Przykłady zadań Rozmowy sterowane



Pobieranie 180.39 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar180.39 Kb.
Przykłady zadań Rozmowy sterowane

Zapoznaj się z opisem sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

Uzyskiwanie, udzielanie informacji

1. Podczas pobytu w Londynie planujesz spędzenie weekendu
w Brighton. Dowiedz się w informacji turystycznej o:


  • dojazd na miejsce środkami komunikacji publicznej;

  • możliwość rezerwacji taniego zakwaterowania;

  • atrakcje turystyczne Brighton.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

2. Jesteś na kursie językowym w Anglii. W wolnym czasie chcesz iść na


basen. Dowiedz się od opiekuna grupy:

  • gdzie znajduje się najbliższy basen;

  • w jakich godzinach jest otwarty;

  • ile kosztuje wstęp dla studentów.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

3. Jesteś w Londynie i poszukujesz mieszkania do wynajęcia.


Telefonujesz pod numer, który znalazłeś/-aś w ogłoszeniu. Spytaj o:

  • lokalizację mieszkania;

  • umeblowanie;

  • cenę wynajmu.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

4. Cudzoziemiec mówiący/Cudzoziemka mówiąca po angielsku wynaj­-


muje u Ciebie pokój. Udziel mu/jej informacji:

  • jak dotrzeć do najbliższego banku;

  • gdzie najlepiej robić codzienne zakupy;

  • czy w sklepach można płacić kartą kredytową.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
5. Amerykanin/Amerykanka, którego/którą poznałeś/-aś na wakacjach,
pragnie odwiedzić Cię w Polsce. Telefonuje, chcąc ustalić szczegóły
wizyty.

  • Powiedz, jaki termin jego/jej przyjazdu jest dla Ciebie
    najdogodniejszy.

  • Spytaj o planowaną długość pobytu w Polsce.

  • Doradź, jakie ubrania powinien/powinna zabrać ze względu na

pogodę.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

6. Chcesz wynająć pokój w hotelu w Exeter. Dzwonisz do recepcji.


  • Zapytaj, jakimi pokojami dysponują.

  • Dowiedz się o cenę pokoju, który Cię interesuje.

  • Spytaj o dodatkowe usługi w hotelu.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

7. Starasz się o pracę w międzynarodowej firmie. Rozmawiasz


z potencjalnym pracodawcą.

  • Przedstaw swoje kwalifikacje.

  • Powiedz, dlaczego interesuje Cię ta oferta.

  • Przedstaw cechy charakteru predysponujące Cię do wykonywania
    tej pracy.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

8. Jesteś w Londynie. Chcesz zmienić rezerwację biletu do Polski.


Dzwonisz do przedstawiciela British Airways.

  • Podaj szczegóły dotyczące aktualnego biletu.

  • Spytaj o najbliższe wolne terminy lotu do Polski.

  • Dokonaj rezerwacji.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

9. Jesteś w muzeum w Londynie. Rozmawiasz z osobą oprowadzającą


turystów. Dowiedz się:

  • gdzie możesz zobaczyć interesującą Cię kolekcję;

  • czy wolno robić zdjęcia w muzeum;

  • o możliwość kupna pamiątek.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
10. Na wakacjach poznajesz cudzoziemca/cudzoziemkę i chcesz się
czegoś o nim/niej dowiedzieć. Spytaj go/ją:

  • skąd pochodzi;

  • czym się zajmuje;

  • na jak długo planuje swój pobyt w Polsce.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

11. Spędzasz wakacje w Londynie. Chcesz wybrać się na wycieczkę nad


morze. Rozmawiasz z pracownikiem biura podróży. Dowiedz się:

  • jaką nadmorską miejscowość poleca;

  • jaka jest cena trzydniowej wycieczki;

  • co jest wliczone w cenę.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

12. Jesteś na kursie językowym w Anglii. Telefonujesz do kina, żeby


dowiedzieć się:

(rozmowę rozpoczyna zdający)

13. Przyjechałeś/-aś na kurs w szkole językowej w Bournemouth.


Dowiedz się od opiekuna grupy:

  • co można robić w wolnym czasie;

  • czy planowane jest zwiedzanie Londynu;

  • gdzie można najtaniej zrobić zakupy.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

14. Rozmawiasz z turystą/turystką z USA na ulicy w Twoim mieście.


Poinformuj go/ją:

  • jakim autobusem dostać się na dworzec kolejowy;

  • ile czasu zajmie dojazd na dworzec;

  • ile kosztuje bilet autobusowy.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
1 5. Jesteś w dużej księgarni w Londynie. Chcesz kupić książkę, ale nie możesz jej znaleźć na półkach. Spytaj sprzedawcę:

  • gdzie szukać interesującej Cię pozycji;

  • jaka jest jej cena;

  • czy można płacić kartą kredytową.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

16. Masz odebrać z lotniska kolegę/koleżankę z Australii, którego/którą


znasz z korespondencji. Rozmawiasz z nim/nią przez telefon kilka
dni przed jego/jej przylotem.

  • Spytaj o godzinę przylotu.

  • Dowiedz się, jak możesz go/ją rozpoznać.

  • Zaproponuj miejsce spotkania na lotnisku.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

17. Dzwonisz do szkoły językowej w Brighton. Dowiedz się o:



  • cenę dwutygodniowego kursu;

  • terminy kursów wakacyjnych;

  • rodzaj zakwaterowania.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

18. Rozmawiasz z urzędnikiem imigracyjnym na lotnisku w Londynie.


Powiedz:

  • jaki jest cel Twojej wizyty w Wielkiej Brytanii;

  • gdzie się zatrzymasz;

  • jaką kwotą pieniędzy dysponujesz.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

19. Twój znajomy/Twoja znajoma z Anglii wrócił/-a z tygodniowego


pobytu w górach. Zapytaj:

  • czym podróżował/-a;

  • gdzie mieszkał/-a;

  • jak spędzał/-a czas.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
20. Jesteś na dworcu kolejowym w Glasgow. Dowiedz się o:

  • połączenia do Londynu;

  • czas trwania podróży;

  • możliwość zjedzenia ciepłego posiłku w czasie podróży.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

21. Przyjechałeś/-aś na letni kurs językowy do Londynu. Będziesz


mieszkać u rodziny angielskiej. Zapytaj gospodarzy o:

  • pory posiłków;

  • możliwość korzystania z mediów;

  • której godzinie powinieneś być w domu wieczorem.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

22. Chcesz zapisać się na kurs językowy w Londynie. Rozmawiasz


z sekretarką szkoły językowej. Zapytaj:

  • o liczebność grup;

  • o częstotliwość zajęć;

  • czy kurs kończy się egzaminem.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

23. Postanowiłeś/-aś zwiedzić Muzeum Figur Woskowych w Londynie.


Zapytaj opiekuna, Anglika/opiekunkę, Angielkę o:

  • godziny otwarcia muzeum;

  • koszt biletu;

  • sposób dojazdu do muzeum.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

24. Na kursie językowym w Anglii rozmawiasz ze studentem/studentką


z Norwegii. Powiedz:

  • z jakiego kraju pochodzisz;

  • dlaczego wybrałeś/-aś ten właśnie kurs;

  • czym się interesujesz.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
25. Kolega/koleżanka, z którym/którą dzielisz pokój w czasie pobytu
w Londynie, wygląda na przygnębionego/-ną.

  • Zapytaj o powód przygnębienia.

  • Dowiedz się, czy potrzebuje pomocy.

  • Doradź, aby postarał/-a się zrelaksować.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

26. W czasie pobytu w Anglii przeziębiłeś/-aś się. Jesteś w aptece


i rozmawiasz z farmaceutą/farmaceutką.

  • Powiedz mu/jej o objawach choroby.

  • Poproś o lekarstwa.

  • Zapytaj o sposób zażywania leków.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

27. U znajomego poznałeś/-aś rówieśnika/rówieśniczkę z Anglii.


Zapytaj go/ją o:

  • planowaną długość pobytu w Polsce;

  • pierwsze wrażenia;

  • plany na najbliższe dni.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

28. Robisz zakupy w jednym z londyńskich sklepów. Podoba Ci się


jesienny płaszcz. Spytaj ekspedienta/ekspedientkę:

  • czy możesz go przymierzyć;

  • gdzie jest przymierzalnia;

  • z jakiego materiału jest uszyty.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

29. Zgubiłeś/-aś torbę podróżną na dworcu w Nowym Yorku. Udajesz


się do biura rzeczy znalezionych.

  • Opisz torbę.

  • Dowiedz się, czy ktoś jej nie zwrócił.

  • Powiedz, jak się z tobą skontaktować, gdyby torba się znalazła.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
30. Wyjechałeś/-aś na wycieczkę do Cambridge. Zwiedzając miasto,
zgubiłeś/-aś się. Rozmawiasz z przechodniem.

  • Przedstaw sytuację, w której się znalazłeś/-aś.

  • Poproś o wskazanie na planie miasta miejsca, w którym się
    znajdujesz.

  • Zapytaj o drogę do hotelu, w którym mieszkasz.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

31. W czasie podróży po Wielkiej Brytanii popsuł się Twój samochód.


W najbliższym warsztacie samochodowym spytaj:

  • czy naprawią usterkę;

  • w jakim terminie to zrobią;

  • gdzie możesz zatrzymać się na czas naprawy samochodu.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

32. W czasie pobytu na wakacjach w Komwalii rozbolał Cię ząb.


Dzwonisz do gabinetu stomatologicznego.

  • Powiedz, jak długo boli Cię ząb.

  • Zapytaj o możliwość wizyty dziś wieczorem.

  • Dowiedz się, czy Twoje ubezpieczenie pokryje koszty wizyty.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

33. Rozmawiasz z kolegą/koleżanką z kursu językowego w Anglii na


temat przyjęcia, na którym nie mogłeś/-aś być.

  • Podaj powód Twojej nieobecności.

  • Spytaj, jak udała się zabawa.

  • Dowiedz się o specjalne atrakcje wieczoru.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

34. Jesteś w angielskiej restauracji. Spytaj kelnera/kelnerkę:



  • o możliwość zjedzenia posiłku wegeteriańskiego;

  • o czas oczekiwania na posiłek;

  • jaką sałatkę poteca.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
35. W czasie pobytu w Anglii zachorowałeś/-aś. Rozmawiasz z lekarzem.

  • Powiedz, co Ci dolega.

  • Spytaj, czy musisz leżeć w łóżku.

  • Dowiedz się, jak długo będziesz musiał/-a zażywać leki.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

36. Jesteś w szkole językowej w Anglii. Właśnie odbywa się pierwsze


spotkanie z opiekunem Twojej grupy. Powiedz:

  • kilka słów o sobie;

  • dlaczego chcesz pogłębiać znajomość angielskiego;

  • dlaczego wybrałeś/-aś tę szkołę.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

37. Przyjeżdżasz ze znajomymi na kemping w Walii. Zapytaj w recepcji o:



  • koszt noclegu czterech osób dorosłych;

  • warunki sanitarne na kempingu;

  • możliwość wypożyczenia sprzętu sportowego.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

38. Jesteś na obozie językowym w Blackpool. Do Twojej grupy przyjęto


nowego studenta/studentkę. Poinformuj go/ją:

  • jak wygląda plan zajęć;

  • jaki jest wasz opiekun;

  • co robicie w czasie wolnym.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

39. Chcesz spędzić wakacje na angielskim wybrzeżu. Dzwonisz do


hotelu. Dowiedz się:

  • czy dysponują wolnymi pokojami;

  • czy posiłki są wliczone w cenę;

  • jak daleko jest do plaży.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
40. W czasie pobytu w Stratford chcesz spędzić wieczór w teatrze. Zadzwoń do teatru i dowiedz się o:

  • repertuar na dzisiejszy wieczór;

  • godziny rozpoczęcia spektakli;

  • zniżki dla studentów-obcokrajowców.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

41.Dałeś/-aś ogłoszenie o wynajęciu mieszkania cudzoziemcowi/ cudzoziemce. Dzwoni do Ciebie Kanadyjczyk/Kanadyjka zaintere-sowany/-a ofertą. Poinformuj go/ją o:



  • lokalizacji mieszkania;

  • standardzie mieszkania;

  • warunkach wynajmu.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

42. Urządzasz przyjęcie urodzinowe. Zapraszasz swojego lektora/swoją


lektorkę z kursu językowego, Anglika/Angielkę.

  • Podaj dokładną datę przyjęcia.

  • Powiedz, gdzie odbędzie się przyjęcie.

  • Poinformuj go/ją, jak tam najlepiej dojechać.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

43. Składasz reklamację w sklepie z odzieżą w Londynie. Rozmawiasz


ze sprzedawcą.

  • Powiedz o wadach zakupionego ubrania.

  • Przedstaw rachunek z datą zakupu.

  • Spytaj, czy może wymienić zakupione ubranie na nowe.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

44. Jesteś na poczcie w Anglii. Chcesz wysłać paczkę do Polski. Spytaj o:



(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

45. W ramach wymiany młodzieżowej przyjechał/-a do Ciebie kolega/


koleżanka z Anglii. Wyjaśniasz mu/jej kilka spraw.

  • Przedstaw mu/jej program zajęć w czasie wymiany.

  • Poinformuj o porach posiłków.

  • Wskaż na planie miasta drogę do domu.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

46. Rozmawiasz z zaprzyjaźnionym Anglikiem/zaprzyjaźnioną Angielką,


który/która wybiera się w podróż po Polsce.

  • Dowiedz się o jego/jej plan zwiedzania.

  • Doradź, jakie jeszcze inne miejsca powinien/powinna odwiedzić.

  • Poinformuj, jak się tam dostać.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

Relacjonowanie wydarzeń

1. Wracając z zajęć na kursie językowym w Anglii, byłeś/-aś
świadkiem wypadku drogowego. Relacjonujesz to zdarzenie swoim
gospodarzom. Opowiedz im:


  • jak doszło do wypadku;

  • jakie były jego skutki;

  • kto udzielił pomocy ofiarom wypadku.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

2. Przybyłeś/-aś na lotnisko w Londynie. Wita Cię angielska rodzina,


u której będziesz mieszkać. Są ciekawi Twoich wrażeń z podróży.

  • Wyjaśnij, jaki był powód spóźnienia samolotu.

  • Opowiedz, jak przebiegał lot.

  • Opowiedz o dociekliwości urzędnika imigracyjnego.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

3. Właśnie kupiłeś wymarzone mieszkanie. Twoim pierwszym


gościem jest znajomy/znajoma z Nowego Yorku. Opowiedz mu/jej:

  • dlaczego chciałeś/-aś wyprowadzić się od rodziców;

  • jak długo trwały poszukiwania mieszkania;

  • o problemach w czasie przeprowadzki.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
4. W czasie wakacyjnego pobytu u kolegi/koleżanki w Anglii
wyjechałeś/-aś na weekend do Walii. Wróciłeś/-aś kilka dni później.
Opowiedz mu/jej:

  • dlaczego wróciłeś/-aś później;

  • jaka była pogoda;

  • jak spędzałeś/-aś czas.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

5. Będąc u znajomych w Anglii opowiadasz im o pożarze, który


wybuchł w domu Twojego kolegi/Twojej koleżanki. Powiedz o:

  • przyczynie pożaru;

  • stratach poniesionych przez domowników;

  • udzielonej im pomocy.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

6. Właśnie wróciłeś/-aś z teatru. Opowiedz swojemu angielskiemu


gospodarzowi/swojej angielskiej gospodyni o:

  • rodzaju spektaklu;

  • treści sztuki;

  • grze aktorów.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

7. Podczas pobytu na kursie językowym w Hastings zachorowałeś/-aś.


Po kilku dniach odwiedza Cię kolega/koleżanka z grupy. Opowiedz
mu/jej:

  • jakie miałeś/-aś dolegliwości;

  • jak przebiegała wizyta u lekarza;

  • na ile stan Twojego zdrowia uległ poprawie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

8. Przyjechałeś/-aś do kolegi/koleżanki do Londynu autobusem.


Opowiedz mu/jej o:

  • trasie podróży;

  • awarii autobusu;

  • wrażeniach z podróży.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
9. Przyjechałeś/-aś na wakacje do znajomego/znajomej w Nowym
Yorku. Niestety, nie mógł/mogła odebrać Cię z lotniska. Kiedy docie­
rasz do jego/jej domu, opowiadasz o:

  • kłopotach związanych z dojazdem;

  • pomocy udzielonej Ci przez przypadkowego przechodnia;

  • spotkaniu Polaka/Polki studiującego/-cej w USA.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

10. Spędzasz święta Bożego Narodzenia u znajomego/znajomej


w Glasgow. Opowiedz mu/jej o zeszłorocznych świętach w Twoim
domu:

  • jak Twoja rodzina przygotowywała się do świąt;

  • jakie tradycyjne potrawy pojawiły się na stole;

  • jak spędziliście świąteczne dni.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

11. Podczas ostatnich wakacji podróżowałeś/-aś po Anglii. Po powrocie


do szkoły nauczyciel języka angielskiego prosi, abyś zdał/-a relację
z tej podróży. Opowiedz:

  • jakie miejsca zwiedziłeś/-aś;

  • jak podróżowałeś/-aś;

  • co Ci się nie podobało.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

12. Spędzasz ferie zimowe w Anglii. Znajomy/Znajoma jest ciekaw/-a,


jak spędziłeś/-aś sylwestra. Opowiedz o:

  • miejscu zabawy;

  • atrakcjach wieczoru;

  • sposobie przywitania Nowego Roku.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

13. W Twoim mieszkaniu został przeprowadzony remont. Opowiedz


znajomemu/znajomej z USA:

  • dlaczego mieszkanie wymagało remontu;

  • co zostało zmienione;

  • jak inni ocenili efekty zmian.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
14. Brałeś/-aś udział w konkursie. Opowiedz nauczycielowi języka
angielskiego:

  • jaki to był konkurs;

  • jak oceniasz poziom uczestników;

  • jaką nagrodę zdobyłeś/-aś.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

15. Rozmawiasz z kolegą/koleżanką z kursu językowego w Anglii na temat


konfliktu pokoleń. Opowiedz mu/jej o swoim ostatnim konflikcie
z rodzicami.

  • Powiedz, jak doszło do konfliktu.

  • Opisz reakcję rodziców.

  • Powiedz o swoich odczuciach w związku z konfliktem.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

16. Kolega/koleżanka z Austrii przyjechał/-a dzień później na kurs


językowy w Anglii. Jest ciekawy/-a, co wydarzyło się pierwszego dnia.

  • Zrelacjonuj przebieg zajęć obowiązkowych.

  • Opowiedz o wrażeniach, jakie zrobili na Tobie inni studenci.

  • Powiedz, co robiliście wieczorem.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

17. Gościsz u siebie kolegę/koleżankę z Anglii. Rozmawiacie o przyjęciu


weselnym, na którym ostatnio byłeś/-aś. Opowiedz mu/jej:

  • kto Ci towarzyszył;

  • jakie potrawy były serwowane;

  • jak bawili się goście.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

18. W czasie pobytu w Brighton padłeś/-aś ofiarą kradzieży. Opowiedz


policjantowi:

  • gdzie wydarzyła się kradzież;

  • jak doszło do kradzieży;

  • co Ci ukradziono.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
19. Opowiadasz znajomemu/znajomej o zakupach, które dzisiaj
robiłeś/-aś. Powiedz:

  • w jakich sklepach byłeś/-aś;

  • co kupiłeś/-aś;

  • jaki incydent zdarzył się w sklepie, w którym byłeś/-aś.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

20. Byłeś/-aś na przedpremierowym pokazie filmu. Opowiedz lektorowi


na obozie UNESCO:

  • jak się tam znalazłeś/-aś;

  • jakich znanych ludzi tam spotkałeś/-aś;

  • jaka była reakcja publiczności po projekcji.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

21. Obejrzałeś/-aś w telewizji reportaż na temat klęski żywiołowej.


Opowiedz koledze/koleżance z kursu językowego w Anglii:

  • gdzie zaszło to wydarzenie;

  • jakie były przyczyny tragedii;

  • jakie były skutki.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

22. Byłeś/-aś świadkiem bójki, do której doszło między kibicami na


meczu piłkarskim. Opowiedz znajomemu Anglikowi/znajomej
Angielce o:

  • przyczynie incydentu;

  • przebiegu wydarzeń;

  • skutkach bijatyki.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

23. Gościsz u siebie kolegę/koleżankę w ramach wymiany młodzieżowej


ze szkołą w Anglii. Kilka dni przed jej przyjazdem włamano się do
Twojego mieszkania. Opowiedz mu/jej:

  • jakie były okoliczności włamania;

  • co włamywacze ukradli;

  • jaki kroki podjęli rodzice, aby uchronić się przed kolejnym
    włamaniem.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
24. Dzwoni do Ciebie kolega/koleżanka z Anglii i pyta, jak udało się
Twoje przyjęcie urodzinowe. Opowiedz mu/jej:

  • gdzie odbyła się impreza;

  • jak bawili się goście;

  • jakie prezenty dostałeś/-aś.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

25. Rozmawiasz z kolegą/koleżanką o pierwszym spotkaniu z rodzicami


Twojej/Twojego dziewczyny/chłopaka. Opowiedz:

  • gdzie odbyło się spotkanie;

  • co robiliście;

  • jakie wrażenie zrobili na Tobie rodzice.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

26. Rozmawiasz ze znajomym/znajomą z Anglii o zimowych wakacjach.


Opowiedz mu/jej:

  • gdzie je spędziłeś/-aś;

  • kto Ci towarzyszył;

  • jak spędzałeś/-aś czas.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

27. Jesteś na dworcu kolejowym w Londynie. Nagle zauważyłeś/-aś, że


skradziono Ci torbę. Udajesz się na posterunek policji. Opowiedz
policjantowi/policjantce:

  • w jakich miejscach byłeś/-aś od rana;

  • jak dotarłeś/-aś na dworzec;

  • jak wyglądała torba.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

28. Przyjechał/-a do Ciebie kolega/koleżanka z Anglii. Kilka dni wcześniej


urządziłeś/-aś bardzo nieudane przyjęcie. Opowiedz mu/jej:

  • z jakiej okazji wydałaś/-eś przyjęcie;

  • co niefortunnego się wydarzyło;

  • jak zakończyła się impreza.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

29. Podczas podróży do Anglii przydarzyła Ci się niezwykła przygoda.


Opowiedz swojemu opiekunowi/swojej opiekunce w Eton:

  • gdzie wydarzył się incydent;

  • co dokładnie się wydarzyło;

  • jak się wtedy czułeś/-aś.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

30. W Londynie byłeś/-aś świadkiem napadu na przechodnia.


Przybyłemu na miejsce policjantowi powiedz o:

  • okolicznościach zdarzenia;

  • wyglądzie napastnika;

  • reakcji świadków napadu.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

31. Jesteś na obozie językowym na Malcie. W grupie dzielicie się


wspomnieniami z dzieciństwa. Opowiedz:

  • co kolekcjonowałeś/-aś;

  • jak duża była kolekcja;

  • co się z nią stało.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

32. Opowiedz goszczącemu Cię Anglikowi/goszczącej Cię Angielce


o uroczystości rodzinnej, którą obchodziłeś/-aś w domu. Powiedz:

  • z jakiej okazji odbyła się uroczystość;

  • kto w niej uczestniczył;

  • jak spędziliście czas.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

33. Podczas pobytu na kursie językowym w Londynie widziałeś/-aś


festiwal uliczny. Opowiedz współlokatorowi/współlokatorce o:

  • wydarzeniach festiwalu;

  • strojach uczestników;

  • oprawie artystycznej.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
34. Rozmawiasz ze współlokatorem/współlokatorką o sposobach
spędzania wakacji. Opowiedz mu/jej o Twojej wycieczce autostopem.
Powiedz:

  • jakie miejsca zwiedziłeś/-aś;

  • jakie problemy miałeś/-aś w drodze;

  • z jakimi ludźmi się zetknąłeś/-nęłaś.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

35. Wróciłeś/-aś do domu swojego znajomego/swojej znajomej z Anglii


z ręką w gipsie. Opowiedz mu/jej:

  • gdzie wydarzył się wypadek;

  • jak do niego doszło;

  • kto udzielił Ci pomocy.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

36. Jesteś na obozie językowym w Hastings i mieszkasz u rodziny


angielskiej. Cały dzisiejszy dzień spędziłeś/-aś na wycieczce w Londy­
nie. Gospodarz/Gospodyni pyta Cię o wrażenia. Opowiedz:

  • jakie miejsca zwiedziliście;

  • gdzie zjedliście obiad;

  • co robiłeś/-aś podczas dwóch godzin wolnego czasu.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

37. Opowiadasz współlokatorowi/współlokatorce na obozie językowym


w Portsmouth o imprezie sportowej, w której uczestniczyłeś/-aś jako
widz.

  • Powiedz, co to była za impreza.

  • Zrelacjonuj krótko jej przebieg.

  • Opisz zachowanie kibiców.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

38. Opowiadasz nauczycielowi/nauczycielce języka angielskiego o balu


maskowym, w którym uczestniczyłeś/-aś na obozie UNESCO.
Powiedz:

  • jak się przebrałeś/-aś;

  • jak wyglądały najciekawsze stroje;

  • jak przebiegał bal.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

39. Podczas pobytu w Anglii byłeś/-aś świadkiem włamania do sklepu.


Opowiedz współlokatorce/współlokatorowi:

  • w jaki sposób sprawcy dostali się do sklepu;

  • jak wyglądali;

  • jaka była Twoja reakcja.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

40. Brałeś/-aś udział w zbiórce pieniędzy w ramach „Wielkiej Orkiestry


Świątecznej Pomocy". Opowiadasz tym koledze/koleżance z kursu
językowego w Anglii. Powiedz:

  • dlaczego zdecydowałeś/-aś się na udział w kweście;

  • gdzie zbierałeś/-aś pieniądze;

  • jakich ludzi spotkałeś/-aś.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

41. W czasie pobytu na kursie językowym w Bostonie Twoja grupa


zorganizowała piknik. Niestety, Twój współlokator/Twoja
współlokatorka nie mógł/nie mogła wziąć w nim udziału. Po powrocie
opowiadasz mu/jej o imprezie. Powiedz:

  • gdzie odbył się piknik;

  • co przygotowaliście do jedzenia i picia;

  • jakie były dodatkowe atrakcje.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

42. Udałeś/-aś się na posterunek policji w Londynie w sprawie swojego


samochodu, który na Twoich oczach został skradziony. W rozmowie
z policjantem/policjantką:

  • powiedz, gdzie doszło do kradzieży;

  • co usiłowałeś/-aś zrobić;

  • w jakim kierunku złodziej odjechał.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

43. W czasie zagranicznej wycieczki zgubiłeś/-aś paszport. Opowiadasz


o tym wydarzeniu znajomemu/znajomej z USA. Powiedz:

  • o okolicznościach utraty dokumentu;

  • co zrobiłeś/-aś w zaistniałej sytuacji;

  • jak brak paszportu wpłynął na Twój dalszy pobyt.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
44. Rozmawiasz z Amerykaninem/Amerykanką o koncercie, na którym ostatnio byłeś/-aś.

  • Powiedz, jak zdobyłeś/-aś bilet.

  • Przedstaw przebieg koncertu.

  • Opisz reakcję publiczności.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

1. Rozmawiasz z przedstawicielem biura podróży w Anglii na temat


wycieczki, której byłeś/-aś uczestnikiem.

  • Wyraź niezadowolenie z powodu złej organizacji wycieczki.

  • Nie zgódź się z przedstawionymi wyjaśnieniami.

  • Wynegocjuj rekompensatę za nieudany urlop.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

2. Twój kolega/Twoja koleżanka z kursu w Anglii źle się czuje, ale nie


zamierza iść do lekarza. Przekonaj go/ją, żeby zmienił/-a zdanie
i umówił/-a się na wizytę do lekarza.

  • Powiedz, jakie mogą być konsekwencje lekceważenia nękających
    go/ją dolegliwości.

  • Zaproponuj mu/jej pomoc w uzgodnieniu terminu wizyty
    z lekarzem.

  • Zasugeruj wspólne pójście do przychodni.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

3. Jesteś na obozie językowym w Hastings. Twój kolega/Twoja


koleżanka z pokoju chce pójść wieczorem do kina. Ty chciałbyś/-abyś
iść na basen.

  • Wyraź wątpliwość, czy wyjście do kina to dobry pomysł.

  • Zaproponuj pójście do centrum sportowego.

  • Przekonaj go/ją do swojego pomysłu, podając argumenty.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

4. W czasie pobytu w Anglii pożyczyłeś/-aś samochód z wypożyczalni


samochodów. Po kilku minutach jazdy okazało się, że samochód
jest niesprawny.

  • Poinformuj wynajmującego o problemie.

  • Odrzuć jego sugestię, że to ty zepsułeś/-aś samochód.

  • Zażądaj zwrotu pieniędzy lub innego sprawnego samochodu.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

5. Znajomy/Znajoma, u którego/której mieszkasz w Nowym Yorku,


chce się szybko odchudzić. Przekonaj go/ją, żeby zrezygnował/-a
z drastycznych sposobów odchudzania.

  • Powiedz mu/jej o konsekwencjach zdrowotnych takiego
    postępowania.

  • Zasugeruj jemu/jej zmianę trybu życia.

  • Odrzuć jego/jej argumenty i podaj inne.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

6. Gościsz u siebie w domu kolegę/koleżankę z Australii. On/ona


chciałby/-aby zapalić papierosa u Ciebie w pokoju.

  • Zdecydowanie nie zgódź się na to.

  • Przypomnij mu/jej o szkodliwości palenia.

  • Na jego/jej naleganie zaproponuj palenie na balkonie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

7. Z powodu choroby nie możesz pojechać na opłaconą wycieczkę


w londyńskim biurze podróży. Dzwonisz do biura, żeby zrezygnować
z wycieczki i wycofać wpłatę pieniędzy.

  • Przedstaw sytuację.

  • Odrzuć propozycję zwrotu 50% kosztów, podając argumenty.

  • Zaproponuj skorzystanie z oferty biura w innym terminie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

8. Zwiedzasz Polskę ze znajomym/znajomą z Anglii. Rozmawiacie


o tym, jak dostać się do kolejnego miasta. On/ona chce podróżować
autostopem.

  • Zaproponuj podróż autobusem.

  • Powiedz, że Twój pomysł jest lepszy ze względu na wasze
    bezpieczeństwo.

  • Odrzuć jego/jej argumenty i zapewnij, że zaoszczędzicie dużo
    czasu.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

9. Podczas pobytu na stypendium w USA bardzo rozbolał Cię ząb.


Chcesz umówić się na wizytę u dentysty. Rozmawiasz przez telefon
z recepcjonistką.

  • Poproś o wyznaczenie wizyty na dzisiejszy ranek.

  • Odrzuć propozycję, abyś przyszedł/-szła pojutrze.

  • Spróbuj przekonać recepcjonistkę, aby wyznaczyła Ci wizytę
    dzisiaj.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

10. Wynajmujesz w Brighton mieszkanie z Amerykaninem/Amerykanką.



  • Wyraź niezadowolenie z faktu, że tylko Ty dbasz o porządek.

  • Odrzuć jego/jej propozycję podziału obowiązków.

  • Zaproponuj własne rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

11. Twój kolega/Twoja koleżanka z Londynu odwozi Cię samochodem


na lotnisko. Widzisz, że lubi szybką jazdę.

  • Spróbuj go/ją przekonać, że to jest niebezpieczne.

  • Nie zgódź się z jego/jej argumentami i podaj inne.

  • Wyraź nadzieję, że nie spowoduje wypadku.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

12. Wynajmujesz pokój u angielskiej rodziny. Chciałbyś/-abyś urządzić


przyjęcie dla grona znajomych, których poznałeś/-aś w Anglii.

  • Spróbuj przekonać gospodarza/gospodynię, żeby pozwolił/-a
    Ci zorganizować takie przyjęcie.

  • Rozwiej jego/jej obawy dotyczące złego zachowania gości.

  • Zaakceptuj jego propozycję zorganizowania przyjęcia w ogrodzie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

13. Starasz się ustalić warunki wynajmu pokoju w Londynie. Rozmawiasz


z właścicielem/właścicielką domu.

  • Spróbuj przekonać go/ją, że proponowana cena jest zbyt
    wygórowana.

  • Odrzuć propozycję dzielenia pokoju z obcą osobą.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

14. Gościsz u siebie znajomego/znajomą z Anglii. Niestety on/ona


prowadzi codziennie długie międzynarodowe rozmowy telefoniczne.

  • Wyraź obawę, że nie będziesz w stanie zapłacić rachunku
    telefonicznego.

  • Spróbuj przekonać go/ją, żeby ograniczył/-a swoje rozmowy.

  • Zaproponuj, żeby dzwonił/-a po godz. 22.00, kiedy połączenia
    są tańsze.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

1 5. Jesteś w Londynie na wakacjach. Znajomy/Znajoma, u którego/której mieszkasz, chce zabrać Cię do galerii obrazów. Przekonaj, żeby zabrał/-a Cię do Muzeum Figur Woskowych.



  • Uzasadnij swoją niechęć odwiedzenia galerii.

  • Wyjaśnij, dlaczego zależy Ci na wizycie w Muzeum Figur
    Woskowych.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

16. Mieszkasz u angielskiej rodziny. Chcesz pójść na koncert Twojego ulubionego zespołu. Koncert kończy się o godz. 24.00, a Ty musisz być w domu o godz. 22.00.



  • Spróbuj przekonać gospodarza, że to wyjątkowa okazja.

  • Spróbuj uspokoić jego obawy dotyczące sposobu powrotu do
    domu o tak późnej porze.

  • Zaakceptuj jego propozycję odwiezienia Cię do domu po
    koncercie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

17. Chcesz pożyczyć samochód od znajomego/znajomej w Londynie.



  • Podaj powód, dla którego go niezbędnie potrzebujesz.

  • Spróbuj go/ją przekonać, że jesteś dobrym kierowcą.

  • Zaakceptuj propozycję, że Cię podwiezie tam, gdzie chcesz.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

18. Wraz z angielskim rówieśnikiem/angielską rówieśniczką chcesz


wynająć mieszkanie w Londynie. On/ona woli centrum miasta, Ty
przedmieścia.

  • Odrzuć jego/jej propozycję, podając powód.

  • Powiedz, że Twój pomysł jest lepszy ze względu na niskie
    koszty.

  • Zaproponuj, że podejmiecie decyzję po obejrzeniu kilku ofert.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

19. Po tygodniu zajęć na kursie językowym w Anglii masz ochotę


odpocząć w sobotę. Twój współlokator/Twoja współlokatorka chce
zaprosić przyjaciół na kolację.

  • Wyraź niezadowolenie z jego/jej pomysłu.

  • Nie zgódź się z jego/jej argumentami i przedstaw swoje.

  • Zaproponuj, żeby zaprosił/-a przyjaciół w innym terminie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

20. Mieszkałeś/-aś w pensjonacie na angielskim wybrzeżu. W dniu


wyjazdu dowiadujesz się, że musisz zapłacić za pękniętą szybę
w Twoim pokoju. Rozmawiasz z właścicielem/właścicielką
pensjonatu.

  • Nie zgódź się na pokrycie kosztów wymiany szyby.

  • Wyjaśnij, że szyba była pęknięta, gdy wprowadzałeś/-aś się do
    pokoju.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

21. Gościsz w domu kolegę/koleżankę z USA. Proponujesz tygodniowy


wyjazd w góry. On/Ona chciałby/-aby pojechać nad morze.

  • Spróbuj go/ją przekonać, że Twój pomysł jest lepszy.

  • Uspokój jego/jej obawy, że wycieczki po górach będą męczące.

  • Zapewnij go/ją, że będzie dobrze się bawił/-a.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

22. W czasie pobytu w Bournemouth wybierasz się na obiad ze swoim


współlokatorem/swoją współlokatorką. On/Ona proponuje fast
food, Ty wolisz tradycyjną kuchnię.

  • Odrzuć jego/jej propozycję, przedstawiając swoją opinię na
    temat posiłków typu fast food.

  • Spróbuj go/ją przekonać do tradycyjnego jedzenia, podając
    jego zalety.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

23. Angielska rodzina, u której mieszkasz, chce zabrać Cię na weekend


do Oksfordu.

  • Odmów grzecznie, podając powód.

  • Zaproponuj wyjazd do Stratfordu i spędzenie wieczoru w teatrze.

  • Odrzuć argument gospodarza, że nie będzie już biletów na

przedstawienie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

24. Wprowadzasz się do pokoju, który będziesz dzielił/-a z Amerykani­
nem/Amerykanką. Ustalacie, jak urządzić pokój.


  • Zaproponuj ustawienie mebli.

  • Zaakceptuj jego/jej propozycję podziału szafek i półek w pokoju.

  • Odrzuć propozycję kupienia kwiatów, podając powód.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

25. W hotelu w Glasgow nie odpowiada Ci pokój, który właśnie


wynająłeś/-ęłaś. Rozmawiasz z recepcjonistą/recepcjonistką.

  • Powiedz, jakie masz zastrzeżenia.

  • Odrzuć argumenty recepcjonisty/recepcjonistki.

  • Zażądaj zmiany pokoju.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

26. Wybierasz z kolegą/koleżanką z kursu językowego w Londynie


prezent urodzinowy dla znajomego/znajomej. Twój kolega/Twoja
koleżanka sugeruje, żeby kupić kasetę wideo z zabytkami Londynu.

  • Spróbuj go/ją przekonać, że nie jest to dobry pomysł ze
    względu na cenę.

  • Zasugeruj kupno innego prezentu.

  • Ustalcie kwotę, którą przeznaczycie na prezent.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

27. W czasie pobytu w hotelu w Blackpool stwierdzasz usterkę


w łazience. Rozmawiasz przez telefon z recepcjonistą/recepcjonistką.

  • Poproś o szybką naprawę usterki.

  • Nie zgódź się z argumentem recepcjonisty/recepcjonistki, że to
    niemożliwe.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

28. Planujesz z kolegą/koleżanką z Kanady wspólne zwiedzanie


Europy.

  • Nie zgódź się na proponowaną przez niego/nią trasę podróży
    i podaj inną.

  • Ustalcie listę niezbędnego sprzętu turystycznego.

  • Zaakceptuj jego/jej propozycję zakwaterowania na trasie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

29. Przebywasz jako opiekunka do dziecka u rodziny amerykańskiej.


Chcesz zabrać dziecko na basen. Jego mama nie wyraża zgody
i woli, żeby dziecko zostało w domu.

  • Spróbuj ją przekonać, że w domu dziecko będzie się nudziło.

  • Odrzuć jej argumenty i przedstaw korzyści płynące z pływania.

  • Zapewnij, że dziecko będzie bezpieczne.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
30. W jednym z londyńskich sklepów kupiłeś/-aś wadliwie działający
sprzęt elektroniczny. Chcesz go zwrócić sprzedawcy.

  • Wyraź rozczarowanie, że sprzęt tak krótko działał.

  • Odrzuć sugestię, że to Ty uszkodziłeś/-aś sprzęt.

  • Zaproponuj wymianę na lepszy model z niewielką dopłatą.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

31. Wybierasz się z kolegą/koleżanką z Londynu do kina. Ty lubisz


komedie, a on/ona filmy akcji.

  • Spróbuj przekonać go/ją, żeby tym razem pójść na film
    preferowany przez Ciebie.

  • Odrzuć zdecydowanie jego/jej argument, że nie będzie się
    dobrze bawić.

  • Obiecaj, że następnym razem obejrzycie film akcji.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

32. Jesteś na kursie językowym w Brighton. Nauczyciel/Nauczycielka


ogłasza termin testu. Jako przedstawiciel grupy przekonaj nauczyciela/
nauczycielkę, aby zmienił/-a termin.

  • Powiedz, dlaczego chcecie przełożyć test.

  • Nie zgódź się z argumentami nauczyciela/nauczycielki i podaj
    inne.

  • Zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

33. Wraz z kolegą/koleżanką z kursu językowego w Londynie wybierasz


się na zakupy. On/ona proponuje luksusowe sklepy w centrum, Ty
wolisz sklepy z wyprzedażą.

  • Odrzuć jego/jej propozycję ze względu na wysokie ceny.

  • Przedstaw zalety wyprzedaży.

  • Zapewnij go/ją, że z pewnością kupi coś atrakcyjnego na
    wyprzedaży.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)
34. Znajomy/znajoma z Londynu proponuje Ci kilkudniowy wyjazd do

Paryża. Chce, abyście podróżowali/-ały samolotem.



  • Wyraź zaniepokojenie wysokością kosztów podróży.

  • Zaproponuj podróż samochodem i podział kosztów.

  • Przekonaj go/ją do swojego pomysłu, wskazując na jeszcze inne
    korzyści takiego podróżowania.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

35. Jesteś na obozie językowym na Malcie. Kolega/koleżanka nalega na

wspólne pójście do nocnej dyskoteki bez wiedzy opiekuna grupy.


  • Skrytykuj jego/jej propozycję z uwagi na konsekwencje.

  • Odrzuć jego/jej argument, że nikt się nie dowie.

  • Zaproponuj, aby opiekun wam towarzyszył.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

36. W czasie pobytu na kursie językowym w Anglii chcesz wypożyczyć

rower. Rozmawiasz z pracownikiem wypożyczalni.


  • Powiedz, na jak długo chcesz wypożyczyć rower.

  • Odrzuć propozycję zapłaty z góry.

  • Uspokój jego obawy, że nie zwrócisz roweru w terminie.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

37. Chcesz wybrać się z kolegą/koleżanką z Londynu nad jezioro, pod


namiot. Rozmawiasz z jego/jej ojcem, który jest temu przeciwny.

  • Spróbuj go przekonać, podając zalety takich wakacji.

  • Zgódź się na jego warunki.

  • Uspokój jego obawy co do waszego bezpieczeństwa.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

38. Opuszczasz Wielką Brytanię i chcesz sprzedać samochód, którego


tam używałeś/-aś. Rozmawiasz z ewentualnym nabywcą.

  • Przedstaw zalety samochodu.

  • Odrzuć proponowaną cenę i zasugeruj wyższą.

  • Uspokój jego obawy dotyczące sprawności samochodu.

(rozmowę rozpoczyna zdający)
39. Starasz się o posadę asystenta kierownika w międzynarodowej firmie. Jesteś na rozmowie kwalifikacyjnej prowadzonej w języku angielskim.

  • Spróbuj przekonać pracodawcę, że to właśnie Ty jesteś
    najlepszym kandydatem/najlepszą kandydatką na to stanowisko.

  • Odrzuć jego argument, że jesteś zbyt młody/-a.

  • Zaproponuj, żeby zatrudnił Cię na okres próbny.

(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

Pobieranie 180.39 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna