Regulamin konkursu



Pobieranie 43.98 Kb.
Data06.05.2016
Rozmiar43.98 Kb.
W dniu 19.08.2009.. Zakopanem odbędą się zawody barmańskie:
INTERNATIONAL CARAMBOLA COMPETITION ‘ 5 :
Konkurs ma charakter otwarty, w zawodach tych może wziąć udział każda osoba pracująca czynnie w zawodzie barmana .

REGULAMIN KONKURSU





  • Wszyscy barmani muszą stawić się na miejscu rozgrywek do godziny 12.00.

  • Wszyscy barmani musza dostarczyć muzykę i receptury drinków finałowych na 30 minut przed rozpoczęciem eliminacji.

  • Wszystkie butelki muszą mieć minimum 2 cl płynu.

NIE MOŻNA UŻYWAĆ PUSTYCH BUTELEK.

  • Rozgrzewka Flair będzie tolerowana jedynie w wyznaczonej STREFIE TRENINGOWEJ.

– Wyłącznie butelki plastikowe.

  • Obsceniczne gesty i zachowania są zabronione.

  • Organizator zastrzega sobie prawo wykorzystywania nazwisk, zdjęć oraz receptur uczestników konkursów.

  • Własna receptura musi zawierać minimum 3 cl likieru Carambola

  • We własnym przepisie nie może być wykorzystane więcej niż 7 cl alkoholu.

  • Zapewnione owoce do dekoracji: cytryny, pomarańcze, limonki , ananasy, melony.

  • Laureaci 3 pierwszych miejsc w finale otrzymują nagrody rzeczowe i pieniężne :

Laureaci 3 pierwszych miejsc w finale otrzymują nagrody rzeczowe i pieniężne :



PULA NAGRÓD : 8500 zł

I miejsce 2500 zł + Dwudniowy pobyt w hotelu ,, Litwor ‘’ w Zakopanem

II miejsce 2000 zł

III miejsce 1500 zł


Dodatkowo organizatorzy promują finansowo zwycięzców poszczególnych konkurencji :
Najlepszy Pour Test : 500 zł

Najlepszy Speed Flair : 500 zł

Najlepszy Working Flair : 500 zł

Najlepszy Exhibition Flair : 500 zł

Najlepszy Junior : 500 zł
Konkurs podzielony będzie na dwie rundy
Eliminacje – 5 minut max. ( speed + working )
POURING TEST / SPEED FLAIR / WORKING FLAIR
Finał – 6 minut
WORKING FLAIR / EXHIBITION FLAIR
8 najlepszych uczestników wyłonionych z eliminacji.

O udziale w zawodach decyduje zgłoszenie:


Na adres e-mail : biuro@flairacademy.pl

Lub telefonicznie : Bartosz Biedroń + 48 500 207 326



ELIMINACJE ( POURING TEST / SPEED FLAIR / WORKING FLAIR ) :
POURING TEST:











































  • Po wejściu na scenę zawodnik zobligowany jest do wyporcjowania dwóch wylosowanych wcześniej miar barowych ( 1 cl, 2 cl , 3 cl , 4 cl , 5cl , 6 cl , ) dwiema rękami jednocześnie.

Każdy przelany lub nie dolany mililitr to 1 punkt karny.

Przyjmuje się tolerancje błędu + – 10 %

SPEED FLAIR:



  • Zawodnik przygotowuje dwa drinki w jak najszybszym czasie z zachowaniem wszystkich obowiązujących standardów barowych.

DRINKI – SPEED :


DRINK NR 1 :

- Absinthion Sour :

4 cl Absynt

4 cl Sok z cytryny

3 cl Syrop cukrowy

SHAKE


Old fashioned glass

lód kostkowy

serwetka

Dekoracja – cząstka cytryny


DRINK NR 2 :
- Temptation :

3 cl Wódka Akademicka

2 cl Tiburon Granat

1 cl Tiburon Kokos

2 cl Sok z cytryny

Top up – Sprite


SHAKE

Long drink glass

lód kostkowy

serwetka

mieszadełko

rurka


Dekoracja – cząstka limonki


WORKING FLAIR:



  • Podczas pokazu zawodnik musi przygotować trzeci cocktail- techniką Working Flair

( butelki napełnione płynem ½ pojemności ).

DRINK : WORKING FLAIR :


Carambola Wild
4 cl Rum Rebelion

2 cl Carambola

2 cl Tiburon Mango

2 cl Sok z cytryny

top up Sok Ananasowy
SHAKE
lód kostkowy

serwetka

mieszadełko

rurka


Dekoracja – cząstka ananasa



  • Dozwolone jest używanie własnego sprzętu barmańskiego

  • Sprzęt powinien być odstawiony w początkowe miejsce

  • Cały sprzęt sprawdzany będzie przed i po starcie zawodnika.

  • Nalewaki do ELIMINACJI zapewnione będą przez organizatora

  • .

  • Barmani mogą użyć własną muzykę (CD)

  • Suma punktów zdobytych w eliminacjach wyłania 6 finalistów.

  • Punkty z eliminacji sumują się z punktami zdobytymi w finale i są częścią wyników końcowych.

  • Zakaz używania pirotechniki, otwartego ognia, iluzji, suchego lodu, gotowych mixów i zatykania nalewaków


Zawodnicy będą oceniani według następujących kryteriów:


SPEED :
Każdy uczestnik posiada 100 punktów przed startem. Czas użyty na przygotowanie pierwszych 2 koktajli jest przeliczany na punkty: jedna sekunda = jeden punkt karny. Jeżeli barman zyskał punkty karne, są one potrącane od całkowitej liczby punktów.
Punkty karne podczas SPEED


  • Standardy barmańskie

    • Szkło

    • Receptura

    • Metoda mieszania

    • Dekoracja

    • Serwetka

    • Rurka i mieszadełko (o ile są w recepturach)

Pominięcie którejś pozycji = 5 punktów karnych (dotyczy każdego z koktajli)


  • Upadek 3 ptk.



  • Rozlanie 3 ptk.



  • Pękniecie 10 ptk.


Punkty z techniki SPEED dodawane są do punktów zdobytych przy kreowaniu koktajlu w stylu WORKING. Wyniki są sumą wszystkich punktów zdobytych podczas przygotowania 3 koktajli.


WORKING:
Za przygotowanie koktajlu w stylu flair można zdobyć maksymalnie 140 punktów (wszystkie noty max + brak upadków i rozlań)

Umiejętności Flair 40 punktów
Różnorodność i Oryginalność 40 punktów
Charyzma i błyskotliwość 20 punktów
Rytmika 20 punktów
Uporządkowanie baru 10



Punkty Karne:

Upadek: 3 punkty za każdy upadek potracone od końcowego wyniku.

Rozlania: 3 punkty za każde rozlanie potracone od końcowego wyniku.

Rozbicie: 10 punkty za każde rozbicie


Punkty Bonusowe:

5 punkty za brak upadków.

5 punkty za brak rozlań
FINAŁ – WORKING FLAIR / EXIBITION FLAIR – 6 minut


  • Pokaz trwa maksymalnie 6 minut. Każda sekunda powyżej 6 minuty to punkty karne – 1sekunda = 1punkt karny. Od 7 minuty następuje wyłączenie muzyki oraz świateł.

  • Podczas pokazu zawodnik musi przygotować dwa cocktaile:

Pierwszy drink - techniką working flair ( butelka ½ pojemności ) :


Carambola Wild
4 cl Rum Rebelion

2 cl Carambola

2 cl Tiburon Mango

2 cl Sok z cytryny


Top up – Sok Ananasowy

serwetka

mieszadełko

rurka


Dekoracja – cząstka ananasa


  • Drugi z drinków – cocktail własnej kompozycji ( minimum - 3 cl Carambola )


  • Punkty z eliminacji sumują się z punktami zdobytymi w finale.

  • Dozwolone jest używanie własnego sprzętu barmańskiego

  • Sprzęt powinien być odstawiony w początkowe miejsce

  • Cały sprzęt sprawdzany będzie przed i po starcie zawodnika.

  • Barmani mogą użyć własną muzykę (CD)

  • Suma punktów zdobytych w eliminacjach wyłania 6 finalistów.

  • Punkty z eliminacji sumują się z punktami zdobytymi w finale i są częścią wyników końcowych.

  • Zakaz używania pirotechniki, otwartego ognia, iluzji, suchego lodu, gotowych mixów i zatykania nalewaków

  • NIE MOŻNA UŻYWAC PUSTYCH BUTELEK.

  • Organizator dostarcza puste butelki sponsora do użytku zawodników.

Można używać własne butelki, bez nalepek i tłoczeń o pojemności 0,7l

  • Koktajl obowiązkowy przygotowywany będzie na nalewkach organizatora.

Zawodnicy będą oceniani według następujących kryteriów:
W rundzie finałowej można zdobyć maksymalnie 220 punktów (wszystkie noty max + brak upadków i rozlań + dodatkowa nota od sędziów degustacyjnych za koktajl własnej kompozycji)
Standardy barmańskie 30 punktów.

Umiejętności Working Flair 40 punktów

Umiejętności Exhibition Flair 40 punktów.

Różnorodność i Oryginalność 30 punktów.

Charyzma i błyskotliwość 30 punktów.

Rytmika 25 punktów.

Punkty Karne:

Upadek: 3 punkty

Rozlania: 3 punkty

Rozbicie: 10 punktów



Punkty Bonusowe:

5 punkty za brak upadków

5 punkty za brak rozlań
Dodatkowa nota od sędziów degustacyjnych.

Przygotowanie własnego koktajlu - 15 punktów

Pod uwagę brany jest wygląd, smak i aromat drinka.

Suma punktów z eliminacji i finału sumuje się dając notę łączną zawodnika.

BAR SETUP – ELIMINACJE :




BAR SETUP FINAŁ :




Organizator zapewnia :



ALKOHOLE :

Wódka akademicka

Absynt

Tiburon Mango, coconut 20%, Pomegranate, Carambola



Śliwowica Podbeskidzka 50%

Rum Rebellion Dark i White

Original Danzinger Goldwasser

Stroh'80


Likiery dream:

- Blue Curacao

- Amaretto

- Coffe Dream

- Kiwi dream

- Creme de bananes

- Pisang dream

- Cherry dream

- Creme de menthe

- Creme de casis

- Orange Curacao

- Creme de cacao

- Lemon dream

- Triple sec

- peach dream

- Cachaca 51

- Tequila Aztec Silver




SOFTY

COCA COLA

SPRITE
TONIC
WODA GAZOWANA

WODA NIEGAZOWANA


SOKI:
POMARAŃCZOWY
GRAPEFRUITOWY
JABŁKOWY
CZARNA PORZECZKA

ANANASOWY



BANANOWY


HARMONOGRAM ZAWODOW
12.00 Rejestracja uczestników

12.30 Odprawa techniczna

13.00 Start zawodów - eliminacje

18.00 Koniec eliminacji

19.30 Początek finału

21.30 Ogłoszenie wyników




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna