Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie Instytut Humanistyczny Zakład Filologii Angielskiej katalog przedmiotów studia pierwszego stopnia studia stacjonarne Kierunek: filologia specjalność: filologia angielska



Pobieranie 0.68 Mb.
Strona1/10
Data09.05.2016
Rozmiar0.68 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
ROK II
Specjalizacja

EDYCJA I SKŁAD TEKSTU

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie

Instytut Humanistyczny

Zakład Filologii Angielskiej

KATALOG PRZEDMIOTÓW

Studia pierwszego stopnia

studia stacjonarne
Kierunek: FILOLOGIA

Specjalność: FILOLOGIA ANGIELSKA
Profil praktyczny

Tarnów


Rok akademicki 2013/2014

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE
MODUŁ:

PRAKTYCZNA NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Semestr 3 – 11 ECTS

Semestr 4 – 12 ECTS

1) Gramatyka praktyczna
2) Kurs wyrównawczy
3) Rozumienie tekstu czytanego
4) Konwersacja
5) Pisanie
6) Słuchanie

GRAMATYKA PRAKTYCZNA

Nr pola

Nazwa pola

Opis

1

Jednostka

Instytut Humanistyczny

Zakład Filologii Angielskiej



2

Kierunek studiów

Filologia

3

Nazwa modułu kształcenia/przedmiotu

Gramatyka praktyczna

4

Kod modułu kształcenia/przedmiotu




5

Kod Erasmusa




6

Punkty ECTS




7

Rodzaj modułu




8

Rok studiów

II

9

Semestr

III i IV

10

Typ zajęć

ćwiczenia

11

Liczba godzin

60

12

Koordynator




13

Prowadzący

dr Anna Tereszkiewicz

mgr Leszek Smutek



14

Język wykładowy

angielski

15

Zakres nauk podstawowych




16

Zajęcia ogólnouczelniane/na innym kierunku




17

Wymagania wstępne

brak

18

Efekty kształcenia

Wiedza:

Student


- ma wiedzę w zakresie części mowy oraz struktur gramatycznych w języku angielskim zorientowaną na zastosowania praktyczne w wybranej sferze działalności kulturalnej, administracyjnej, biznesowej lub edukacyjnej

- ma wiedzę na temat cech pragmatycznych i stylistycznych wybranych struktur syntaktycznych, a także cech określających poszczególne części mowy



Umiejętności:

Student


- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej specjalności zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

- opanował warsztat językowy potrzebny do skutecznego wykonywania typowych zadań w wybranej sferze działalności kulturalnej, administracyjnej, biznesowej lub edukacyjnej



- ma umiejętność wyjaśniania, interpretowania i komentowania zagadnień gramatycznych

- potrafi skutecznie stosować strategie uczenia się i użycia języka



Kompetencje:

Student


- efektywnie organizuje własną pracę i  krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, a szczególnie doskonalenia własnych kompetencji językowych

- jest gotowy do podejmowania wyzwań, wykazuje się kreatywnością, umiejęnością krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów

- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role


19

Stosowane metody dydaktyczne

- wyjaśnienie

- ćwiczenia gramatyczne

- ćwiczenia leksykalne

- praca indywidualna

- praca w grupach


20

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia

- ocenianie ciągłe w formie testów (przykładowo: poprawa błędów, uzupełnianie luk, przekształcenia gramatyczne) oraz ćwiczeń podczas zajęć;

- egzamin pisemny z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego



21

Forma i warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną

Zaliczenie na podstawie testów przeprowadzanych w ciągu roku



22

Treści kształcenia (skrócony opis)

Założeniem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy studentów w zakresie części mowy oraz struktur gramatycznych w języku angielskim. Studenci zdobywają wiedzę na temat cech pragmatycznych i stylistycznych wybranych struktur syntaktycznych, a także cech określających poszczególne części mowy. Kurs ma także na celu doprowadzenie studentów z poziomu Cambridge First Certificate do poziomu Cambridge Advanced, a nawet – o ile to możliwe – do poziomu Cambridge Proficiency. Studenci mają do czynienia z mnogością testów ćwiczeniowych, natomiast każdy z działów kończy się testem diagnostyczno-prognostycznym, których celem jest przygotowanie do egzaminu końcowego, zarówno w PWSZ, jak i w ośrodkach egzaminacyjnych organizujących egzaminy Cambridge (CAE and CPE, dotyczy szczególnie tzw. Paper 3 części określanej mianem Use of English).


23

Treści kształcenia (pełny opis)

SEMESTR I


  • Mowa zależna:

  • następstwo czasów

  • czasowniki wprowadzające mowę zależną

  • czasowniki modalne w mowie zależnej

  • struktury mowy zależnej: zdania orzekające, pytające, rozkazujące; cytowanie bezosobowe, streszczanie, interpretacja przytaczanej wypowiedzi




  • Strona bierna:

  • czasowniki przechodnie i nieprzechodnie

  • zdania z dwoma dopełnieniami

  • struktury bezokolicznikowe i gerundialne

  • czasowniki kauzatywne: have oraz get

  • strona bierna czasowników z przyimkiem na końcu

  • czasowniki frazowe

  • formy osobowe i bezosobowe




  • Struktury emfatyczne:

  • fronting

  • zdania z podmiotem it oraz there

  • zdania z podmiotem domyślnym

  • zdania emfatyczne z What, All, It

  • intensyfikacja

  • inwersja




  • Zdania względne przydawkowe:

  • zdania względne przydawkowe określające i nieokreślające

  • zaimki względne

  • opuszczanie zaimków względnych

  • emfatyczne zdania względne przydawkowe

SEMESTR II




  • Przedimki:

  • formy przedimków

  • użycie przedimków przed rzeczownikami niepoliczalnymi

  • użycie przedimków przed rzeczownikami policzalnymi

  • użycie przedimków z imionami własnymi




  • Rzeczowniki:

  • Liczba pojedyncza i mnoga

  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

  • użycie przymiotników i czasowników jako rzeczowników

  • rzeczowniki złożone

  • forma dzierżawcza rzeczowników

  • rzeczowniki pochodne




  • Przymiotniki:




  • budowa słowotwórcza przymiotników

  • formy przymiotnika

  • przymiotniki funkcjonujące jak rzeczowniki w l. mnogiej

  • stopniowanie przymiotników i porównania

  • pozycja przymiotników w zdaniu

  • przymiotniki intensyfikowalne i nie intensyfikowalne




  • Przysłówki:




  • budowa słowotwórcza przysłówków

  • podział przysłówków

  • formy przysłówka

  • stopniowanie przysłówków i porównania

  • pozycja przysłówków w zdaniu

  • przysłówki używane jako przymiotniki i przymiotniki używane jako przysłówki




24

Literatura podstawowa i uzupełniająca

V. Evans, CPE Use of English

L. Smutek & A. Stefanowicz-Kocoł, Practical Grammar Exercises Part 2

L. Smutek, Practical Grammar Exercises Part 3

B. D. Graver, Advanced English Practice

M. Vince, Advanced Language Practice

H. Gethin, Grammar in Context






  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna