Media information



Pobieranie 29.23 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar29.23 Kb.









MEDIA INFORMATION










9 lipca 2012 r.

Zwycięzcy konkursu Young Creative Chevrolet będą świętować w Hollywood


  • Europejskie jury konkursu YCC 2012 wybrało zwycięskie prace w kategoriach: moda, fotografia, film i sztuki wizualne

  • W konkursie uczestniczyli studenci ponad 280 uczelni artystycznych z 24 europejskich państw

  • Zdobywcy pierwszych miejsc wezmą udział w specjalnych warsztatach w swoich dziedzinach

  • Troje zwycięzców w każdej kategorii zostało zaproszonych na uroczystą galę do Hollywood

Zurych. Ogłoszono ostateczne wyniki szóstej edycji konkursu Young Creative Chevrolet (YCC). Lista zwycięzców w kategoriach: moda, fotografia, film i sztuki wizualne została sporządzona podczas obrad europejskiego jury, które odbyły się w zeszłym tygodniu w Kolonii w Niemczech.


„Poprosiliśmy studentów o stworzenie prac ukazujących ducha optymizmu i wykorzystania szans, który pomaga ludziom czerpać to, co najlepsze w życiu”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. „Cieszymy się, że optymistyczne podejście do życia założyciela naszej marki, Louisa Chevroleta, jest wciąż żywe, co widać za sprawą tegorocznych prac konkursowych”.
Troje zwycięzców w każdej kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości odpowiednio 5 200, 4 200 i 3 200 euro, a także zostanie uhonorowanych podczas uroczystej gali YCC organizowanej 19 października w Hollywood w Los Angeles.
Dodatkowo, zdobywcy pierwszych miejsc zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ekskluzywnym, zakulisowym projekcie organizowanym we współpracy ze znanymi artystami i ekspertami. W poprzednich latach zwycięzcy uczestniczyli na przykład w projektach realizowanych przez londyńskie studio projektowe It's Nice That, producenta programów telewizyjnych, firmę Endemol oraz w sesji zdjęciowej Chevroleta Camaro.
W tegorocznej edycji konkursu YCC zgłoszono bezprecedensową liczbę prac stworzonych w oparciu o hasło wykorzystania szans. Chevrolet otrzymał ponad 1 000 zgłoszeń od studentów z 280 europejskich szkół artytycznych, co jest nowym rekordem. Dzięki przedstawicielom uczelni w Armenii i Hiszpanii, którzy dołączyli w tym roku, liczba państw uczestniczących w konkursie wzrosła do 24.
„Rosnąca popularność konkursu organizowanego przez Chevroleta to wyraźny znak, że studenci cenią szansę, jaką daje współpraca ze znaną marką, a także możliwość zdobycia cennego doświadczenia i kontaktów zawodowych”, powiedziała Susan Docherty.
Europejski finał konkursu YCC 2012 stanowi zwieńczenie drugiej fazy obrad jury oraz obrad krajowych zakończonych wiosną tego roku. Wszystkie projekty, które zdobyły pierwsze miejsce w fazie krajowej awansowały do rundy europejskiej.
Europejscy zwycięzcy konkursu YCC 2012
Chevrolet Europe z dumą prezentuje europejskich zwycięzców szóstej edycji konkursu YCC.
Europejscy zwycięzcy konkursu YCC 2012 w poszczególnych dziedzinach to:
MODA
Zadanie: Młodzi projektanci mieli wyrazić idealną podróż samochodem poprzez modę.


  1. Tatiana Turňová, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Słowacja

  2. Ioana Davidoaia, Art and Design University Cluj, Rumunia

  3. Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Moholy-Nagy University of Arts and Design, Węgry

„Zwycięska sukienka wyróżnia się pomysłowym krojem. W kanciastym projekcie zamka błyskawicznego i kołnierzyka odnajdujemy subtelne nawiązania do muszki Chevroleta. Sukienka może być noszona dwustronnie, dzięki czemu można ją wykorzystać podczas wycieczek samochodowych i naprzemiennie używać obu stron za dnia lub wieczorem. Ponadto, sukienka Tatiany ma innowacyjny fason, stosowany obecnie wyłącznie na pokazach mody”, powiedziała Samantha Jones, była dyrektor globalnego designu w Primark.


FOTOGRAFIA
Zadanie: Zadanie polegało na uchwyceniu momentu, który może zmienić rzeczywistość.


  1. Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Słowacja

  2. Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Faculty of Applied Arts w Belgradzie, Serbia

  3. Christian Kalse, Willem de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam, Holandia

„Białe graffiti przekształca zwykłego sedana Chevroleta w samochód marzeń. Widzimy zmianę brzydkiego otoczenia w coś urzekającego i optymistycznego. Zdjęcie zwraca też uwagę swoim surowym charakterem”, zauważyła Anette Keller, dyrektor fotografii w Annabelle, szwedzkim magazynie o modzie i lifestylu.


FILM
Zadanie: Celem było wyprodukowanie viralowego materiału wideo, który zainspirowałby ludzi do wykorzystywania nadarzających się możliwości.


  1. Jana Bauerová i Marie Čermáková, Univerzita J.E. Purkyně, Ústí nad Labem, Czechy

  2. Kenny Van Mierlo, University of Lincoln, Wielka Brytania

  3. Paulo Lima, Universidade da Beira Interior, Portugalia

„Zwycięski film był dobrze wykonany pod względem technicznym, autor zastosował wiele różnych kątów widzenia kamery. Film opowiada zabawną historię o tym, jak zwykła wiadomość może zmienić nasze życie”, powiedział Andy Baker, współzałożyciel Mofilm, globalnej społeczności kreatywnych filmowców.


SZTUKI WIZUALNE
Zadanie: Celem było zaprojektowanie koszulki i bluzy z kapturem, które wyrażałyby odpowiednie nastawienie oraz optymizm.


  1. Bohuslav Konuš, FA STU Bratislava, Słowacja

  2. Stefan Knezevic, Faculty of Applied Arts w Belgradzie, Serbia

  3. Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Czechy

Ron Smrczek, dyrektor kreatywny w Commonwealth, wypowiedział się na temat zwycięskiej pracy: „To ciekawy, przykuwający uwagę projekt, który wyraża pewne przekonanie. Bohaterem projektu jest logo marki, które zostało sprytnie zintegrowane z całością, natomiast sam projekt mógłby równie dobrze sprawdzić się jako tatuaż”.


Wypowiedzi jury:
Alfred Riehm, producent w telewizji RTL, który reprezentował poglądy mediów w jury, był zaskoczony poziomem zaawansowania zaprezentowanym we wszystkich czterech kategoriach. „Obrady jury były bardzo interesujące i intensywne”, dodał Riehm.
Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca, Chevrolet Europe, również była zaskoczona wysokim poziomem zgłoszonych prac, a także świeżą interpretacją wizerunku marki Chevrolet. „Cieszę się, że w Europie jest tak wiele wspaniałych talentów artystycznych. To inspirujące i napawające optymizmem. Młodzi artyści i projektanci powinni na tym etapie kariery być zachęcani do dalszego działania, dlatego z przyjemnością będziemy nadal pełnić swoją rolę”.
Zwycięskie projekty można zobaczyć tutaj.
Europejskie jury konkursu YCC
Obrady jury konkursu YCC na poziomie europejskim odbywały się w dniach 6-8 lipca 2012 w Kolonii w Niemczech. W skład tegorocznego jury wchodzili liderzy i innowatorzy w poszczególnych dziedzinach sztuki oraz przedstawiciele Chevroleta.

Europejskie jury konkursu YCC 2012 (kolejność alfabetyczna):




  • Andy Baker, współzałożyciel, MOFILM.com (Manchester, Wielka Brytania)

  • Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca, Chevrolet Europe (Zurych, Szwajcaria)

  • Samantha Jones, była dyrektor globalnego designu, Primark (Bruksela, Belgia)

  • Annette Keller, dyrektor fotografii, Annabelle (Zurych, Szwajcaria)

  • Marc Kempe, dyrektor PR, Chevrolet Europe (Zurych, Szwajcaria)

  • Alfred Rhiem, założyciel Talk Talk Media (Kolonia, Niemcy)

  • Ron Smrczek, dyrektor kreatywny, Commonwealth/Milan (Mediolan, Włochy)

  • Liz Wetzel, dyrektor ds. stylistyki wnętrza, Europejskie Studio Projektowe GM (Ruesselsheim, Niemcy)

Więcej informacji na temat europejskich i krajowych członków jury konkursu YCC 2012 można znaleźć tutaj.



O konkursie Young Creative Chevrolet

Young Creative Chevrolet (YCC) to doroczny konkurs sztuki i wzornictwa organizowany przez Chevroleta, skierowany do studentów uczelni i kierunków artystycznych w Europie. Chevrolet Europe zorganizował pierwszą edycję konkursu w 2007 roku w celu propagowania kreatywności i wspierania młodych artystów na początkowym etapie ich kariery. Każdego roku młodzi artyści realizują wyznaczone zadania w różnych kategoriach, takich jak moda, fotografia, film i sztuki wizualne. Więcej informacji na temat konkursu YCC na stronie www.youngcreativechevrolet.eu lub www.facebook.com/youngcreativechevrolet.
O Chevrolecie

Chevrolet jest największą globalną marką koncernu General Motors, której roczna sprzedaż w ponad 140 krajach wynosi ponad 4 mln pojazdów. Jest czwartą marką samochodową pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie śmiałego designu, osiągów oraz innowacyjnych i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Założona w 1911 r. przez szwajcarskiego emigranta Louisa Chevroleta marka w 2011 r. obchodziła stulecie swojego istnienia. Marka została ponownie wprowadzona na rynek w 2005 r. i obecnie dysponuje siecią 2 500 dealerów i punktów serwisowych w Europie Zachodniej i Środkowej. Linia Chevroleta obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo w wersji sedan i hatchback, kompaktowy model Cruze sedan i hatchback, rodzinnego vana Orlando, SUVa Captivę, legendarne samochody sportowe Camaro i Corvette oraz elektryczny model Volt o rozszerzonym zasięgu. 2012 to dla Chevroleta rok wprowadzenia na rynek modelu Cruze w wersji kombi oraz sedana segmentu D o nazwie Malibu. Więcej informacji na temat Chevroleta można znaleźć na stronach www.chevroleteurope.com lub media.chevroleteurope.com.

Kontakt:

Wojciech Osoś

Chevrolet Poland

Tel.: +48 22 606 16 09



wojciech.osos@gm.com


: content -> Pages -> news
news -> Media information
news -> Silnik Corvette Stingray 2014 generuje 460 km mocy
news -> Charlie Klein i Carsten Wreth wchodzą do zarządu Grupy Opel
news -> Informacja prasowa 21. 07. 2014 r. Opel staje się jeszcze mocniejszy i bardziej efektywny
news -> Informacja Prasowa Marzec 2012 r. Opel podczas 82-ej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Opel obchodzi 150 rocznicę swojego istnienia
news -> Gm inwestuje 250 milionów euro w produkcję nowoczesnych silników w Tychach
news -> Światowa premiera modeli Opel adam black Link I White Link podczas targów iaa
news -> Siedem światowych premier na iaa: od Insignii opc do Monzy Concept
news -> Zaawansowana technologia sekwencyjnego doładowania BiTurbo: nowy rozdział w historii flagowego modelu Opla Insigni




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna