Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej



Pobieranie 83.31 Kb.
Data03.05.2016
Rozmiar83.31 Kb.
Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego

w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej
Obowiązkowe wyposażenie na zajęciach:

Podręcznik z ćwiczeniami, zeszyt przedmiotowy (jeśli będzie on wymagany), przybory do pisania i prac plastycznych (kredki, nożyczki, klej).


Sposób oceniania:

Ocena śródroczna i roczna przedstawiana jest w formie opisowej.

Podczas nauki języka angielskiego na I etapie edukacyjnym nauczyciel stopniowo rozwija u uczniów cztery sprawności językowe: jako pierwsze rozumienie ze słuchu oraz mówienie, następnie czytanie i pisanie. W klasie 1 rozwijana jest sprawność rozumienia ze słuchu oraz mówienia, poprawnej wymowy, intonacji. W drugim semestrze klasy I wprowadza się czytanie i pisanie rozpoczynając od pisania po śladzie pojedynczych wyrazów. W klasie 2 i 3 rozwijane są intensywnie wszystkie cztery sprawności językowe.
Umiejętności ucznia oceniane są poprzez:

- znajomość poznanych słów i zwrotów (odpowiedzi ustne)

- sprawdziany, testy

- aktywność ucznia na lekcjach

- ćwiczenia na lekcjach

- przygotowanie ucznia do zajęć lekcyjnych

- prace domowe

- staranne prowadzenie zeszytu przedmiotowego (jeśli będzie on wymagany).



Sprawdziany (przeprowadzane po skończeniu danego rozdziału) przewidziane

są na jedną godzinę lekcyjną, zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem i poprzedzone lekcją powtórzeniową. Dopuszcza się możliwość testów sprawdzających opanowanie konkretnej umiejętności językowej oraz testów semestralnych.

Ocena z testu jest stosowana w celach diagnostycznych, aby sprawdzić postępy uczniów

w nauce oraz zdecydować, co wymaga dalszego powtórzenia.

Dodatkowo podczas trwania zajęć uczniowie będą oceniani cząstkowo za realizowanie

poszczególnych umiejętności.

Skala według której uczniowie będą oceniani:

6–wspaniale

5–bardzo dobrze

4–dobrze


3–wystarczająco

2–słabo


1- bardzo słabo (jeszcze nie umie)
Nieprzygotowanie do lekcji: uczeń może zgłosić brak obowiązkowego wyposażenia (książka, zeszyt) lub przygotowania do zajęć dwa razy w semestrze bez konsekwencji. Za każde kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ‘-‘minus.

Zadania domowe zadawane są przeważnie z zeszytu ćwiczeń, ewentualnie z podręcznika. W razie braku zadania domowego uczeń musi je uzupełnić na następną lekcję i pokazać zrobione zadanie nauczycielowi. Jeśli tego nie zrobi otrzymuje 1 z zadania domowego. Ocena jest jawna zarówno dla ucznia jak i dla rodzica.


Kryteria ocen z języka angielskiego:
W klasie 1 przy ocenie brane jest przede wszystkim pod uwagę:

  • Opanowanie materiał u w mowie

  • Rozumienie tekstu słuchanego

  • Zaangażowanie w pracę na lekcji

  • Przygotowanie do lekcji

  • Systematyczne i terminowe odrabianie zadań domowych


W klasach 1-3

  • 6 wspaniale: uczeń w pełni opanował poznane wyrazy i wyrażenia i stosuje je swobodnie. Potrafi łączyć je w dłuższe zdania. Płynnie czyta proste zdania i prawidłowo wymawia wyrazy. Zawsze odrabia zadania domowe, jest bardzo aktywny na lekcjach.

  • 5 bardzo dobrze : uczeń bardzo dobrze opanował materiał, sprawnie czyta i wypowiada się prostymi zdaniami, posiada dobrą wymowę, odrabia sumiennie zadania domowe, jest aktywny na lekcji i przygotowany

  • 4 dobrze: uczeń opanował poznawany materiał w stopniu dobrym, powoli czyta i wypowiada proste zdania, posiada poprawną wymowę. Przeważnie odrabia zadania domowe, jest dość aktywny na lekcji

  • 3 przeciętnie: uczeń opanował poznawane wyrazy i wyrażenia w stopniu dostatecznym. Odczytuje typowe wyrazy i wcześniej usłyszane proste zdania. Wypowiada się pojedynczymi wyrazami. Często ma problemy z wymową. Dość często nie odrabia zadań domowych. Rzadko jest aktywny na lekcji.

  • 2 słabo: uczeń ma braki w opanowaniu podstawowego słownictwa, rozpoznaje poznane wyrazy, ma jednak trudności z ich odczytaniem. Ma problemy z wymową wyrazów. Sporadycznie odrabia zadania domowe, nie udziela się na lekcji, często bywa nieprzygotowany.

  • 1 bardzo słabo: uczeń nie jest w stanie opanować podstawowego słownictwa, ma znaczne trudności z czytaniem, mówieniem i pisaniem typowych wyrazów. Bardzo słaba wymowa. Notorycznie nie odrabia zadań domowych, często jest nieprzygotowany.




KLASA II „Bugs Word 2”







WYMAGANIA PODSTAWOWE

WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE




POZIOM PODSTAWOWY

CZYNNOŚCI UCZNIA

POZIOM PONADPODSTAWOWY

CZYNNOŚCI UCZNIA:

WELCOME TO BUGS WORLD

  • Wita się z bohaterami książki, kolegami / koleżankami i nauczycielem: Hello!

  • Rozumie pytanie o to, kim są dane postaci: Who’s this?

  • Rozumie polecenia nauczyciela i potrafi wykonać je wraz z nauczycielem i kolegami / koleżankami: Stand up! Jump! Run! Swim! Fly! Stop!

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Rozumie pytanie Can you find ...? w kontekście odnajdywania zwierząt, zabawek, jedzenia i członków rodziny na obrazku w podręczniku.

  • Powtarza nazwy liczebników 1-7.

  • Rozumie pytanie o to, jak ma na imię: What’s your name?

  • Rozumie zdania pytające z zaimkiem pytajnym who i czasownikiem be w formie is: Who’s this?

  • Rozumie zdania z czasownikiem be i przysłówkiem here: Here’s …

  • Rozumie tryb rozkazujący i instrukcje.

  • Rozumie znaczenie zaimka pytajnego what w pytaniach z czasownikiem be: What day is it ...? What’s your name?, jeśli pytania są poparte pomocniczymi gestami.

  • Rozumie i potrafi dokończyć zdanie z podmiotem pozornym:

  • It’s Monday.

  • Rozumie pytanie z czasownikiem modalnym Can you find... ?, jeśli jest poparte pomocniczymi gestami.

  • Wykonuje odpowiednie czynności do słów piosenek: Hello rap, Days of the week, Bugs World, Tidy up rap.

  • Z pomocą nauczyciela określa, jaki jest dzień tygodnia.

  • Odszukuje szczegóły na obrazku.

  • Wita się z bohaterami książki, kolegami / koleżankami i nauczycielem i pyta ich o samopoczucie: Hello! How are you?

  • Rozumie pytanie o to, kim są dane postaci: Who’s this? i odpowiada na pytanie: It’s … / Here’s …

  • Potrafi samodzielnie wykonać polecenia nauczyciela.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Rozumie pytanie nauczyciela o znalezienie zwierząt, zabawek, jedzenia i członków rodziny na obrazku w podręczniku, a także potrafi nazwać niektóre lub wszystkie z nich; dodatkowo wykazuje się znajomością nazw innych słów z tej tematyki.

  • Samodzielnie liczy w zakresie 1-7.

  • Rozumie pytanie o to, jak ma na imię: What’s your name? i potrafi na nie odpowiedzieć pełnym zdaniem: I’m …

  • Rozumie zdania pytające z zaimkiem pytajnym who i czasownikiem be w formie is: Who’s this? i potrafi na nie odpowiedzieć: It’s … / Here’s …

  • Potrafi samodzielnie budować zdania z czasownikiem be i przysłówkiem here: Here’s …

  • Rozumie tryb rozkazujący i instrukcje oraz próbuje sam je wydawać.

  • Rozumie znaczenie zaimka pytajnego what w pytaniach z czasownikiem be: What day is it ...? What’s your name?

  • Potrafi samodzielnie zbudować zdanie z podmiotem pozornym.

  • Rozumie pytanie z czasownikiem modalnym Can you find ...? i reaguje na nie.

  • Wykonuje odpowiednie czynności do słów piosenek: Hello rap, Days of the week, Bugs World, Tidy up rap i próbuje śpiewać wraz z nagraniem.

  • Samodzielnie potrafi określić, jaki jest dzień tygodnia.

  • Odszukuje szczegóły na obrazku i potrafi je nazwać.

UNIT 1 LUCY’S NEW PENCIL CASE

  • Stosuje zwroty grzecznościowe przy wyrażaniu zgody: Yes, of course, odmawianiu: No, sorry, wręczaniu czegoś: Here you are.

  • Rozumie zdania opisujące umiejętności I can …

  • Rozumie pytania o pozwolenie Can I borrow…, please? i potrafi na nie odpowiedzieć.

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki Lucy’s new pencil case, ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Wyraża posiadanie: I’ve got …, Lucy’s got … i rozumie pytania o to, co posiada: Have you got …?

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Poznaje świat małych stworzonek, zapamiętuje ich nazwy: spider, wings, insects. Rozpoznaje, które z nich mają skrzydła i ile mają nóg, rozumie pytania: Has the spider got wings? Is a spider an insect?

  • Potrafi dokonać samooceny wiedzy, udzielać krótkich odpowiedzi na pytania nauczyciela, dotyczące osiągnięć w nauce.

  • Stosuje zwroty grzecznościowe adekwatne do sytuacji, potrafi wyrażać zgodę i dezaprobatę.

  • Potrafi samodzielnie wyrazić umiejętności I can …

  • Samodzielnie zadaje pytania o pozwolenie Can I borrow …, please? i potrafi na nie odpowiedzieć.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki Lucy’s new pencil case. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki; potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

  • Wyraża posiadanie I’ve got …, Lucy’s got … i potrafi zadać pytania o to, co ktoś posiada: Have you got …?, a także odpowiedzieć na nie.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Wykazuje zainteresowanie światem przyrody, swobodnie operuje słownictwem z życia małych stworzonek, rozróżnia je, zadaje pytania i odpowiada na nie pełnymi zdaniami, potrafi opisać stworzonka.

  • Ocenia własną wiedzę, odpowiada pełnymi zdaniami na pytanie o efekty nauki: Are you happy with your work? I am happy with my work, I’m not happy with my work.

UNIT 2 – LET’S PLAY TANYA

  • Potrafi nazwać czynności, rozróżnia zachowania wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie człowieka: Activities which are good exercise: ride a bike, walk, run, swim, dance, exercise, play football, play basketball, play tennis. Activities which are not good exercise: play cards, play a board game, play computer games, watch TV, listen to music, read a book, draw.

  • Pamięta nazwy kolorów: orange, red, yellow, green, blue, brown; poznaje nowe kolory: black, white, pink.

  • Rozumie słownictwo komputerowe: click, press enter, look at the screen, use the mouse.

  • Potrafi wyrażać życzenia: I want to play football, Tanya wants to play a computer game, Me too!

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Potrafi wyrazić przynależność i relacje między ludźmi: These are Tanya’s friends.

  • Potrafi zachęcić do zabawy, a także zareagować na propozycję – przyjąć ją lub odrzucić: Come on everyone! Great idea! Oh, brilliant! Oh, alright! Oh, no! Not now!

  • Odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące historyjki: Who’s this? Do Jack and Debbie want to listen to music? What does Tanya want to do?

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki Let’s play, Tanya, potrafi ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela podczas zabawy z kartami rysunkowymi: Hold your cards like this, Shuffle your cards, Now match the words and pictures like this, Now put the word cards here.

  • Potrafi rozmawiać o różnych czynnościach związanych ze zdrowym i niezdrowym trybem życia, zadaje pytania i odpowiada na nie.

  • Operuje szerokim słownictwem w zakresie kolorów.

  • Operuje słownictwem komputerowym, potrafi wykorzystać znajomość języka w kontakcie z komputerem, rozumie polecenia w grach komputerowych.

  • Potrafi wyrażać życzenia, buduje zdania z czasownikami want i like, potrafi zadawać pytania i odpowiadać pełnymi zdaniami.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Potrafi opowiadać o swoim najlepszym przyjacielu.

  • Stosuje różne zwroty zachęcające do zabawy, a także spontanicznie reaguje na usłyszane propozycje.

  • Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela dotyczące historyjki.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki Let’s play, Tanya. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki; potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

  • Rozumie i wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela podczas zabawy z kartami rysunkowymi.

UNIT 3 – THE MOON IS IN THE RIVER

  • Zna nazwy zwierząt z gospodarstwa domowego: duck, hen, horse, cat, sheep, cow i podstawowe słownictwo z życia na wsi: farm, on the farm, river.

  • Rozumie określenia dotyczące pogody: It’s cold, It’s hot, It’s sunny, It’s cloudy, It’s raining.

  • Zna nazwy ubioru na złą pogodę: Let’s put on our coats / hats.

  • Rozumie określenia związane z lokalizacją: on the farm, by the river, There’s a moon in the river, It’s in the sky!

  • Zna określenie pory dnia: It’s night time.

  • Potrafi wyrazić zamiar: I’m going to get a boat.

  • Potrafi określić, jak czują się stworzonka: The sheep is very thirsty.

  • Rozumie pytania na temat wykonywanej czynności: Where are you going? Where are the sheep and the duck going?

  • Rozumie pytanie o pozwolenie i możliwość: Can I come with you? How many stars can you see?

  • Potrafi wyrazić zniecierpliwienie: Come on! Quick!

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Odpowiada na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki: Do they get a boat? What do the animals do? What happens?

  • Rozumie zjawisko ruchu Ziemi i Księżyca, zna słownictwo: star, earth, moon, sun, The earth goes round the sun like this, The moon goes round the earth like this.

  • Zna nazwy różnych obiektów na niebie: star, moon, sun, planet, rocket.

  • Liczy w zakresie 11-20.

  • Rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela: Look at the moon! Whisper, Make a book, Cut and fold the pages like this.

  • Rozumie pytanie o to, jaki jest dzień tygodnia What day is it today? i potrafi na nie odpowiedzieć z pomocą nauczyciela It’s Monday.

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki The moon is in the river, potrafi ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Operuje nazwami zwierząt z gospodarstwa domowego i słownictwem z życia na wsi, samodzielnie opowiada o swoich doświadczeniach z życia na wsi i opisuje rysunki z książki.

  • Rozmawia o pogodzie w codziennych kontaktach z nauczycielem.

  • Wie, jak ubrać się w deszczowy i chłodny dzień i potrafi nazwać strój.

  • Potrafi określać, gdzie ktoś się znajduje, stosując wyrażenia przyimkowe.

  • Potrafi określić porę dnia i nocy: It’s night time. Wie, jak brzmi powitanie o różnych porach.

  • Potrafi wyrazić swój rzeczywisty zamiar w sytuacjach klasowych.

  • Potrafi opisywać stan osób i mówić o tym.

  • Potrafi zadawać pytania na temat wykonywanej czynności.

  • Zadaje pytania o pozwolenie i możliwość.

  • Wyraża zniecierpliwienie, potrafi ponaglać kolegów.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki.

  • Posiadł wiedzę na temat praw fizyki, ruchu Ziemi i Księżyca, zna słownictwo z tym związane.

  • Potrafi opisać, jakie obiekty widzi na niebie.

  • Posługuje się liczbami w zakresie powyżej 20.

  • Rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela przy wykonywaniu zadań z książki.

  • Potrafi zadać pytanie o to, jaki jest dzień tygodnia What day is it today? i samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki The moon is in the river. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki; potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

UNIT 4 – THE OLD HOUSE

  • Zna nazwy domowych pomieszczeń: kitchen, living room, bathroom, bedroom, garden, garage i otoczenia szkoły: playground, dining room, classroom. Rozumie zdania na temat szkolnego życia: We play in the playground, We eat in the dining room, We work in the classroom.

  • Potrafi zachęcić innych do pójścia do danego pomieszczenia: Let’s go to the …

  • Rozumie pytania o lokalizację: Where’s Felix? Is Lucy in the …?

  • Wyraża stany i emocje, pyta o samopoczucie: Sandra is very sad, Im scared, I’m so happy! Is Sandra sad? Are mum and dad scared?

  • Potrafi wyrazić wielkość części ciała: What big eyes / ears / teeth!

  • Potrafi wyrazić swoje uczucia: I love you, I love you very much.

  • Przedstawia członków rodziny: This is my mum / dad / brother / sister

  • / grandma / grandpa.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Zna nazwy zwierząt domowych i jedzenia, którym się żywią: pet, dog, cat, hamster, rabbit, guinea pig, turtle, meat, vegetables.

  • Rozumie polecenia nauczyciela: Cut out the old house and fold it like this.

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki The old house, potrafi ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Potrafi rozmawiać o domu i szkole, zna nazwy pomieszczeń i czynności, które się w nich wykonuje, zadaje pytania, odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela.

  • Spontanicznie zachęca innych do wykonania różnych czynności i reaguje na sugestie i propozycje innych.

  • Pyta o lokalizację, o to, gdzie znajdują się różne postaci i przedmioty i spontanicznie udziela odpowiedzi na takie pytania.

  • Spontanicznie wyraża swoje emocje i określa stany, w których się znajduje; pyta o samopoczucie swoich kolegów i członków rodziny.

  • Wyraża wielkość różnych przedmiotów, reaguje spontanicznie w różnych sytuacjach.

  • Wyraża swoje uczucia i pyta o uczucia innych, stosuje czasowniki like, love.

  • Przedstawia członków bliższej i dalszej rodziny, potrafi rozmawiać o relacjach rodzinnych.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Zna nazwy zwierząt domowych i jedzenia, którym się żywią, potrafi powiedzieć, co jedzą zwierzęta: Dogs eat meat, Rabbits eat vegetables, Hamsters eat meat and vegetables. Rozmawia o swoich ulubionych zwierzętach i o tym, co lubią jeść.

  • Rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela, poprzedzające

  • wykonanie zadań z książki.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki The old house. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki, potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

UNIT 5 – THE CROCODILE TEARS

  • Zna nazwy części ciała: head, ear, tooth, tummy, back, neck i potrafi je wskazać: This is my head / my ear / my tooth.

  • Potrafi określić swoje cechy i uczucia I’m clever, I’m hungry.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Rozróżnia i nazywa stadia rozwoju człowieka: baby, child, teenager, adult.

  • Zna czynniki sprzyjające rozwojowi człowieka: What do you need to grow? We need sleep, vegetables, meat, We need to move / run / swim

  • / walk / play.

  • Rozumie pytanie o wiek: How old are you? i potrafi na nie odpowiedzieć I’m …

  • Rozumie pytanie o dolegliwości i opisuje swoje samopoczucie: What’s the matter? I’ve got a headache / tummy ache / toothache / earache / neck ache.

  • Zna nazwy zwierząt: turtle, crocodile, mouse, frog, monkey.

  • Odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące historyjki: Who’s this? What happens? Is the crocodile hungry? Has he got a headache?

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki Crocodile tears, potrafi ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Dobrze operuje nazwami części ciała i potrafi je wskazać.

  • Rozmawia z kolegami / koleżankami o uczuciach – wyraża swoje cechy i uczucia, a także pyta innych: Is everybody sad / scared / happy?

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Rozróżnia i nazywa stadia rozwoju człowieka. Wykazuje się wiedzą na temat czynników sprzyjających rozwojowi człowieka, potrafi rozmawiać o tym, czego potrzebuje człowiek, aby rosnąć.

  • Pyta kolegów / koleżanki o wiek, a także poprawnie odpowiada na ich pytanie.

  • Pyta o dolegliwości i opisuje samopoczucie swoje i kolegów.

  • Operuje bogatym słownictwem dotyczącym zwierząt, zna ich

  • upodobania i potrafi o nich mówić.

  • Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela dotyczące historyjki.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki Crocodile tears. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki; potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

THE PRINCESS AND THE FROG

  • Zna słownictwo związane z jedzeniem: breakfast, lunch, dinner, toast, cereal, pizza, ice cream, bread, soup.

  • Rozumie pytania o to, z czego składa się dany posiłek: What’s for breakfast / lunch / dinner?

  • Wyraża prośbę i możliwości oraz pyta o pozwolenie: Can I have some, please?

  • Zna słownictwo związane z życiem i środowiskiem żaby: pond, croak, jump, dive in the pond, I’m a little green frog.

  • Poznaje stadia rozwoju żaby: egg, tadpole, frog.

  • Zna kluczowe słowa z historyjki: princess, prince, frog, palace, pond, butterfly .

  • Rozumie polecenia z nowymi czasownikami: Wait for me! Remember!

  • Określa więzi międzyludzkie: You’re my best friend!

  • Wyraża swoje upodobania: I like / don’t like the frog.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi dokończyć zdanie z pomocą nauczyciela: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Wykonuje polecenia nauczyciela: Cut out the princess, Use your fingers to …, Fold the paper like this …, Open the paper like this to

  • Potrafi wskazać właściwe rysunki, słuchając historyjki The princess and the frog, potrafi ustalać kolejność wydarzeń na podstawie słuchanego tekstu i ilustracji, odpowiedzieć na pytania pomocnicze nauczyciela dotyczące historyjki, odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę z użyciem kluczowych słów.

  • Zna słownictwo związane z jedzeniem, mówi o swoich preferencjach kulinarnych, wie, jak zachować się przy stole i jakie zwroty grzecznościowe zastosować.

  • Pyta, z czego składa się dany posiłek What’s for breakfast / lunch / dinner? i potrafi na to pytanie odpowiedzieć.

  • Wyraża spontanicznie prośby i mówi o możliwościach, pyta o pozwolenie w rzeczywistych sytuacjach lekcyjnych.

  • Zna słownictwo związane z życiem i środowiskiem żaby, chętnie dzieli się swoją wiedzą, samodzielnie opisuje rysunki.

  • Zna stadia rozwoju żaby: a little egg, a little tadpole in the egg, a little tadpole in the water, a big tadpole in the water, a little frog with a tail, a big, green frog; odgrywa role i komentuje, jakie stadium prezentuje.

  • Zna kluczowe słowa z historyjki princess, prince, frog, palace, pond, butterfly i potrafi je wykorzystać w innym kontekście.

  • Rozumie i wydaje polecenia z nowymi czasownikami: Wait for me! Remember!

  • Potrafi określać więzi międzyludzkie, kierując swoje wypowiedzi do kolegów / koleżanek

  • Spontanicznie wyraża swoje upodobania w różnych kontekstach sytuacyjnych.

  • Rozumie pytania o to, jaki jest dzień tygodnia: What day is it today? i potrafi samodzielnie na nie odpowiedzieć: It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.

  • Wykonuje bezbłędnie polecenia nauczyciela związane z wykonywaniem zadań z książki, stara się je zapamiętać i naśladować nauczyciela.

  • Rozumie dokładnie pełną treść historyjki The princess and the frog. Potrafi wskazać właściwe rysunki i odpowiedzieć na szczegółowe pytania nauczyciela dotyczące historyjki; potrafi odegrać scenkę i opowiedzieć historyjkę własnymi słowami lub z wykorzystaniem oryginalnego tekstu historyjki.

CHRISTMAS

  • Zna słownictwo dotyczące świąt Bożego Narodzenia: Christmas, present, card, bell, ball, star, Christmas tree, lovely, branches, Christmas calendar.

  • Rozumie słowa wprowadzenia do opowieści wigilijnej wypowiadane przez nauczyciela: It’s nearly Christmas, What do you like about Christmas? Here are some things to go on Christmas tree: balls, stars …

  • Rozumie polecenia nauczyciela związane z ubieraniem choinki: Let’s decorate the Christmas tree, Put the ball on the tree, please.

  • Potrafi opisywać choinkę: The Christmas tree’s got a star / ball

  • / Christmas card / present / bell.

  • Słucha instrukcji nauczyciela przy wykonywaniu kalendarza adwentowego: Cut out the windows like this, Stick the calendar page on to the piece of paper like this, Draw and colour a picture in each window.

  • Operuje bogatym słownictwem dotyczącym świąt Bożego Narodzenia, zna tradycje związane ze świętami i potrafi o nich opowiadać po polsku.

  • Rozumie w pełni słowa wprowadzenia do opowieści wigilijnej wypowiadane przez nauczyciela.

  • Rozumie wszystkie polecenia nauczyciela związane z ubieraniem choinki i wykonuje je.

  • Potrafi mówić o tym, co wiesza na choince i opisywać już ubraną choinkę.

  • Słucha instrukcji nauczyciela przy wykonywaniu kalendarza adwentowego, rozumie i wykonuje wszystkie polecenia. Próbuje się domyślać znaczenia nowych słów lub pyta o nie.

EASTER

  • Nazywa postaci i przedmioty związane z Wielkanocą: Easter bunny, Easter egg, Easter chick.

  • Wyraża zadowolenie z nadejścia Wielkanocy It’s Easter time!

  • Rozumie pytanie o to, gdzie znajdują się pisanki i szuka ich w pomieszczeniach domu.

  • Wyraża propozycje z konstrukcją Let’s …

  • Potrafi określić liczbę pisanek i kurczaczków: two Easter chicks, four Easter eggs.

  • Dysponuje szerokim słownictwem związanym z Wielkanocą.

  • Wyraża zadowolenie z nadejścia Wielkanocy; samodzielnie i spontanicznie składa życzenia świąteczne.

  • Zadaje pytania o to, gdzie znajdują się pisanki, a także o ich liczbę, i szuka ich w pomieszczeniach domu.

  • Spontanicznie wyraża propozycje, zachęca kolegów / koleżanki do wykonania danej czynności.

  • Poprawnie określa liczbę narysowanych pisanek i kurczaczków i łączy podpisy z rysunkami






: dok -> pso




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna