DUX, Bearton. Trzy płyty zostały uhonorowane nagrodą przemysłu fonograficznego FRYDERYK, a kilka z nich otrzymało nominacje do tej nagrody.
Równolegle z działalnością koncertową Piotr Olech zajmuje się pracą pedagogiczną. Jest adiunktem w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Prowadzi również kursy mistrzowskie poświęcone wykonawstwu muzyki barokowej.

Aleksander Kunach – tenor
Jest absolwentem Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Naukę kontynuował pod kierunkiem prof. Toma Krause w Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie.
Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki oratoryjno-kantatowej. Ma na swoim koncie wykonania dzieł takich jak m.in.: Stabat Mater Haydna, Acis i Galatea Haendla, Te Deum Kurpińskiego, Msza Koronacyjna Mozarta, Requiem Mozarta, Passio Domini Nostri Jesu Christi secundum Joannem Arvo Pärta, Wielka Msza h-moll J.S. Bacha.
Jest laureatem Nagrody Specjalnej na V Międzyuczelnianym Konkursie Pieśni Polskiej w Warszawie oraz finalistą Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju. W sierpniu 2009 roku otrzymał III nagrodę i Nagrodę Specjalną na IV Międzynarodowym Konkusie Mozartowskim w Pradze. W marcu 2006 roku otrzymał nagrodę w konkursie Młodych Twórców zorganizowanym przez Fundację Kultury.
W październiku 2004 roku zadebiutował jako Eumete w Il ritorno d’Ulisse in patria i Lucano w L’incoronatione di Poppea Monteverdiego, wystawionych w ramach festiwalu Oda do Europy przez Warszawską Operę Kameralną. W swoim repertuarze ma również role Tamina w Czarodziejskim flecie Mozarta, Toma Rakewella w Żywocie rozpustnika Strawińskiego, Argiria w Tankredzie i hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim Rossiniego, oraz Filippo w L‘infedelta delusa i Ecclitico w Il mondo della luna Haydna. Koncertuje w kraju i za granicą. Współpracował z takimi dyrygentami polskimi, jak m.in.: Jacek Kaspszyk, Marek Toporowski, Jan Tomasz Adamus, Kai Bumann, Władysław Kłosiewicz, Bohdan Jarmołowicz, Jerzy Swoboda, Piotr Wijatkowski i z zagranicznymi jak Paul McCreesh, Paul Goodwin, Reiner Schmidt, Phillip Bonder, Hansjörg Schellenberger, José Marie Flôrencio.
Od listopada 2007 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej.

Jarosław Bręk – bas-baryton
W latach 1984-1996 śpiewał w Poznańskich Słowikach Stefana Stuligrosza. Ukończył Wydział Wokalny Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Jerzego Artysza. Wyróżniony przez swoją uczelnię medalem Magna Cum Laude za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest laureatem nagród na konkursach wokalnych w Barcelonie, Vercelli i Lizbonie. Dwukrotnie nominowany do Paszportu Polityki.
Śpiewał na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Rumunii, Wysp Kanaryjskich, Japonii, Libanu, Ukrainy, Rosji, Francji, Monaco, Szwajcarii i Izraela. Jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej (m. in. Don Giovanni w operze Mozarta, Hrabia Almaviva w Weselu Figara Mozarta, partia tytułowa w Jephtè M. Monteclaira i inne), współpracuje z Operą Narodową w Warszawie (Don Profondo w Podróży do Reims Rossiniego, Abbot w Curlew River Brittena). Współpracował z ponad 70 orkiestrami i 110 chórami z całego świata. Wykonał ponad 100 partii w dziełach oratoryjnych oraz kilkanaście operowych. Są wśród nich wielkie formy, takie jak VIII Symfonia oraz Des Knaben Wunderhorn Mahlera, Requiem Verdiego, IX Symfonia Beethovena oraz Requiem Dvořáka, czy Ein Deutsches Requiem Brahmsa.
Występował z wybitnymi dyrygentami, jak Tomasz Bugaj, Agnieszka Duczmal, Edward Higginbottom, Jacek Kaspszyk, Jerzy Katlewicz, Ihor Łacanycz, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Michel Plasson, Pascal Rophé, Antoni Ros-Marba, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Alberto Zedda. Współpracował z zespołami muzyki dawnej (Neue Düsseldorfer Hofmusik, Concerto Polacco), a także znakomitymi orkiestrami (m.in. Hamburger Symphoniker, Orquesta Sinfonica del Principado de Asturias, Real Filharmonia de Galicia, Orkiestra Opery Lwowskiej, Sinfonia Varsovia). Brał udział w prawykonaniach utworów Joanny Bruzdowicz, Wojciecha Kilara, Krzysztofa Knittla, Andrzeja Kurylewicza, Pawła Łukaszewskiego, Romualda Twardowskiego. Występował podczas znaczących festiwali, m. in. Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Al Bustan Festival w Bejrucie, Festiwal Sacrum Profanum, Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena.
Ważnym nurtem jego działalności są recitale pieśni, które wykonywał m.in. w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, w Studio Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w Zamku Królewskim w Warszawie, w Sali Chełmońskiego w krakowskich Sukiennicach. Występował w prestiżowych salach (Palau de la Musica de Valencia, Tokyo Bunka Kaikan, Kyoto Concert Hall, Muzeul National George Enescu w Bukareszcie, Tonhalle w Zurichu), śpiewał w Monte Carlo przed księciem Albertem u boku Teresy Żylis-Gara, zaś w paryskiej katedrze Notre-Dame wystąpił w koncercie inaugurującym Rok Polski we Francji. W 2010 roku śpiewał podczas mszy żałobnej mszy za prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Bazylice Mariackiej w Krakowie.
Dokonał wielu nagrań archiwalnych, a także nagrał około 20 płyt CD, wielokrotnie nagradzanych FRYDERYKAMI oraz nagrodą Złotego Orfeusza. Wydane przez firmę NAXOS nagranie Stabat Mater Karola Szymanowskiego w 2009 roku otrzymało nominację do nagrody Grammy.
Prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej w Poznaniu, w 2010 uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej.
: 2012
2012 -> Kolędnicy misyjni 2012/2013 Propozycja Występują: Anioł (gra na instrumencie), Gwiazdor z gwiazdą misyjną, Maryja z Dzieciątkiem, 6 dzieci
2012 -> On Board pr dla A+e networks™ uk
2012 -> Lubartów: Dostawy rekawic medycznych Numer ogłoszenia: 226089 2012; data zamieszczenia: 24. 10. 2012
2012 -> Grand prix sawo przyznane przez Głównego Inspektora Pracy w kategorii ochrony indywidualne za : Zestawy odzieżowe o właściwościach trudnopalnych I antyelektrostatycznych
2012 -> Fond 5: Dział I: 943/I. Pisma Raimunda Lulli. XVI w. S. 323. 3332
2012 -> Zapytanie ofertowe obejmy 10226697 pilne !!!!!
2012 -> Air France z firmą Amadeus uruchamia rozwiązanie Seat Plus dla agentów biur podróży
2012 -> D020967/02 decyzja komisji z dnia XXX r upoważniająca Republikę Francuską do zastosowania odstępstwa od rozporządzenia Komisji (UE) nr 1332/2011 w odniesieniu do stosowania nowej wersji oprogramowania pokładowego systemu zapobiegania kolizjom
2012 -> Instrukcja wypełniania




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna