DZIENNIK URZĘDOWY
WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Katowice, dnia 17 marca 2003 r. Nr 16
TREŚĆ: Poz.:
OBWIESZCZENIA
531 — Obwieszczenie Starosty Powiatu Lublinieckiego z dnia 20 lutego 2003 w sprawie miesięcznego kosztu
utrzymania mieszkańca w Domu Pomocy Społecznej w Lublińcu przy ul. Kochcickiej 14, w Domu Pomocy
Społecznej „Zameczek" w Lublińcu przy ul, 74 GPP 2 oraz w Domu Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta"
w Lublińcu przy ul. E, Cyrana 10 1427
532 — Obwieszczenie Starosty Powiatu Mikołowskiego z dnia 21 lutego 2003 w sprawie miesięcznego kosztu
utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej — Ośrodka dla Niepełnosprawnych w Mikołowie
Borowej Wsi 1427
533 — Obwieszczenie Starosty Powiatu Mtkołowskiego z dnia 21 lutego 2003 w sprawie miesięcznego kosztu
utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu 1427
534 — Obwieszczenie Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 26 lutego 2003 w sprawie miesięcznego kosztu
utrzymania mieszkańca w Domu Pomocy Społecznej w Mysłowicach 1428
535 — Obwieszczenie Komisarza Wyborczego w Częstochowie z dnia 17 lutego 2003 w sprawie zmian w składach
rad na obszarze województwa śląskiego 1428
536 — Obwieszczenie Starosty Tarnogórskiego z dnia 28 lutego 2003 wsprawte miesięcznego kosztu utrzymania
mieszkańca w poszczególnych domach pomocy społecznej powiatu tarnogórskiego 1428
537 — Obwieszczenie Komisarza Wyborczego w Katowicach z dnia 4 marca 2003 o wynikach wyborów
uzupełniających do Rady Miejskiej w Sławkowie przeprowadzonych w dniu 2 marca 2003 1429
538 — Obwieszczenie Komisarza Wyborczego w Częstochowie z dnia 6 marca 2003 o wynikach wyborów
uzupełniających do rad gmin przeprowadzanych w dniu 2 marca 2003 nas obszarze województwa śląs-
kiego 1429
POROZUMIENIA
539 — Aneks nr 1 z dnia 13 stycznia 2003 do porozumienia z dnia 29 stycznia 2002 zawartego pomiędzy Powiatem
Pszczyńskim w Miastem Pszczyna w sprawie powierzenia Miejskiej Bibliotece Publicznej w Pszczynie
zadań powiatowej biblioteki publicznej 1430
SPRAWOZDANIA
-
— Sprawozdanie z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002 w Bieruniu . 1430
-
— Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa t Porządku za rok 2002 w Kłobucku 1431
-
— Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002 w Rybniku 1432
-
— Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Tychach za rok 2002 1433
STATUTY G M IN
544 — Uchwała Nr 61 /VIl/2003 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 23 stycznia 2003 w sprawie zatwierdzenia
tekstu jednolitego statutu miasta Sosnowca 1435
545 — Uchwała Nr 93/VIII/2003 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 27 lutego 2003 w sprawie zmiany załącznika
do uchwały Nr 61/Vll/2003 Rady Miejskiej w Sosnowcu zdnia 23 stycznia 2003 wsprawie zatwierdzenia
tekstu jednolitego statutu miasta Sosnowca 1450
UCHWAŁY RAD POWIATÓW
546 — Uchwala Nr III/22/2003 Rady Powiatu Zawierciańskiego z dnia 23 stycznia 2003 w sprawie zmiany
uchwały Nr XXVI/230/2001 z dnia 22 lutego 2001 w sprawie regulaminu wynagradzania i przyznawania
dodatku mieszkaniowego nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach oświatowych oraz
placówkach opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez Powiatu Zawierciański 1450
DZ. URZ. WOJ. ŚL Nr 16 — 1426 —
UCHWAŁY RAD GMIN
547 — Uchwala Nr VIl/8O/2003 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 25 lutego 2003 w sprawia zmiany uchwały
Nr III/19/2002 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 5 grudnia 2002 w sprawie określenia wysokości
stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od podatku od nieruchomości 1451
548 — Uchwala Nr VII/81/2003 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 25 lutego 2003 w sprawie zwolnień
z podatku rolnego 1451
549 — Uchwala Nr V/55/2003 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 29 stycznia 2003 roku w sprawie zmiany ustaleń
fragmentu miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta dla terenu w obrębie
działek nr 255/13, 263/13 położonych przy ul, Siemianowickiej w Bytomiu 1452
550 — Uchwala Mr V/67/2003 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 29 stycznia 2003 w sprawie
uchwalenia regulaminu zarządzania mieniem komunalnym w zakresie spółek prawa handlowego .... 1456
551 — Uchwała Nr 23/III/2003 Rady Gminy Kłomnice z dnia 30 stycznia 2003 w sprawie przyjęcia statutów
sołectw w gminie Kłomnice 1457
552 — Uchwala Nr III/30/2002 Rady Gminy Pawłowice z dnia 20 grudnia 2002 w sprawie szczegółowych zasad
i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych Gminy Pawłowice z tytułu należności
pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa oraz udzielania innych ulg
w spłacaniu tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych 1504
553 — Uchwała Nr III/36/2002 Rady Gminy Pawłowice z dnia 20 grudnia 2002 w sprawie zasad usytuowania na
terenie Gminy Pawłowice miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych 1505
554 — Uchwała Nr 11/V/2003 Rady Gminy Rędziny z dnia 21 lutego 2003 w sprawie zmiany uchwały Nr
70/III/2002 z dnia 12 grudnia 2002 w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości 1506
555 — Uchwała Nr 135/V/2003 Rady Miejskiej w Rudzie Śląskiej z dnia 24 lutego 2003 w sprawie zmiany uchwały
Nr L/2/2002 Rady Miejskiej w Rudzie Śląskiej z dnia 2 grudnia 2002 w sprawie zwolnień w podatku
od nieruchomości 1506
556 — Uchwała Nr 46/VI/2002 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie określenia
zasad usytuowania na terenie miasta Sosnowca miejsce sprzedaży napojów alkoholowych 1507
557 — Uchwała Nr 55/VII/02 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 23 stycznia 2003 roku w sprawie zasad oraz
kryteriów wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta . 1503
558 — Uchwała Nr V/21/2003 Rady Miejskiej Wojkowice z dnia 24 stycznia 2003 roku w sprawie zasad
usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz zakazu sprzedaży, podawania
i spożywania napojów alkoholowych na terenie miasta 1511
WYROKI NSA
559 — Wyrok NSA — Ośrodek Zamiejscowy w Katowicach z dnia 21 lutego 2003 ze skargi Przedsiębiorstwa
Państwowej Komunikacji Samochodowej w Rybniku na uchwalę Nr iV/20/2002 Rady Miejskiej Czerwion-
ka-Leszczyny z dnia 12 kwietnia 2002 w przedmiocie regulowania korzystania z przystanków publicznej
komunikacji autobusowej . 1513
DZ. URZ. WOJ. ŚL. Nr 16 — 1427 — Poz. 531, 532, 533
531
OBWIESZCZENIE STAROSTY POWIATU LUBLINIECKIEGO
z dnia 20 lutego 2003 roku
w sprawie miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w Domu Pomocy Społecznej w Lublińcu przy ulicy
Kochcickiej 14, w Domu Pomocy Społecznej „Zameczek" w Lublińcu przy ulicy 74 GPP 2 oraz w Domu
Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta" w Lublińcu przy ulicy E. Cyrana 10
Zgodnie z art. 35 ust. 2i) ustawy z dnia 29 listopada 1990 roku o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64 z 1998 roku, poz. 414 z późn. zm.) podaję do wiadomości, iż miesięczny koszt utrzymania mieszkańca w domach pomocy społecznej znajdujących się na terenie Powiatu Lublinieckiego w 2003 roku wynosi: — Dom Pomocy Społecznej przy ul. Kochcickiej 14
w Lublińcu dla osób przewlekle psychicznie chorych
— 1.865,00 złotych.
-
Dom Pomocy Społecznej „Zameczek" w Lublińcu
przy ulicy 74 GPP 2 dla dzieci i młodzieży niepełnospraw
nych intelekturalnie — 2.160,90 złotych.
-
Dom Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta" w Lubliń
cu przy ulicy E. Cyrana 10 dla osób starych — 2.169,00
złotych.
STAROSTA
mgr inż. Jan Demarczyk
532
OBWIESZCZENIE STAROSTY POWIATU MIKOŁOWSKIEGO
z dnia 21 lutego 2003 roku
w sprawie miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej — Ośrodka dla Niepełnosprawnych w Mikołowie Borowej Wsi, ul. Gliwicka 366
Na podstawie art. 35 ust. 2 i ustawy z dnia 29 listopada 1990 roku o pomocy społecznej — tekst jednolity z 1998 roku Dz. U. Nr 64, poz. 414; Nr 106, poz. 668; Nr 117 poz. 756; Nr 162 poz. 1118 i 1126 z 1999 roku — Dz. U. Nr 20 póz. 170; Nr 79 poz. 885; Nr 90 poz. 1001 z 2000 roku — Dz. U. Nr 12 poz. 136; Nr 19 poz. 238 z 2001 roku — Dz. U.
Nr 72 poz. 748; Nr 88 poz. 961; Nr 89 poz. 973; Nr 11 póz. 1194; Nr 122 póz. 1349; Nr 154 poz. 1792 ustalam miesięczny koszt utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej — Ośrodka dla Niepełnosprawnych w Mikołowie — Borowej Wsi, w 2003 roku na kwotę 2.173,13 złotych.
STAROSTA mgr Henryk Jaroszek
533
OBWIESZCZENIE STAROSTY POWIATU MIKOŁOWSKIEGO
z dnia 21 lutego 2003 roku
w sprawie miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu,
ul. Traugutta 45 w 2003 roku
Na podstawie art. 35 ust. 2i ustawy z dnia 29 listopada 1990 roku o pomocy społecznej — tekst jednolity z 1998 roku Dz. U. Nr 64, poz. 414; Nr 106, poz. 668; Nr 117 poz. 756; Nr 162 poz. 1118 i 1126 z 1999 roku — Dz. U. Nr 20 poz. 170; Nr 79 poz. 885; Nr 90 poz. 1001 z 2000 roku — Dz. U. Nr 12 poz. 136; Nr 19 poz. 238 z 2001
roku — Dz. U. Nr 72 poz. 748; Nr 88 poz. 961; Nr 89 poz. 973; Nr 11 poz. 1194; Nr 122 poz. 1349; Nr 154 poz. 1792.
ustalam miesięczny koszt utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu, ul. Traugutta 45 w 2003 roku na kwotę 1.787,73 złotych.
STAROSTA / mgr Henryk Jaroszek
DZ. URZ. WOJ. SL. Nr 16 — 1428 — Poz. 534, 535
534
OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA MYSŁOWICE
z dnia 26 lutego 2003 r.
w sprawia miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w Domu Pomocy Społecznej w Mysłowicach
ul. Mikołaja Reja 54 — w 2003 roku.
Działając na podstawie art. 35 ust. 2i ustawy z dnia 29 Listopada 1990 r., o pomocy społecznej (tj. Dz, U. Nr 64 z 1998 r. poz. 414 z późn zm.)
ustalani
na wniosek dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Mysłowicach ul. Mikołaja Reja 54 — miesięczny koszt utrzy-
mania mieszkańca Domu w roku 2003 na kwotę 1,994,60 zł. Obwieszczenie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
PREZYDENT MIASTA MYSŁOWICE
Grzegorz Osyra
535
OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W CZĘSTOCHOWIE
z dnia 27 lutego 2003 roku w sprawie zmian w składach rad na obszarze województwa śląskiego
Na podstawie art. 182 ustawy z 16 lipca 1998 r. — Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. Nr 95 poz. 602 z późn. zmianami), § 2 p k.t 4 uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z 25 marca 2002 r. w sprawie określenia właściwości terytorialnej komisarzy wyborczych właściwości rzeczowej w zakresie wykonywania czynności o charakterze ogólne wojewódzki m oraz trybu pracy komisarzy wyborczych
Komisarz Wyborczy podaje do publicznej wiadomości
Rada Miasta w Myszkowie w dniu 29 stycznia 2003 r.
stwierdziła wygaśniecie mandatu radnej Aleksandry OKRA-SKI wybranej w okręgu wyborczym nr 3 z listy nr 9 — KWW Porozumienie Samorządowe „Przyszłość". Zgodnie z art. 194 Ordynacji wyborczej mandat radnego w tym okręgu objął Stanisław PSTROWSKI — kandydat z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów i nie utracił prawa wybieralności.
KOMISARZ WYBORCZY w Częstochowie
Maciej PACUDA
536
OBWIESZCZENIE STAROSTY POWIATU TARNOGÓRSKIEGO
z dnia 28 lutego 2003 roku
w sprawie miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w poszczególnych domach pomocy społecznej powiatu tarnogćrskiego.
Zgodnie z art. 35 ust. 2i ustawy o pomocy społecznej
z dnia 29 listopada 1990 roku (Dz. U. Nr 64 z 1998 roku,
póz. 14 z późn. zm.) podaje do wiadomości, iż miesięczny
koszt utrzymania jednego mieszkańca w roku 2003
wynosi:
— Domu Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach przy
ulicy Włoskiej 24 (przeznaczony dla osób przewlekle somatycznie chorych i niepełnosprawnych fizycznie) 1.814 złotych.
— w Domu Pomocy Społecznej w Lubiu przy ulicy Pys kowickiej 34 (przeznaczony dla osób przewlekle psychicznie chorych) 1.871 złotych.
DZ. URZ. WOJ. Sl_. Nr 16 — 1429 — Poz. 536, 537. 538
w Domu Pomocy Społecznej w Mię darach przy ulicy —
Zamkowej 7 (przeznaczony dla dzieci i młodzieży
niepełnosprawnej intelektualnie) 1.833 złotych,
wDomuFomocySpołecznejwTarnowskichGórachprzy —
ulicy Gliwickiej 22 (przeinaczony dla kobiet przewlekle
chorych) 1.998 złotych.
w Domu Pomocy Społeczne) w Nakle Śląskim przy ulicy Głównej 8 (przeznaczony dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie) 1.996 złotych, w Domu Pomocy Społecznej w Zbrosławicach przy ulicy Wolności (przeznaczony dla mężczyzn niepełnosprawnych intelektualnie) 1,650 złotych.
STAROSTA mgr Józef Burdziak
537
OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W KATOWICACH
z dnia 4 marca 2003 r.
o wynikach wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Sławkowie przeprowadzonych w dniu 2 marca 2003 r.
Na podstawie art. 182 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lipca . 1998 r. — Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. Nr 95 poz. 602 z późn. zm.) Komisarz Wyborczy w Katowicach podaje do publiczna) wiadomości wyniki wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Sławkowie porzeprowadzonych wdniu 2 marca 2003 r. i. Dane ogólne
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Sławkowie
przeprowadzono w okręgu wyborczym nr 1, w którym
wybierano 1 radnego spośród 6 kandydatów zgłoszonych
na 6 listach kandydatów.
Wybory odbyły się.
Głosowanie przeprowadzono w 1 obwodzie głosowania.
Liczba osób jprawnionych do głosowania wynosiła
1834.
W głosowaniu wzięło udział 369 wyborców, co stanowi
20,12% uprawnionych do głosowania. 538
Wyniki wyborów Ogólna liczba głosów oddanych 369. Głosów ważnych oddano 365 tj. 98,92% ogólnej liczby głosów oddanych.
Głosów nieważnych oddano 4 tj. 1,08% ogłosów oddanych.
Radną została wybrana Bierońska Grażyna z listy nr 1 Komitet Wyborczy Wyborców „Dobro Slawkowa", Mandat w okręgu został obsadzony.
KOMISARZ WYBORCZY w Katowicach
Mieczysław Brzdąk
OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W CZĘSTOCHOWIE
z dnia 6 marca 2003 r.
o wynikach wyborów uzupełniających do rad gmin przeprowadzonych w dniu 2 marca 2003 t.
na obszarze województwa śląskiego
I. W dniu 2 marca 2003 r, na obszarze województwa śląskiego przeprowadzono wybory uzupełniające do rady gminy liczącej do 20 tyś. mieszkańców, W wyborach do tej rady w 1 okręgu wyborczym wybrano 1 radnego.
II. Terytorialna Komisja Wyborcza ustaliła następujące wy niki wyborów uzupełniających:
W wyborach uzupełniających do Rady Gminy w KOZIE-GLOWACH w jednym okręgu wyborczym wybierano 1 radnego. Liczba uprawnionych do głosowanie wynosiła 1,960,
W głosowaniu wzięło udział (oddało karty ważne) 335 wyborców, co stanowi 17,09% uprawnionych do głosowania.
Terytorialna Komisja Wyborcza potwierdziła, ii otrzymała protokoły głosowania od dwu obwodowych komisji wyborczych. Na podstawie tych protokołów Komisja sporządziła zestawienie wyników głosowania w okręgu i uwzględniając liczbę głosów ważnych w okręgu wyborczym oraz głosów ważnych oddanych na poszczególne listy kandydatów i kandydatów z tych list, ustaliła następujące wyniki wyborów:
Okręg wyborczy nr 3 obejmujący 1 mandat: Wybory odbyły się. Głosowanie przeprowadzono. Głosów ważnych oddano.
DZ, URZ, WOJ. SL Nr 16 — 1430 — Poz, 538, 539,540
Na poszczególne listy kandydatów i kandydatów z tych Lista nr 4 — Komitet Wyborczy Wyborców ROLA list oddano następującą liczbę głosów ważnych:
123
Lista nr 1 — KWW Bezpartyjna Maryla Nawrót Marianna
Lista nr 2 — KWW Straż Koziegłowy Grabiszewski Marek
Listfl nr 3 — KWW Stowarzyszenie dla Gminy Łuszczyk Antoni
Brzeziński Zenon Leszek 62
40 Najwięcej ważnie oddanych głosów otrzymał i został wybrany radnym
Łuszczyk Antoni 123
103 z listy nr 3 — KWW Stowarzyszenia dla Gminy.
KOMISARZ WYBORCZY w Częstochowie
Maciej PACUDA
539
ANEKS NR 1
do porozumienia z dnia 29 stycznia 2002 roku zawartego w Pszczynie
w sprawie powierzenia Miejskiej Bibliotece Publicznej w Pszczynie zadań powiatowej biblioteki publicznej.
W dniu 13 stycznia 2003 roku strony porozumienia tj, Powiat Pszczyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu w osobach:
1. inż. Józef Tet!a — Strosta Powiatu Pszczyń-
skiego
2. mgr Krystian Szostak — Wfcestarosta Powiatu
Pszczyńskiego a
Miastom Pszczyna reprezentowanym przez Burmistrza w osobie mgr Henryka Studzieńskiego zwanym dalej „Miastem" ustalają zgodnie następującą zmianę do porozumienia:
§ 1
WtreścJ porozumienia z dnia 29 stycznia 2002 roku wprowadza się następującą zmianę:
§ 4 ust. 1 porozumienia otrzymuje nowe następujące brzmienie: Ustala się. że dotacja celowa Powiatu na realizacja przez
Miejską Bibliotekę Publiczną zadań biblioteki powiatowej wyniesie:
— w roku 2003; 70.000 zł (siedemdzh i esiąt tysięcy złotych).
§ 2
Aneks nr 1 sporządzony został w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla:
Miasto BURMłSTRZ
Henryk Studzieński
Zarząd Powiatu
STAROSTA
inż. Józef Tetla
WICESTAROSTA
mgr Krystian Szostak
540
SPRAWOZDANIE
Z DZIAŁALNOŚCI POWIATOWEJ KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA l PORZĄDKU
z dnia 2002
Powiatowa Komisja Bezpieczeństwa i Porządku, której obowiązek utworzenia wynika z art. 38b ustawy z dnia B czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, powołana została Zarządzeniem Starosty z dnia 9 stycznia 2002 r.
Komisja składa się z 9 osób. przewodniczący jej pracom — zgodnie z ustawą — Starosta Bierunsko-Ledziński. W skiad Komisji weszli przedstawiciele Rady Powiatu (u-chwała Nr XXXVIII/145/01 z dnia 13 listopada 2001), przedstawićielei Komendy Miejskiej Policji delegowani przez
DZ. URZ. WOJ. ŚL Nr 16 — 1431 — Poz. 540, 541
przez Komendanta oraz przedstawiciele samorządów gminnych powołani przez Starostę spośród radnych — zgodnie z parytetem określonym w art. 38a ustawy o samorządzie powiatowym. W pracach Komisji uczestniczy także prokurator desygnowany przez Prokuratora Rejonowego w Tychach.
Komisja odbyła pierwsze posiedzenie w dniu 23 stycznia 2002 r., powołując Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Komisji. Na posiedzeniu przyjęto „Harmonogram pracy na rok 2002", określający zakres zadań, jakie zgodnie z ustawą powinny być przedmiotem zainteresowania Komisji. Zgodnie z harmonogramem za najważniejsze zadania Komisji na rok 2002 uznano:
-
ocenę zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa
obywateli w powiecie
-
przygotowanie projektu powiatowego programu
zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli
-
nawiązanie ścisłej współpracy Komisji z przewodniczą
cymi komisji rad gmin powiatu bieruńsko-lędzińskiego
oraz organizacjami pozarządowymi zajmującymi się
bezpieczeństwem i porządkiem publicznym.
Realizując przyjęty harmonogram działań:
-
zaproszono na kolejne posiedzenie Komisji — przewod
niczących komisji zajmujących się sprawami bezpieczeń
stwa w gminach;
-
przeanalizowano stan zgrożeń bezpieczeństwa miesz
kańców powiatu, zobowiązując władze samorządowe
powiatu do zintensyfikowania działań na rzecz utworze
nia Komendy Powiatowej Policji;
-
przeanalizowano programy działania przedstawione
władzom samorządowym powiatu przez kierowników
służb i inspekcji obsługujących powiat, wskazując na
konieczność ścisłej współpracy;
— opracowano roboczy projekt „Powiatowego programu
zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeń
stwa obywateli i porządku publicznego".
Interweniowano także w sprawach remontów dróg krajowych i wojewódzkich prowadzących przez teren powiatu, uznając iż stan techniczny tych dróg zagraża bezpieczeństwu użytkowników.
Wobec braku środków w budżecie powiatu, które można byłoby przeznaczyć na bezpieczeństwo. Komisja wskazała na konieczność pozyskiwania przez władze samorządowe środków zewnętrznych na realizację ustawowych zadań powiatu związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu, patologiom społecznym a zatem służących rozwiązywaniu problemów społecznych leżących u podstaw poczucia bezpieczeństwa obywateli.
W kolejnym roku działalności Komisja zaproponuje Radzie Powiatu szczegółowy program zapobiegania przestępczości, ochrony obywateli i porządku publicznego, będący rozwinięciem projektu wypracowanego w roku 2002 a także
— wskazaniem metod jego realizacji. Program powstanie
w wyniku konstruktywnej współpracy władz powiatu z wła
dzami gmin oraz społecznością lokalną. Przewiduje się
w szczególności wprowadzenie edukacji na rzecz bezpie
czeństwa, zintensyfikowanie działań służb społecznych na
rzecz osób potrzebujących pomocy (rodziny, osoby nie
pełnosprawne itp.), rozwinięcie inicjatywy społecznej
w kierunku monitorowania najbardziej niebezpiecznych
obszarów miast i gmin na terenie powiatu.
STAROSTA Piotr Czarnynoga
541
SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za 2002 rok.
Nowelizując w 2001 roku ustawę o samorządzie powiato
wym Sejm RP uszczegółowił zadania starostów w zakresie
porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Przewodniczący — Starosta Kłobucki
Członkowie — Wiesław Drynda — przedstawiciel
Rady Powiatu
-
Henryk Krawczyk —
-
Jacek Rudzki — przedstawiciel
Zespołu Szkół Zawodowych w Kłobucku
— Jacek Krakowian — przedstawiciel
Gminy Kłobuck
-
Krystian Kotynia — burmistrz Krzepie
-
Marek Noga — przedstawiciel
policji
— Maciej Szyszka — przedstawiciel
policji
W związku z podjęciem pracy przez Pana Marka Nogę w Częstochowie, Komendant Powiatowy Policji delegował do składu Komisji swojego nowego zastępcę Pana Krzysztofa Głąba.
W pracach Komisji od początku uczestniczył Prokurator Rejonowy Pan Stanisław Cybulski, którego w ostatnim czasie zmienił prokurator Jan Janda. Stworzone — zostały formalne podstawy dla zbudowania systemu skoordynowanych działań samorządów gminnych, policji, organizacji pozarządowych, samorządu powiatowego mającego na celu:
-
zapewnienie poczucia bezpieczeństwa mieszkańcom
powiatu
-
proporcjonalne rozłożenie odpowiedzialności za porzą
dek i ład społeczny zarówno na organy ścigania, jak
i samorządy.
W okresie sprawozdawczym Komisja odbyła cztery posiedzenia tj.
DZ. URZ. WOJ. Ś L. Nr 16 — 1432 — Poz. 541, 542
— 21 lutego 2002 r. — narada poświęcona była przede
wszystkim sprawom organizacyjnym. Przyjęto harmonogram i tematykę posiedzeń oraz dokonano wyboru sekretarza Komisji.
— 14 czerwca 2002 r. — spotkanie poświęcone było
ocenie stanu bezpieczeństwa w powiecie.
Podczas posiedzenia referowali — Komendant Powiatowy Policji, Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej oraz Komendant Straży Miejskiej w Kłobucku. W złożonym materiale w sposób wyczerpujący przedstawione zostały i scharakteryzowane zarówno rodzaje przestępstw i zdarzeń przeciw bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu. Określono najbardziej zagrożone rejony i najczęściej dokonywane wykroczenia. Przedstawione materiały jak i wnioski z nich płynące stanowiły punkt wyjścia przy opracowywaniu „Program zapobiegania przestępczości..."
— 27 września 2002 r. — posiedzenie Komisji poświeco-
ne było ocenie przygotowania służb drogowych do „Akcji Zima" oraz działalności gminnych komisji przeciwdziałania alkoholizmowi. Wnioski z tego posiedzenia zostały również uwzględnione przy opracowywaniu „Programu". Człon-
kowie Komisji z satysfakcją odnotowali duże zaangażowanie gmin w przeciwdziałanie zjawiskom patologicznym i różnorodność form i programów pracy z młodzieżą z rodzin dysfun-kcyjnych.
— 12 grudnia 2002 r. — podczas spotkania dyskutowano nad projektem „Programu". Przyjęto główne bloki tematyczne oraz ustalono, iż dokument ten powinien być opracowany do końca l kwartału 2003 r.
Ponadto Członkowie Komisji zaopiniowali pozytywnie projekt budżetu powiatu w zakresie propozycji dot. poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego. Nawiązana została współpraca z tymi organizacjami pozarządowymi, których działalność statutowa może mieć wpływ na kształtowanie warunków społecznych blokujących skutecznie zachowanie kryminogenne i aspołeczne. Komisja stwierdza istnienie ogromnych potrzeb w zakresie dokonania zmian w mentalności nmieszkańców, przełamywania stereotypów myślowych, przeciwdziałania bierności społecznej. Wolą członków Komisji jest opracowanie Programu realnego, opartego na posiadanych możliwościach organizacyjnych i finansowych oraz na współpracy z gminami w myśl zasady — „bezpieczeństwo — to my"...
Obecnie „Program jest w formie konsultacji i uzgodnień, a jego wersję ostateczną mamy nadzieję wypracować do końca l kwartału bieżącego roku.
Z up. STAROSTY
mgr Ewa POGORZELSKA-BAJERLAJN
NACZELNIK WYDZIAŁU SPRAW
OBYWATELSKICH l ZARZĄDZANIA
KRYZYSOWEGO
542
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA l PORZĄDKU
Kierując się zapisem art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym zarządzeniem nr 1 /2000 z dnia 9 stycznia 2002 r. jako przewodniczący, utworzonej z mocy prawa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku ustaliłem jej skład w osobach:
-
Damian Mrowieć — przewodniczący
-
Józef Wącirz — członek delegowany przez Radę Powiatu
-
Grzegorz Formela — członek delegowany przez Radę
Powiatu
— Erwin Jaworudzki — Komendant Państwowej Straży
Pożarnej w Rybniku, członek delegowany przez Starostę Rybnickiego
— Bernard Simon — Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
w Rybniku, członek delegowany przez Starostę Rybnickiego
— Andrzej Stephan — Pełnomocnik ds. bezpieczeństwa
i porządku publicznego członek delegowany przez Starostę Rybnickiego
— Czesław Hulim — Naczelnik Sekcji Prewencji Komendy
Miejskiej Policji w Rybniku, członek delegowany przez Komendanta Miejskiego Policji w Rybniku
— Arkadiusz Szweda — aspirant Komendy Miejskiej Policji
w Rybniku, członek delegowany przez Komendanta Miejskiego Policji w Rybniku. W związku z zakończeniem się w 2002 r. kadencji Rady Powiatu w Rybniku i ukonstytuowaniem się nowej Rady, z mocy art. 38a ust. 10 ustawy o samorządzie powiatowym, ustało członkostwo w komisji dwóch osób delegowanych
DZ. URZ. WOJ. ŚL Nr 16 — 1433 — Poz. 542, 543
przez Radę Powiatu. Wobec powyższego uchwałą Nr II/16/02 z dnia 28 listopada 2002 r. Rada Powiatu delegowała do składu komisji dwóch nowych członków w osobach Pana Józefa Wącirza i Pana Jana Tokarza.
Od początku w pracach komisji, korzystając z praw analogicznych do uprawnień członkowskich, uczestniczyła Pani Wanda Ostrowska — Prokurator Rejonowy w Rybniku. W związku ze zmianą na stanowisku Prokuratora Rejonowego obecnie w pracach komisji uczestniczy Pani Bernadeta Breisa — nowy Prokurator Rejonowy w Rybniku.
Do dziś Komisja Bezpieczeństwa i Porządku zebrała się trzykrotnie: 15 lutego 2002 r., 24 maja 2002 r. oraz 13 stycznia 2003 r.
Na pierwszym posiedzeniu omówiono prawne aspekty powołania komisji oraz wyjaśniono przez kogo delegowani zostali poszczególni członkowie. Ustalono, iż posiedzenia komisji będą zwoływane nieregularnie, w zależności od zaistniałych potrzeb. Przedstawiono także zadania, których realizację ustawa powierzyła komisji, zwracając uwagę na ich opiniotwórczy charakter oraz podkreślono, iż skuteczność działań komisji uzależniona będzie od przeznaczenia na wdrażanie wskazanych przez nią działań prewencyjnych w zakresie bezpieczeństwa publicznego stosownych środków finansowych.
Następne posiedzenie komisji w dniu 24 maja 2002 r. poświęcono następującym sprawom:
-
omówienie Planu pracy Komendanta Miejskiego Policji
w Rybniku na 2002 r.
-
wysłuchanie informacji Prokuratora Rejonowego
w Rybniku o stanie przestępczości na terenie powiatu
rybnickiego
-
określenie organizacji społecznych mogących pełnić rolę
wspomagającą w opracowywaniu i wdrażaniu programu
zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli
-
omówienie kwestii wdrażania uchwały Rady Powiatu
w Rybniku nakładającej na osoby prowadzące składy
złomu obowiązek ustalania miejsca pochodzenia od
dawanego metalu.
Omawiając przedstawione powyżej kwestie członkowie komisji zgodzili się, aby powiatowy program zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, którego opracowanie jest zadaniem komisji, oprzeć na planie pracy Komendanta Miejskiego Policji w Rybniku, co zapewni harmonizację działań władz powia-
towych i gminnych z działaniami Policji jako formacji wiodącej w sferze zapobiegania i zwalczania przestępczości.
Na ostatnim posiedzeniu komisji w dniu 13 stycznia 2003 r. poruszono następujące kwestie:
-
omówienie zasad przeprowadzania konkursu na wyło
nienie firm zajmujących się usuwaniem z dróg pojazdów
stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu
-
przedstawienie założeń planu pracy Komendanta Miej
skiego Policji w Rybniku na 2003 r.
-
przedstawienie założeń planu pracy Komendanta Państ
wowej Straży Pożarnej w Rybniku na 2003 r.
-
ustalenie zasad tworzenia powiatowego programu zapo
biegania przestępczości oraz porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli
Na tymże posiedzeniu Komisja Bezpieczeństwa i Porządku wypracowała m.in. główne założenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli:
-
program ma być opracowany w formule przewidującej
jego realizację przez kilka kolejnych lat
-
w ramach kilkuletniego okresu, na który zostanie opra
cowany program nastąpi podział zadań w zależności od
przewidywanewgo okresu ich realizacji na krótko, śred
nio i długoterminowe.
-
program wskazywać będzie zadania o priorytetowym
charakterze, które na poziomie gmin tworzących Powiat
zostaną wypełnione szczegółowymi działaniami Policji
podejmowanymi wspólnie z władzami gminnymi.
Ponadto uznając za niezbędny udział władz lokalnych na szczeblu gminnym w procesie opracowywania programu komisja zwróciła się do gmin z prośbą i przesłanie informacji określającej zadania w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, których realizacja na terenie poszczególnych gmin jest najpilniejsza i wysoce użyteczna dla lokalnej społeczności. Jednocześnie poproszono o wskazanie działań, którymi każda z gmin mogłaby wesprzeć Policję i inne formacje odpowiedzialne za zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego w wykonywaniu powyższych zadań. Stanowisko gmin w w/w kwestiach będzie wyznaczało fundamenty merytoryczne, na których zostanie oparty powiatowy program zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
STAROSTA mgr Damian Mrowiec
543
SPRAWOZDANIE
PREZYDENTA MIASTA Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA l PORZĄDKU W TYCHACH ZA 2002 ROK
Zobligowany przepisem art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 27 października 2001 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592) do złożenia Radzie Miasta Tychy sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Tychach przedkładam co następuje: I. Uwagi ogólne dotyczące utworzenia komisji
bezpieczeństwa i porządku w Tychach
1. Umocowanie prawne — zakres zadań oraz skład komisji reguluje art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1594) — Zgodnie z przepisami art. 38a tejże ustawy do zadań Prezydenta Miasta w zakresie zwierzchnictwa nad miejskimi służbami, inspekcjami i strażami
DZ. URZ. WOJ. ŚL Nr 16 — 1434 — Poz. 543
zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli „tworzy się komisję bezpieczeństwa i porządku, zwaną dalej „Komisją". Do zadań komisji należy:
-
ocena zagrożeń porządku i bezpieczeństwa obywateli
na terenie miasta,
-
opiniowanie pracy Policji i innych miejskich służb,
inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych
wykonujących na terenie miasta zadania z zakresu
porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
-
przygotowanie projektu miejskiego programu zapobiega
nia przestępczości oraz porządku publicznego i bezpie
czeństwa obywateli.
-
opiniowanie projektów innych programów współdziała
nia z Policją i innych miejskich służb inspekcji i straży oraz
jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie
miasta zadania z zakresu porządku publicznego i bez
pieczeństwa obywateli.
-
opiniowanie projektu budżetu miasta w zakresie o którym
mowa w pkt. 1,
-
opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego
i innych dokumentów w sprawach związanych z wykony
waniem zadań, o których mowa w pkt. 1, 2 i 4.
-
opiniowanie, zleconych przez Prezydenta Miasta, innych
niż wymienione w pkt. 2 i pkt. 4 — zagadnień dotyczą
cych porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
— W skład „Komisji" wchodzą:
-
Prezydent Miasta jako przewodniczący komisji
-
dwóch radnych delegowanych przez Radę Miasta
-
trzy osoby powołane przez Prezydenta Miasta spośród
osób wyróżniających się wiedzą w problemach będących
przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejs
cowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem
publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów
osiedlowych, organizacji pozarządowych pracowników
oświaty a także instytucji zajmujących się zwalczaniem
patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu.
-
dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta
Miejskiego Policji,
-
w pracach komisji uczestniczy także prokurator
wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego,
-
Prezydent Miasta może powołać do udziału w pracach
komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja
miejskich służb, inspekcji i straży oraz pracowników
innych organów administracji publicznej wykonujących
zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa
obywateli na terenie miasta (w/w funkcjonariusze i pra
cownicy uczestniczą w pracach komisji z głosem dorad
czym).
— Kadencja Komisji trwa 3 lata
-
odwołanie członka komisji przed upływem kadencji przez
organ, który go powołał lub delegował jest jedynie
możliwe z ważnych powodów, które podaje się na piśmie.
Członkostwo w Komisji radnego ustaje zawsze z wygaś
nięciem jego mandatu.
-
w przypadku odwołania lub rezygnacji członka komisji
przed upływem kadencji, organ który go powołał lub
delegował, „powołuje lub deleguje nowego członka
komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzed
niego członka.
II. Realizacja zadań wynikających z art. 38a oraz art. 38b ustawy o samorządzie powiatowym
1. Przebieg procesu tworzenia „Komisji"
-
Na posiedzeniu Zarządu Miasta w dniu 29.01.2002 r.
omówiono i przyjęto harmonogram powołania
„Komisji". Zarząd Miasta upoważnił Naczelnika
Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności
Spraw Obronnych i Pionu Ochrony do podjęcia działań
organizacyjnych utworzenia komisji.
-
Po spełnieniu wymogów przepisów art. 38a pkt. 5 usta
wy o samorządzie powiatowym Prezydent Miasta wydał
zarządzenie Nr.0152/21 /02 z dnia 10.04.2002. w spra
wie utworzenia „komisji bezpieczeństwa i porządku
w Tychach. Przewodniczącym „Komisji" został Prezy
dent Miasta Andrzej Dziuba. Ponadto do składu
„Komisji" powołano nw. członków:
-
radnych: Barbarę Konieczną oraz Wojciecha
Wieczorka
-
osobę reprezentującą:
-
samorządy osiedlowe: Henryka Kossowskiego
-
pracownika oświaty oraz instytucji zajmujących
się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych
— Krystynę Gemza
-
instytucji zajmujących się zapobieganiem bezro
bociu: Katarzynę Ptak
c) dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komen
danta Miejskiego Policji:
podinspektora Krzysztofa Majora oraz nadkomisarza Janusza Sojkę (zastępców komendanta)
-
prokuratora: Alojzego Siwego
-
naczelników merytorycznych wydziałów Urzędu
Miasta: Darię Szczepańską, Czesława Oskierko, And
rzeja Przybysławskiego, Marcina Lauera
-
przedstawiciela Straży Miejskiej: Ryszarda Polcyna
(Komendanta SM)
-
przedstawiciela Komendy Miejskiej PSP: Piotra
Zastryżnego (zastępcę komendanta)
h) Dyrektorów: MOSiR — Marcina Staniczka „MOPS
— Zygmunta Furgała, MZUiM — Jerzego Mola.
i) autora programu „Bezpieczne Tychy — Dość Milczenia" radnego Michała Gramatykę.
2. Posiedzenia „Komisji bezpieczeństwa i porządku"
Odbyły się trzy posiedzenia „Komisji"
1. Inauguracyjne posiedzenie powołanego przez Prezydenta Miasta Tychy składu „Komisji" odbyło się 24.04.2002 r.
W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy powołani członkowie.
W trakcie pierwszego posiedzenia „Komisji" przewodniczący Prezydent Miasta przedstawił podstawy prawne, ogólne cele i zadania oraz kierunki działań zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa i porządku w Tychach. Ponadto w trakcie posiedzenia ustalono:
-
zapoznano się z oceną stanu bezpieczeństwa i po
rządku obywateli w Tychach w świetle sprawozdania
złożonego przez zastępcę komendanta Policji oraz
Komendanta Straży Miejskiej a także Naczelnika
Wydziału Zarządzania Kryzysowego
-
w celu uzyskania możliwości kompleksowego a za
razem skutecznego działania w zakresie poprawy
DZ. URZ. WOJ. Ś L Nr 16 — 1435 — Poz. 543, 544
porządku i bezpieczeństwa obywateli wyłoniono sześć bloków tematycznych:
-
blok prewencyjno-wychowawczy
-
blok kryminalny
-
blok zagrożeń kryzysowych
-
blok porządkowy
-
blok komunalny
-
blok promocyjno-reklamowy
-
określono cele i zadania kierunkowe dla poszczegól-
nych bloków tematycznych
-
dokonano spośród członków „Komisji" wyboru
Kierowników oraz składów osobowych poszczegól-
nych bloków tematycznych
-
dokonano spośród członków „Komisji" wyboru
Kierowników oraz składów osobowych poszcze-
gólnych bloków tematycznych
-
blok prewencyjno-wychowawczy
kierownik — Krzysztof Hajor
członkowie: Wojciech Wieczorek, Alojzy Siwy, Michał Gramatyka
— blok zagrożeń kryzysowych
kierownik — Czesław Oskierko
członkowie: Daria Szczepańska, Zygmunt Furgoł i Piotr Zastryżny
— blok porządkowy
kierownik — Ryszard Polcyn
członkowie: Henryk Kossowski, Marcin Staniczek
— blok komunalny
kierownik — Andrzej Przybysławski członkowie: Jerzy Mol
— blok promocyjno-reklamowy
kierownik — Marcin Lauer
członkowie: Barbara Konieczna
e) Uzgodniono iż do 1 czerwca 2002 r. członkowie poszczególnych bloków tematycznych opracują własne programy działania, które przedstawią na kolejnym posiedzeniu „Komisji". Programy działania poszczególnych bloków tematycznych stanowią będą integralną część „Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa Obywateli w Tychach. 2) Drugie posiedzenie „Komisji" odbyło się
3 czerwca 2002 r.
W trakcie posiedzenia ustalono:
-
Kierownicy bloków przedstawili
„Programy działania poszczególnych bloków"
-
wyłoniono ze składu „Komisji" zespół redakcyjny
do opracowania projektu „Miejskiego programu
zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Tychach. W skład zespołu redakcyjnego weszli kierownicy bloków tematycznych.
c) ustalono iż przedstawione programy działania stanowić będą integralną część „Miejskiego Programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Tychach.
3) Trzecie posiedzenie „Komisji" odbywało się
28 sierpnia 2002 r.
W trakcie posiedzenia ustalono:
a. omówiono projekt uchwały Rady Miasta Tychy
w sprawie przyjęcia „Miejskiego programu zapobie-
gania przestępczości oraz porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli w Tychach"
b. przekazano projekt uchwały do Zarządu Miasto w celu
uruchomienia procedury podjęcia stosownej uchwały
przez Radę Miasta.
4) W dniu 26 września 2002 r. przyjęto uchwałę
Nr.0150/918/02 Rady Miasta Tychy z dnia 26 września
2002 r. w sprawie przyjęcia „Miejskiego programu
zapobiegania przestępczości oraz porządku pub
licznego i bezpieczeństwa obywateli w Tychach"
W związku z wyborami samorządowymi które odbyły się
27 opaździernika 2002 r. powstała konieczność dokona
nia zmian w składzie „Komisji"
W tej sytuacji do czasu powołania nowych członków zgodnie z wymogami ustawy o samorządzie powiatowym prace „Komisji" uległy zawieszeniu.
Ze względów formalno-prawnych uzupełnienie składu- „Komisji" nastąpi w miesiącu marcu 2003 r.
W związku z powyższym na posiedzeniu „Komisji" w uzupełnionym składzie w miesiącu marcu br. zostanie dokona-nań weryfikacja przyjętego uchwałą Nr.0150/918/02 Rady Miasta Tychy „Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Tychach". Na posiedzeniu tym zostanie również przyjęty plan działania „Komisji" na 2003 rok.
Na zakończenie chciałbym również wyrazić swoją wdzięczność i podziękowanie wszystkim członkom Komisji za dotychczasową pracę oraz włożenie dużego wysiłku w opracowaniu programu bezpieczeństwa i porządku w Tychach.
NACZELNIK
Wydziału Zarządzania Kryzysowego Ochrony Ludności Spraw Obronnych
i Pionu Ochrony
mgr inż. Czesław Oskierka
544
UCHWAŁA NR 61 /VII/03 RADY MIEJSKIEJ W SOSNOWCU
z dnia 23 stycznia 2003 roku w sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Miasta Sosnowca
DZ. URZ. WOJ. S L Nr 16 — 1436 — Poz. 544
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 usta wy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zmianami), art. 4 art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142 póz. 1592 z późn. zmianami)
Rada Miejska w Sosnowcu uchwala
§ 1
Zatwierdzić Statut Miasta Sosnowca według tekstu załączonego do niniejszej uchwały wraz z załącznikami:
-
mapa Miasta Sosnowca — zał. nr 1
-
wzór herbu Miasta — zał. nr 2
-
wzór Sztandaru — zał. nr 3
-
wzór flagi miejskiej — zał. nr 4
-
wykaz miejskich (powiatowych) jednostek organiza
cyjnych — zał. nr 5
-
wykaz miejskich (powiatowych) służb, inspekcji i straży
— zał. nr 6
-
zapis nutowy hejnału Miasta — zał. nr 7.
|