OGÓlnopolski konkurs na plakat 42. Fama międzynarodowy Kampus Artystyczny 2012 regulamin



Pobieranie 31.38 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar31.38 Kb.

OGÓLNOPOLSKI KONKURS NA PLAKAT

42. FAMA - Międzynarodowy Kampus Artystyczny 2012



REGULAMIN

1| ORGANIZATOR
Akademickie Biuro Kultury i Sztuki Alma-Art, KRS 0000269229.

Kontakt / dodatkowe informacje o konkursie: Alicja Sawicka – Dyrektor Programowy Festiwalu FAMA, fama.festiwal@gmail.com, +48 (0) 601 223 337.


2| CEL
Konkurs towarzyszy festiwalowi 42. FAMA - Międzynarodowy Kampus Artystyczny, który odbędzie się w Świnoujściu w terminie 13-26 sierpnia 2012 oraz poprzedzającemu go cyklowi Eliminacji Regionalnych, realizowanych w okresie od kwietnia do czerwca 2012 w wybranych ośrodkach akademickich w Polsce.
Celem konkursu jest wybór projektu plakatu promującego wskazane powyżej wydarzenia i opracowanie projektów materiałów poligraficznych (afisze, ulotki, bannery etc.)
3| UCZESTNICY
W konkursie może wziąć osoba, która:

• w dniu 31.12.2011 nie ukończyła 31 lat;

• może się wykazać dorobkiem i/lub doświadczeniem w zakresie projektowania graficznego.
4| PROJEKT PLAKATU
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przygotowanie dzieła plastycznego w formie projektu plakatu, promującego festiwal 42. FAMA - Międzynarodowy Kampus Artystyczny.
Każdy uczestnik może nadesłać 1 projekt plakatu.
Na plakacie muszą znaleźć się następujące informacje:

• 42. FAMA

• Międzynarodowy Kampus Artystyczny

• The International Artistic Campus

• Świnoujście

• 13-26 VIII 2012

• fama.org.pl
Pracę należy przesłać w formie elektronicznej na płycie CD lub DVD. Projekt należy zapisać na płycie w dwóch wariantach technicznych:

• 300 dpi (CMYK), format B1, TIFF



• 72 dpi (RGB),format B5, JPG
Dodatkowo, na płycie należy zapisać wypełniony formularz zgłoszeniowy (zał. nr 1 do regulaminu) – jako plik doc, nazwą pliku ma być godło projektu (pięć znaków).
Płyta powinna być zgodna z systemem Microsoft Windows i opatrzona godłem projektu.
Do każdej płyty należy dołączyć zaklejoną kopertę, opatrzoną godłem projektu, w której znajdzie się wydrukowany i wypełniony formularz z danymi uczestnika (zał. nr 2 do regulaminu).
Przesyłkę, zawierającą płytę z pracą konkursową oraz kopertą, należy starannie zapakować i zabezpieczyć przed uszkodzeniem. Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w czasie transportu przesyłki.
Prosimy o niedołączanie do zgłoszenia wydruku plakatu.

5| ZŁOŻENIE PROJEKTU
Przesyłki należy dostarczyć pocztą lub osobiście na adres:

Akademickie Biuro Kultury i Sztuki Alma-Art

ul. Zwycięzców 48, 03-938 Warszawa

z dopiskiem: PLAKAT – FAMA 2012


Koszty dostarczenia przesyłki ponosi uczestnik konkursu.
Prace należy dostarczyć pod wskazany adres w nieprzekraczalnym terminie do 13 lutego 2012 roku. Decyduje data dostarczenia przesyłki.
6| NAGRODA
Organizator przewiduje przyznanie nagrody finansowej w wysokości 3000 zł netto dla autora najlepszego projektu. Dodatkową nagrodą dla zwycięzcy jest zaproszenie do udziału w festiwalu Fama w Świnoujściu na okres do 7 dni.
7| ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
Wynik konkursu zostanie ogłoszony do dnia 24 lutego 2012 roku na stronie internetowej organizatora fama.org.pl. Dodatkowo, Laureat konkursu zostanie powiadomiony telefonicznie i mailowo.
Organizator zastrzega sobie prawo do nierozstrzygnięcia Konkursu i nieprzyznania nagrody.
8| PRACA NAD MOTYWEM
Opracowanie i aktualizacja systemu identyfikacji wizualnej obejmuje dostosowanie zaprojektowanego motywu i typografii w zakresie:

• projekty nagłówków w różnych proporcjach;

• wersje motywu na różne powierzchnie – pion, poziom, pośredni, nieregularny etc;

• przygotowanie wersji polskiej i angielskiej;

• wprowadzanie danych szczegółowych o wydarzeniach.
Laureat konkursu będzie zobowiązany do opracowania na podstawie własnego projektu, następujących elementów identyfikacji wizualnej:

• layout strony internetowej;

• banner reklamowy;

• citylight;

• ogłoszenie prasowe;

• plakat ogólny;

plakat eliminacji regionalnych;

• ulotka eliminacji regionalnych;

• afisz z programem;

• ulotka z programem;

• afisz 'pustak';

• afisz 'sztrajf';

• plakat Koncertu Finałowego;

• identyfikator;

• dyplom;

• zaproszenie.


9| PRZEKAZANIE NAGRODY
Nagroda zostanie przekazana w następujących ratach:

• 1000 zł – do dnia 12 marca;



• 2000 zł – po ukończeniu prac nad motywem, opisanych w punkcie 8 regulaminu.
10| JURY KONKURSU
Radosław BućkoAbsolwent Historii Sztuki KUL. Jest operatorem DTP, grafikiem. Na co dzień współpracuje z agencjami reklamowymi, tworząc projekty graficzne i scenografie. Współpracował przy tworzeniu oprawy plastycznej i scenografii imprez sportowych takich, jak: regaty Big Cup, międzynarodowe zawody tenisowe – Warsaw Cup by Heros, J&S Cup, Orange Cup, imprezy żeglarskie, biegowe i inne. Jest członkiem zespołu przygotowującego Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny – Janowiec nad Wisłą, Puławskiego Festiwalu Muzycznego Wszystkie Strony Świata i Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach.
Agata Dębicka – Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP, orwellowski rocznik 1984, Nowohucianka z krwi i powołania, artystka z uzależnienia. Zajmuje się grafiką, ilustracją, komiksem. Jest autorką identyfikacji wizualnej festiwalu FAMA 2008, 2009, 2010, Nowohuckiego Festiwalu Filmowego, projektu eMulitpoetry.eu, kreacji reklamowych promujących serwis blox.pl. Współpracuje z Teatrem Łaźnia w Nowej Hucie, jest autorką teledysków dla takich twórców, jak: Ms. No One, Leonoff, Towary Zastępcze, Tomasz Mars. Projektuje okładki książek dla Wydawnictwa Aletheia. Tworzy również „spikselizowane” portrety ślubne oraz torby i koszulki zdobione swoimi komiksami. Swoje prace wystawiała w krakowskich klubach – Kawiarni Naukowej, Żaczku i Łaźni Nowej, oraz warszawskim Łysym Pingwinie. Brała udział w wystawach "Love jak M" w Galerii Kuluary (PKiN, 2006) oraz „Letni Nieletni” w Galerii Zachęta (2010). W roku 2011 jej prace były prezentowane podczas lubelskiego festiwalu Miasto Poezji i poznańskiego Ligatura – International Comics Culture Festival. Od siedmiu lat jest autorką niekończącej się serii obrazów „Piksele”, publikowanej na blogu agde.blox.pl i w serwisie facebook.com/piksele, gdzie doczekały się już ponad 10 000 fanów.
Jarosław Koziara – Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Artysta totalny i niekonwencjonalny: plastyk i performer, twórca obrazów ziemnych, autor scenografii i kostiumów do sztuk teatralnych i koncertów, kilkuset okładek płyt, książek, plakatów, znaków graficznych. Zajmuje się wieloma dziedzinami sztuk wizualnych: malarstwem, fotografią, scenografią, projektowaniem graficznym. Współpracował z Teatrem Provisorium i Sceną Prapremier InVitro w Lublinie, warszawskim Teatrem Studio i Teatrem Wielkim. Jego projekty scenograficzne i graficzne opierają się na geometrycznych wzorach, nawiązują do kompozycji roślinnych, motywów etnicznych i ludowych. Jest autorem wystroju wnętrza warszawskiego klubu Stodoła oraz identyfikacji wizualnej WOŚP. Przez kilkanaście lat współpracował z zespołem Voo Voo, tworząc jego sceniczny, płytowy i graficzny wizerunek. Znany jest również z niekonwencjonalnych projektów artystycznych – olbrzymich, płonących konstrukcji. Sprawca zabawnych happeningów w przestrzeni miejskiej oraz instalacji w galeriach. Twórca monumentalnych, kilkuhektarowych landartów, wykonanych przy pomocy traktora, zmieniających swoją postać wraz z upływem pór roku. Właściciel firmy i wydawnictwa Koziara Tararara. Stały felietonista Lubelskiego Informatora Kulturalnego ZOOM. Żyje sztuką, dla sztuki i ze sztuki.
Wojciech Müller – Absolwent Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Poznaniu. Grafik, scenograf, pedagog, profesor. Zrealizował ponad 50 wystaw indywidualnych i wziął udział w kilkuset wystawach zbiorowych. Jest laureatem Międzynarodowych Biennale Grafiki w Bradford i w Krakowie oraz Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach. Inicjator, opiekun i kurator warsztatów, spotkań i projektów artystycznych skupionych na idei działań w przestrzeni otwartej. Debiutował w latach 70., był liderem Grupy Plastycznej „Od Nowa”, z którą zrealizował kilkadziesiąt wielkich widowisk plenerowych. Prace graficzne tworzy w technice własnej, opierając się na fotografii, projekcji światła, zapisie wideo i różnych formach druku. Anektując przestrzeń, światło i dźwięk – stwarza parateatralne aranżacje. Autor scenografii kilkudziesięciu spektakli teatralnych. Od momentu debiutu związany z festiwalem FAMA, najpierw jako uczestnik, potem scenograf i twórca instalacji, pedagog. Przewodniczył Radzie Artystycznej FAMY, a obecnie – kapitule Złotej Odznaki FAMY. Wiceprezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, czterokrotny rektor Akademii Sztuk Pięknych – obecnie Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W macierzystej Uczelni prowadzi Pracownię Rysunku i Pracownię Scenografii.
Magdalena Ujma – Absolwentka Wydziału Historii Sztuki KUL i podyplomowych studiów z zarządzania kulturą – Ecole de Commerce, Dijon. Kuratorka i krytyczka sztuki, redaktorka. Założyła i prowadziła Galerię NN w Lublinie, pracowała w łódzkim Muzeum Sztuki, a obecnie – w krakowskiej Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki. Jest kuratorką ponad czterdziestu wystaw. Z Joanną Zielińską współpracowała w nieformalnym teamie Exgirls, z którym wygrała konkurs kuratorski Bielska Jesień i zdobyła główną nagrodę konkursu Muzeum Sztuki Nowoczesnej na projekt wystawy. Zrealizowała m.in. konferencję i cykl wystaw „Transkultura” w Bunkrze Sztuki, a we współpracy z Polskim Instytutem w Sztokholmie – wystawę "Dziennik Polki". Od lat 90. jest aktywną krytyczką sztuki. Ma na swoim koncie ponad 300 opublikowanych tekstów. Była redaktorką „Kresów” oraz działu Teksty na stronie internetowej Bunkra Sztuki. Pracując w tej instytucji, prowadziła także cykl spotkań „Krytyk sztuki na skraju załamania nerwowego” – tytuł ten jest aktualnie nazwą jej bloga o krytyce sztuki: magdalena-ujma.blogspot.com. Jest autorką książki "Skandale. Sztuki wizualne" (PWN 2011). Zajmuje się najnowszą sztuką polską, problematyką gender, mediów, estetyki versus polityczności, zaangażowania artystów, problematyką wizerunków we współczesnej kulturze, a także transkulturowością.
*** Dodatkowo – jeden głos pozostaje do dyspozycji organizatora konkursu.






©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna