Nr 4/01. 2008 Koło Multimedialne sp 11



Pobieranie 84.45 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar84.45 Kb.




Nr 4/01.2008




Koło Multimedialne SP 11
W tym numerze:
Aktualności

Polecamy!

Zapiski czwartoklasistów

Coś o sporcie

Recenzja filmu

Ciekawostki – Z wizytą na Olimpie

Co to gry MMORPG?
ROZRYWKA:

Humor


Krzyżówka z hasłem

Zagadki
Redakcja gazetki:

Paula Jaszczak, Ada Wielgopolan, Agata Sadowska,

Kasia Świątek, Paulina Laskowska, Paulina Kędzierska,


Patrycja Klimko, Angelika Naumiuk, Adam Andrzejczyk,
Kamil Witkowski, Grzegorz Szpuda, Artur Rasiński, Damian Monka,
Damian Adamowicz, Jakub Jadacki, Oskar Piotrowski












ZWIERZENIA BRITT-MARI“



Astrid Lindgren
Britt-Mari ma 15 lat i dużą, bardzo wesołą rodzinę. Ale w szkole dziewczynka nie ma przyjaciółki. Pewnego dnia, tego samego, kiedy dostaje wielką
i nieporęczną maszynę do pisania jedna z jej szkolnych koleżanek, Mariann Udden proponuje korespondencję z dziewczynką ze Sztokholmu o imieniu Kajsa. Britt-Mari przyjmuje ofertę Mariann i, chociaż pełna wątpliwości, pisze swój pierwszy list do nowej koleżanki. Kajsa natychmiast odpowiada i okazuje się osobą tak sympatyczną, że Britt-Mari od razu uznaje ją za bratnią duszę
i przyjaciółkę. W listach do Kajsy dziewczynka przedstawia swoje rodzeństwo (Majken, Svantego, Jerkera i Monikę), a potem opisuje cały swój świat, troski, radości i smutki. Potem poznaje Bertila, swoją pierwszą miłość i po sporych kłopotach, a potem radości (którą opisała „…Nie, Kajso, nie zwariowałam, tylko tak okropnie, tak szalenie, tak nieprzytomnie jestem szczęśliwa i tak wspaniale, wspaniale, wspaniale jest żyć!...”).

Ta książka to debiut literacki Astrid Lindgren. Jest to ciepła, pełna humoru książka, nieco oryginalnie napisana, ale szczera, ciekawa i wciągająca. Jest to wspaniała lektura, którą ja sama gorąco polecam!

Adrianna Wielgopolan

Kl. 4 a


SZKÓŁKA PISARSKA
W świątecznym nastroju
O dyskotece wolałbym zapomnieć. Moje przeczucia się spełniły, Klara nie przyszła, ale Łysak i tak rozpowiedział po całej szkole, że się w niej zabujałem. Chłopcy pękali

ze śmiechu, a dziewczyny plotkowały na mój temat.

-Ty, romantyk, na piłkę pewnie nie masz czasu!- usłyszałem ironiczny głos Sławka.

-Słyszałem, że Klara jest chora, więc pewnie pobiegniesz do niej z lekcjami. Uważaj, żebyś nóg nie połamał - dodał złośliwie Grzesiek.

Chciałem się zapaść pod ziemię lub nagle znaleźć czarodziejską czapkę-niewidkę.

Na szczęście dzwonek wybawił mnie z opresji, a od jutra przecież zaczynały się święta, więc może zapomną.

Następnego dnia pojechałem z rodzicami po prezenty… i niestety spotkałem tam Łysaka. Pokazywał mi swój obrzydliwy jęzor i pękał ze śmiechu, lecz nie zwracałem na niego uwagi.

Wigilię spędziliśmy jak zwykle u cioci, która bardzo mnie rozpieszcza. Gdy tylko stanąłem na progu jej domu, chwyciła moje policzki i zaczęła je rozciągać.

- Mój kiziaczek – miziaczek. Cieszysz się, że dostaniesz dzisiaj prezenty? Na pewno Święty Mikołaj przyniesie ci coś wyjątkowego.

Czułem się okropnie. Popatrzyłem błagająco na mamę, ale ona witała się z wujkiem

i zupełnie nie zwracała na mnie uwagi. Kolacja jakoś minęła i nadszedł czas otwierania prezentów. Rozpromieniona ciocia wepchnęła mnie pod choinkę. Pierwszy upominek wręczyłem uroczyście tacie, potem wujkowi, mamie i cioci, która jakoś dziwnie zachichotała. Wreszcie do moich rąk trafiła mała paczuszka z napisem Jasiek. Ciocia przestała rozpakowywać swój prezent, popatrzyła na mnie i jeszcze raz powtórzyła:

- Na pewno będzie to coś wyjątkowego i cudownego!

Wstrzymałem oddech i zacząłem rozpakowywać podarunek. Jeszcze jeden kolorowy papier i jest, a raczej są… Moim oczom ukazały się dwie pary m-a- j- t- e- k ! Ciocia była wyraźnie bardzo zadowolona.

- Przymierz je, kochanie- zaproponowała mama.

Byłem załamany! To najgorsze święta w moim życiu! Co prawda, pozostałe prezenty były normalne, ale nawet mówiący robot nie poprawił mi nastroju. Nie przeboleję tych majtek do końca życia.

Święta się kończyły i myślałem o powrocie do szkoły. Nie wiem już jednak, co lepsze - ciocia Basia czy dzieciaki w szkole ?

C.D.N

Jazda Konna - to bardzo interesujący sport, ponieważ konie to zwierzęta o bardzo skomplikowanym charakterze. Jazda czasem staje się niebezpieczna, ponieważ koń może ponieść, to znaczy że się spłoszy i nie będzie słuchał poleceń jeźdźca.




Piłka nożna - to sport , który najbardziej uwielbiają chłopcy. Próbują wyćwiczyć technikę wykopywania piłki do bramki przeciwnika. Chłopcy chcą pokazać że nie są gorsi od innych.




Łyżwiarstwo figurowe – to najbardziej pasjonujący sport. Najczęściej występują na lodzie pary tańczące w rytm muzyki, występują też soliści. Jury ocenia taniec najwyższą liczbą punktów.





Koszykówka- jest to gra o wrzucaniu piłki do kosza przeciwnej drużyny. Co rok urządzane są zawody, w których drużyny maja wyznaczony czas. Wygrywa drużyna o największej ilości punktów za rzuty.



Filmu

Złoty Kompas”


12-letnia Lyra, sierota wychowująca się w Kolegium Jordana w Oksfordzie robi to, co uważa za słuszne, nie zważając na opinie innych. Dziewczynka żyje w jednym z równoległych światów - niewidzialnych, nienamacalnych wymiarów, niedostępnych dla większości ludzi. Jednak w jej świecie nie dzieje się dobrze. Przy pomocy zagadkowego przedmiotu Lyra próbuje odnaleźć porwanego przez złe moce przyjaciela.

Zarówno akcja, gra aktorska, muzyka, obsada, dubbing... wszystko było naprawdę dobre! Dodając do tego wspaniałe efekty specjalne uzyskujemy film, na który naprawdę warto pójść! Gorąco polecam zarówno tym młodszym, jak i starszym kinomaniakom, którzy na pewno nie będą się nudzić!!

Film jest adaptacją uhonorowanej nagrodą Carnegie Medal powieści Philipa Pullmana, będącą pierwszą częścią trylogii

„Mroczne Materie”.






Poznaj najważniejszych Greckich bogów !


1. Najważniejszym bogiem na Olimpie był Zeus ( Dzeus ) przez Rzymian nazywany Jowiszem lub Jupiterem, zalotny. Często zakochiwał się w innych boginiach, boginkach, nimfach, nawet ziemskich kobietach np. Mai . Jego żoną była …

2. Hera - bogini macierzyństwa .Greckie kobiety do niej zanosiły modły by ich dzieci były zdrowe. Symbolem Hery jest owoc granatu -

symbol macierzyństwa. Ulubionym zwierzęciem bogini jest kukułka, ponieważ Zeus ,, poprosił ją o rękę’’ w postaci kukułki . Codziennie rano żona Zeusa podróżuje po niebie rydwanem, w który zaprzęgnięte są pawie.

3. Hefajstos- syn boskiej pary. Kiedy się urodził był tak brzydki ,


że matka zrzuciła go z Olimpu , przez co połamał sobie nogi. Małym Hefajstosem zaopiekowały się nimfy. Kiedy dorósł dostał od ojca propozycję zamieszkania na Olimpie , jednak odmówił. Na ziemi miał swoją kuźnię i pomocników – wielkich cyklopów. Poza tym Hefajstosa wcale nie bawiły uczty i zabawy , które często urządzano na Olimpie.

4. Afrodyta- grecka bogini miłości. Nie miała rodziców. Pewnego dnia wyłoniła się z morskiej piany. Na Olimpie niektóre boginie


i boginki zaczęły ubierać ją w piękne szaty. Odtąd Afrodyta była najpiękniejszą boginią na Olimpie, ale Atena i Hera nadal z nią rywalizowały

5. Atena- córka Zeusa. Urodziła się wyskakując z głowy boga. Jest boginią tkactwa, mądrości i wojny sprawiedliwej. Umiała też lepić naczynia z gliny i uczyła ludzi budować wozy. Pewna dziewczyna imieniem Arachne wyzwała boginię na pojedynek. Po zaciętej walce zwyciężyła Arachne. Rozgniewana bogini zmieniła dziewczynę


w pająka. Biedna Arachne przędzie do dziś dzień.



MMORPG - tym określeniem nazywamy całą rodzinę gier z gatunku rpg, w których jednocześnie może grać wielu graczy z całego świata.

Podstawowy podział MMORPG to gry fantasy, które przedstawiają świat magi oraz science fiction i rzadko spotykany mix obu wyżej wymienionych. Istnieje jeszcze podział MMORPG ze względu na sposób prowadzenia rozgrywki. Tak zwany MUD’y co oznacz Multi-User Dungeon charakteryzujący się faktem, iż jest to gra na ogół tekstowa, w której gracze prowadzą rozgrywkę dzięki przeglądarce internetowej oraz zwykłe MMORGP i CORPG, w których gracz tworzy awatar’a, czyli postać, którą rozwija poprzez zabijanie potworków, czyli Mobów, za które otrzymuje exp czyli doświadczenie, które pomaga mu levelować, oraz różnego rodzaju przedmioty i pieniądze. Różnice między tymi dwoma polegają na fakcie, iż w czasie rozgrywki w CORPG gracze widzą się jedynie w mieście, a już po jego opuszczeniu walczą samotnie bądź w stworzonej wcześniej drużynie, czyli tak zwanym „party” w przeciwieństwie do zwykłych MMORPG, w których w jednym czasie gracze mogą napotkać na siebie w każdym miejscu.

W zależności od rodzaju MMORPG mamy różnego rodzaju skille, czyli umiejętności oraz czary, które wraz z połączeniem statystyk, które określają siłę, inteligencję, zręczność i inne, zamieniane są między innymi na siłę i szybkość ataku, skuteczność obrony naszej postaci. W światach MMORPG w istniejących miastach są tak zwani NPC, czyli komputerowe postacie, dzięki którym możemy kupować i sprzedawać sprzęt, uczyć się skilli, otrzymywać questy, czyli zadania, które umożliwiają przejście jakiegoś etapu bądź otrzymanie nagrody. Świat MMORPG’ów tworzony jest na serwerach, do których gracze mogą się łączyć dzięki programom ściągniętym ze strony twórcy. Z powodu opłat związanych z grą , częstokroć bardzo wysokim, ludzie tworzą prywatne servery, do których po odpowiednich zmianach w plikach naszej gry możemy się łączyć.



Lineage II, Knight Online, Mu Online, Thang, Ultima Online, Guild Wars, Project Entropia, Priston Tale, ROSE Online, RuneScape, World of Warcraft, Dark Throne, Tibia, Conquer Online, Wanderer, Eternal Lands I Perfect World (ostatni mało znany w Polsce)

- Co byś zrobił Jasiu, gdybyś znalazł na ulicy portfel, a w nim 100 tysięcy?


- Hmm, jakby go zgubił jakiś biedny człowiek to bym go oddał....

Wraca Jaś z przedszkola. Gęba cała podrapana. Aż przykro patrzeć. Matka w lament


- Co się stało, Jasiu?
- Tańczyliśmy wokół choinki. Dzieci było mało a jodełka duża



W Sądzie:


- Ile pozwana ma lat?
- Chwileczkę, Wysoki Sadzie muszę policzyć: kiedy wychodziłam za niego za mąż miałam 20 lat, on miał 40. To teraz, jeśli on ma 70, a ja jestem o połowę młodsza, to mam 35?

Jasio na lekcji polskiego odmienia rzeczownik „kot” przez przypadki:

- Mianownik: kot,

- Dopełniacz: kota,

- Celownik: kotu,

- Biernik: kota,

- Narzędnik: kotem,

- Miejscownik: kocie,

- Wołacz: kici! kici!

W tym numerze mamy dla Was coś innego – krzyżówkę po angielsku. Hasła trzeba przetłumaczyć i wpisać w odpowiednie pola.




1














































2














































3














































4














































5














































6














































7














































8














































9














































10














































11














































12



















































  1. Linijka.

  2. Rzodkiewka.

  3. Szafa.

  4. Kura.

  5. Żółty.

  6. Szkoła.

  7. Jeż.

  8. Palec.

  9. Kociątko.

  10. Arbuz.

  11. Płaszcz przeciwdeszczowy.

  12. Latawiec.








Które miejsce zajmiesz,

jeżeli wyprzedzisz ostatniego?

Lekarz dał Ci trzy tabletki

i kazał brać co 30 minut.

Ile trwała kuracja?


Kierowca Fiata ma brata,

lecz brat kierowcy Fiata nie ma brata.

Kim kierowca Fiata jest dla brata?
Na pastwisku pasą się krowy,

owce i kaczki. Owiec jest więcej

niż kaczek. Owce i kaczki mają

łącznie sto głów i nóg i jest

ich łącznie trzy razy więcej

niż krów. Ile krów pasie się na



pastwisku?
Jak powiedzieć poprawnie:
5-letnie kurczę, czy 5-letni kurczak?
Który miesiąc ma 28 dni?




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna