Przedstawia film kod da vinci



Pobieranie 129.92 Kb.
Strona1/5
Data03.05.2016
Rozmiar129.92 Kb.
  1   2   3   4   5
COLUMBIA PICTURES

PRZEDSTAWIA FILM


KOD DA VINCI


TWÓRCY
REŻYSERIA.......................................................................................................................................................... Ron Howard

PRODUKCJA.......................................................................................................................................................... John Calley

..................................................................................................................................................................................Brian Grazer

PRODUCENT WYKONAWCZY............................................................................................................................... Dan Brown

SCENARIUSZ.................................................................................................................................................. Akiva Goldsman

ZDJĘCIA........................................................................................................................................................Salvotore Totino

SCENOGRAFIA...................................................................................................................................................Allan Cameron

MONTAZ......................................................................................................…................................................ Daniel P.Handley

...........................................................................................................................................................................................Mike Hill

KOSTIUMY...............................................................................................…....................................................... Daniel Orlandi

MUZYKA...................................................................................................................................................................Hans Zimmer
OBSADA
Jean Reno ....................................................................................................................................................... Bézu Fache

Paul Bettany ............................................................................................................................................................... Silas

Tom Hanks................................................................................................................................................ Robert Langdon

Audrey Tautou .......................................................................................................................................... Sophie Neveu

Ian McKellen ....................................................................................................................................... Sir Leigh Teabing

Paul Bettany.................................................................................................................................................................... Silas

Alfred Molina .......................................................................................................................................Biskup Aringarosa
CZAS TRWANIA: min.

PREMIERA W POLSCE: 19.05.2006

DYSTRYBUCJA W POLSCE: United International Pictures Sp. z o.o.

Przy udziale takich znakomitości świata filmu jak reżyser Ron Howard, producenci Brian Grazer i John Calley (nominacja do Oscara® za “Okruchy dnia” /The Remains of the Day/), scenarzysta Akiva Goldsman oraz oskarowej ekipy pracującej wcześniej przy filmie “Piękny umysł” /A Beautiful Mind/, powstała filmowa wersja jednej z najbardziej popularnych i kontrowersyjnych zarazem powieści naszych czasów - “Kod Da Vinci” autorstwa Dana Browna. W doborowej obsadzie filmu znalazły się takie sławy współczesnego kina jak: dwukrotny laureat Nagrody Akademii® Tom Hanks, ciesząca się ogromną popularnością od czasów „Amelii” Audrey Tautou oraz Ian McKellen, Alfred Molina, Jürgen Prochnow, Paul Bettany i Jean Reno.


Wyprodukowany pod okiem Grazera i Calley’a, “Kod da Vinci” opowiada skomplikowaną intrygę historyczno-kryminalną, u której podstaw leży najbardziej skrywana w dziejach ludzkości tajemnica. Jej ujawnienie może na zawsze odmienić losy świata...


Synopsis

Światowej sławy historyk i badacz symboli profesor Robert Langdon (Tom Hanks) w środku nocy zostaje wezwany do muzeum Luwru, gdzie, jak się okazuje, miało miejsce tajemnicze morderstwo. Jego ofiarą jest kustosz muzeum, Jacques Saunière, który przed śmiercią pozostawił jako trop kilka zawoalowanych wskazówek i symboli. Podejrzewany o dokonanie tej zbrodni Langdon, którego własne bezpieczeństwo wisi teraz na włosku, z pomocą młodej agentki policji, Sophie Neveu (Audrey Tautou), specjalizującej się w kodach i szyfrach, podejmuje próbę rozwikłania zagadki, której kluczowe elementy kryją się w najsławniejszych obrazach mistrza Leonarda Da Vinci. Trop wiedzie do tajnego stowarzyszenia, którego zadaniem od wieków jest ochrona starożytnej tajemnicy sięgającej swoimi korzeniami 2000 lat wstecz.

Duet Langdon-Neveu rusza zatem tropem poszukiwań, który wiedzie przez Paryż, Londyn i Szkocję. Po drodze udaje im się stopniowo łamać kolejne kody, przybliżające dwójkę bohaterów do ujawnienia głęboko skrywanej od wieków tajemnicy.

Columbia Pictures i Imagine Entertainment mają przyjemność zaprezentować Państwu najnowszą produkcję Briana Grazera i Johna Calley’a “Kod Da Vinci” /The Da Vinci Code/, z udziałem Toma Hanksa, Audrey Tautou, Iana McKellena, Alfreda Moliny, Jürgena Prochnowa, Paula Bettany i Jeana Reno. Reżyserem obrazu jest Ron Howard. Scenariusz autorstwa Akivy Goldsmana powstał w oparciu o bestsellerową powieść Dana Browna pod tym samym tytułem. W roli producentów wykonawczych filmu wystąpili Todd Hallowell i Dan Brown. Zdjęcia do filmu są dziełem Salvatore Totino. Przy filmie pracowali również scenograf Allan Cameron, montażyści Dan Hanley, A.C.E. i Mike Hill, A.C.E. oraz projektant kostiumów Daniel Orlandi. Muzykę skomponował Hans Zimmer.


Geneza Kodu da Vinci – Droga do ekranizacji

Fenomenalny sukces powieści Dana Browna zatytułowanej “Kod da Vinci” /The Da Vinci Code/ zaczynał właśnie nabierać tempa i stopniowo bombardować świadomość masowego czytelnika niespotykanymi dotąd teoriami, kiedy to właśnie producent John Calley zachęcony został przez prezesa Sony, Howarda Stringera, do sięgnięcia po tę pozycję. Jak wspomina swoje pierwsze wrażenia Calley: „Byłem po prostu oszołomiony siłą przekazu tej książki. To fascynująca lektura, a do tego pierwszorzędny thriller!” Od razu więc pojawił się pomysł przeniesienia powieści na ekran .

Mniej więcej w tym samym czasie jeden z prezesów firmy producenckiej Imagine Entertainment, Brian Grazer wraz ze swoim długoletnim współpracownikiem, reżyserem i producentem Ronem Howardem, również wyrazili zainteresowanie filmową adaptacją tego bestselleru. Obaj panowie wkrótce dowiedzieli się, że prawa do sfilmowania książki są w rękach Calley’a, przedstawili mu zatem swoją wizję ekranizacji. Była ona na tyle frapująca, że wkrótce podjęta została decyzja o rozpoczęciu współpracy.

Z pewnością ogromnym atutem realizacji tego przedsięwzięcia była osoba reżysera Rona Howarda, którego zapał w dążeniu do ekranizacji filmowej wersji “Kodu” związany był zarówno z niebanalną historią opowiedzianą przez Dana Browna, jak i pasją reżysera do realizacji filmów z gatunku kina akcji i thrillera. Jak mówi sam Howard: “Ta historia ma niesamowity potencjał. A do tego styl i wszystkie niezbędne elementy trzymające widza w napięciu od pierwszych do ostatnich scen. To naprawdę porcja porządnej filmowej rozrywki.”

Calley nie ukrywał swojego zadowolenia związanego z obecnością osoby Howarda przy realizacji projektu pod nazwą „Kod Leonarda da Vinci”, od dawna przymierzając się do współpracy z utytułowanym reżyserem. Jak mówi: „Zawsze podziwiałem Rona i jego twórczość. Jest on niezwykle zręcznym filmowcem, a jego wizja realizacji projektów filmowych zawsze jest z największą korzyścią dla filmu i widza.”

Pracując wcześniej ze scenarzystą Akivą Goldsmanem przy realizacji filmów “Piękny umysł” /A Beautiful Mind/ i “Cinderella Man”, Howard przekonał się, że jest to osoba godna powierzenia zadania polegającego na adaptacji powieści Dana Browna na scenariusz filmowy. “Nie było to łatwe zadanie”, mówi Howard. “Od czasu publikacji książki do pomysłu realizacji filmowej, zdążyła ona już zyskać sobie status absolutnego bestselleru, dlatego też oczekiwania związane z realizacją projektu były ogromne. Czuliśmy tę presję i wiedzieliśmy, że tylko najlepszy z najlepszych projekt może sprostać tym oczekiwaniom. Z Akivą przeprowadziliśmy wiele głębokich rozmów, nie tylko na temat ostatecznego kształtu scenariusza, ale również na temat samej książki i poruszanych przez nią zagadnień. Decydując się na realizację tego przedsięwzięcia sami musieliśmy odpowiedzieć sobie na wiele pytań, które prawdopodobnie zadawało sobie również wielu czytelników. Tak naprawdę nigdy wcześniej nie pracowałem przy projekcie filmowym tego formatu. On nie tylko odwołuje się do emocji, trzyma w napięciu i stanowi porcję porządnej rozrywki, ale również zachęca do zastanowienia się nad kształtem historii i pobudza dyskusję.”

Goldsman przyznaje, że początkowo był nieco onieśmielony faktem możliwości dokonania adaptacji jednej z najbardziej głośnych i kontrowersyjnych zarazem powieści naszych czasów. Książkę Dana Browna przeczytały miliony ludzi na całym świecie, stała się ona swoistym fenomenem wydawniczym, a każdy z czytelników z pewnością na swój sposób wyobraża sobie opisane w niej wydarzenia. Jak mówi Goldsman: „Byłem pod wielkim wrażeniem “Kodu Leonarda da Vinci” i muszę przyznać, że początkowo nie bardzo wiedziałem jak się zabrać do tej bądź co bądź zawiłej historii, która obfituje w nieoczekiwane i zaskakujące zwroty akcji. Dopiero seria spotkań z Ronem i jego wyrazista wizja realizacji adaptacji natchnęła mnie do określenia jaki ostateczny kształt powinien mieć scenariusz.”

Dwukrotny laureat Nagrody Akademii® Tom Hanks, który w filmie wcielił się w postać amerykańskiego naukowca Roberta Langdona również przyznaje się do swoich początkowych obaw związanych z realizacją tak popularnego dzieła jak “Kod Leonarda da Vinci”. Jak stwierdza: „Niełatwo jest dać każdemu z czytelników poczucie satysfakcji związane ze spełnieniem oczekiwań i wyobrażeń o ekranizacji książki. Nie da się ukryć, że „Kod” to znakomita lektura, a nakręcenie jego filmowej wersji to zadanie wręcz monumentalne. Podziwiam Akivę za jego wielki kunszt narratorski.”

Podczas pracy nad tworzeniem scenariusza filmu, jego twórcy wielokrotnie sięgali do źródła informacji – prowadząc długie rozmowy z autorem książki, Danem Brownem. Jak wspomina Howard: “Dan wspomagał nas na każdym etapie realizacji naszego projektu. Był przy tym niezwykle cierpliwy i wyrozumiały. Zdawał sobie sprawę, że filmowa adaptacja nie będzie w stanie dosłownie przełożyć książki na język filmu i był nieocenionym źródłem interpretacji niektórych elementów scenariusza.“

Filmowe postaci i ich Obsada


Kiedy gotowy był już tekst scenariusza filmu, kolejnym wyzwaniem stojącym przed twórcami filmu było skompletowanie obsady, która w przekonujący sposób oddałaby charakter fascynujących postaci zarysowanych w powieści przez Dana Browna, a jednocześnie wykreowała nową filmową wartość.

Producent wykonawczy filmu, Todd Hallowell ujmuje to w ten sposób: “Ten film to wyjątkowy projekt również pod względem grającej w nim międzynarodowej obsady aktorów najwyższej próby.” Potwierdza to lista osób zatrudnionych przy filmie.

Tom Hanks/Robert Langdon

Jak zauważa autor scenariusza Akiva Goldsman: “Robert Langdon jest uosobieniem człowieka myślącego, który dodatkowo nie ustaje w poszukiwaniu prawdy i jest w stanie wiele poświęcić dla odkrycia wielowiekowej tajemnicy. W całej historii ludzkości zawsze fascynujące wydawały się postacie dążące do odkrycia prawdy. Kojarzymy je ze szlachetnością, czystością serca, siłą woli i niezłomnością. Taki też jest filmowy Robert Langdon.”

Hanks zaangażowany był w realizację projektu “Kodu Leonarda da Vinci” niemalże od samego jego początku. Chociaż aktor od wielu lat nie miał okazji współpracować z reżyserem Ronem Howardem, to jednak obaj panowie pozostawali w bliskim kontakcie. Nie tylko przyjaźń zadecydowała jednak o zaangażowaniu Hanksa do roli Langdona. Jak mówi Howard: “Kiedy rozważałem początkowo zaangażowanie do filmu Toma miałem to samo pozytywne uczucie, które towarzyszyło naszym pierwszym rozmowom przy realizacji „Apollo 13”, co miało miejsce mniej więcej dziesięć lat temu. Podobnie i tym razem między Tomem aktorem a graną przez niego postacią Roberta Langdona była naturalna więź. Tom jest na swój sposób bardzo podobny do Langdona. Jego działaniem kieruje naturalna ciekawość, a do tego, podobnie jak Langdon, ma znakomite poczucie humoru. Co więcej, Langdon zafascynowany jest ukrytymi znaczeniami, symbolami i interesują go detale – dzięki nim jest w stanie dotrzeć do prawdy. Podobnie jak grana przez Toma postać, on sam jest również bardzo błyskotliwy i zainteresowany otaczającym światem. Zatrudniając go przy filmie miałem pewność, że będę miał w jego osobie duże wsparcie i pomocną dłoń.”

Hanks nie ukrywał, że możliwość wspólnej pracy z Howardem przy realizacji tak atrakcyjnego projektu filmowego była dla niego nie lada gratką. Do tego dochodziła sama postać Langdona, tak odmienna w charakterze od wszystkich innych granych dotychczas przez aktora postaci. Jak mówi Hanks: “Langdon posiada imponującą wiedzę, bardzo dogłębną i renesansową w swoim charakterze. Jest specjalistą z wielu dziedzin, co przekłada się na jego sukces zawodowy. Jako światowej sławy historyk i badacz symboli jest w stanie odczytać z trzech znaków wyrysowanych na ścianie jaskini ich ukryte znaczenia, historyczne odniesienia i interpretację współczesną. Ten facet stale obserwuje wszystko, co znajduje się w zasięgu jego wzroku. Stale odnajduje też nowe interpretacje, odniesienia i związki. To naprawdę imponujące”

Podobnie jak inni twórcy filmu, Hanks podkreśla nieocenioną wręcz rolę reżysera Howarda w procesie odkrywania postaci Roberta Langdona. Jak mówi: “Ron ma bardzo swobodny styl bycia. Nie ma w nim nic stresującego. Jednocześnie ma wielkie poczucie odpowiedzialności za realizowany projekt i pracujący przy nim zespół, jest bardzo twórczy i absolutnie oddany sztuce filmowej najwyższej próby.”

Audrey Tautou/Sophie Neveu

Imię filmowej bohaterki Sophie ma swoje odniesienie do greckiego słowa Sofia – oznaczającego mądrość, zaś francuskie nazwisko Neveu oznacza w tym języku “pochodzący od” – czyżby pochodzący od Marii Magdaleny?

Z punktu widzenia reżysera Howarda, rola Sophie Neveu była zasadniczym elementem opowiadanej historii “Kodu Leonarda da Vinci”. “Jednym z wątków książki, który zrobił na mnie wyjątkowo silne wrażenie, a który w moim mniemaniu miał być centralnym punktem filmowej adaptacji, była kwestia sakralności kobiecej”, mówi Howard i dodaje: “Sam mam trzy córki, a od 30 lat jestem żonaty ze wspaniałą, silną kobietą, stąd też temat ten wydawał mi się wyjątkowo ważny. Emocjonalna podróż, która jest udziałem Sophie w “Kodzie Leonarda da Vinci” jest niezwykle ekscytująca. Umieszczenie tak silnej postaci kobiecej w centrum filmowych wydarzeń, obserwacja jej swoistego dojrzewania i odkrywania własnej tożsamości znakomicie wpisują się w wątki trzymającego w napięciu thrillera.”

Znalezienie odtwórczyni roli Sophie Neveu zajęło twórcom filmu sporo czasu. Na przesłuchania zaproszonych było wiele znakomitych i uznanych francuskich aktorek. Ostatecznie, po przesłuchaniach z udziałem Toma Hanksa, przeprowadzonym na końcowym etapie w Los Angeles, wybór padł na Audrey Tautou. Aktorka, co prawda, nie mogła się pochwalić dużym anglojęzycznym dorobkiem, mając na swoim koncie zaledwie jeden zagraniczny tytuł “Dirty Pretty Things”, jednak wnikliwość z jaką podeszła do niuansów granej przez siebie roli z miejsca przekonała producentów, że jest właściwą osobą. Jak zauważa Howard: “Audrey ma tę wyjątkową cechę, która znakomicie wpisuje się w mistyczny klimat “Kodu Leonarda da Vinci”. Jest tajemnicza, ale jednocześnie bliska przeciętnemu człowiekowi. Jest nieco eteryczna i enigmatyczna, ale kiedy zadaje pytanie, sprawia wrażenie osoby twardo stąpającej po ziemi.”

Ian McKellen/Sir Leigh Teabing

“Teabing jest sfinksem całej naszej historii,” stwierdza Goldsman, “jest postacią bardzo zagadkową, a jednocześnie stanowi motor napędzający akcję zarówno książki, jak i filmu. Większość wydarzeń rozgrywających się w filmie jest sterowana ręką tego właśnie człowieka.”

“Wielu znakomitych brytyjskich aktorów przychodziło mi do głowy rozważając obsadę roli Sir Leigh Teabing,” mówi Howard, “jednak po spotkaniu z Sir Ianem, wiedziałem od razu, że będzie on nieocenionym nabytkiem dla naszego projektu. Jak się okazało już na planie filmowym, miałem absolutną rację. Film wiele zyskuje dzięki wielowymiarowej kreacji Iana McKellena”.

Paul Bettany/Silas

Przyjmując rolę Silasa, dla wielu będącego najbardziej dziwaczną i nieodgadnioną postacią powieści Browna, aktor Paul Bettany podjął się, jak sam mówi, misji ‘nadania bardziej ludzkiej twarzy’ mrocznej postaci mnicha. Jak stwierdza aktor: “Silas jest bardzo wyobcowaną postacią, która desperacko stara się odnaleźć przewodnika duchowego. Osoba taka miałaby w pewien sposób zastąpić mu ojca. Pierwszą i niemalże jedyną osobą, od której otrzymuje ciepło i zrozumienie jest biskup Aringarosa. Niestety ten, mniej lub bardziej świadomie, wykorzystuje nadwątloną psychikę Silasa jako swoją broń. Historia tego mnicha jest bardzo skomplikowana – ma on na swoim koncie zabójstwo ojca i związany z tym pobyt w więzieniu. Kolejnym etapem jego osobistej historii jest spotkanie Aringarosy, który wskazuje mu nową drogę życiową i nadaje jego egzystencji poczucie wyższego sensu.”

Reżyser filmu, który pracował wcześniej z aktorem Paulem Bettanym, odtwórcą roli Silasa, przy realizacji oskarowego obrazu “Piękny umysł” /A Beautiful Mind/, przyznaje również, że duże wrażenie zrobiła na nim kreacja aktora w filmie „Gangster No. 1”. Pokazała ona szeroki wachlarz jego artystycznych umiejętności. Howard zwrócił się zatem do Bettany’ego z nadzieją, że odnajdzie w nim uosobienie Silasa — tak też się stało.

Jak mówi reżyser: “Paulowi bardzo przypadł do gustu filmowy Silas. Ta postać w jego wydaniu jest przerażająca, do tego stopnia, że widza przebiegają ciarki po plecach. Jest przy tym tak wiarygodny w swojej kreacji, że czasem trudno było mi sobie wyobrazić, że grający go mężczyzna jest zwykłym, normalnym facetem.”

Jean Reno/Bézu Fache

Imię filmowego kapitana francuskiej policji Bézu jest również nazwą miejsca, gdzie znajduje się forteca Zakonu Templariuszy na południu Francji.

Jean Reno, który wcześniej miał okazję współpracować z producentem Johnem Calley’em nie ukrywał, że jest wyjątkowo zainteresowany zagraniem filmowej postaci Bézu Fache’a. Fascynowała go możliwość wcielenia się w postać człowieka rozczarowanego za sprawą nadwerężenia jego zaufania w stosunku do biskupa Aringarosy. Jak tłumaczy Reno: “Kapitan Fache angażuje się bez reszty w sprawę morderstwa kustosza Luwru, ponieważ ślepo wierzy i ufa biskupowi. Nie zapominajmy jednak, że jest również policjantem z krwi i kości, stara się zatem możliwie jak najlepiej wypełniać swoje obowiązki. Ten właśnie wątek zafrapował mnie najbardziej – jak zachowa się Fache w obliczu zdrady ze strony Aringarosy.”

Howard ma przekonanie, że nikt inny nie mógłby lepiej zagrać kapitana francuskiej policji niż Reno. “Jean jest po prostu tego rodzaju człowiekiem i aktorem, który wnosi wiele radości w proces tworzenia. Jest jednocześnie niezwykle inteligentny, wnikliwy i ma po prostu talent.”

Portretujący postać Bézu Fache’a Reno wcielił się w postać, która niejako była stworzona dla niego. Jak mówi aktor: „Było dla mnie wielkim zaszczytem, kiedy dowiedziałem się, że Dan Brown stworzył swoją postać z myślą o mnie. To nadało mojej filmowej postaci dodatkowego znaczenia.”

Alfred Molina/Biskup Aringarosa

Imię biskupa Aringarosy to jedna z większych zagadek powieści Dana Browna. Aringa oznacza bowiem śledzia, a Rosa to kolor czerwony. Czy znaczy to, że biskup jest czerwonym śledziem?

Alfred Molina otrzymał propozycję zagrania w filmie jeszcze przed zakończeniem swojego wcześniejszego projektu – produkcji „Jak wam się podoba” /As You Like It/, przy której pracowała także córka Howarda, Bryce Dallas Howard. Na wieść o możliwości zagrania w „Kodzie Leonarda da Vinci” aktor popędził z odległego krańca Anglii do Londynu na zdjęcia próbne. Molina twierdzi, że możliwość spędzenia czasu z Howardem i scenarzystą Goldsmanem była nieocenionym doświadczeniem, rzucającym więcej światła na postać filmowego biskupa.

Howard ze swojej strony doceniał zaangażowanie aktora i czas poświęcony przez niego na zgłębienie niuansów filmowej postaci Arinagarosy. Podkreśla, że “Alfred ma głębokie zrozumienie dla granej przez siebie roli. Czasem wydaje się wręcz być bardziej autentyczny niż książkowy pierwowzór.”

Kod da Vinci” od strony wizualnej
Zdjęcia do filmu “Kod da Vinci” kręcone były w plenerach rozsianych po całej Europie, a także w studio Pinewood i Shepperton, gdzie powstało kilka dużych planów filmowych.

Niewątpliwie paryski Luwr stanowi kluczowy punkt rozwoju akcji “Kodu Leonarda da Vinci”, tam też powstała część zdjęć do filmu. Niemniej jednak z uwagi na bezpieczeństwo znajdujących się w pomieszczeniach muzealnych arcydzieł malarskich, Wielka Galeria odtworzona została na terenie studio filmowego, umożliwiając pracę ekipy filmowców w nieco bardziej swobodnym otoczeniu. Scenograf filmu, Allan Cameron, skonstruował zatem część Luwru w studio Pinewood na obrzeżach Londynu. Jak mówi: „Od samego początku zdawałem sobie sprawę, że na scenach dźwiękowych powstanie ‘mały Luwr’. Z czasem, obawiając się zniszczeń cennych posadzek i dzieł, zdecydowaliśmy się przenieść do studio jeszcze większą część plenerów niż pierwotnie zakładaliśmy. Atutem takiego założenia była dużo większa swoboda działania dla twórców filmu i aktorów. Co ciekawe, współpracujący ze mną James Gemmill, musiał stworzyć około 150 malowideł, których wymiary i detale zostały zaczerpnięte z pierwowzorów w Luwrze. Podobne zabiegi zostały przeprowadzone jeśli chodzi o odtworzenie cennych posadzek Wielkiej Galerii, sztukaterii i innych detali pomieszczeń.”

Cameron wyjaśnia również w jaki sposób powstały malowidła, zapełniające w rzeczywistości muzealne pomieszczenia. Pierwszym krokiem do ich odtworzenia było wykonanie fotografii cyfrowych poszczególnych obiektów, następnie powiększenie ich i zamalowanie. Jak podkreśla Cameron: “James wykonywał swoje ‘dzieła’ w sposób przypominający twórczość ich autorów. A ponieważ jest obeznany z technikami malarskimi, tworzeniem laserunku i postarzania obrazów, stworzone przez niego prace wyglądają wyjątkowo realistycznie.”

W Shepperton Studios powstało także kilka innych planów filmowych, w tym między innymi wnętrze kościoła Saint-Sulpice oraz kilka pokoi z rezydencji Château Villette, należącej w filmie do Sir Leigha Teabinga. Jak mówi Cameron: “Zależało nam na nakręceniu kilku ujęć w prawdziwym château i tak też się stało po otrzymaniu specjalnego pozwolenia. Jednak pomieszczenia kuchenne, biblioteka i pracownia Teabinga powstały już w studio pod Londynem. Była to bardzo ciekawa i wymagająca dużej precyzji praca z uwagi na ogromną liczbę rekwizytów w podparyskim domu angielskiego oryginała.”




Fakty

Dzieła Leonarda da Vinci: Sztuka & “Kod Leonarda da Vinci”




Ostatnia Wieczerza




  1   2   3   4   5


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna