Przepisy wyścigów skuterów wodnych międzynarodowego Stowarzyszenia Sportowych Łodzi z Napędem Strugowodnym – ijsba 2004



Pobieranie 330.46 Kb.
Strona1/7
Data07.05.2016
Rozmiar330.46 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7
PRZEPISY

WYŚCIGÓW SKUTERÓW WODNYCH Międzynarodowego Stowarzyszenia Sportowych Łodzi z Napędem Strugowodnym – IJSBA

2004

Tłumaczył dr inż. Jerzy Wojewoda

wojewoda@p.lodz.pl

Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportowych Łodzi z Napędem Strugowodnym – IJSBA powołano w celu promocji bezpiecznego użytkowania skuterów wodnych, stworzenia uregulowań rozgrywania zawodów z ich użyciem, sformułowania przepisów, zarządzania wyścigami, wzrostu zainteresowania członkostwem oraz działania jako ciało zarządzające i tworzące przepisy w obszarze tego sportu.

SPIS TREŚCI

1. IJSBA

1.1 Określenie celów

1.2 Centrala międzynarodowa

1.3 Stowarzyszenia zagraniczne

1.4 Członkostwo

1.5 Jak zostać członkiem

1.6 Karta członkowska

2. PROGRAM ZAWODÓW

2.1 Nadzór IJSBA

2.2 Duch przepisów

2.3 Przestrzeganie przepisów

2.4 Bezpieczeństwo

2.5 Stosowanie przepisów

3. OKREŚLANIE ZAWODÓW

3.1 Przydział zawodów

3.2 Przydział zawodów specjalnych

3.3 Formularz przydziału

3.4 Procedury przydziału

3.5 Ogólne zasady przydziału

4. HOMOLOGACJA

4.1 Homologacja

5. SKUTERY WODNE

5.1 Skutery wodne

5.2 Dywizja Ski

5.3 Dywizja Sport

5.4 Dywizja Runabout

5.5 Czterosuwy Runabout

6. KLASA STOCK

6.1 Współzawodnictwo w klasie Stock

6.2 Klasa Stock – kadłuby

6.3 Klasa Stock – silniki – dwusuwy

6.4 Klasa Stock – silniki – czterosuwy

6.5 Klasa Stock – dostarczanie powietrza/paliwa – dwusuwy

6.6 Klasa Stock – dostarczanie powietrza/paliwa – czterosuwy

6.7 Klasa Stock – zapłon i elektronika – dwusuwy

6.8 Klasa Stock – zapłon i elektronika – czterosuwy

6.9 Klasa Stock – turbodoładowanie/superdoładowanie

6.10 Klasa Stock – przeniesienie napędu

7. KLASA LIMITED

7.1 Współzawodnictwo w klasie Limited

7.2 Klasa Limited – kadłuby

7.3 Klasa Limited – silniki – dwusuwy

7.4 Klasa Limited – dostarczanie powietrza/paliwa – dwusuwy

7.5 Klasa Limited – zapłon i elektronika – dwusuwy

7.6 Klasa Limited – przeniesienie napędu

8. KLASA SUPERSTOCK

8.1 Współzawodnictwo w klasie Superstock

8.2 Klasa Superstock – kadłuby

8.3 Klasa Superstock – silniki – dwusuwy

8.4 Klasa Superstock – silniki – czterosuwy

8.5 Klasa Superstock – dostarczanie powietrza/paliwa – dwusuwy

8.6 Klasa Superstock – dostarczanie powietrza/paliwa – czterosuwy

8.7 Klasa Superstock – zapłon i elektronika dwusuwy/czterosuwy

8.8 Klasa Superstock – turbodoładowanie/superdoładowanie

8.9 Klasa Superstock – przeniesienie napędu

9. KLASA MODIFIED

9.1 Współzawodnictwo w klasie Modified

9.2 Klasa Modified – kadłuby

9.3 Klasa Modified – silniki – dwusuwy

9.4 Klasa Modified – dostarczanie powietrza/paliwa – dwusuwy

9.5 Klasa Modified – zapłon i elektronika– dwusuwy

9.6 Klasa Modified – przeniesienie napędu

10. KLASYFIKACJA ZAWODNIKÓW

10.1 Klasyfikacja zawodników

10.2 Początkujący

10.3 Nowicjusz

10.4 Ekspert

10.5 Amator

10.6 Pro

10.7 Pro-Am

10.8 Veteran

10.9 Mistrz

10.10 Kobiety

10.11 Zmiany w klasyfikacji

11. ZAWODY

11.1 Bezpieczeństwo

11.2 Zawody na obwodzie zamkniętym

11.3 Zawody slalomowe

11.4 Zawody w stylu dowolnym

11.5 Zawody na wytrzymałość

11.6 Zawody na przyspieszenie (Drag-Racing)

11.7 Zawody specjalne

12. ZAWODY NA OBWODZIE ZAMKNIĘTYM

12.1 Ogólne procedury przedstartowe

12.2 Ogólne procedury startowe

12.3 Ogólne procedury restartowe

12.4 Przepisy ogólne

13. ZAWODY SLALOMOWE

13.1 Przepisy ogólne

14. ZAWODY W STYLU DOWOLNYM (FREESTYLE)

14.1 Przepisy ogólne

15. ZAWODY NA WYTRZYMAŁOŚĆ (ENDURANCE)

15.1 Ogólne procedury przedstartowe

15.2 Ogólne procedury startowe

15.3 Ogólne procedury restartowe

15.4 Przepisy ogólne

15.5 Układ paliwowy, tankowanie oraz postoje w parku maszyn (pit stop)

15.6 Wyposażenie specjalne

15.7 Kary

16. ZAWODY SPECJALNE

16.1 Podstawy

17. OGÓLNE PRZEPISY WSPÓŁZAWODNICTWA

17.1 ogólne przepisy współzawodnictwa

17.2 Dodatki do Regulaminu

17.3 Przepisy techniczne

17.4 Zasady używania flag

17.5 Przepisy ogólne

17.6 Przepisy parku maszyn

17.7 Przepisy zgłoszeń/rejestracji

17.8 Zasady przydzielania punktów

17.9 Nagrody i trofea

17.10 System punktacji zawodników

17.11 System numeracji łodzi

17.12 Władza Sędziego Głównego

18. NARUSZENIA PRZEPISÓW

18.1 Naruszenia przepisów

18.2 Usunięcie z terenu zawodów

18.3 Zasady dyscypliny i zachowania

18.4 Odpowiedzialność zawodnika i zespołu

18.5 Odpowiedzialność zawodnika

18.6 Kary za naruszenie przepisów technicznych

18.7 Wykroczenia

19. PROCEDURY TECHNICZNE

19.1 Kontrola przed wyścigami

19.2 Kontrola po wyścigach

19.3 Kontrola/pieczętowanie (plombowanie sprawdzonego sprzętu)

19.4 Testowanie paliwa

19.5 Kontrola natężenia hałasu

20. PROTESTY I ODWOŁANIA

20.1 Protesty

20.2 Procedura Protestu / naruszenia w zakresie wyposażenia

20.3 Odwołania

21. SŁOWNIK TERMINÓW

22. DODATEK / RYSUNKI

4.1 HOMOLOGACJA

4.1.1 For a manufacturer to be eligible to submit a watercraft for IJSBA homologation, the manufacturer must be a current IJSBA Manufacturer Member in good standing. Manufacturers should contact the IJSBA international headquarters (see Section 1.2, pg. 1) for membership requirements.

4.1.2 For a watercraft to be eligible for current-year IJSBA- and IJSBA affiliate sanctioned competition events:

1) The manufacturer must produce a minimum of 500 (200 for Ski Division) identically manufactured units of a model and make those available for sale through the manufacturer's normal means of distribution.

2) For a watercraft to be eligible for competition in Regional and National events in the United States, the manufacturer must produce a minimum of 500 (200 for Ski Division) identically manufactured units of a model and make those available for sale through the manufacturer's normal means of distribution in the United States of America.

3) To be eligible for the World Championships competition, new models must be homologated a minimum of 90 days prior to the first day of competition. 4) Only upon formal approval from the IJSBA can a model be considered eligible for IJSBA-sanctioned competition.

5) Każda pozycja wymieniona w spisie “Zatwierdzone Skutery Wodne” uważana jest za oddzielny model w celach rozumianych w tym Regulaminie.

6) Jedynie modele spełniające kryteria homologacyjne w dniu publikacji wymienione są w spisie “Zatwierdzone Skutery Wodne”. Skutery spełniające warunki homologacji po tym jak Regulamin został opublikowany będą wymienione w oficjalnych biuletynach wysłanych faksem lub pocztą do biur organizacji stowarzyszonych z IJSBA; ogłoszone na zebraniach IJSBA lub organizacji stowarzyszonych z IJSBA; lub w dowolonej kombinacji powyższych. Odpowiedzialnością uczestnika jest otrzymanie tej informacji.

4.1.3 The manufacturer must provide the IJSBA with a current service manual, parts catalog, owners manual and additional technical information for each model considered for homologation.

4.1.4 The manufacturer must provide the IJSBA, upon request, a production model watercraft and separate components for examination and testing for each model being considered for homologation. Items will be returned after completion of examination and testing.

4.1.5 Mid-year production changes to a homologated model must be approved by the IJSBA. Samples of new components, copies of related service bulletins and customer notification letters must be submitted before approval will be granted. Changes and updates on all affected units must be made available at no cost to the customer, parts and labor included.

4.1.6 IJSBA affiliates will generally accept IJSBA homologation of models. In cases where a specific model is not officially available through the manufacturer's normal means of distribution in a country or continent, exceptions may be granted.

4.1.7 The IJSBA reserves the right to refuse, withhold or withdraw the homologation of any component or watercraft for reasons deemed to be in the best interest of the sport.

4.1.8 Wymienione poniżej skutery wodne spełniają wymagania homologacyjne USA i mogą startować w zawodach IJSBA. Każdy z wymienionych skuterów może startować w klasie w jakiej został homologowany albo równoważnej i większej pod względem pojemności silnika. Żaden skuter nie może startować w klasie mniejsze niż ta, do której należy.



Przykład: 580 cc Sea-Doo może ścigać się w klasach 800 cc, ale 701 cc SuperJet nie może startować w klasach 650 cc.

Uwaga: Można stosować części zamienne unowocześniające albo ze starszych modeli, ale tylko w zakresie części z tego samego modelu. Każdy z modeli wymienionych poniżej uważany jest za osobny. Jeśli nie zostanie to wymienione w innym miejscu regulaminu, to nie można stosować części z modelu nowszego albo starszego do innych z listy. Na przykład, w Superstock Kawasaki JS750SXi Pro nie można montować części ze starszego, 1995 JS750SXi (cylindry), ponieważ JS750SXi wymieniony jest tu jako inny model niż JS750SXi Pro.



“Zatwierdzone Skutery Wodne” (Lista Homologowanych Modeli)

Kawasaki


JS300/300SX*

JS440*


JS550/550SX*

JS650SX


JS750SX

JS750SXi


JS750SXi Pro

800 SX-R


Polaris

Octane (776cc)

Yamaha

SuperJet (633cc)



SuperJet (701cc)

SuperJet (701cc) (1996 i nowsze)

FX1 (701cc)

* - oznacza konieczność uzgodnienia sposobu przygotowania sprzętu z IJSBA.

Kawasaki

X2 (633cc)





  1   2   3   4   5   6   7


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna