Załącznik
do Uchwały Nr 451/2009
Zarządu Spółki TVP S.A.
z dnia 14 lipca 2009 r.
regulamin organizacyjny przedsiębiorstwa spółki telewizja polska spółka akcyjna
ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
TELEWIZJA POLSKA Spółka Akcyjna, zwana w dalszym ciągu „TVP S.A” lub „Spółką” działa na podstawie:
-
ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2531 z późn. zmianami), zwanej dalej „ustawą o radiofonii i telewizji”,
-
ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zmianami), zwanego dalej „Kodeksem spółek handlowych”,
-
Statutu Spółki TVP S.A., którego tekst jednolity stanowi załącznik do Uchwały Nr 82/V/2007 Rady Nadzorczej TVP S.A. z dnia 3 kwietnia 2007 r. zwanego dalej „Statutem Spółki”,
-
innych aktów prawnych obowiązujących w TVP S.A.
§ 2
Organy Spółki, zakres ich działania i kompetencje określa Statut Spółki.
§ 3
-
Sprawy Spółki prowadzi i reprezentuje ją Zarząd, któremu przewodniczy Prezes Zarządu.
-
Zarząd prowadzi sprawy Spółki przy pomocy dyrektorów jednostek organizacyjnych.
§ 4
Tworzenie, przekształcenie i likwidacja jednostek organizacyjnych następują w trybie zmiany niniejszego regulaminu.
§ 5
W skład przedsiębiorstwa TVP S.A. wchodzą:
-
Zakład Główny,
-
Oddziały Terenowe.
§ 6
1. Zakład Główny tworzą:
-
Program 1,
-
Program 2,
-
Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla odbiorców za granicą,
-
Agencja Informacji,
-
Biuro Zarządzania Programem i Marketingiem,
-
Biuro Zarządu i Spraw Korporacyjnych,
-
Biuro Strategii i Rozwoju,
-
Biuro Finansów,
-
Biuro Kadr, Szkoleń i Spraw Socjalnych,
-
Biuro Technologii, Inwestycji i Zakupów,
-
Biuro Prawne,
-
Biuro Audytu i Kontroli Wewnętrznej,
-
Biuro Polityki Bezpieczeństwa,
-
Ośrodek Mediów Interaktywnych,
-
Ośrodek Dokumentacji i Zbiorów Programowych,
-
Agencja Produkcji Telewizyjnej,
-
Agencja Filmowa,
-
Biuro Reklamy,
-
Biuro Współpracy Międzynarodowej i Handlu,
-
Ośrodek Informatyki i Telekomunikacji,
-
Ośrodek Administracji,
-
Ośrodek Emisji.
-
Oddziały Terenowe w:
-
Białymstoku,
-
Bydgoszczy,
-
Gorzowie Wielkopolskim,
-
Gdańsku,
-
Katowicach,
-
Kielcach,
-
Krakowie,
-
Lublinie,
-
Łodzi,
-
Opolu,
-
Olsztynie,
-
Poznaniu,
-
Rzeszowie,
-
Szczecinie,
-
Warszawie,
-
Wrocławiu.
-
Oddziały, Programy, Agencje, Biura, Ośrodki, Centrum, o których mowa w ust. 1 i 2 są jednostkami organizacyjnymi w rozumieniu niniejszego regulaminu.
-
Oddziały, Programy, Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla odbiorców za granicą, Agencja Informacji oraz Ośrodek Mediów Interaktywnych są redakcjami
w rozumieniu art. 7 ust. 2 pkt. 8 Ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. z 1984 r. Nr 5 poz. 24 z późn. zmianami).
-
W skład jednostek organizacyjnych, w zależności od potrzeb programowych, zakresu działania, charakteru zadań oraz wielkości zatrudnienia, mogą wchodzić:
-
zakłady, działy, zespoły, sekretariaty i redakcje - jako pierwszy stopień struktury organizacyjnej,
-
wydziały i pracownie - jako drugi stopień struktury organizacyjnej,
-
sekcje - jako trzeci stopień struktury organizacyjnej.
-
Struktury wewnętrzne oraz szczegółowe zadania jednostek organizacyjnych określają wewnętrzne regulaminy tych jednostek, opracowane przez ich dyrektorów i na wniosek nadzorującego jednostkę Członka Zarządu, zatwierdzone przez Zarząd. Każda zmiana wewnętrznego regulaminu jednostki organizacyjnej wymaga zatwierdzenia przez Zarząd.
ROZDZIAŁ II
§ 7
1. Do kompetencji Zarządu należy prowadzenie spraw Spółki z wyjątkiem spraw zastrzeżonych w przepisach Kodeksu Spółek Handlowych, ustawy o radiofonii i telewizji albo Statutu Spółki do kompetencji Walnego Zgromadzenia lub Rady Nadzorczej.
2. Prowadzenie spraw Spółki przez Zarząd obejmuje w szczególności:
-
prowadzenie stałego nadzoru nad działalnością przedsiębiorstwa Spółki,
-
wytyczanie strategicznych kierunków rozwoju Spółki,
-
określanie wieloletniej polityki programowej, finansowej, inwestycyjnej i kadrowej,
-
zatwierdzanie dokumentów i opracowań, które przeznaczone są dla pozostałych organów Spółki oraz instytucji zewnętrznych, pełniących funkcje kontrolne wobec Spółki, w tym rocznego sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z działalności Spółki,
-
zatwierdzanie rocznych planów ekonomiczno-finansowych i kontrola ich realizacji,
-
zatwierdzanie ramowych układów programów,
-
zatwierdzanie rocznych i innych okresowych sprawozdań (ustalonych w odrębnym trybie) z działalności jednostek organizacyjnych Spółki,
-
dokonywanie podziału scentralizowanych przychodów jednostek organizacyjnych,
-
zapewnienie wykonania, ustalonych w odrębnym trybie zadań nadzoru nad realizacją zadań ogólno-obronnych i obrony cywilnej, ochrony informacji niejawnych oraz w zakresie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w Spółce.
-
Do kompetencji Prezesa Zarządu należy nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy na stanowiskach dyrektora jednostki organizacyjnej oraz zastępcy dyrektora jednostki organizacyjnej z zastrzeżeniem § 21 ust. 4 pkt 7 i 8 Statutu Spółki.
§ 8
-
Zarząd zarządza Spółką podejmując uchwały oraz przyjmując zapisy do protokołu.
-
W sprawach bieżącego zarządu Spółką Prezes Zarządu wydaje pisma okólne i zarządzenia, a poszczególni członkowie Zarządu - pisma okólne.
-
Szczegółowe zasady przygotowywania, wydawania i publikowania wewnętrznych aktów
prawnych określa uchwała Zarządu.
-
Zarząd może tworzyć samodzielne stanowiska pracy „Doradców Zarządu”, podporządkowane merytorycznie Zarządowi lub właściwemu Członkowi Zarządu, a organizacyjnie Dyrektorowi Biura Zarządu i Spraw Korporacyjnych.
5. Zarząd może powierzyć określonym osobom funkcję Pełnomocnika Zarządu do konkretnych spraw, wyposażając je w odpowiednie kompetencje.
§ 9
Uchwała Zarządu określa jednostki organizacyjne nadzorowane bezpośrednio przez poszczególnych Członków Zarządu.
§ 10
-
Zarząd może powoływać kolegia do określonych zagadnień.
-
Powołanie kolegium następuje na wniosek właściwego Członka Zarządu.
-
Uchwała Zarządu w sprawie powołania kolegium określa jego skład oraz zakres zadań.
-
W jednostkach organizacyjnych mogą działać wewnętrzne kolegia jako organy opiniodawczo - doradcze dyrektorów jednostek, powoływane na wniosek dyrektora, przez Członka Zarządu nadzorującego daną jednostkę. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 11
-
W celu rozpatrzenia (opracowania, zaopiniowania) jak również koordynacji i nadzorowania wdrażania konkretnych spraw wynikających z przedmiotu działania przedsiębiorstwa Spółki lub poszczególnych jego jednostek organizacyjnych, Członkowie Zarządu bądź dyrektorzy poszczególnych jednostek organizacyjnych mogą powoływać komisje.
-
Powołanie komisji wymaga jednoczesnego określenia jej składu, zakresu zadań, terminów ich realizacji, zasad i trybu pracy.
§ 12
-
Dyrektor jednostki organizacyjnej kieruje podległą jednostką, odpowiada za prawidłową i terminową realizację zadań określonych w regulaminie oraz zleconych przez Zarząd bądź poszczególnych Członków Zarządu w zakresie nadzorowanych jednostek.
-
Dyrektor jednostki organizacyjnej zorganizowanej w formie redakcji, o której mowa w § 6 ust. 4 niniejszego regulaminu, pełni jednocześnie funkcję redaktora naczelnego w rozumieniu art. 25 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe (Dz. U. z 1984 r. Nr 5 poz. 24 z późn. zmianami).
-
Dyrektor jednostki organizacyjnej odpowiada za merytoryczną i finansową działalność kierowanej jednostki, zapewniając wykonanie zadań zgodnie z przepisami prawa.
-
Dyrektor jednostki organizacyjnej w szczególności:
-
organizuje pracę jednostki organizacyjnej,
-
kontroluje jakość i terminowość wykonywanych zadań,
-
składa Zarządowi i właściwemu Członkowi Zarządu informacje o realizacji nałożonych zadań, informuje o stwierdzonych nieprawidłowościach i występujących problemach oraz przedstawia propozycje ich rozwiązań,
-
wnioskuje oraz uzasadnia merytorycznie opracowanie aktów prawnych Spółki, a także opiniuje przedstawione projekty takich aktów,
-
przygotowuje projekty rocznych planów rzeczowo-finansowych jednostki,
-
gospodaruje przydzielonymi środkami finansowymi w ramach udzielonych przez Zarząd pełnomocnictw z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego paragrafu,
-
nadzoruje i na bieżąco kontroluje przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących wydatkowania środków,
-
przedstawia wnioski o obsadzie personalnej pracowników jednostki organizacyjnej zgodnie z trybem określonym w odrębnych przepisach obowiązujących w Spółce,
-
określa zakresy obowiązków pracowników jednostki i kontroluje ich wykonanie,
-
inicjuje szkolenia i podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników jednostki,
-
sprawuje nadzór nad właściwą organizacją i dyscypliną pracy,
-
nadzoruje przestrzeganie przez podległych pracowników przepisów bhp i p. poż. oraz dotyczących tajemnicy państwowej i służbowej,
-
zapewnia współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi.
-
Dyrektorzy jednostek: Agencji Produkcji Telewizyjnej, Agencji Filmowej, Agencji Informacji, Programów, Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla odbiorców za granicą i Oddziałów Terenowych, po zatwierdzeniu przez Zarząd rocznego planu ekonomiczno-finansowego oraz układu ramowego programów, udzielają producentom wewnętrznym lub kierownikom komórek pierwszego stopnia pełnomocnictw finansowych do dysponowania środkami finansowymi przewidzianymi w kosztorysie audycji.
-
Dyrektor Oddziału Terenowego ponadto:
-
współpracuje z właściwymi instytucjami świadczącymi usługi w zakresie emisji regionalnych programów telewizyjnych,
-
zapewnia utrzymanie w należytym stanie i w gotowości bazy techniczno-produkcyjnej i emisyjnej oddziału,
-
nadzoruje gromadzenie, kwalifikowanie i udostępnianie zbiorów dokumentacji programowej oddziału oraz zapewnia ochronę tych zbiorów.
-
Dyrektor jednostki organizacyjnej kieruje jednostką przy pomocy zastępcy dyrektora (bądź zastępców) oraz kierowników wewnętrznych komórek organizacyjnych.
§ 13
-
Kierownicy komórek organizacyjnych pierwszego stopnia struktury organizacyjnej, w których programuje się stosowny wycinek zadań programowych zgodnie z przyjętym przez Zarząd rocznym planem ekonomiczno-finansowym oraz ramowym układem programów, oraz producenci wewnętrzni w ramach udzielonych pełnomocnictw, samodzielnie gospodarują przyznanymi im w planie środkami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami w Spółce.
-
Pracownicy, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani przedkładać dyrektorowi jednostki okresowe sprawozdania (nie rzadziej niż raz na kwartał) z realizacji zadań programowo
-produkcyjnych oraz z bieżącego i przewidywanego wykonania określonych w planie ekonomicznym wielkości.
-
Pracownicy, o których mowa w ust. 1, są odpowiedzialni za realizację zadań oraz dyscyplinę wydatkowania przydzielonych komórce środków finansowych.
§ 14
-
W celu zapewnienia realizacji zadań Spółki, jednostki organizacyjne zobowiązane są do współpracy między sobą. W przypadku opracowywania, uzgadniania lub opiniowania spraw wchodzących w zakres działania kilku jednostek organizacyjnych - prowadzenie tych spraw należy do jednostki wiodącej, która odpowiada za ich realizację.
-
Jednostka wiodąca jest zobowiązana do uzyskania opinii lub uzgodnień wszystkich jednostek organizacyjnych, w zakres działania których wchodzi tematyka danego zagadnienia.
-
Jednostka wiodąca ma prawo do samodzielnego ustalania obowiązujących w Spółce procedur postępowania, chyba że przepisy prawa lub uchwały Zarządu stanowią inaczej.
-
Zakres działań i kompetencji jednostki wiodącej określa Członek Zarządu sprawujący nadzór nad tą jednostką.
§ 15
Szczegółowe zasady podpisywania, akceptowania oraz zatwierdzania pism i dokumentów, a także zasady ich obiegu określa uchwała Zarządu.
§ 16
1. Dane statystyczne, informacje i inne materiały służbowe mogą być udostępnione na zewnątrz przez dyrektorów właściwych merytorycznie jednostek organizacyjnych, pod warunkiem, że nie naruszają tajemnicy handlowej Spółki lub innych tajemnic ustawowo chronionych, w tym tajemnicy dziennikarskiej i tajemnicy autorskiej.
-
Udostępnianie danych o charakterze poufnym i zastrzeżonym może nastąpić na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631).
-
Udostępnianie gromadzonych i przetwarzanych w Spółce danych osobowych może nastąpić jedynie na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami).
-
Przy realizacji prawa do informacji publicznej należy zwrócić uwagę na okoliczność, że prawo to podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osób fizycznych i tajemnicę przedsiębiorcy (Spółki).
§ 17
-
Spory między jednostkami organizacyjnymi nadzorowanymi przez jednego Członka Zarządu rozstrzyga ten Członek, w innych przypadkach spory między jednostkami rozstrzyga Zarząd.
-
Spory między Członkami Zarządu rozstrzyga Zarząd.
Rozdział iii
RAMOWE Zakresy działania jednostek organizacyjnych
§ 18
PROGRAM 1
Do zakresu działania Programu 1 należy wykonywanie funkcji nadawcy publicznego, a w szczególności:
-
przygotowywanie ramowych, bieżących i wieloletnich planów programowych oraz emisyjnych i związanych z nimi planów ekonomiczno-finansowych,
-
przygotowywanie i organizowanie bieżącej emisji we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi,
-
zamawianie produkcji audycji w systemie produkcji wewnętrznej, w tym w Oddziałach Terenowych,
-
zamawianie produkcji audycji oraz nabywanie praw do audycji i licencji u kontrahentów zewnętrznych,
-
nadzorowanie realizacji zamówionych audycji w zakresie poziomu merytorycznego i artystycznego oraz kosztów produkcji,
-
zlecanie nabycia praw do audycji od podmiotów zewnętrznych za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek organizacyjnych,
-
przygotowywanie i wykonywanie oprawy programu oraz promocja antenowa oferty programowej,
-
programowanie i produkowanie audycji tzw. „szybkiego przebiegu”,
-
sporządzanie dokumentacji programowej i przekazywanie jej do archiwizacji,
-
sporządzanie planów rzeczowo – finansowych, w tym rocznych planów kosztów i wydatków oraz na bieżąco prowadzenie analiz i statystyki ekonomicznej i programowej,
-
monitorowanie stanu realizacji umów w sprawie nabycia praw autorskich i pokrewnych oraz licencji,
-
ustalanie warunków produkcyjnych i realizacyjnych telewizyjnych gatunków fabularnych oraz terminów ich wykonania,
-
utrzymywanie kontaktów z widzami za pośrednictwem listów, telefonów, poczty elektronicznej oraz opracowywanie analiz zawierających oceny i opinie o programie telewizyjnym,
-
prowadzenie rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi i kontrahentami zewnętrznymi,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań z działalności.
§ 19
PROGRAM 2
Do zakresu działania Programu 2 należy wykonywanie funkcji nadawcy publicznego, a w szczególności:
-
przygotowywanie ramowych, bieżących i wieloletnich planów programowych oraz emisyjnych i związanych z nimi planów ekonomiczno-finansowych,
-
przygotowywanie i organizowanie bieżącej emisji we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi,
-
zamawianie produkcji audycji w systemie produkcji wewnętrznej, w tym w Oddziałach Terenowych,
-
nabywanie audycji i licencji u kontrahentów zewnętrznych zgodnie z obowiązującymi w Spółce przepisami,
-
nadzorowanie realizacji zamówionych audycji w zakresie poziomu merytorycznego i artystycznego oraz kosztów produkcji,
-
zlecanie nabycia praw do audycji od podmiotów zewnętrznych za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek organizacyjnych,
-
przygotowywanie i wykonywanie oprawy programu oraz promocja antenowa oferty programowej,
-
programowanie i produkowanie audycji tzw. ”szybkiego przebiegu”,
-
sporządzanie dokumentacji programowej i przekazywanie jej do archiwizacji,
-
sporządzanie planów rzeczowo-finansowych w tym rocznych planów kosztów i wydatków, oraz na bieżąco prowadzenie analiz i statystyki ekonomicznej i programowej,
-
monitorowanie stanu realizacji umów w sprawie nabycia praw autorskich i pokrewnych oraz licencji,
-
ustalanie warunków produkcyjnych i realizacyjnych telewizyjnych gatunków fabularnych oraz terminów ich wykonania,
-
utrzymywanie kontaktów z widzami za pośrednictwem listów, telefonów, poczty elektronicznej oraz opracowywanie analiz zawierających oceny i opinie o programie telewizyjnym,
-
prowadzenie rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi i kontrahentami zewnętrznymi,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań z działalności.
§ 20
CENTRUM PROGRAMÓW WYSPECJALIZOWANYCH
I DLA ODBIORCÓW ZA GRANICĄ
Do zakresu działania Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla odbiorców za granicą należy tworzenie i zestawianie, zgodnie z założeniami programowymi programów wyspecjalizowanych i programów dla odbiorców za granicą, tj: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia, Program Satelitarny TV Polonia, TV Białoruś, TVP HD,
a w szczególności:
-
przygotowywanie ramowych, bieżących i wieloletnich projektów planów programowych oraz emisyjnych i związanych z nimi planów ekonomiczno-finansowych,
-
przygotowywanie i organizowanie bieżącej emisji we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi,
-
zamawianie produkcji audycji w systemie produkcji wewnętrznej,
-
zamawianie produkcji audycji oraz nabywanie praw i licencji do audycji u kontrahentów zewnętrznych,
-
nadzorowanie realizacji zamówionych audycji w zakresie poziomu merytorycznego i artystycznego oraz kosztów produkcji,
-
zlecanie nabycia praw do audycji od podmiotów zewnętrznych za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek organizacyjnych oraz nabywanie praw i licencji do audycji o tematyce sportowej,
-
sprzedaż w imieniu TVP S.A. na rynku krajowym i zagranicznym praw do audycji
o tematyce sportowej wyprodukowanych lub pozyskanych przez Spółkę, w tym również udzielanie licencji na eksploatację tych audycji z uwzględnieniem interesu programowego Spółki,
-
analiza rynku na podstawie badań telemetrii i badań uzupełniających, monitorowanie widowni poszczególnych programów wyspecjalizowanych i dla programów odbiorców za granicą, w uzgodnieniu z Biurem Zarządzania Programem i Marketingiem,
-
utrzymywanie kontaktów z widzami za pośrednictwem listów, telefonów, poczty elektronicznej oraz opracowywanie analiz zawierających oceny i opinie o programie telewizyjnym,
-
przygotowywanie i wykonywanie oprawy programu oraz promocja antenowa oferty programowej,
-
sporządzanie dokumentacji programowej i przekazywanie jej do archiwizacji,
-
sporządzanie planów rzeczowo – finansowych, w tym rocznych planów kosztów i wydatków oraz na bieżąco prowadzenie analiz i statystyki ekonomicznej i programowej,
-
monitorowanie stanu realizacji umów w sprawie nabycia praw autorskich i pokrewnych oraz licencji,
-
prowadzenie rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi Spółki i kontrahentami zewnętrznymi,
-
współpraca z Biurem Zarządzania Programem i Marketingiem w zakresie działania na rzecz wzrostu udziału w widowni i rentowności programów wyspecjalizowanych
i programów dla odbiorców za granicą,
-
współpraca z Biurem Zarządzania Programem i Marketingiem oraz innymi właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki przy przygotowaniu projektu strategii programowej w zakresie programów wyspecjalizowanych i programów dla odbiorców za granicą.
§ 21
AGENCJA INFORMACJI
Do zakresu działania Agencji Informacji należy:
-
produkcja, realizacja oraz przygotowanie do emisji audycji i serwisów informacyjnych lub publicystycznych w tym tzw. „szybkiego przebiegu” (również z uwzględnieniem nowych technik tworzenia i rozpowszechniania programów np. technik cyfrowych, Internetu), a także innych audycji zgodnie z potrzebami Spółki i jej jednostek programowych,
-
programowanie audycji informacyjnych lub publicystycznych w ramach wyznaczonych pasm programowych programów ogólnokrajowych i programu regionalnego w ramach pasm wspólnych (TVP Info),
-
organizacja sieci korespondentów zagranicznych zgodnie z ustaleniami Zarządu Spółki oraz finansowa obsługa zagranicznych placówek korespondenckich Spółki, przy współpracy w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi Spółki,
-
świadczenie usług programowo-produkcyjnych korespondentom zagranicznych stacji telewizyjnych akredytowanym na stałe w Polsce oraz współpraca programowa z kontrahentami zagranicznymi – agencjami, stacjami telewizyjnymi, z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu,
-
współpraca programowa i produkcyjna z Oddziałami Terenowymi Spółki,
-
świadczenie usług kontrahentom zewnętrznym,
-
gromadzenie dokumentacji programowej, archiwizowanie i udostępnianie materiałów informacyjnych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Spółki i kontrahentów zewnętrznych,
-
dokonywanie rozliczeń za świadczone usługi z jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa Spółki i kontrahentami zewnętrznymi,
-
opracowywanie i realizacja serwisów informacyjnych w mediach interaktywnych oraz programowanie i zarządzanie treścią programową serwisów informacyjnych przeznaczoną do publikacji w mediach interaktywnych.
§ 22
BIURO ZARZĄDZANIA PROGRAMEM I MARKETINGIEM
Do zakresu działania Biura należy działanie na rzecz podnoszenia udziałów w widowni oraz rentowności jednostek programowych Spółki, ze szczególnym uwzględnieniem Programu 1 i Programu 2 oraz programu regionalnego w ramach pasm wspólnych (TVP Info), a w szczególności:
-
przygotowanie projektów strategii programowej i marketingowej Spółki, we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki,
-
nadzór nad realizacją strategii programowej oraz realizacja strategii marketingowej,
-
tworzenie optymalnego programowego i marketingowego pozycjonowania strategicznego megamarki TVP, marek antenowych i programowych z punktu widzenia realizacji misji TVP na potrzeby jednostek programowych Spółki,
-
opracowanie założeń do rocznych programowych układów ramowych na podstawie zatwierdzonej przez Zarząd TVP S.A. strategii programowej, we współpracy z jednostkami programowymi, Oddziałami Terenowymi TVP S.A. i innymi właściwymi jednostkami organizacyjnymi TVP S.A.,
-
inicjowanie i koordynowanie prac projektowych nad rocznymi i sezonowymi układami ramowymi jednostek programowych oraz pasm wspólnych Oddziałów Terenowych TVP S.A.,
-
analiza i koordynacja projektów rocznych i sezonowych programowych układów ramowych z punktu widzenia zgodności ze strategią programową, strategią marketingową, zobowiązaniami wynikającymi z Ustawy o radiofonii i telewizji oraz ich przedstawianie do zatwierdzenia Zarządowi Spółki,
-
koordynacja i nadzór nad polityką programową TVP S.A., w tym nad wykorzystaniem w jednostkach programowych nabytych licencji i praw do audycji telewizyjnych,
-
monitorowanie realizowanych programowych układów ramowych jednostek programowych TVP S.A. oraz składanie propozycji korekt zgodnie z obowiązującymi w Spółce procedurami,
-
planowanie i koordynacja bieżąca programu TVP S.A. na podstawie informacji przekazywanych przez jednostki programowe,
-
opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących repertuaru TVP S.A. na potrzeby prasy, internetu i telegazety,
-
przygotowywanie bieżącej emisji programu TVP S.A. i nadzór programowy nad jej przebiegiem,
-
monitoring realizacji zobowiązań ustawowych oraz wynikających z wewnętrznych aktów prawnych dotyczących spraw programowych,
-
sporządzanie sprawozdań dotyczących wykonania zadań programowych TVP S.A. oraz opracowań programowych na potrzeby jednostek organizacyjnych Spółki, organizacji i instytucji zewnętrznych,
-
prowadzenie analiz warsztatowych, a w tym ocen programowych i wartościowania audycji ukazujących się na antenie, w kontekście działalności polskich telewizyjnych stacji komercyjnych i stacji zagranicznych,
-
projektowanie i koordynacja antenowej działalności TVP S.A. w sytuacjach nadzwyczajnych i nadzór nad realizacją przyjętych ustaleń,
-
utrzymywanie kontaktów z widzami w celu ugruntowania pozycji TVP S.A. jako nadawcy publicznego,
-
monitorowanie funkcjonalności systemu rejestracji i oceny propozycji audycji telewizyjnych we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi,
-
negocjowanie warunków umów i porozumień z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi oraz gromadzenie, opracowywanie
i przekazywanie do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi dokumentacji dotyczących praw autorskich i pokrewnych,
-
nadzór i koordynowanie działań w zakresie prowadzenia rozliczeń z tytułu praw autorskich i pokrewnych,
-
analiza rynku telewizyjnego na podstawie telemetrii i wszelkich możliwych badań na potrzeby Zarządu oraz jednostek organizacyjnych Spółki, a także nadzór nad metodologią badań telemetrycznych,
-
prowadzenie i analiza ilościowych i jakościowych badań rynku telewizyjnego, w tym koordynowanie prac pod kątem analiz niezbędnych do budowania strategii programowej i marketingowej,
-
tworzenie założeń i koordynacja działań autopromocyjnych i crosspromocyjnych,
-
projektowanie strategii marketingowej dla zasobów TVP, ze szczególnym uwzględnieniem potencjału handlowego i wartości biznesowych,
-
planowanie i nadzór nad realizacją kampanii promocyjnych dotyczących megamarki TVP, marek antenowych i programowych oraz innych wybranych marek,
-
nadzór nad marketingowymi działaniami promocyjnymi i komunikacyjnych prowadzonymi przez jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa Spółki, w tym koordynowanie i realizowanie promocji produkcji telewizyjnej TVP S.A. na rynku zagranicznym,
-
zarządzanie identyfikacją wizualną firmy w celu stworzenia pożądanego wizerunku Spółki w otoczeniu zewnętrznym,
-
inicjowanie, koordynacja i przygotowywanie wspólnych, nowych i innowacyjnych projektów programowych i marketingowych,
-
prowadzenie i obsługa działań marketingowych oraz promocyjnych w zakresie działania i rozwoju Biura Reklamy, a także innych właściwych jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie gospodarki w zakresie upominków promocyjno-reklamowych na potrzeby jednostek organizacyjnych Spółki,
-
prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie public relations dotyczącej kształtowania i promocji wizerunku megamarki TVP, marek antenowych i programowych oraz zasobów TVP przeznaczonych do działalności handlowej,
-
koordynacja działalności charytatywnej, patronackiej i działalności związanej
z kampaniami społecznymi, we współpracy z Biurem Zarządu i Spraw Korporacyjnych
i dyrektorami jednostek programowych,
-
prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie studiów medialnych i krytyki artystycznej oraz w zakresie działalności promocyjnej Spółki,
-
poszukiwanie i formatowanie audycji telewizyjnych oraz prowadzenie prac nad nowymi formatami,
-
opracowywanie i realizacja projektów marketingowych służących promocji międzynarodowej, posiadanych przez TVP zasobów, formatów telewizyjnych
i programów telewizyjnych,
-
monitorowanie pozycji głównych marek telewizyjnych na rynku,
-
organizacja i bieżące nadzorowanie ekspozycji muzealnej TVP S.A.
§ 23
Biuro Zarządu I SPRAW KORPORACYJNYCH
Do zakresu działania Biura Zarządu i Spraw Korporacyjnych należy:
-
obsługa sekretarska Zarządu i jego Członków, Rady Nadzorczej i Rady Programowej,
-
sporządzanie projektów planów pracy i posiedzeń organów Spółki,
-
koordynowanie oraz opiniowanie projektów zmian w działalności przedsiębiorstwa Spółki w zakresie struktury organizacyjnej i systemu zarządzania,
-
opracowywanie projektów i monitorowanie zmian w Regulaminie Organizacyjnym
przedsiębiorstwa Spółki,
-
sporządzanie analiz zleconych przez organy Spółki,
-
koordynowanie organizacyjne pracy Doradców Zarządu,
-
przekazywanie informacji o pracach i decyzjach organów Spółki wszystkim jednostkom organizacyjnym przedsiębiorstwa Spółki,
-
prowadzenie spraw związanych z kontaktami Zarządu z organami władzy i administracji państwowej, samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, gospodarczymi, pozarządowymi, politycznymi, ośrodkami akademickimi i placówkami edukacyjnymi oraz przedstawicielstwami dyplomatycznymi,
-
prowadzenie centralnego rejestru wewnętrznych aktów prawnych,
-
prowadzenie spraw wynikających z realizacji przez Prezesa Zarządu nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi,
-
prowadzenie spraw związanych z kontaktami Zarządu z krajowymi organizacjami medialnymi oraz organizacjami, których TVP S.A. jest członkiem,
-
kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki i jej Zarządu w mediach i otoczeniu zewnętrznym,
-
utrzymywanie bieżących kontaktów z mediami – organizacja spotkań, konferencji prasowych,
-
dostarczenie niezbędnych informacji dla środków opiniotwórczych, prezentujących cele i zamierzenia TVP S.A. jako nadawcy publicznego,
-
dbałość o kształtowanie i realizację public relations wewnętrznego Spółki,
-
kształtowanie i promocja wizerunku firmy wewnątrz Spółki,
-
prowadzenie działań związanych z kształtowaniem kultury korporacyjnej Spółki,
-
obsługa służbowych wyjazdów krajowych i zagranicznych pracowników Spółki,
-
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi, w zakresie zapewnienia sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa Spółki.
§ 24
BIURO STRATEGII I ROZWOJU
Do zakresu działania Biura Strategii i Rozwoju należy:
-
prowadzenie działań w zakresie strategii Spółki, a w szczególności:
-
opracowywanie projektu strategii rozwoju przedsiębiorstwa Spółki, w tym określanie kierunków rozwoju oraz celów strategicznych Spółki, we współpracy z Zarządem Spółki oraz właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki,
-
koordynowanie opracowywania strategii funkcjonalnych w zakresie ich wzajemnej spójności i zgodności ze strategią rozwoju przedsiębiorstwa Spółki oraz opiniowanie innych projektów strategicznych opracowywanych przez jednostki organizacyjne Spółki,
-
sporządzanie zestawień analitycznych i syntetycznych dla organów Spółki
z zakresu planowania strategicznego,
-
przygotowywanie projektów strategicznych w Spółce, w szczególności
w zakresie działalności programowej, produkcyjnej, marketingowej, inwestycyjnej, zarządzania, na podstawie wytycznych Zarządu Spółki oraz prowadzonej przez Biuro działalności analitycznej, we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Spółki,
-
prowadzenie działań z zakresu zarządzania projektami, a w szczególności:
-
przedstawianie do zatwierdzenia Zarządowi Spółki propozycji (listy) projektów strategicznych niezbędnych do realizacji w Spółce,
-
pozyskiwanie i gromadzenie informacji o wszystkich planowanych, realizowanych oraz zakończonych projektach w Spółce oraz monitorowanie wdrażania projektów o znaczeniu strategicznym,
-
sporządzanie dla potrzeb Zarządu Spółki raportów dotyczących stanu realizacji poszczególnych projektów,
-
opracowywanie projektu zasad zarządzania projektami strategicznymi w Spółce,
-
prowadzenie działań z zakresu zarządzania procesami, a w szczególności:
-
opracowywanie projektów metodyki i narzędzi zarządzania procesami oraz ich wdrażanie w Spółce,
-
przygotowywanie i monitorowanie wdrażania zarządzania procesowego
w Spółce,
-
przedstawianie Zarządowi Spółki wniosków usprawniających i wdrożeniowych dotyczących funkcjonowania procesów w poszczególnych sferach funkcjonowania przedsiębiorstwa Spółki,
-
prowadzenie działań z zakresu zarządzania ryzykiem Spółki, a w szczególności:
-
koordynowanie oraz inicjowanie prac z zakresu zarządzania ryzykiem prowadzonych w innych jednostkach Spółki w zakresie ich spójności
i zgodności ze strategią rozwoju przedsiębiorstwa Spółki oraz strategiami funkcjonalnymi,
-
opracowywanie analiz dotyczących ryzyka w działalności Spółki na poziomie strategicznym,
-
prowadzenie działań z zakresu badań i rozwoju Spółki, a w szczególności:
-
prowadzenie prac z zakresu badań i rozwoju z różnych obszarów funkcjonowania Spółki oraz koordynowanie prac prowadzonych w innych jednostkach, dla utrzymywania ich wzajemnej spójności i komplementarności oraz zgodności ze strategią rozwoju przedsiębiorstwa Spółki i strategiami funkcjonalnymi,
-
analiza trendów i kierunków rozwoju na rynku mediów w Polsce i na świecie poprzez gromadzenie i opracowywanie informacji dla Zarządu Spółki, dotyczących potencjalnych konkurentów, ich działalności stanowiącej zagrożenie dla realizacji celów Spółki oraz możliwych do przewidzenia konkurencyjnych strategii rynkowych,
-
przygotowywanie opracowań i prognoz dotyczących perspektyw rozwoju
i potencjalnych zagrożeń dla działalności Spółki,
-
współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizowanych zadań.
§ 25
BIURO FINANSÓW
Do zakresu działania Biura Finansów należy:
-
prowadzenie obsługi z zakresu księgowości i finansów, ewidencji majątkowej Zakładu Głównego i Oddziałów Terenowych oraz nadzór nad przestrzeganiem jednolitych zasad rachunkowości w Spółce, a w szczególności:
-
realizowanie polityki finansowej Spółki, opracowywanie krótko
i długoterminowej projekcji płynności, kontrola gospodarowania środkami pieniężnymi w Spółce,
-
nadzór nad płynnością finansową i zarządzanie środkami pieniężnymi Spółki,
-
realizowanie wewnętrznej kontroli - wstępnej, bieżącej i następczej - związanej z badaniem legalności i prawidłowości dokumentów i czynności dotyczących operacji finansowych, nadzór nad przestrzeganiem przepisów podatkowych,
-
sporządzanie na koniec roku obrotowego sprawozdania finansowego Spółki zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
-
sporządzanie okresowych sprawozdań, deklaracji podatkowych zgodnie z obowiązującymi terminami i przepisami,
-
pozyskiwanie interpretacji przepisów prawa podatkowego i monitorowanie zmian
w obowiązującym stanie prawa podatkowego, mających wpływ na działalność Spółki, sporządzanie w tym zakresie informacji dla Zarządu bądź Członków Zarządu oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych Spółki,
-
prowadzenie działań w zakresie analiz i planowania ekonomicznego w Spółce, a w szczególności:
-
kształtowanie i monitorowanie realizacji polityki ekonomicznej Spółki,
-
opracowywanie rocznych i wieloletnich planów ekonomiczno-finansowych,
-
opracowywanie analiz ekonomicznych dotyczących działalności Spółki oraz ocen efektywności ekonomicznej Spółki i jej poszczególnych jednostek organizacyjnych,
-
określanie zasad regulujących sferę ekonomiki Spółki,
-
analiza przychodów Spółki,
-
współpraca w opracowywaniu systemów płacowych oraz w tworzeniu krótko
i długookresowej polityki zatrudnienia,
-
obsługa ekonomiczno-finansowa Biura Prawnego,
-
nadzór nad pracami służb ekonomicznych w jednostkach organizacyjnych Spółki z wyłączeniem Biura Prawnego,
-
współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Spółki oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizowanych zadań.
|