PÓŁkolonie z językiem niemieckim – program kiedy? 09-13. 07. 2012, godz. 9: 00-15: 00



Pobieranie 27.91 Kb.
Data05.05.2016
Rozmiar27.91 Kb.
PÓŁKOLONIE Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM – PROGRAM

Kiedy?

09-13.07.2012, godz. 9:00-15:00

Organizator:

Centrum Egzaminacyjne Goethe-Institut przy UWM w Olsztynie (jednostka ogólnouczelniana)

Gdzie?

budynek Wydziału Nauk Humanistycznych UWM w Olsztynie przy ul. Kurta Obitza 1 (Kortowo II), sala nr 21 (parter)

Cena:

Półkolonie: 500 zł/ osoba (przy grupie min. 7 osób)

Obiady: 10zł/ dzień (5x10zł= 50zł)

Wiek uczestników półkolonii: 6-10 lat

Szanowni Rodzice: pieniążki za półkolonie wpłacamy przelewem na konto.

Pieniążki za obiad dla dziecka wpłacamy Wychowawczyni półkolonii Pani Ani Dajlidko.




Co każdy uczestnik powinien mieć ze sobą?

Każdego dnia: drugie śniadanie, napój (sok, woda mineralna w odpowiednich ilościach)

Każdego dnia: wyposażony piórnik (długopis, ołówek, gumkę, temperówkę, kredki, mazaki, flamastry itp.), klej, nożyczki, wycinanki, kolorowy blok rysunkowy, 16-kartkowy czysty zeszyt, teczkę formatu A4 na karty pracy

Dodatkowo: plastelinę lub modelinę, 2-3 stare, kolorowe gazety, strój sportowy, akcesoria sportowe, kocyk na plażę, kieszonkowe na lody, zużyte puszki, pudełka, kartoniki, plastikowe butelki, kubeczki itp., taśmę, guziczki, folię aluminiową, bibułę, kieszonkowe (5 złotych) oraz apaszkę lub szalik do przewiązania oczu (szczegóły w programie)

Mile widziane: jedną (lub więcej) grę planszową, ulubioną bajkę w języku niemieckim, co będziemy mogli wykorzystać, gdy ze względu na pogodę niemożliwa będzie realizacja zadań na świeżym powietrzu

Wskazówka: Wszystkie niezbędne do realizacji zajęć przybory i przedmioty można spakować dziecku w kartonik – wówczas już pierwszego dnia pozostanie on w sali i będzie służył dziecku przez cały tydzień.

  1. PONIEDZIAŁEK 09.07 → In der Tierklinik/ W klinice weterynaryjnej



  1. 9:00 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Realizowane zagadnienia: nazwy zwierząt; zwierzęta domowe, na wsi i w zoo; nazywanie czynności wykonywanych przez poszczególne zwierzęta; odgłosy wydawane przez zwierzęta; opis wyglądu zewnętrznego zwierząt (nazywanie części ciała, przymiotniki, kolory)

Formy pracy: karty pracy, wizualizacja (obrazki, fotografie, prezentacja Power Point), pantomima, memory, praca w grupach (plakaty), piosenka połączona z zajęciami ruchowymi

  1. 11:00 – 13:00 – wizyta w Poliklinice Weterynaryjnej przy UWM w Olsztynie oraz obiad w stołówce UWM

Podczas wizyty w klinice dzieci słuchają opisu zwierząt po niemiecku, a także samodzielnie starają się nazywać zwierzęta, wykonywane przez nie czynności i opisywać ich wygląd zewnętrzny.

Podczas obiadu nazywamy po niemiecku i opisujemy dania, które konsumujemy oraz produkty, z których zostały one sporządzone. Uczymy się też nazywać sztućce, elementy nakrycia do stołu, zamawiać posiłki (gra symulacyjna) czy też pytać o ich cenę, a także dziękować za posiłek, prosić o dokładkę czy też wyrażać swoją opinię na temat danej potrawy.



  1. 13:00 – 15:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Utrwalenie materiału wprowadzonego w pierwszej części zajęć, opowiadanie o przeżyciach związanych z wizytą w Klinice Weterynaryjnej. Śpiewamy poznaną wcześniej piosenkę (zajęcia ruchowe).

Praca projektowa „Unsere Tiere aus Plastilin” – każde dziecko lepi po 2-3 wybrane zwierzątka z plasteliny, po czym wspólnie tworzymy naszą klinikę zwierzątek z plasteliny w formie makiety – opisujemy zwierzątka, wykonywane przez nie czynności itp.

Quiz „Kennst du diese Tiere?” – zabawa przeprowadzona w formie quizu mająca na celu weryfikację i udoskonalenie zdobytych umiejętności

Feedback: Każde dziecko przedstawia swoje refleksje w formie pracy plastycznej połączonej z krótkimi tekstami/ opisami w swoim pamiętniku „Abenteuer auf Deutsch – mein Tagebuch”.

UWAGA! Tego dnia każde dziecko musi mieć dodatkowo plastelinę lub modelinę.


  1. WTOREK 10.07 → Sport ist in!/ Sport jest w modzie!



  1. 9:00 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w Sali

Realizowane zagadnienia: rodzaje sportu, sport według pór roku, nazywanie czynności związanych z uprawianiem sportu, tryb rozkazujący, ubiór sportowy, akcesoria sportowe

Formy pracy: asocjogram w formie plakatu (wykonywany wspólnie), karty pracy, praca z filmem (krótkim, zdydaktyzowanym), praca w grupach, gra symulacyjna – zabawa w lekcję wychowania fizycznego, wykonywanie rozkazów, piosenka połączona z układem tanecznym

  1. 11:00 – 13:00 – zajęcia sportowe na stadionie, gry zespołowe na kortowskiej plaży, obiad w stołówce UWM, spacer po Kortowie

Zajęcia sportowe i gry zespołowe również prowadzone są w języku niemieckim – nazywamy poszczególnych zawodników, czynności związane z uprawianiem sportu, utrwalamy tryb rozkazujący, nazywamy elementy ubioru sportowego i akcesoria sportowe.

Podczas obiadu obowiązują zasady jak wyżej.



  1. 13:00 – 15:00 – zajęcia dydaktyczne w sali lub na świeżym powietrzu (w zależności od formy zadania oraz warunków pogodowych)

Utrwalenie materiału wprowadzonego w pierwszej części zajęć. Doskonalenie układu tanecznego do poznanej piosenki połączone z nagrywaniem filmu, którego aktorami są uczestnicy półkolonii (scenariusz i reżyseria: prowadzący ).

Praca projektowa „Meine Lieblingssportart” wykonywana techniką wydzieranki z kolorowego papieru. Każdy uczestnik prezentuje swoją pracę, opowiadając o ulubionym rodzaju sportu.

Zawody sportowe: rywalizacja dwóch grup polegająca na poprawnym wykonywaniu poleceń nauczyciela dotyczących różnych dyscyplin sportowych

Feedback: Każde dziecko przedstawia swoje refleksje w formie pracy plastycznej połączonej z krótkimi tekstami/ opisami w swoim pamiętniku „Abenteuer auf Deutsch – mein Tagebuch

UWAGA! Tego dnia każde dziecko musi mieć dodatkowo 2-3 stare, niepotrzebne już kolorowe gazety. Obowiązkowo każdy uczestnik musi być ubrany na sportowo. Mile widziane akcesoria sportowe (typu piłka, skakanka, hula-hop, hantle itp.).


  1. ŚRODA 11.07 → Hast du ein Hobby?/ Czy masz jakieś hobby?



  1. 9:00 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Realizowane zagadnienia: nazywanie czynności wykonywanych w czasie wolnym, opowiadanie o swoich zainteresowaniach, określanie hobby innych osób na podstawie ilustracji, pytanie innych o ich zainteresowania, składanie propozycji dotyczących form spędzania czasu wolnego

Formy pracy: autoprezentacja, wizualizacja (obrazki, fotografie, prezentacja Power Point), karty pracy, pantomima, łańcuszek odpowiedzi, odgrywanie scenek, głuchy telefon, piosenka połączona z zajęciami ruchowymi

  1. 11:00 – 13:00 – wizyta w stadninie koni na Kortowie oraz obiad w stołówce UWM

Podczas wizyty w stadninie opisane zostaną po niemiecku znajdujące się tam zwierzęta (przypomnienie treści zrealizowanych w pierwszym dniu) i ich otoczenie. Wizyta ta będzie nawiązaniem do rozmowy na temat jazdy konno jako hobby i innych zainteresowań dzieci. Nazwane też zostaną akcesoria niezbędne do jazdy konno.

Podczas obiadu obowiązują zasady jak wyżej.



  1. 13:00 – 15:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Utrwalenie materiału wprowadzonego w pierwszej części zajęć. Śpiewamy poznaną wcześniej piosenkę (zajęcia ruchowe). Gra w memory oraz quiz „Mein Hobby” mający na celu utrwalenie poznanego słownictwa.

Praca projektowa „Mein Hobby im Comic” – dzieci pracują w grupach i w formie komiksu przedstawiają pewną krótką historię nawiązującą do ich hobby i zainteresowań, następnie prezentują wyniki swojej pracy.

Was mache ich gern? Rate mal!” – zabawa w pantomimę.

Feedback: Każde dziecko przedstawia swoje refleksje w formie pracy plastycznej połączonej z krótkimi tekstami/ opisami w swoim pamiętniku „Abenteuer auf Deutsch – mein Tagebuch


  1. CZWARTEK 12.07 → Naturfreunde/ Miłośnicy przyrody



  1. 9:00 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Realizowane zagadnienia: zdrowy styl życia, zachowania/ czynności przyjazne środowisku i szkodzące mu, ochrona środowiska, sortowanie śmieci i recykling

Formy pracy: praca z filmem, burza mózgów – tworzenie asocjogramów na temat cywilizacji i natury w formie plakatów, karty pracy, środki audiowizualne, gra symulacyjna – pochwała i negacja zachowań przyjaznych środowisku bądź szkodzących mu, „Wir sind Schmutzfinken” – zabawa w sortowanie śmieci, piosenka połączona z zajęciami ruchowymi

  1. 11:00 – 13:00 – wycieczka na kortowską plażę, „opalanie się” na kocykach połączone z opowiadaniem bajek, obiad w stołówce UWM, lody w Przystani Kortowskiej

Wycieczka na plażę połączona jest z nazywaniem elementów natury i cywilizacji, a także nazywaniem dobrych i nagannych zachowań związanych z ochroną środowiska. Odpoczynek na kocykach to nie tylko czas relaksu, ale również słuchania bajek w języku niemieckim.

Podczas obiadu obowiązują zasady jak wyżej. Również lody zamawiamy po niemiecku – nazywamy smaki, wyrażamy swoją opinię nt. deseru.



  1. 13:00 – 15:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Utrwalenie materiału wprowadzonego w pierwszej części zajęć. Śpiewamy poznaną wcześniej piosenkę (zajęcia ruchowe). Opowiadamy, co zaskoczyło nas w zachowaniach innych ludzi dotyczących ochrony środowiska i oceniamy, czy były one dobre czy złe.

Praca projektowa „Mein Recycling-Monster” – każde dziecko buduje recyklingowego potworka ze zużytych kartoników, butelek, kubeczków itp., nadaje mu imię i wczuwa się w jego rolę, opowiadając o sobie i przedstawiając się na forum. Współnie tworzymy planetę recyklingowych potworków i opracowujemy „Naturfreunde-Kontrakt” w formie plakatu.

Quiz „Mülltrennung” mający na celu utrwalenie słownictwa.

Feedback: Każde dziecko przedstawia swoje refleksje w formie pracy plastycznej połączonej z krótkimi tekstami/ opisami w swoim pamiętniku „Abenteuer auf Deutsch – mein Tagebuch

UWAGA! Tego dnia każde dziecko musi mieć dodatkowo kocyk na plażę, kieszonkowe na lody, zużyte puszki, pudełka, kartoniki, plastikowe butelki, kubeczki itp., taśmę, ewentualnie cienki drucik (do łączenia elementów ze sobą), guziczki, plastelinę/ modelinę, folię aluminiową, bibułę.

UWAGA! Tego dnia każde dziecko musi mieć dodatkowo również kieszonkowe (5 złotych)


  1. PIĄTEK 13.07 → Das ist aber lecker!/ Ależ to jest pyszne!



  1. 9:00 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Realizowane zagadnienia: nazwy owoców, warzyw i produktów spożywczych, nazwy smaków, kolory, robienie zakupów, nazwy miar i opakowań, zdrowy i niezdrowy styl odżywiania się, upodobania żywieniowe

Formy pracy: wizualizacja (obrazki, fotografie, prezentacja Power Point), karty pracy, praca w grupach, gra symulacyjna „Auf dem Markt” oraz „Im Lebensmittelgeschäft” – robienie zakupów, odgrywanie scenek, zagadki słowne, przepisy kulinarne, konkurs plastyczny „Meine Lieblingspizza

  1. 11:00 – 13:00 – samodzielne robienie pizzy w kortowskiej pizzerii połączone z jej konsumpcją

Podczas robienia pizzy nazywamy po niemiecku wszystkie składniki oraz czynności, które są przy tym wykonywane. W trakcie spożywania pizzy opisujemy, jak nam smakuje, a każde dziecko opowiada, z jakich produktów składa się jego pizza.

Po obiedzie każde dziecko otrzymuje listę zakupów – w pobliskim sklepie każdy ma za zadanie kupić produkty znajdujące się na liście (w kwocie do 5 złotych).



  1. 13:00 – 15:00 – zajęcia dydaktyczne w sali

Bawimy się w sklep, który wyposażamy zakupionymi samodzielnie produktami. Sporządzamy etykiety z nazwami produktów oraz z cenami. Każdy ma szansę być zarówno sprzedawcą, jak i kupującym. Uczymy się liczyć, płacić i wydawać resztę.

Praca projektowa „Mein Traumgeschäft” – każde dziecko dowolną techniką wykonuje projekt swojego wymarzonego sklepu i nazywa produkty, które się w nim znajdują.

Wie schmeckt es?” – zabawa w eksperyment – każde dziecko ma zawiązane oczy i próbuje pewnego produktu (np. soli, pieprzu, cukru itp.). Jego zadaniem jest nazwać smak i produkt, którego spróbowało.

Feedback: Każde dziecko przedstawia swoje refleksje w formie pracy plastycznej połączonej z krótkimi tekstami/ opisami w swoim pamiętniku „Abenteuer auf Deutsch – mein Tagebuch

UWAGA! Tego dnia każde dziecko musi mieć dodatkowo kieszonkowe (5 złotych) oraz apaszkę lub szalik do przewiązania oczu.

Ważne: Powyższe informacje skierowane są do Rodziców, stąd też prośba do Państwa o nieudostępnianie programu dzieciom – one naprawdę uwielbiają niespodzianki 



W razie pytań czy wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.

Organizator: dr Anna Dargiewicz, Centrum Egzaminacyjne Goethe-Institut przy UWM w Olsztynie, tel. 508 294 870, e-mail: aniadar@orange.pl

Prowadzenie i opieka: mgr Anna Dajlidko, tel. 605 047 927




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna