Portugalia Realizując kolejne zdania wynikające z projektu Comenius w dniach 11. 03. 2013 – 16. 03. 2013 odwiedziliśmy naszych przyjaciół w Oeiras w Portugalii

Pobieranie 11.27 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar11.27 Kb.
Portugalia
Realizując kolejne zdania wynikające z projektu Comenius w dniach 11.03.2013 – 16.03.2013 odwiedziliśmy naszych przyjaciół w Oeiras w Portugalii. Uczniowie Damian Leszczyński V a, Dawid Jachimowski V a, Anita Wróblewska V b, Aleksandra Rzadkowska VI b, Jakub Iwański V Ib wraz z panią dyrektor szkoły Barbarą Rzepecką, p. Anną Wyszkowską, p. Małgorzatą Marchlik uczestniczyli w warsztatach w portugalskiej szkole Escola Secundária Quinta do Marquês.
11.03.2013

Po długiej, ale bezpiecznej podróży dotarliśmy do Portugalii. Nasz samolot wylądował w Lizbonie. Lot bardzo nam się podobał, tym bardziej, że większość z nas leciała samolotem po raz pierwszy. Na lotnisku zostaliśmy przywitani przez rodziny goszczące i nauczycieli. Po serdecznym przywitaniu zawieziono nas do Oeiras. Dzień spędziliśmy w towarzystwie naszych portugalskich przyjaciół.

12.03.2013

Tego dnia przywitano nas bardzo ciepło na terenie szkoły Escola Secundária Quinta do Marquês przed portugalskimi uczniami i nauczycielami, a także pozostałymi delegacjami z krajów partnerskich. Wręczono nam prezenty, co było bardzo miłe. Oprowadzono nas po szkole. Braliśmy udział w lekcjach oraz warsztatach poświęconych zabawom językowym – były to zajęcia integracyjne, dzięki którym mogliśmy bliżej się poznać.

Następnym punktem dnia był spływ kajakowy. W rolę kajakarzy wspaniale wcielili się Dawid Jachimowski i Jakub Iwański.
13.03.2013

Dzień rozpoczął się od udziału w warsztatach podczas których p. A Wyszkowska omawiała najciekawsze miejsca w Polsce. Na zakończenie prezentacji wręczyła delegacjom z krajów partnerskich produkty końcowe - Albumy o Polsce wykonane przez uczniów naszej szkoły pod opieką p. M. Marchlik. W podobny sposób swoje albumy prezentowały Estonia, Norwegia, Portugalia i Słowenia.

W tym dniu odbyła się również wycieczka do Lizbony. Lizbona - stolica Portugalii. Spacer przez miasto wzdłuż przytulnych kawiarni, uroczych uliczek i wspaniałych zabytków należy do niezapomnianych. Obowiązkowa była przejażdżka Tramwajem 28, którego żółte wagony stanowią charakterystyczny element Lizbony.

Mieliśmy okazję skosztować najsłynniejszych portugalskich ciastek Pastéis de Belém.

W Lizbonie kupiliśmy też pamiątki.
14.03.2013

Środę rozpoczęliśmy od warsztatów. Razem z p. A. Wyszkowską prezentowaliśmy kolejne zadanie projektu Fingertips : Zabawka mojej babci, mojego dziadka. Warsztaty te należały do bardzo ciekawych. Poznaliśmy narodowe zabawki, którymi to bawili się dziadkowie naszych zagranicznych kolegów i koleżanek.

Po warsztatach pojechaliśmy na wycieczkę do Sintry. Sintra uważana jest za najbardziej urokliwą miejscowość w całej Portugalii. Można ją określić jako położone wśród licznych wzgórz miasteczko zamków i pałaców. Nawiązując do porannych warsztatów zwiedziliśmy Muzeum Zabawek mieszczące się w samym centrum miasta. Kupiliśmy pamiątki przedstawiające Koguta z Barcelos - wszechobecny symbol Portugalii.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy przystań jachtową w Cascais.
15.03.2013

Od porannych godzin uczestniczyliśmy w lekcjach. Z kolei wszyscy nauczyciele z krajów partnerskich wzięli udział w pracach nad projektem. Omawiano zadania wykonane do tej pory i kolejne etapy pracy – spotkanie w Polsce.

Po południu spacerowaliśmy po Oeiras. Zwiedziliśmy Pałac i Ogród Botaniczny Marquis of Pomba.

Wieczorem odbyło się uroczyste spotkanie pożegnalne. Spędziliśmy miło czas słuchając z podziwem utworów chóru, rozmawiając z zagranicznymi przyjaciółmi, rodzinami goszczącymi i nauczycielami.
16.03.2013

Sobota to dzień powrotu do domu. Nigdy nie zapomnimy wspaniałych chwil spędzonych w Oeiras.