Manipulacja polityczna / Stefan Pełczyński // W: Encyklopedia psychologii. – red. Włodzimierz Szewczuk. – Warszawa : Fundacja Innowacja, 1998. – s. 208-214
Sygn. 34925 czyt.
Perswazja : perspektywa psychologiczna / red. Timothy C. Brock, Melanie C. Green. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego , 2007. – X, [2], 454 s.
Sygn. 38832
Mechanizmy i technika wpływu społecznego // W : Psychologia : podręcznik akademicki / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. – T. 2. –s. 390-397
Sygn. 39389, 39448, 38698 czyt.
Psychologia społeczna / Douglas T. Kenrick, Steven L. Neuberg, Robert B. Cialdini. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne , 2002. – 808 s.
Sygn. 35913
Psychomanipulacja w sektach / Stephen Hassan. – Łódź : Ravi, 1997. – 317 s.
Sygn. 33890
Psychomanipulacje : jak rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić / Tomasz Witkowski. – Wałbrzych : Unus, Cop. 2000. – 289 s.
Sygn. 34551
Sekty : manipulacja psychologiczna / Jean-Marie Abgrall. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – 264 s.
Sygn. 36439, 38155
Socjologia pracy / Henryk Januszek, Jan Sikora. – Poznań : Akademia Ekonomiczna, 2000. – 268 s.
Sygn. 36921
Socjotechnika : jak oddziaływać skutecznie? / red. Adam Podgórecki. – Warszawa : książka i Wiedza, 1970. – 591 s.
Sygn. 6742
Socjotechnika w zakładzie pracy / Czesław Czapów. – Wyd. 2. – Warszawa : Instytut Wydawniczy CRZZ, 1977. – 371 s.
Sygn. 12241
Szantaż emocjonalny / Susan Forward, Donna Frazier. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1999. – 242 s.
Sygn. 33826
Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji : słowa mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo / Andrzej Batko. – Gliwice : Helion, Cop. 2005. – 166 s.
Sygn. 36419, 37097
Techniki wpływu społecznego / Dariusz Doliński. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar" , cop. 2005. – 334 s.
Sygn. 36676
Ukryte sensy zachowania : rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie / Dariusz Doliński, Bogusława Błoch. - Kraków : Wydawnictwo Znak , 2006. – 196 s.
Sygn. 37251
W co grają ludzie : psychologia stosunków międzyludzkich / Eric Berne. Wyd. 5. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. – 159 s.
Sygn. 39678
Wychowanie a manipulacja / Anna Wróbel. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006. – 186 s.
Sygn. 37326
Wychowanie przez aktywne uczestnictwo / Maria Dudzikowa. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1987. – 196 s.
Sygn. 26336
Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka / Robert B. Cialdini. Wyd. 6 poszerz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. – 328 s.
Sygn. 40103
Druki ciągłe:
Badania czy manipulacja? / Antoni Szymański // Wychowawca. – 2007, nr 1, s. 12-13
Czy białe może być czarne? : o reklamowych mechanizmach językowej manipulacji / Renata Dybalska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. – 1998, nr 6, s. 84-91
Dziecko – podmiot reklamy / Anna Albertowska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1,
s. 58-60
Dziecko wobec mediów / Tatiana Kłosińska // Zycie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 5-8
Dziecko w świecie reklamy / Małgorzata Kuśpit // Remedium. – 2006, nr 3, s. 22-23
Dziecko - podmiot reklamy / Anna Albertowska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1,
s. 58-60
Granice manipulacji społecznej / Eugeniusz Kośmicki // Przegląd Humanistyczny. – 1997, nr 2, s. 61-67
Gry psychologiczne – ukryta forma manipulacji / Paweł Czerwiński // Edukacja
i Dialog. – 2005, nr 3, s. 31-36
Humor w reklamie / Ewa Szczęsna // Przegląd Humanistyczny. – 2003, nr 3, s. 5-12
Jak chronić dzieci przed szkodliwym oddziaływaniem reklam telewizyjnych / Dorota Pszkit // Nowa Szkoła. – 2006, nr 7, s. 38-45
Jak obronić młodzież przed sektami? / Michał Kapias // Edukacja i Dialog. – 2000,
nr 6, s. 62-66
Jak reklamuje się perfumy / Agnieszka Rosińska // Poradnik Językowy. – 2004, nr 1, s. 65-73
Jak wpłynąć na odbiorcę – perswazja w języku / Anna Kondratecka-Zielińska // Język Polski w Liceum. – 2004/2005, nr 4, s. 61-65
Językowe środki perswazji w przemówieniach sejmowych Romana Giertycha / Laura Polkowska // Poradnik Językowy. – 2004, nr 9, s. 38-58
Kiedy wychowanie staje się manipulacją / Czesław Wiśniewski // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 8, s. 312-326
Kto je nauczy sztuki odmawiania? / Beata Gregorczuk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 46
Manipulacja a wychowanie / Czesław wiśniewski // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 4,
s. 19-21
Manipulacja językowa dla osiągnięcia sukcesu medialnego : (na podstawie pewnego wywiadu prasowego) / Irena Bajerowa // Poradnik Językowy. – 2005, nr 4, s. 3-8
Manipulacja pozytywna / Bogumiła Hiszpańska // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 1,
s. 26-28
Manipulacja reklam telewizyjnych / Katarzyna Litwińska-Malec // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 6, s. 17-24