Program obrad



Pobieranie 122.76 Kb.
Data09.05.2016
Rozmiar122.76 Kb.


Instytut Polonistyki i Katedra Filologii Angielskiej

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

PROGRAM OBRAD

CZWARTEK, 07.05.2015

OD 12.00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW, HOL PRZY WEJŚCIU GŁÓWNYM (Wydział Humanistyczny UWM, ul. Obitza 1)




13.00

Uroczyste powitanie i rozpoczęcie konferencji (Aula Dietrichów)

13.15-14.45

Wykłady plenarne: przewodniczy Mariusz Rutkowski





Dariusz Baran

(Krakowska Akademia im. A.F.Modrzewskiego)
Wymiary współczesnego serialu telewizyjnego






Katarzyna Czajka

(UW)
Sprzedać serial, kupić fana – polityka stacji telewizyjnych wobec widzów serialowych na Facebooku






Artur Majer

(PWSFTviT w Łodzi/TVP S.A.)
Produkcja serialu (dla) Telewizji Polskiej S.A. na przykładzie O mnie się nie martw





15.00-16.00

Sekcja 1

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
DIALOGI Z FANDOMAMI

Katarzyna Szeremeta

Sekcja 2

(Sala 103)

MYDLENIE GATUNKÓW

Alina Naruszewicz-Duchlińska

Sekcja 3

(Sala 113)

PSYCHOLOGIA

TO TŁUMACZY

Monika Cichmińska

Sekcja 4

(Sala 132)

ROSJA – STAN UMYSŁÓW

Anna Krawczyk-Łaskarzewska





Aldona Kobus

(UMK)
Burzenie czwartej ściany. Różne strategie radzenia sobie z własnym fandomem


Tomasz Jacheć

(UWM)
Różne gatunki, te same historie, czyli każdy serial fabularny jest telenowelą



Jarosław Besztak

(KUL)
Psychologiczne aspekty odbioru seriali



Joanna Baum

(UG)
Sylwetka Władimira Putina w popularnym rosyjskim serialu animowanym Mult Lichnosti (МультЛичности, 2009 – 2013)




Dominika Kozera

(UMCS)
Co fan może, a czego nie – dialog twórców Supernatural z fanami w odcinku poświęconym fan fiction

Magda Ciereszko

(UW)
Quasi-seriale? Miłość na bogato na tle gatunków telewizyjnych

Wojciech Boryszewski

(UWM)
Kompleks Edypa i kazirodztwo w serialu Bates Motel

Iwona Ndiaye

(UWM)
Seriale na służbie polityki (z dziejów kinematografii ZSRR i postkomunistycznej Rosji)


16.00-16.30 Przerwa kawowa


16.30-18.30

Sekcja 5

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
W WAŻNYCH SPRAWACH RODZINNYCH

Daria Bruszewska-Przytuła

Sekcja 6

(Sala 103)

PRZED EKRANEM

Anna Krawczyk-Łaskarzewska

Sekcja 7

(Sala 113)

HISTORIA POWRACA

Katarzyna Szeremeta

Sekcja 8

(Sala 132)

PRAWO ULICY

Alina Naruszewicz-Duchlińska





Krzysztof Arcimowicz

(UwB)
Obraz rodziny w polskich telesagach



Łukasz Kamiński

(UWM)
Reviews & unboxing. Amerykańscy i polscy vlogerzy o serialach




Justyna Kociatkiewicz

(UWr)
Ripper Street: tajemnica sukcesu



Elżbieta Durys

(UŁ)
Konwencje w służbie krytyki: Prawo ulicy






Marta Iwańska

(UŚ)
Alternatywne formy rodziny we współczesnym serialu polskim



Marceli Potasznik

(UWM)
Dlaczego przestajemy oglądać seriale? Wyniki oglądalności jako wyznacznik gustu widzów



Aleksandra Mochocka

(UKW)
„Ja wiem, że ty wiesz” – gry między autorem a odbiorcą w historycznych serialach kryminalnych i ich ideologiczne implikacje



Marcin Sarnek

(UŚ)
(Nie) jedźmy do domu. „Postęp” i Prawo ulicy






Józefina Białek

(UWM)
Model nowoczesnej, amerykańskiej rodziny i sposoby wychowywania dzieci na podstawie serii On, ona i dzieciaki



Dominika Agata Ojcewicz, Martyna Małgorzata Zagórska

(UWM)
Na Wspólnej w mediach społecznościowych, czyli „drugie życie” serialowych bohaterów



Anna Dwojnych

(UMK)
Polskie seriale obyczajowe – między mimetyzmem a kreacją



Aleksandra Musiał

(UŚ)
„I ain't no suit-wearin' businessman like you”: Prawo ulicy w perspektywie intersekcjonalnej






Marta Tymińska

(UG)
Kreskówkowe transgresje

– o animowanych



serialach Cartoon Network i ich recepcji



Kamila Chmielewska

(UAM)
Seriale a nauka języka obcego – teorie widzów i glottodydaktyków





Sonia Caputa

(UŚ)
Prawo ulicy i amerykańskie marzenia potomków Polaków w Baltimore


19.00-22.00 Bankiet

PIĄTEK, 08.05.2014
OD 8.30 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW (SALA 102)


9.00-11.00

Wykłady plenarne (Aula 37)

Anna Krawczyk-Łaskarzewska





Alina Naruszewicz-Duchlińska

(UWM)
„Szaleniec w okolicy”, czyli analiza tekstologiczno-aksjologiczna tytułów seriali






Ksenia Olkusz

(UWr)
Z Rembrandtem wśród zombie, z Boschem po nuklearnej zagładzie, z Caravaggiem w ogniu epidemii – artyści oraz wielkie i małe dzieła sztuki w serialach (rekonesans)






Szymon Żyliński

(UWM)
W poszukiwaniu bohaterów trzecioplanowych



11.00 - 11.30 Przerwa kawowa


11.30 - 12.30

Sekcja 9

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
WYRÓB, PRZERÓB

Monika Cichmińska

Sekcja 10

(Sala 103)
HANNIBAL

Anna Krawczyk-Łaskarzewska

Sekcja 11

(Sala 113)
MIĘDZY MEDIAMI

Szymon Żyliński

Sekcja 12

(Sala 132)
(NIE)GRZECZNE KOMUNIKATY

Piotr Przytuła





Justyna Bucknall-Hołyńska

(US)
Amerykańskie adaptacje brytyjskich seriali


Aleksandra Drzał-Sierocka

(SWPS)
Przepis na soczysty prequel. Hannibal jako serial kulinarny


Mateusz Kominarczuk

(UW)

Katarzyna Florencka

(UWr)
Seriale na planszy – gry planszowe inspirowane serialami


Czesław Kiński, Jacek Łagun

(UWM)
Szybko – zanim się zorientują, że to niegrzeczne! Postrzeganie komunikatów w serialu Pingwiny z Madagaskaru w świetle Teorii Niegrzeczności




Katarzyna Szeremeta

(UWM)
Schematy naśladowcze i reinterpretacyjne w angielskim serialu House of Cards oraz jego amerykańskim remake'u


Aleksandra Bączek

(UWM)

Tworzywo, Mięso, Życie, czyli ciało w serialu Hannibal




Magdalena Ochmańska

(UWM)
Komiks bazą serialu – kryzys twórczy, powiew świeżości czy znany proceder?


Aleksandra Górska

(UWM)
Niegrzeczność na srebrnym ekranie i poza nim: strategie niegrzecznościowe w serialu Shameless oraz w komunikacji i twórczości fanów serialu



12.30-13.30

Sekcja 13

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
POTĘGA STEREOTYPÓW

Piotr Przytuła

Sekcja 14

(Sala 103)

UPADEK

Monika Cichmińśka

Sekcja 15

(Sala 113)

SHERLOCKIANA

Daria Bruszewska-Przytuła

Sekcja 16

(Sala 132)

PORTRETY NACJI

Aleksandra Górska





Mateusz Kot

(UKSW)
Wizerunek praktykującego katolika w serialu Ukryta Prawda kontra jego wizerunek w oczach młodych kobiet



Iga Łomanowska

(UJ)
Między konwencją a novum. O serialu Upadek



Katarzyna Rose

(UWM)
Sheldon, Reid i Sherlock, czyli niełatwo być geniuszem. Analiza porównawcza bohaterów The Big Bang Theory, Criminal Minds oraz Sherlock



Julita Chmielewska

(UWM)
Portrety Polaków w dobie PRL na przykładzie seriali Dom i Daleko od szosy






Paulina Pohl

(UG)
Trudna walka ze stereotypizacją – o współzależnościach między przedstawianiem osób z niepełnosprawnością w serialach, a ich postrzeganiem społecznym



Anna Krawczyk-Łaskarzewska

(UWM)
„It seems I read you wrong” – Upadek Allana Cubitta, albo o płytkim czytaniu postaci



Marta Szypulska

(UWM)
Z marginesu na pierwszy plan: analiza postaci Mycrofta Holmesa w serialu Sherlock (2010)



Joanna Kutczyńska

(UWM)
Boże, uchowaj Basila! Farsa i lęki w Hotelu Zacisze



13.30 - 15.00 Obiad



Dyskusja panelowa (Aula 37)

15.00-16.30


O serialach zakulisowo
W spotkaniu wezmą udział: Igor Brejdygant (scenarzysta, reżyser), Artur Cichmiński (dziennikarz Polskiego Radia, współpracujący z TVP), Katarzyna Czajka (Zwierz Popkulturalny) oraz Artur Majer (PWSFTviT w Łodzi/TVP S.A.)




16.30 - 17.00 Przerwa kawowa


17.00-18.30

Sekcja 17

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
ZAWODOWCY

Alina Naruszewicz-Duchlińska

Sekcja 18

(Sala 103)

FIKCJE, EMOCJE I ŻYCIE

Anna Krawczyk-Łaskarzewska


Sekcja 19

(Sala 113)

POLITYCY, TERRORYŚCI

Aleksandra Górska


Sekcja 20

(Sala 132)

SCIENCE FICTION

Piotr Przytuła






Marek Sokołowski

(UWM)
Idole popkultury? Polskie seriale telewizyjne o tematyce policyjnej




Monika Cichmińska

(UWM)
Czy można polubić Carrie Mathison? Konstrukcja postaci a emocjonalne zaangażowanie widza na przykładzie serialu Homeland



Michał Różycki

(UW)
Czarna Listanoir, sekrety i szpiedzy w erze Wojny z Terrorem



Michał Kotliński

(UWM)
Science fiction, political fiction, cyberfilozofia. O serialu Ghost in the Shell: Stand Alone Complex






Nelly Strehlau

(UMK)
Nieidealna Ally - nieświęta Alicia - niepokorna Annalise: Transformacje konstrukcji bohaterek amerykańskich seriali prawniczych



Tomira Chmielewska-Ignatowicz

(UKSW)
„Efekt trzeciej osoby”, czyli o przekonaniu na temat wpływu seriali medycznych na odbiorców – w opinii pacjentów i lekarzy



Aleksandra Różalska

(UŁ)
Wojna z terroryzmem w amerykańskich serialach telewizyjnych



Joanna Korczyńska

(UZ)
Czy Cyloni wierzą w Boga? – religia w amerykańskich serialach science fiction






Kamil Wszołek

(UJ)
Barbara Raczyk i Jan Buszewski kontra Agata Rusek i Marcin Wilk – podobieństwa i różnice w portretowaniu dziennikarstwa na przestrzeni półwiecza


Kamila Kusior

(UWM)
Sposoby idealizacji rzeczywistości w amerykańskich serialach telewizyjnych (na przykładzie The Mindy Project, Gossip Girl, How I Met Your Mother oraz New Girl)



Magdalena Makowska

(UWM)
Przepis na panią premier, czyli o meandrach polityki w duńskim serialu Rząd (Borgen)



Agnieszka Smoręda

(UŁ)
Apokalipsa w amerykańskich serialach telewizyjnych




19.00 – spotkanie w centrum miasta


SOBOTA, 09.05.2015



9.00-10.30

Sekcja 21

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
WIDZIEĆ WIĘCEJ

Anna Krawczyk-Łaskarzewska

Sekcja 22

(Sala 103)
GRY Z WYWROTOWOŚCIĄ

Alina Naruszewicz-Duchlińska

Sekcja 23

(Sala 113)
IDENTYFIKACJA KOBIETY

Anna Drogosz





Ewa Kujawska-Lis, Andrzej Lis-Kujawski

(UWM)
Wojna o Pingwiny z Madagaskaru. Co widzą w serialu poszczególni domownicy?


Agata Sutkowska

(UW)
,,Bądź sobą, bądź potworem!” – (pozorna) rewolucja Monster High


Joanna Hebda

(SWPS)
„Być jak Joan Holloway", czyli amerykańska nostalgia za latami 60. i jej polski odbiór





Zuzanna Lewandowska

(UAM)
Czy umiemy się śmiać bez rozczytania wszystkich sensów? O metodzie double coding, ironii intertekstualnej i czytelniku modelowym w świetle odbioru współczesnych amerykańskich sitcomów przez polskich widzów


Agata Włodarczyk

(UG)
Azjatycki serialowy gender bender i gender confusion



Pola Sobaś-Mikołajczyk

(SWPS)
Hannah Horvath i Lena Dunham na literackim rynku. Ograniczenia narzucone kobiecej twórczości i podmiotowości sygnalizowane w serialu Dziewczyny oraz podczas promocji książki Nie taka dziewczyna





Małgorzata Major

(UG)
„Enough is enough!” Dziewięć lat w trzy miesiące, czyli tajemnice zachłannego oglądania na przykładzie fanów Z Archiwum X



Daria Bruszewska-Przytuła

(UWM)
Modern Family, czyli gra (ze) stereotypem



Justyna Zaborowska, Katarzyna Witkowska

(UWM)
Girl Power, czyli życie na przedmieściach Wisteria Lane




10.30 - 11.00 Przerwa kawowa


11.00 - 12.00

Sekcja 24

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)
ANALYZE THIS

Monika Cichmińska

Sekcja 25

(Sala 103)
MODELE SERIALOWYCH ŚWIATÓW

Anna Krawczyk-Łaskarzewska

Sekcja 26

(Sala 113)
CZARNE LUSTRO

Alina Naruszewicz-Duchlińska





Patrycja Dziubczyńska

(UKW)
Muzyka jako element świata przedstawionego w wybranych serialach telewizyjnych (Dowody zbrodni, Dr House, Pogoda na miłość, Glee)


Paweł Kosakowski

(UWM)
Metaforyzacja świata przestrzeni nadprzyrodzonej



Weronika Łucyk

(UG)
Lustro realiów czy wentyl bezpieczeństwa – serial jako pole walki o/na znaczenia







Katarzyna Kokot-Góra

(UWM)
Wewnątrz zła – sytuacyjne przemiany bohatera serialu. Przypadek Waltera White’a



Anna Drogosz

(UWM)
Star Trek: The Original Series. Konstrukcja znaczeń/Konstrukcja odbioru



Piotr Przytuła

(UWM)
Człowiek w Czarnym Lustrze mediów. Dystopijna wizja świata w brytyjskim serialu telewizyjnym


12.00-13.00

Wykłady plenarne

(Sala Posiedzeń Rady Wydziału)

Ewa Kujawska-Lis





Piotr Markiewicz

(UWM)
Trafność przekazu. Psychologiczne i neuropsychologiczne wątki w serialach






Jacek Sobota

(UWM)
Bohater rozdarty – współczesne seriale jako obszar symulacji dylematów etycznych


13.00

Pożegnanie i zakończenie konferencji








©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna