Przedmiot – flet cykl 6 – letni
Klasa I
Zadania techniczno - wykonawcze
-
prawidłowa postawa podczas gry na flecie
-
prawidłowy układ rąk. i palców
-
zasady palcowania w skali c1 do c3
-
technika wydobywania dźwięku i zadęcia; rola warg, języka i krtani
-
ćwiczenia oddechowe bez fletu /na krześle, ciało luźne/
-
technika oddechowa, oddech „przeponowo ~ żebrowy"
-
wydobywanie dźwięku, aktywny język i powietrze
-
ćwiczenia rytmiczne na poszczególnych dźwiękach
-
ćwiczenie oktaw w artykulacji legato
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut
-
nauka artykulacji non legato i legato
-
umiejętność grania z akompaniamentem i w duecie
-
ćwiczenie pamięci muzycznej
Wiadomości
-
historia fletu
-
budowa fletu i jego pielęgnacji
-
sposoby zapisu artykulacji
-
nauka gry z nut
-
wartości rytmiczne nut i pauz (do ósemki)
-
znakami przykluczowymi
Obowiązujące podstawy programowe
-
w obrębie dwóch oktaw
-
artykulacją non legato
-
w tempie wolnym
-
w dynamice mezzoforte
-
3 utwory z akompaniamentem fortepianu
-
6 duetów
-
melodie ludowe
-
kilka krótkich ćwiczeń technicznych o zróżnicowanym charakterze
Klasa II
Zadania techniczno - wykonawcze
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut – intonacja
-
doskonalenie techniki zadęcia
-
doskonalenie techniki prawidłowego oddechu – ćwiczenia oddechowe
-
zasady palcowania do e3
-
kształtowanie frazy muzycznej
-
stopniowanie dynamiki
-
doskonalenie artykulacji legato i non legato
-
nauka czytania nut a' vista
-
umiejętność grania z akompaniamentem fortepianu i w duecie
-
ćwiczenie pamięci muzycznej
Wiadomości
-
oznaczenia dynamiki
-
oznaczenia tempa
-
wartości rytmiczne nut i pauz (do szesnastki)
-
znaczenie kropki przy nucie
-
czytanie nut a' vista
Obowiązujące podstawy programowe
-
w obrębie dwóch oktaw
-
artykulacją przemienna / legato, non legato /
-
w tempie umiarkowanym
-
w dynamice mezzoforte
-
kilka trudniejszych ćwiczeń o zróżnicowanym charakterze
-
5 utworów z akompaniamentem fortepianu
-
6 duetów
Program egzaminu promocyjnego
-
gama majorowa
-
pasaże oparte na trójdźwiękach tonicznych
-
ćwiczenie techniczne - z pamięci
-
utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci
-
duet
Klasa III
Zadania techniczno - wykonawcze
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut – intonacja
-
doskonalenie techniki zadęcia
-
doskonalenie techniki prawidłowego oddechu – ćwiczenia oddechowe
-
zasady palcowania do g3
-
kształtowanie frazy muzycznej
-
stopniowanie dynamiki
-
doskonalenie artykulacji legato i non legato
-
nauka czytania nut a' vista
-
umiejętność grania z akompaniamentem fortepianu i w duecie
-
ćwiczenie pamięci muzycznej
Wiadomości
-
oznaczenia dynamiki
-
oznaczenia tempa
-
oznaczenia artykulacyjne
-
zapoznanie z zagadnieniem interpretacji utworów
-
czytanie nut a' vista
Obowiązujące podstawy programowe
-
gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /
-
w obrębie dwóch oktaw
-
artykulacją przemienna / legato, non legato /
-
w tempie umiarkowanym
-
w dynamice mezzoforte
-
ćwiczenia w pochodach tercjowych – z pamięci
-
4 etiudy zawierających różne problemy techniczne
-
kilka trudniejszych ćwiczeń o zróżnicowanym charakterze
-
6 utworów z akompaniamentem fortepianu
-
8 duetów
Program egzaminu promocyjnego
-
gama majorowa i minorowa / harmoniczna, melodyczna /
-
pasaże oparte na trójdźwiękach tonicznych
-
pochody tercjowe - z pamięci
-
jedna etiuda - z pamięci
-
utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci
-
duet
Klasa IV
Zadania techniczno - wykonawcze
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut
-
rozwijanie świadomej wyobraźni muzycznej
-
zasady palcowania od c1 do a3
-
wyrabianie biegłości palców
-
doskonalenie techniki zadęcia i techniki oddechowej
-
nauka artykulacji staccato
-
kształtowanie frazy muzycznej
-
sposoby wykonywania ozdobników - mordenty
-
rozwijanie umiejętności gry pamięciowej, zespołowej i z akompaniamentem
Wiadomości
Obowiązujące podstawy programowe
-
gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /,
-
w obrębie dwóch oktaw
-
artykulacją legato i non legato
• w tempie umiarkowanym, sukcesywnie zwiększanym
-
ćwiczenia techniczne: pochody trójkowe i czwórkowe
-
ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje
-
6 etiud o różnych problemach technicznych
-
5 utworów z akompaniamentem fortepianu
-
6 duetów
Program egzaminu promocyjnego
-
gama majorowa i minorowa / harmoniczna i melodyczna /
-
pasaże
-
pochody tercjowe w gamie majorowej
-
dwie etiudy o różnych problemach technicznych - jedna z pamięci
-
utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci
-
duet
Klasa V
Zadania techniczno - wykonawcze
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut
-
rozwijanie świadomej wyobraźni muzycznej
-
zasady palcowania od c1 do h3
-
wyrabianie biegłości palców
-
doskonalenie techniki zadęcia i techniki oddechowej
-
doskonalenie artykulacji staccato
-
kształtowanie frazy muzycznej
-
sposoby wykonywania ozdobników – mordenty, tryle
-
gama chromatyczna
-
rozwijanie umiejętności gry pamięciowej, zespołowej i z akompaniamentem
Wiadomości
-
pojecie enharmonii
-
oznaczenie agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne
-
oznaczenia ozdobników
-
zasady pracy nad utworem cyklicznym
-
rozwinięcie zagadnienia interpretacji utworu
-
nauka czytania nut a’ vista
Obowiązujące podstawy programowe
-
gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne/,
-
w obrębie dwóch, trzech oktaw
-
artykulacją legato, non legato, staccato
• w tempie umiarkowanym i szybkim
-
ćwiczenia techniczne: pochody trójkowe i czwórkowe
-
ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje
-
gama chromatyczna - non legato
-
6 – 8 etiud o różnych problemach technicznych
-
1 utwór cykliczny z wybranych form: sonata, sonatina, suita
-
6 utworów z akompaniamentem fortepianu
-
8 duetów
Program egzaminu promocyjnego
-
gama majorowa i minorowa / harmoniczna i melodyczna /
-
pasaże
-
pochody tercjowe w gamie majorowej
-
dwie etiudy o różnych problemach technicznych - jedna z pamięci
-
utwór z akompaniamentem fortepianu - z pamięci
-
duet
Klasa VI
Zadania techniczno - wykonawcze
-
kształtowanie dźwięku na długich wartościach nut - wibracja
-
praca nad techniką palcową
-
doskonalenie techniki zadęcia i oddychania
-
wprowadzenie artykulacji podwójnego staccato
-
stopniowanie dynamiki
-
sposoby wykonywania ozdobników: przednutki, tryle, obiegniki,
-
rozwijanie i doskonalenie wyobraźni muzycznej – barwa dźwięku
-
doskonalenie gry pamięciowej i zespołowej
Wiadomości
-
oznaczenia agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne
-
oznaczenia ozdobników
-
budowa i interpretacja utworów cyklicznych
-
czytanie nut a’ vista
Obowiązujące podstawy programowe
-
gamy i pasaże majorowe i minorowe / harmoniczne i melodyczne /:
-
w obrębie dwóch, trzech oktaw
-
artykulacją legato i staccato
-
w tempie umiarkowanym, do szybkiego
-
ćwiczenia techniczne — pochody trójkowe i czwórkowe
-
ćwiczenia interwałowe w gamie majorowej - tercje
-
gama chromatyczna legato
-
6 etiud zawierających różne problemy techniczne
-
1 utwór cykliczny z wybranych form: koncert, sonata, suita
-
4 utwory z akompaniamentem fortepianu
-
5 duetów
Program egzaminu końcowego
-
dwie gamy majorowe i minorowe / melodyczne, harmoniczne /
-
pasaże
-
pochody tercjowe w gamie majorowej
-
pochody trójkowe i czwórkowe w gamie majorowej
-
dwie etiudy o zróżnicowanym charakterze i różnych problemach technicznych - jedna z pamięci
-
utwór cykliczny – z pamięci
-
utwór z akompaniamentem fortepianu – z pamięci
|