Pytania przykładowe Elementy przekazu multimedialnego



Pobieranie 13.45 Kb.
Data01.05.2016
Rozmiar13.45 Kb.
Pytania przykładowe


  • Elementy przekazu multimedialnego

  • Zastosowania multimediów

  • Wzrok i słuch - podstawowe pojęcia: bodziec wzrokowy/słuchowy, wrażenie, percepcja

  • Składowe przestrzeni koloru w terminach obserwatora i w terminach światła

  • Budowa oka

  • Czułość wzroku i rozdzielczość wzroku

  • Addytywne/subtraktywne mieszanie kolorów i kolory podstawowe

  • Kanały kolorów w nerwie optycznym

  • Związek luminancji z rozdzielczością widzenia kolorów

  • Wymienić przykłady modeli przestrzeni kolorów

  • Najważniejsze elementy ucha

  • Co to jest próg słyszalności i od czego zależy?

  • Jak definiowana jest skala decybelowa poziomu dźwięku?

  • Co to są izofony?

  • Jakie zakresy częstotliwości słyszane są lepiej, a jakie gorzej?

  • Co to jest son?

  • Prawo Webera-Fechnera i odstępstwa od niego

  • Pasmo krytyczne

  • Formant

  • Rola ruchów głowy w słyszeniu

  • Wymienić wielowymiarowe struktury danych i krótko je scharakteryzować

  • Miary podobieństwa obrazów

  • Elementy opisu zawartości wideo

  • Podziały filtrów

  • Co to jest transmitancja filtru i pasmo 3dB

  • Wymienić metody analizy widmowej dźwięku

  • Transformacja Fouriera

  • Na czym polega okienkowanie sygnału i w jakim celu jest stosowane? Wymienić najpopularniejsze funkcje okienkowe

  • Różnice między transformatą Fouriera i falkową

  • Wymienić najpopularniejsze falki stosowane w analizie falkowej

  • Wymienić najważniejsze metody analizy obrazu

  • Sklasyfikować metody syntezy dźwięku

  • Obwiednia ADSR

  • Na czym polega synteza addytywna i subtraktywna dźwięku?

  • Na czym polega synteza dźwięku metodą modelowania fizycznego? Wymienić rodzaje tej syntezy

  • Na czym polega synteza dźwięku metodą modelowania matematycznego oraz falowodowego? Podać postać równania struny nieskończonej oraz równania fali płaskiej w nieskończonym cylindrze

  • Podać nazwy węzłów opisujących proste i złożone obiekty geometryczne w VRML

  • Podać nazwy węzłów opisujących sensory w VRML

  • Wymienić kilka częstotliwości próbkowania stosowanych w cyfrowych systemach audio

  • Na czym polega procedura przepróbkowania i w jakim celu jest stosowana

  • Jak zapobiegać występowaniu aliasingu?

  • Wymienić najpopularniejsze sposoby kodowania

  • Co to jest wokoder i do czego jest stosowany?

  • Wymienić najważniejsze formaty plików dźwiękowych

  • Wymienić najważniejsze sposoby kodowania zastosowane w kompresji wg standardu JPEG

  • Jakie są główne zalety i wady kompresji JPEG? Co jest ich przyczyną?

  • Na czym polega kompresja fraktalna?

  • Wymienić najważniejsze standardy kompresji obrazów ruchomych

  • Jakie techniki kompresji zastosowano w standardzie MPEG?

  • Na czym polega kodowanie perceptualne dźwięku/obrazu?

  • Wyjaśnić, na czym polega zjawisko akustyczne określane mianem maskowania

  • Opisać rozmieszczenie głośników w systemie dźwięku dookólnego 5.1

  • Na czym polega różnica między kodowaniem „interframe” i „intraframe” w kodowaniu obrazów ruchomych?

  • Wymienić najważniejsze elementy cyfrowego toru fonicznego w kolejności ich występowania w torze (lub narysować schemat toru)

  • Co to jest dither i gdzie oraz w jakim celu jest stosowany?

  • Co to jest noise shaping i gdzie oraz w jakim celu jest stosowany?

  • Jakie rodzaje kodowania stosowane są w cyfrowym torze fonicznym?

  • Na czym polega kodowanie protekcyjne w cyfrowym torze fonicznym? Wymienić podstawowe metody kodowania protekcyjnego

  • Na czym polega kodowanie kanałowe w cyfrowym torze fonicznym? Wymienić podstawowe metody kodowania kanałowego

  • Na czym polega kodowanie transmisyjne w cyfrowym torze fonicznym? Wymienić podstawowe protokoły kodowania transmisyjnego

  • Co to są kody czasowe i sterujące w cyfrowym torze fonicznym? Wymienić podstawowe standardy tych kodów

  • Na czym polega postsynchronizacja?

  • Co to jest kod SMPTE? Opisać krótko podstawowe sposoby zapisu tego kodu

  • Wymienić najważniejsze metody przyspieszania aplikacji 3D poprzez usuwanie niewidocznych powierzchni

  • Gdzie jest stosowany i na czym polega algorytm z-bufora?

  • Co to jest IFS?

  • Wyjaśnić pojęcie atraktora układu funkcji.

  • Co oznacza strumieniowanie typu multicast?

  • Wymienić i krótko scharakteryzować techniki strumieniowania.

  • Scharakteryzuj najważniejsze zalety i wady standardu MPEG4.

  • Czym należy się kierować projektując strony www?

  • Wymienić najważniejsze nośniki stosowane w cyfrowych aparatach fotograficznych.

  • Jakimi sposobami można prowadzić rozmowy telefoniczne korzystając z internetu?

Dodatkowo na I termin:



  • Wymienić DVD Books oraz rodzaje płyt DVD

  • Wymienić formaty audio i wideo stosowane w DVD

  • Co oznacza kodowanie „4:2:2”?

  • Co to są ramki typu I, B i P w kodowaniu w standardzie MPEG-2?




Pobieranie 13.45 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna