Spi przedstawia



Pobieranie 109.21 Kb.
Data29.04.2016
Rozmiar109.21 Kb.



SPI




przedstawia



Dirty Dancing 2
reżyseria Guy Ferland




Produkcja: USA

Czas trwania: 86 min.

Premiera: 4 czerwca 2004

www.spi.pl

Obsada


Javier Suarez

DIEGO LUNA

Katey Miller

ROMOLA GARAI

Jeannie Miller

SELA WARD

Bert Miller

JOHN SLATTERY

James Phelps

JONATHAN JACKSON

Eve

JANUARY JONES

Susie Miller

MIKA BOOREM

Carlos Suarez

RENÉ LAVAN

Lola Martinez

MYA HARRISON

Polly

POLLY CUSUMANO

Steph

CHRIS ENGEN

Pan Alonso

TOMMY KAVELIN

Nauczyciel

WILMER CORDERO

Dziadek Suarez

CHARLIE RODRIGUEZ

Trubadur

DONATO POVEDA

Yolanda

MARISOL PADILLA SANCHEZ

Instruktor tańca
PATRICK SWAYZE


Twórcy filmu


Reżyseria

GUY FERLAND

Scenariusz

BOAZ YAKIN

VICTORIA ARCH



Producenci

LAWRENCE BENDER

SARAH GREEN



Producenci wykonawczy


BOB OSHER

MERYL POSTER

JENNIFER BERMAN

AMIR MALIN

RACHEL COHEN


Współproducent

TRISH HOFMANN
Współproducenci

JoANN JANSEN

JULIE KIRKHAM



Zdjęcia

ANTHONY RICHMOND, ASC, BSC

Scenografia
HUGO LUCZYC-WYHOWSKI

Montaż
SCOTT RICHTER
LUIS COLINA

Muzyka
HEITOR PEREIRA

Muzyczny Producent Wykonawczy
BUDD CARR

Choreografia
JoANN JANSEN

Kostiumy
ISIS MUSSENDEN


KRÓTKO O FILMIE

Umiejscowiony na Kubie, będącej u progu rewolucji, Dirty Dancing 2 nawiązuje do filmowego przeboju z 1987 roku. Dirty Dancing 2 opowiada o odkrywaniu przez młodą kobietę miłości, namiętności i niezależności. Toczy się jednak w swoim własnym, innym od pierwszej części, stylu i rytmie. Fabuła filmu oparta jest na przeżyciach koproducentki filmu i słynnej amerykańskiej choreograf JoAnn Jansen, z jej pobytu na Kubie, w czasach młodości. Dirty Dancing 2 przenosi nas w świat pełen jaskrawych barw, wibrujących dźwięków i młodzieńczych emocji. W tworzeniu filmu zaangażowani byli przedstawiciele świata wielkiego ekranu, muzyki i tańca: Jansen - która ostatnio pracowała przy filmie Nadchodzi Polly i Piraci z Karaibów; Lawrence Bender – niezależny producent Pulp Fiction, Buntownik z wyboru; Sarah Green – producentka Frida; Guy Ferland - reżyser; scenarzysta Boaz Yakin Fresh; aktor Diego Luna I twoją matkę też oraz utalentowana, młoda aktorka Romola Garai I Capture the Castle i Vanity Fair. Film ten z pewnością zapewni, tej nowej jak też tej rozkochanej w pierwszej części publiczności, niezapomniane przeżycia.


Hawana, listopad 1958 roku. Osiemnastoletnia Katey Miller (Romola Garai) przeprowadza się wraz z rodziną na Kubę, gdzie ojciec otrzymuje intratną posadę. Katey ma nadzieję zaprzyjaźnić się z pozostałymi amerykańskimi nastolatkami mieszkającymi, tak jak ona, w ekskluzywnym Hotelu Oceana. Poznaje jednak kelnera - młodego Kubańczyka Javiera (Diego Luna), który okazuje się być rewelacyjnym tancerzem. Katey postanawia nauczyć się gorących i przesyconych erotyzmem ruchów tanecznych, które Javier ma we krwi i namawia go do uczestnictwa w prestiżowym konkursie tańca w klubie The Palace. Wkrótce Katey wraz z Javierem odkrywa inną stronę Kuby. Spotykają się w nocnym klubie La Rosa Negra, do którego chodzą wyłącznie miejscowi i gdzie taniec jest gorętszy od temperatury na zewnątrz. Ćwiczą na plaży, aby zestroić swoje ciała w zmysłową harmonię. Rodzi się między nimi namiętność. W dzień konkursu gotowi są zająć miejsce na parkiecie. Hawana stoi u progu rewolucji.
O PRODUKCJI FILMU
Przeniknięty rytmami muzyki afro-kubańskiej i latynoskiej Dirty Dancing 2 opowiada o pierwszej miłości i o sytuacji na Kubie. Film oparty na przeżyciach współproducentki i znanej choreograf JoAnn Jansen, opowiada o doświadczeniach amerykańskiej nastolatki po przeprowadzce ze spokojnego St. Louis do porywającej stolicy Kuby. Reżyser Guy Ferland odtworzył Hawanę jakiej już nie ma. Przedstawił miasto jako miejsce upojnej zmysłowości i niespotykanego czaru, z oślepiającymi barwami, powietrzem pachnącym perfumami i wszechobecnym tańcem i muzyką. Katey Miller (Romola Garai) zakochuje się w kraju, jego kulturze i Javierze Suarez (Diego Luna) - młodym, przystojnym Kubańczyku, który staje się jej przewodnikiem.
Tło i opowieść
Dirty Dancing 2 - podobnie jak pierwsza część, przedsstawia romans i taniec. Film oparty jest na przeżyciach współproducentki i znanej choreograf JoAnn Jansen. W 1958 roku, JoAnn Jansen - nastolatka mieszkającą w St. Louis w stanie Missouri, przeprowadziła się wraz z rodziną do Hawany, gdzie jej ojciec otrzymał intratną posadę. Tak, jak inne amerykańskie rodziny, zamieszkała w luksusowym hotelu, w którym spełniana była każda zachcianka. Ludzie bawili się w ekskluzywnych klubach i kasynach. Dla JoAnn przyjazd na Kubę był szokiem kulturowym. “Byliśmy zwyczajną rodziną” - wspomina Jansen “i nagle zamieszkaliśmy w luksusowym hotelu z pokojówkami i szoferem, który była na każde nasze wezwanie. Oczekiwano od nas, że będziemy częścią wyższej amerykańskiej klasy społecznej, lecz ja zakochałam się w Latynosie, który pokazał mi niesamowity kraj - Kubę”.

Mieszkając w Hawanie odkryła też jedyną w swoim rodzaju kulturę, w której taniec i muzyka są nierozłączne. Jansen tańczyła w balecie, a jej rodzice byli zawodowymi tancerzami baletowymi. Jednak taniec, który odkryła na Kubie, był całkowicie odmienny, od tego którego uczyła się wcześniej. Taniec umożliwiał zwykłym Kubańczykom wyrażanie myśli przy pomocy ciał. “Nigdy wcześniej czegoś takiego nie widziałam” - wspomina Jansen. “W tańcu najważniejsza była wolność ciała i możliwość ekspresji. Odkryłam, że możesz poruszać się tak, jak tylko chcesz, bo to jest częścią twojej osobowości i nikt nie może tobie tego odebrać. Kubańczycy świetnie to rozumieją”.

Przeżycia JoAnn Jansen na Kubie wpłynęły w dużym stopniu na jej życie i zadecydowały o wyborze kariery tancerki. Kiedy po raz pierwszy spotkała tancerza i aktora Lawrence Bender’a, prowadziła w Nowym Jorku własną szkołę tańca. Zaprzyjaźnili się, a po tym jak Bender został producentem takich filmów: Pulp Fiction Quentina Tarantino i Fresh Boaz Yakina, rozpoczęli współpracę. Przez wiele lat pracowali nad filmową ekranizacją młodzieńczych doświadczeń Jansen. Kiedy Bender został zaangażowany do produkcji drugiej części Dirty Dancing ich marzenia się spełniły. “Rozmawiałem z JoAnn i Boaz Yakin i zdałem sobie sprawę, że jej historia była wprost idealna na temat drugiej części Dirty Dancing” - wspomina Bender. “Pomysł zrobienia musicalu był mi bardzo bliski, jako dla tancerza. Zawsze chciałem nakręcić taki film.”

“Uwielbiałem Dirty Dancing. Było w nim coś naprawdę specjalnego,” – mówi. Film z 1987 stał się fenomenem. Ludzie nie widzieli wcześniej takiego sposobu tańca. Lecz tym, co było w tej historii najbardziej interesujące, była Kuba – w znaczeniu kraju postrzeganego jako zakazany owoc. Niewiele osób miało okazję odwiedzić Kubę. Jest to miejsce, którym ludzie fascynują się.”

Unikalny charakter tego opowiadania i jego umiejscowienie były kluczowe w przyciągnięciu uwagi, wielokrotnie nagradzanego reżysera Guy’a Ferland, który pracował wtedy przy serialu telewizyjnym The Shield i uhonorowanym Peabody Award filmie telewizyjnym - Bang, Bang, You’re Dead. “Tym, co było dla mnie interesujące w scenariuszu, było występowanie dwóch, tak różnych postaci, które mimo wszystko znalazły wspólny język. To w dzisiejszych czasach bardzo dobry temat na film” - mówi Ferland. “Tłem Kuby z 1958 roku była głównie muzyka i kultura. Musieliśmy odkryć te elementy widziane oczami naiwnej amerykańskiej dziewczyny. Dirty Dancing 2 jest nie tylko romansem, ale też musicalem i dramatem, opowiadającym o kulturze obcego kraju.”
Obsada
Potrzeba stworzenia dramatycznego „love story” była kluczowa przy decydowaniu o obsadzie. Ferland tak komentuje: “Jedną z rzeczy, która sprawia, że historia ta jest inna od pierwszej części, jest „love story”. Katey i Javier zanim się w sobie zakochają, stają się najlepszymi przyjaciółmi”. Musiałem znaleźć aktorów, którzy mogliby w wiarygodny sposób pokazać to przejście od przyjaźni do miłości. Mieli być romantyczni i bardzo sexy.

Romola Garai - wschodząca gwiazda filmu Nicholas Nickleby i I Capture the Castle, otrzymała rolę Katey Miller. Ferland określił postac Katey jako: “początkowo trochę wyizolowaną i zagubioną w książkach. Miała maniery dziewczyny z dobrego domu i była bardzo inteligentna”.

Romola Garai zauważa, że Katey początkowo nie jest zadowolona z pobytu na Kubie i zajmuje się przede wszystkim nauką. “Katey nie chce być na Kubie. Ma plany dotyczące wykształcenia, cele i ambicje. Jest bardzo poważną osobą, która nie przyjmuje od razu znajdującej się w tym miejscu serdeczności i namiętności”.

Do roli Javiera, Ferland poszukiwał aktora, który byłby w stanie zwrócić uwagę Katey. Jego wybór padł na charyzmatycznego, młodego, meksykańskiego aktora Diego Luna, który wystąpił w filmie Alfonso Cuarón I twoją matkę też. Ferland wyjaśnia, “W przypadku Diego wystarczyło tylko spojrzeć na jego twarz i uśmiech, aby dostrzec jego niefrasobliwą, żartobliwą naturę. Jest typem przyjaciela, jakiego potrzebuje Katey. Chemia pomiędzy nimi rozpoczęła się już od zdjęć próbnych”.

Romans, który rozkwita pomiędzy Katey i Javierem jest ich pierwszym doświadczeniem miłosnym. Mimo, że Javier przejął rolę głowy rodziny, nie wie jak zachować się w nowej dla niego sytuacji. Luna tak go określa: “Javier podejmuje w swoim życiu bardzo ważne decyzje, lecz jest ciągle młodym i niedojrzałym chłopcem. Niewiele wie o miłości”.

Porozumienie pomiędzy Garai i Luna było natychmiastowe. Aktorzy portretowali swoje postacie z różnych środowisk i krajów. Sarah Green - producentka mówi: “Romola pozbyła się swojego angielskiego akcentu i stała się amerykańską, młodą dziewczyną. Diego natomiast przemienił swoje meksykańskie korzenie w kubańskie i mówił po angielsku z kubańskim akcentem. Myślę, że ze względu na konieczność dostosowania się do tych zmian, wnieśli oni prawdziwą świeżość do tego opowiadania, co wzmocniło relacje między tymi tak różnymi ludźmi”.

Przy obsadzeniu ról rodziców Katey, Berta i Jeannie Miller, filmowcy wzięli pod uwagę ich wcześniejsze życie zawodowych tancerzy baletowych, jak też drogi, które przywiodły ich do Hawany. “Aktorzy ci musieli być piękni, pełni gracji i poruszać się jak tancerze. Musieli też wyglądać na ludzi sukcesu” - podsumowuje Ferland.

Green dodaje: “Akcja filmu toczy się w latach 50-tych. W tamtych czasach ludzie bardzo wcześnie zakładali rodziny. Potrzebowaliśmy młodej, atrakcyjnej pary.”

Sela Ward - laureatka Emmy za Once and Again została obsadzona w roli Jeannie Miller. Green mówi: “Sela jest piękna, pełna gracji i ma sylwetkę tancerki. Posiada też prawdziwe ciepło, tak ważne w bojach, które toczy z Katey. Jest wiarygodna, kłócąc się z córką i wierzysz, że kocha ją bezgranicznie. Filmowa Jeannie przerywa swoją taneczną karierę, aby mieć dzieci. Ma mieszane uczucia, widząc córkę na parkiecie, bo to jest coś za czym sama tak bardzo tęskni.”

U boku Ward, zagrał John Slattery - występujący obecnie w K Street. Producentka Sarah Green podziwiała jego grę w uhonorowanym Oskarem filmie Traffi. Uważa go za jednego z najbardziej wszechstronnych aktorów Hollywood. “John jest typem kameleona wcielającego się w kolejne role” - dodaje producentka. “Posiada naturalność, serdeczność, elegancję, prezencję i styl konieczny do tej roli.”

W filmie jest jeszcze jeden godny uwagi tancerz - którym jest Patrick Swayze. Gwiazda pierwszej części Dirty Dancing, odgrywa teraz rolę instruktora tańca. Kiedy widzimy go po raz pierwszy, udziela lekcji pokazowej. W kolejnych ujęciach ćwiczy już z Katey pomagając jej pokonać własne ciało i obawy przed otwarciem się. "Instruktor tańca jest dla Katey mentorem, zarówno na życiowej, jak też emocjonalnej płaszczyźnie. Jest jedyną osobą, do której dziewczyna może się zwrócić, bo nie może powiedzieć rodzicom o udziale w konkursie tańca" - mówi Jansen.

“Obsadzenie w tej roli Patricka Swayze było jak podwójny prezent. Jako instruktor tańca jest całkowicie wiarygodny”. Jansen tak mówi o tańcu z nim: “To było niesamowite. Patrick jest bardzo kreatywny, współpracuje z innymi, ma olbrzymie wyczucie rytmu. Jest uroczym partnerem, cudownym człowiekiem.”


Dirty Dancing
Choreografia w Dirty Dancing 2 odznacza się różnorodnością stylów. Choreograf JoAnn Jansen zaprojektowała kilka różnych miejsc do tańca: Palace, w którym ćwiczą zawodnicy, klub Rosa Negra, w którym wykonuje się najbardziej gorące tańce, kolejny klub, w którym amerykańskie nastolatki tańczą rock 'n' roll oraz ulice Hawany, na których tańczą Kubańczycy w każdym wieku.

Ferland tak określa unikalną w tym filmie choreografię Jansen: “Było tam tak wiele stylów tańca: salsa, merengue, mambo, taniec afro-kubański, balet – wszystko razem wymieszane w nowy, cudowny sposób.”

Katey i Javier są doświadczonymi tancerzami, którzy wnieśli różne style do ich współpracy. Jednak ani Garai ani Luna nie pobierali nigdy profesjonalnych lekcji tańca, więc pierwszym zadaniem choreograf Jansen było nauczenie ich kroków. Przed rozpoczęciem zdjęć aktorzy spędzili 10 tygodni w Puerto Rico, trenując 8 godzin dziennie pod okiem Jansen i czterech innych tancerzy, choreografów. “To było jak powrót do szkoły. Trzeba było wcześnie wstać i pójść do pracy. Mieliśmy lekcje tańców afro-kubańskich, tanga, salsy, pleny i innych” - wspomina Luna. Uczyli się też o historycznych przesłankach, w których tańce powstawały i ewoluowały. “Interesującym było studiowanie tego, jak Afrykanie wpłynęli na taniec na Karaibach. Na przykład, nauczyciel mógł pokazać nam krok, który wyglądał jak flamenco i wyjaśnił, że niewolnicy wymyślili ten krok, aby wyśmiać swoich panów. Kiedy wychodzisz wieczorem i obserwujesz ludzi poruszających się w ten charakterystyczny sposób i znasz historię tańca, to nagle widzisz jak Afrykanie wpłynęli na życie ludzi na Karaibach.”

Każdy dzień rozpoczynał się od godzinnej rozgrzewki, po której następowały lekcje salsy. Na lekcjach tych kładziono nacisk na pracę nóg. Następnie mieliśmy godzinę tańca w parze. Po lunchu rozpoczynała się praca pod okiem choreografa. “Rozpoczęliśmy tworzenie układu tanecznego od łączenia ruchów rąk i nóg. Kiedy tańczysz z partnerem , twoje ręce pracują w innym rytmie niż nogi. Romola i Diego musieli nauczyć się poruszać rękoma do jednego rytmu i nogami do innego. To była bardzo ciężka praca” - powiedziała Jansen.


Scenografia/ Lokalizacja
Nakręcenie Dirty Dancing 2 oznaczało odtworzenie miasta, które w większej części już nie istnieje. Ferland przedstawił Hawanę jako okazałe architektonicznie, piękne miasto. Pod tropikalnym słońcem zgromadzone są budowle w hiszpańskim, mauretańskim, włoskim, greckim i rzymskim stylu. Jak wyjaśnia reżyser - “Hawana przez 400 lat była miastem kolonialnym, będącym pod wpływem innych kultur. Chciałem położyć nacisk na międzynarodowy charakter tego miasta. Kiedy Katey przyjeżdża do Hawany, jest zaskoczona ogromem i romantycznym klimatem tego miasta. Takiej Hawany nie widzimy często we współczesnym kinie.”

Dirty Dancing 2 kręcony był w San Juan, Ponce oraz Puerto Rico. Ulice Puerto Rico były wprost idealne na dubel ulic Hawany. “Kręcąc w Puerto Rico, byliśmy w stanie oddać klimat ulic Hawany” - powiedział scenograf Hugo Luczyc-Wyhowski. Ciasne, brukowe ulice i budynki starej części San Juan w pastelowych kolorach przypominały duplikaty starej Hawany, a plaże na wyspach zapewniły magiczne wprost ujęcia. Największym jednak wyzwaniem było stworzenie fikcyjnego, ekskluzywnego hotelu Palace i Oceana, bo nie było ani jednego budynku w Puerto Rico, któryby się do tego nadawał. Hotel Palace powstał z kilku budynków – schody z jednego, balkony z drugiego. W przypadku hotelu Oceana, który tworzony był na wzór sławnego hawańskiego hotelu Nacional, scenograf wraz ze swoim zespołem, zbudował front budynku, aby stworzyć wygodny apartament dla rodziny Millerów.

Dirty Dancing 2 pokazuje jeszcze inną stronę Hawany - w ekskluzywnych klubach. W przeciwieństwie do obskurnych ulic starej części Hawany, kluby te odznaczają się nowoczesną scenografią zaprojektowaną tak, aby przyciągać bogatych bywalców i biznesmenów przybyłych na Kubę w powojennym okresie.” W latach pięćdziesiątych na Kubie zainwestowano ogromną ilość pieniędzy. Wpływ kultury amerykańskiej i pieniądza miał odzwierciedlenie w wyglądzie powstających w Hawanie budowli. Sceny w klubie kręciliśmy w fabryce Bacardi, podobnej do wielu nowoczesnych budowli na Hawanie” - zauważa scenograf Luczyc-Wyhowski.


Muzyka
Muzyka Dirty Dancing 2 oddaje klimat, różnorodność i witalność muzyki kubańskiej lat 50-tych. W pewnym sensie muzyka ta jest współczesna, ponieważ kubańskie, latynoskie i afro-kubańskie rytmy były inspiracją dla całego muzycznego wachlarza, począwszy od muzyki dance i pop do hip-hopu i rocka. Ścieżka do tego filmu powstała we współpracy z Clive Davis, legendarnym założycielem Arista Records, który opiekował się takimi artystami, jak: Whitney Houston, Aretha Franklin, Carlos Santana i Alicia Keyes.

Przed spotkaniem z Clive Davis, producent Bender wraz z choreograf Jansen i producentem Budd Carr spędził dużo czasu na słuchaniu latynoskich piosenek z różnych stron świata. Po przesłuchaniu, jak określa Bender “tysiąca piosenek,” wybrali najlepsze ich zdaniem kawałki do ścieżki muzycznej do tego filmu.

Bender kontunuuje: “Clive uwielbia muzykę latynoską, a jego wyczucie klimatu muzyki popularnej umożliwiło nam przeniesienie muzyki z lat 50-tych do współczesności. Niezwykle trudne było połączenie tradycyjnej muzyki latynoskiej, takiej jak salsa i meringue, z nowoczesnymi stylami, jak: rap czy pop i współczesnymi artystami.”

Ścieżka dźwiękowa zawiera utwory takich artystów, jak: Mya; Santana; Jazze Pha z udziałem Monici; Orishas z udziałem Heather Headley; Wyclef Jean z udziałem Claudette Ortiz, Shawn Kane, Christina Aquilera czy też Black Eyed Peas.


Myśli końcowe
Od samego początku Ferland wiedział, jak powinien wyglądać Dirty Dancing 2. “Nie chciałem powielać oryginału, bo za bardzo szanuję ten film i jego fanów. Stworzyłem go jako kolejny rozdział” - zauważa.

Tym, co łączy Dirty Dancing 2 z oryginałem, jest wiara w potęgę tańca. Jak dodaje: “Taniec jest rzeczą, która może ciebie zmienić i mieć wpływ na wszystko. Ludzie zakochują się tańcząc, w tańcu też uczą się siebie nawzajem. To jest inna opowieść Dirty Dancing.”



SYLWETKI AKTORÓW
Diego Luna (Javier Suarez)

Diego Luna zaprezentował się amerykańskiej publiczności rolą w przeboju filmowym



I twoją matkę też reżyserii Alfonso Cuarón. Od tego czasu współpracuje z najlepszymi reżyserami i aktorami. W lipcu 2004 roku będziemy go mogli oglądać w The Terminal z Tomem Hanks i Catherine Zeta-Jones reżyserii Stevena Spielberga natomiast we wrześniu wystąpi w niezależnym filmie Criminal z Johnem C. Reilly Wkrótce wystąpi też w kolejnym niezależnym filmie Nicotina, którego premiera miała miejsce na Festiwalu Filmowym w San Sebastian. Ostatnio wystąpił w Open Range, obok występującego tutaj w podwójnej roli reżysera i aktora - Kevina Costnera, Roberta Duvall i Annette Bering jak też Fridzie z Salmą Hayek w reżyserii Julie Taymor.

Swoją profesjonalną karierę aktorską rozpoczynał w wieku siedmiu lat od występów na deskach teatru. W wieku 12 lat zadebiutował w telewizyjnej operze mydlanej El Abuelo Y Yo, która zapewniła mu główne role w kolejnych filmach El Premio Mayor, jak też w serialu El Amor De Mi Vida i La Vida En El Espejo.

Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Before Night Falls w reżyserii Julian Schnabel; Ambar Luisa Estrada; Un Hilito De Sangre Erwina Neumaiera; Un Dulce Olor A Meute Gabriela Retesa (druga nagroda na Festiwalu Filmowym w Hawanie); El Cometa Marisy Sistach; Todo El Poder Fernando Sarinana czy Żołnierze Salaminy Davida Trueba. Wystąpił też w wielu filmach krótkometrażowych włączając uhonorowany Oskarem film Javiera Bourgesa El Ultimo Fin Del Ano.
Romola Garai (Katey Miller)

Romola Garai wystąpiła ostatnio w filmowej adaptacji noweli Dodie Smith I Capture the Castle. Swoją karierę rozpoczynała od występów w londyńskim teatrze. Filmowym debiutem była rola Judy Dench w Ostatniej seksbombie. Potem wystąpiła w serialu telewizyjnym Attachments, Daniel Deronda Georga Eliota, jak też jako Kate Nickleby w filmie Douglasa McGrath’a Nicholas Nickleby. Wkrótce wystąpi w Vanity Fair obok Reese Witherspoon.


Sela Ward (Jeannie Miller)

Będziemy ją mogli wkrótce oglądać w thrillerze science-fiction Pojutrze Rolanda Emmericha z Dennisem Quaid i Jake Gyllenhaal. W jej dorobku są takie filmy jak: 54 z Mikem Myers, Salmą Hayek i Neve Campbell, Ścigany z Harrisonem Fordem i Tommy Le Jones i Obywatele prezydenci z Jackem Lemmon. Ostatnio wystąpiła u boku Billy Campbell w popularnym serialu telewizyjnym Once and Again, który przyniósł jej w roku 2000 nagrodę Emmy w kategorii Najlepsza Aktorka Dramatyczna. To była już druga, po serialu telewizyjnym Sisters, nagroda Emmy. Za udział w The Jessica Savitch Story zebrała bardzo dobre recenzje, Nagrodę Cable Ace, nominację do Screen Actors Guild Award oraz nominację do Emmy. Wystąpiła też między innymi w takich filmach telewizyjnych, jak: The Reef, Double Jeopardy, Killer Rules, The Haunting of Sarah Hardy i Druhny.




John Slattery (Bert Miller)

Mogliśmy go ostatnio oglądać w filmie Mika Newella Uśmiech Mony Lisy,jak też serialu K Street. Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Bad Company Joela Schumachera z Anthony Hopkinsem, Traffic Stevena Soderbergh’a, Sam The Man, Egzekutor, Uśpieni i City Hall. Wystąpił w takich serialach telewizyjnych, jak: Will & Grace, Judging Amy, Sex w wielkim mieście, Ed. Na Broadway’u debiutował obok Nathana Lane w „Neil Simon - wybuchy śmiechu na 23 piętrze”. Do jego pozostałych teatralnych wystąpień możemy zaliczyć Betrayal Harolda Pintera, The Extra Man Richarda Greenburg’a, Night and Her Stars oraz Three Days of Rain.



Jonathan Jackson (James Phelps)

Wystąpił ostatnio w Źródło młodości z Sissy Spacek, Williamem Hurt i Benem Kingsley i Bezsenności z Al Pacino, Robinem Williams i Hilary Swank. Swoją karierę aktorską rozpoczął w wieku 11 lat od udziału w reklamach telewizyjnych. Role w Lucky Spencer i General Hospital przyniosły mu trzy nagrody Emmy (1995, 1998 i 1999) jak też trzy dodatkowe nominacje do tej nagrody (1996, 1997, 2000). Otrzymał dwie Soap Opera Digest Awards (1995 i 1999) i cztery Hollywood Reporter Youngster Awards (1995, 1997, 1998 i 1999). Krytycy pochlebnie ocenili jego występ w Głębi oceanu z Michelle Pfeiffer i Treat Williams. Wystąpił w takich niezależnych filmach jak: True Rights, The Smiling Suicide Club czy Tajemnica z Treat Williams i Lindą Hamilton. Do jego telewizyjnych wystąpień możemy zaliczyć: Trapped in a Purple Haze i The Legend of The Ruby Silver czy Więzień korporacji Zenda.


January Jones (Eve)

Wystąpiła ostatnio w American Wedding kończącym trylogię American Pie oraz przeboju Dwóch gniewnych ludzi z Adamem Sandlerem i Jackiem Nicholsonem. Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć Włamanie na śniadanie z Billy Bob Thornton, Brucem Willisem i Cate Blanchett w reżyserii Barry Levinson jak też Wszystko na wierzchu Stevena Soderbergha.


Mika Boorem (Susie Miller)

Wystąpi wkrótce w Sleepover z Alexa Vega i Jeffem Karlin, obecnie pracuje nad niezależnym filmem Smile z Sean Astin, Beau Bridges, Linda Hamilton i Cheri Oteri. Ostatnio wystąpiła w Blue Crush i Krainie wiecznego szczęścia Scotta Hicka z Anthony Hopkinsem. Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć między innymi Chłopaki mojego życia, W sieci pająka, Patriota, Things You Can Tell Just By Looking At Her i Wielki Joe. Filmowym debiutem była rola w Małym Indianinie w boku James Cromwell, potem wystąpiła w Jack Frost z Michaelem Keaton. Była dwukrotnie nominowana do Young Star Awards.


René Lavan (Carlos Suarez)

Występował w telenowelach “Morelia,” “Enamorada” i “Maria Belen” jak też w Bitter Sugar reżyserii Leona Ichaso (Pinero). Amerykańskiej publiczności zaprezentował się rolą Javiera w “One Life to Live.” Ostatnio wystąpił w wystawianej w Los Angeles sztuce “Latinologues” a wkrótce zagra w El Nominado


Mya Harrison (Lola Martinez)

To jedna z najbardziej utalentowanych artystek muzyki pop, piosenkarka, tancerka, aktorka. Ostatnio wystąpiła w Oskarowym musicalu Chicago. Jej piosenki wykorzystywane były przy wielu filmach. Zaprezentowała się w singlu “Lady Marmalade,” w którym wystąpiła też Pink, Christina Aguilera i Lil’Kim. Piosenka z nagrodzonego Oskarem Moulin Rouge zdobyła w 2002 roku nagrodę Grammy w kategorii Best Pop Performance by a Duo or Group i nagrodę MTV w kategorii Najlepszy Teledysk Roku. Pierwszy album wydała w wieku 18 lat. Zawierał trzy takie przeboje jak “It’s All About Me,” “Movin’ On” i “My First Night With You.” Jej druga płyta Fear of Flying zawierała takie hity jak “Case of the Ex,” “The Best of Me” i “Free.” W roku 2003 wydała kolejną trzecią już płytę Moodring, z takim przebojem jak “My Love Is Like … Wo.”



SYLWETKI TWÓRCÓW FILMU
Guy Ferland (Reżyser)

Guy Ferland zdobył ostatnio nagrodę Emmy w kategorii Najlepszy Reżyser Programów dziecięcych za film Bang Bang, You’re Dead z Tomem Cavanaugh i Benem Foster. Film zdobył też trzy dodatkowe nagrody Emmy, włączając Outstanding Children’s Special i prestiżową George Peabody Award. Otrzymał też nagrodę DGA w kategorii Najlepszy Reżyser Programów dla dzieci.

Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć Jak kłamać w Ameryce z Kevinem Bacon, Calistą Flockhart, After The Storm nagrodzonym na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Niezależnych i Filmów Video w Nowym Yorku i Festiwalu Filmowym w Angelciti w Los Angeles w kategorii Najlepszy Film Fabularny, Our Guys z Ally Sheedy, Eric Stoltz i Heather Matarazzo, jak też epizody w serialu “The Shield.”
Boaz Yakin (Autor scenariusza)

Boaz Yakin jest nagradzanym scenarzystą/reżyserem pracującym na własny rachunek jak też dla większości studiów filmowych w Hollywood. Jego reżyserskim debiutem filmowym był Fresh z 1994 roku, do którego napisał też scenariusz, który został nagrodzony na Festiwalu Filmowym w Sundance i okrzyknięty jednym z najlepszych filmów roku. Kolejnym filmem, w którym wystąpił w roli scenarzysty/reżysera był Jubilerka z Renée Zellweger. Do pozostałych reżyserskich osiągnięć możemy zaliczyć komedię Dziewczyny z wyższych sfer i dramat Tytani z Denzelem Washington, natomiast scenariusz napisał do The Rookie, w reżyserii i z udziałem Clinta Eastwooda oraz do The Punisher.


Victoria Arch (Autor scenariusza)

Victoria Arch zdobyła w roku 1993 Motion Picture Academy's Nicholl Screenwriting Award za oryginalny scenariusz do filmu A Terrible Beauty. Napisała scenariusz i wyreżyserowała krótkometrażowy film Miriam Cornsweig's Farewell Performance, którego premiera miała miejsce w roku 2002 na kanale telewizyjnym The Sundance. Obecnie pracuje nad scenariuszami The Tainted Desert dla potrzeb Focus Films i Puss N' Boots dla Henson Pictures.


Lawrence Bender (Producent)

Filmy Lawrenca Bendera były dziewiętnaście razy nominowane do Oskara w tym dwa w kategorii Najlepszy Film. Ostatnią nominację otrzymał w roku 1998 za film Buntownik z wyboru, który w sumie zebrał dziewięć nominacji i Oskara w kategorii Najlepszy Scenariusz Oryginalny i Najlepsza Drugoplanowa Rola Męska. Film zdobył też cztery nominacje do Złotych Globów i jedną nagrodę w kategorii Najlepszy Scenariusz. Za ten sam film nominowany był do Nagrody Stowarzyszenia Producentów Filmowych, Złotej Satelity jak też uhonorowany Vision Award. Ostatnio nominowany był do Oskara za film Quentina Tarantino Pulp Fiction, za który po raz kolejny nominowany był do Nagrody Stowarzyszenia Producentów Filmowych. Oprócz siedmiu nominacji do Oskara, włączając tę za Najlepszy Scenariusz, Pulp Fiction nominowany był do nagrody BAFTA w kategorii Najlepszy Film jak też Independent Spirit Award w kategorii Najlepszy Film, zdobył też Złotą Palmę na Festiwalu Filmowy w Cannes w roku 1993.



Pulp Fiction był drugim, po Wściekłych psach, filmem, przy którym współpracował z Quentin’em Tarantino. Film Wściekłe psy nominowany był do Independent Spirit Award w kategorii Debiut Filmowy. Bender wyprodukował też Cztery pokoje w reżyserii Quentina Tarantino, Roberta Rodrigueza, Alexa Rockwella i Allison Anders; był producentem wykonawczym Od zmierzchu do świtu w reżyserii Roberta Rodrigueza. W roku 1998 wyprodukował Jackie Brown Quentina Tarantino. Był jedynym producentem, którego dwa filmy: Buntownik z wyboru i Jackie Brown jednocześnie zakwalifikowały się na Festiwal Filmowy w Berlinie. Ostatnio współpracował z Tarantino przy filmie Kill Bill z Umą Thurman, Davidem Carradine, Lucy Liu i Daryl Hannah. Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Synowie mafii, The Mexican, Anna i król, Jubilerka, Killing Zoe i Fresh. Zakończył produkcję filmu The Great Raid, obecnie pracuje w Meksyku nad Casas de Cartone w reżyserii Luisa Mandoki.

Swoją karierę rozpoczynał jako tancerz i aktor. Występował w Ralph Robertson Ballet Company, po przeprowadzce do Nowego Yorku zdobył stypendium Akademii Tańca Louisa Falco. Po doznanej kontuzji przerzucił się na aktorstwo. W 1985 rozpoczął pracę jako asystent producenta w Amerykańskim Instytucie Filmowym. Trzy lata później debiutował jako producent horroru The Intruder.


Sarah Green (Producent)

Sarah Green wyprodukowała ostatnio nominowany do Oskara film Frida w reżyserii Julie Taymor, Zbuntowana w reżyserii Karyn Kusama, Hollywood atakuje, Kadet Winslow, Hiszpański więzień, American Buffalo (reżyserii Michaela Corrente) i Oleanna.

Dla scenarzysty/reżysera Johna Sayles, wyprodukowała trzy filmy: Tajemnica Roan Inish

(uznany jednym z dziesięciu najlepszych filmów niezależnych 1995 roku); Passion Fish (dwukrotnie nominowanym do Oskara) i Miasto nadziei (zdobywca Grand Prix na Festiwalu Filmowym w Tokio). Wyprodukowała też uhonorowany nagrodą Emmy film “Andre's Mother,” uznany za Najlepszy Film Telewizyjny roku 1990.


Trish Hofmann (Współproducent)

Trish Hofmann pracowała jako współproducent i producent w niezależnych studiach filmowych krajowych i zagranicznych. Do jej dorobku możemy zaliczyć: Brown Sugar, Ucieczka od życia, Szara strefa, Tam gdzie ty, Three Seasons i Heavy. Przez ponad 11 lat współpracowała z tak uznanymi reżyserami jak: Ron Howard, Woody Allen, Barbet Schroeder, Alain Berliner i Jim Mangold.


JoAnn Jansen (Współproducent/Choreograf)

JoAnn Jansen rozpoczynała swoją filmową karierę od opracowywania układów tanecznych do wideoklipów i reklam. Jest członkiem kreatywnego, niezależnego producenta Lawrenca Bendera. Była współproducentem filmu Jubilerka z Renee Zellweger jak też producentem Fresh i Brzemię białego człowieka. Pracowała nad choreografią do takich filmów jak: Shall We Dance z Jennifer Lopez i Richardem Gere, Mrs. Harris z Sir Ben Kingsley i Annette Bering, Piraci z Karaibów z Johnny Depp, Nadchodzi Polly z Benem Stillerem, Dziewczyny z wyższych sfer, The Mexican, Numer stulecia, Tytani, Las Vegas parano, Żona Astronauty, Mężowie i żona, Między piekłem a niebem. Pracowała też przy takich serialach telewizyjnych jak Z archiwum X i Roswell. Dirty Dancing 2 oparty jest na jej przeżyciach z pobytu na Kubie w czasach młodości.


Julie Kirkham (Współproducent)
Julie Kirkham wyprodukowała ostatnio dramat Around the Bend z Michaelem Caine, Josh Lucas i Christopher Walken. Była współproducentem takich filmów jak: Synowie mafii z Barry Pepper i Johnem Malkovich i Anna i król z Jodie Foster i Chow Yun-Fat, oraz producentem wykonawczym filmu That Night i Czarny deszcz.


Anthony Richmond, ASC, BSC (Zdjęcia)

Anthony Richmond pracował ostatnio przy filmach takich jak: Shade, Legalna Blondynka i Siła i honor. Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Drapieżcy, Spacer po księżycu, Indiański biegacz, The Greek Tycoon, Orzeł wylądował, The Man Who Fell To Earth, Gwiezdny pył i Bad Timing: A Sensual Obsession oraz filmy telewizyjne: Bastard out of Carolina, Masaż całego ciała, Jądro ciemności i Rough Riders. Karierę rozpoczynał od stanowiska asystenta przy takich filmach jak: Dr Żywago, Z dala od zgiełku, Pozdrowienia z Rosji, Farenheit 451 i A Funny Thing Happened On The Way To The Forum. Pracował też przy Sympathy For The Devil, Wybierz mnie i Nie oglądaj się teraz, za który otrzymał nagrodę BAFTA.


Hugo Luczyc-Wyhowski (Scenografia)

Hugo Luczyc-Wyhowski rozpoczynał karierę od reżyserowania wideoklipów i reklam telewizyjnych. Jego pierwszym filmem, do którego przygotował scenografię był Moja piękna pralnia Stephena Frears’a, z którym współpracował wcześniej przy Nadstaw uszu, Sammy and Rosie Get Laid i ostatnio Niewidoczni. Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Personal Services Terry Jonesa, Wodny świat Stephena Gyllenhaala, Magia przypadku Philipa Haasa, Szachownica flamandzka Jima McBride, Madeline Daisy von Scherler Mayer i Cousin Bette Desa McAnuff. Ostatnio pracował przy reżyserskim, debiutanckim filmie Gary’ego Oldman’a Nic doustnie, Przekręt Guya Ritchie i Prawdziwe oblicze Charliego Jonathana Demme.



Scott Richter (Montaż)
Scott Richter to czołowy montażysta wideoklipów i reklam związany z przemysłem filmowym. W roku 2002 został przez nominowanego do Oskara reżysera Roba Marshalla i montażystę, zdobywcę Oskara, Martina Walsha zaproszony do współpracy przy nagrodzonym Oskarem filmie Chicago. Obecnie pracuje przy filmie Petera Chelsom’a Shall We Dance z Jennifer Lopez i Richardem Gere. Był wielokrotnie nominowany do nagród muzycznych MTV. Pracował z najlepszymi reżyserami takimi jak: Tim Story, Billie Woodruff, Marcos Siega, David LaChapelle, Dave Meyers i Wayne Isham, jak też przy wideoklipach takich artystów jak: Missy Elliot, Eminem, Sheryl Crow, Shania Twain, Jay-Z, 50 Cent, Mary J. Blige i Creed. Pracował też przy reklamach dla Disney’a, Coca-Coli, Pepsi-Coli, Nokii i No Fear.


Luis Colina (Montaż)

Luis Colina pracował przy montażu filmów fabularnych, telewizyjnych, wideoklipów i reklam. Ostatnio pracował przy reżyserskim, debiutanckim filmie Salmy Hayek The Maldonado Miracle i romantycznej komedii Perfect Opposites Matta Coopera.

Do jego pozostałych filmów możemy zaliczyć: Następny dzień w raju Larry Clarka; Passionada Dana Irelanda, The Velocity of Gary i The Whole Wide World The Last Supper Stacy Title, Let the Devil Wear Black; Skipped Parts Tamry Davis; Overnight Delivery and Viva Las Nowhere Jasona Bloom; Finding Graceland Davida Winklera i Campfire Tales i Panic Matta Coopera. Karierę rozpoczynał od pracy w działach montażowych i dźwiękowych przy takich filmach jak: Amadeusz, Nieznośna lekkość bytu, Ojciec chrzestny III, Stowarzyszenie umarłych poetów i Dzikość serca. W roku 1994 został, według The Hollywood Reporter, uznany za jednego z “najbardziej obiecujących talentów” za prace przy takich filmach jak The Whole Wide World i The Last Supper.
Heitor Pereira (Muzyka)

Heitor Pereira to urodzony w Brazylii gitarzysta/kompozytor, arranżer muzyczny i producent, który spędził 6 lat z zespołem Simply Red. Przed współpracą z Hansem Zimmerem przy Lepiej być nie może, Gladiator, Mission Impossible 2 i Helikopter w ogniu współpracował z takimi artystami jak Elton John, Shania Twain, Willie Nelson i Seal. Napisał oryginalną muzykę do filmu Prawdziwe kobiety są zaokrąglone i “Killer Instinct: From the Files of Agent Candice Delong”, współtworzył też muzykę do Chłopaki mojego życia.


Budd Carr (Muzyczny Producent Wykonawczy)

Budd Carr uważany jest za jedną z najbardziej utalentowanych osób w swojej dziedzinie. Znany z pracy ze zdobywcą Oskara reżyserem Oliverem Stone. Swoje umiejętności wykorzystywał w każdym jego filmie począwszy od Salvadora do JFK, Pluton, The Doors, Urodzeni mordercy oraz Męska gra. W jego dorobku znajdują się filmy największych reżyserów takich jak James Cameron, Michael Mann i Norman Jewison.

Był Konsultantem Muzycznym przy filmie Jamesa Camerona Terminator z 1984 roku. Jako Muzyczny Konsultant Wykonawczy pracował przy takich filmach jak: Siedem lat w Tybecie, Koszmar minionego lata, Wróg u bram a jako Muzyczny Producent Wykonawczy pracował przy: Donnie Brasco, Dzikie żądze, Miłosna samba, Rozgrywka, Bez granic. Jego ostatnimi projektami były: Co za życie w reżyserii Stephena Hereka z Angeliną Jolie i Edem Burns, I'll Be There i Alexander Wielki Olivera Stone'a. 

Isis Mussenden (Kostiumy)

Isis Mussenden rozpoczynała karierę od stanowiska asystentki kostiumologa przy mini-serialu telewizyjnym “Kennedy” i filmach fabularnych Purpurowa róża z Kairu i Krokodyl Dundee. Ostatnio pracowała przy Shrek 2, The Breakup Handbook, Jay i Cichy Bob kontratakuje oraz Shrek. Do jej pozostałych filmów możemy zaliczyć: American Psycho, Żona astronauty, Hi-Life, Dante’s Peak, Biały Aligator, Bodies Rest & Motion, The Waterdance i Powwow Highway. Zakończyła ostatnio produkcję niezależnego filmu Glory Days a wkrótce rozpocznie pracę nad The Lion, the Witch and the Wardrobe.

.

Utwory muzyczne wykorzystane w filmie


“(I’ve Had) The Time Of My Life”

Słowa Frankie Previte, Donald Markowitz i John Denicola

Wydany przez Knockout Music, EMI April Music

o/b/o Donald Jay Music Ltd., R.U. Cyrius Publishing


“Satellite”

Słowa Itaal Shur i Rob Thomas, Muzyka Itaal Shur

Wydany przez U Rule Music/EMI April Music Inc., Itaal Shur Music/Warner-Tamerlane Publishing Corp.

Wykonanie Santana z udziałem Jorege Moreno

Produkcja Lester Mendez dla Living Stereo, Inc.

Dzięki uprzejmości Arista Records, Inc.



“Itchy Twitchy Feeling”


Słowa Jimmy Oliver

Wykonanie Bobby Hendricks

Wydany przez Unart Catalog Inc. I Wild Cat Music

Dzięki uprzejmości Prime Entertainment Group

“Timbason”

Słowa Rodolfo Castillo, Omar Hernandez i Michell Diaz

Wydany przez Universal Musica Unica Publishing i Castillo Music Group


Wykonanie Anthony Carrillo, Justino Sanchez, Pablo Rosario, Israel Cruz, Pedro Bermudez,

Rafael Lopez Diaz, Ernesto Roldan, Charlie Rodriguez

Produkcja Rodolfo Castillo
“Lamento Cubano”

Słowa Eliseo Grenet


Wydany przez Donato Poveda & The Troubadours:

Felix Escobar Ramos, Alfredo Copello, Victor Copello i Eduardo Saborit

Wydany przez Southern Music Publishing Co. Inc.

Produkcja Manny Benito i Donato Poveda


“Can I Walk By”

Słowa P. Alexander, Tamar Braxton, Lee Dixon i Tameka Cottle

Wydany przez Bubba Gee Music/Noontime Tunes/Warner-Tamerlane Publishing Corp., EMI April Music Inc./Miserable Girl Inc., Sly Widit, Tiny Tam Music

Wykonanie Jazze Pha z udziałem Monica

Produkcja Jazze Pha for Futuristic Entertainment, Inc./Noontime Music, Inc.

Jazze Pha dzięki uprzejmości Noontime/Atlantic Recording Corporation


“Do You Wanna Dance”

Słowa i wykonanie Bobby Freeman

Wydany przez Bobby Freeman Music i Clockus Music

Dzięki uprzejmości Rhino Entertainment Company

W przygotowaniu z Warner Strategic Marketing
“High School Confidential”
Słowa Jerry Lee Lewis i Ron Hargrave

Wydany przez Jerry Lee Lewis Music, Penron Music Publications i Red & Jerry’s Music (BMI)


Produkcja Peter Beckett i Budd Carr


Wykonanie Country Club Band

Wokal Jean Manuel Diaz

“Sleigh Ride”

Słowa Leroy Anderson

Wykonanie Los Straitjackets

Wydany przez EMI Mills Music Inc.

Dzięki uprzejmości Ocean Park Music Group i Jonsurfer


“You Send Me”

Słowa Sam Cooke

Wydany przez ABKCO Music, Inc.

Wykonanie Shawn Kane

Produkcja The Underdogs

Dzięki uprzejmości J Records


“Soy El Baile”

Słowa Camara Kambon i Oscar Cartaya

Wydany przez Colorscapes Publishing i Oscartaya Musica

Wykonanie Pedro Martinez z udziałem Yerba Buena

Dodatkowy wokal Cucu Diamantes

Produkcja Camara Kambon


Dzięki uprzejmości Influx Entertainment
“Represent- Hawana Nights”

Słowa Livan Nuñez, Roldan Gonzalez, Nicolas Nocchi, Andres Levin, Joy Askew, Debbie Nova,

N'Dea Davenport i Ismael Miranda

Wydany przez EMI Music Publishing France S.A., Cool Banana Music/EMI April Music Inc., Foggy Music,

Nova Style Music/Music of Windswept, My Dog Luna Music/EMI April Music Inc., Métisse S.A.R.L.

Wykonanie Orishas i Heather Headley

Produkcja Andres Levin dla Fun Machine

Orishas wystąpiła dzięki uprzejmości EMI Music Publishing Spain S.A.

Heather Headley wystąpiła dzięki uprzejmości The RCA Records Label
“El Estuche”

Słowa Hector Buitrago i Andrea Echeverri

Wydany przez Universal Music Columbia S.A.

Wykonanie Aterciopelados

Produkcja Andres Levin dla Fun Machine

Dzięki uprzjmości BMG U.S. Latin

Licencja BMG Special Products, Inc.

“Descarga Negra”


Słowa Lester Mendez

Wykonanie Lester Mendez

Wydany przez EMI Blackwood Music Inc. o/b/o Apollinaire Music

Dzięki uprzejmości 100 Fuegos Productions



“Johnny’s Mambo”

Słowa Michael Lloyd, John D’Andrea i Erich Bulling


Wykonanie Michael Lloyd i Le Disc

Produkcja Michael Lloyd dla Mike Curb Productions

Wydany przez Michael Music, Scoreboard Music i Erich’s Music

Dzięki uprzejmości BMG Strategic Marketing Group Licencja BMG Film & TV Music

“Como Te Gusta”

Słowa Jesus A. Perez and Daniel Indart

Wykonanie Jesus Alejandro "El Niño”

Wydany przez Indart Music

Dzięki uprzejmości LMS Records/Latin Music Specialists

“A Comer”

Słowa Jesus A. Perez

Wykonanie Jesus Alejandro "El Niño"

Wydany przez Indart Music

Dzięki uprzejmości LMS Records/Latin Music Specialists


“Guajira (I Love U 2 Much)

Słowa Descemer Bueno, Alex Mosquera, Andres Levin i Rafael Torres

Wydany przez Blunt Music, Tio Tato Music, Cool Banana Music/EMI April Music Inc., Rafael Torres

Wykonanie Yerba Buena

Produkcja Andres Levin dla Fun Machine

Dzięki uprzejmości Razor & Tie Direct, L.L.C.


"Dance Like This"

Słowa Wyclef Jean, Jerry Duplessis, LaTavia Parker and Omar Alfanno

Wydany przez Sony/ATV Tunes LLC/Huss-Zwingli Publishing, Inc., EMI Blackwood Music, Inc./

Te-Bass Music, Inc, JNR Music Publishing, Lanfranco Music/Samalea Songs/Nelia Music

Wykonanie Wyclef Jean z udziałem Claudette Ortiz

Produkcja Wyclef Jean i Jerry "Wonder" Duplessis

Claudette Ortiz wystąpiła dzięki uprzejmości Booga Basement Records/Interscope Records

Wyclef Jean wystąpił dzięki uprzejmości J Records

Zawiera fragment "Amores Como El Nuestro" słowa Omar Alfanno, wydany przez Lanfranco Music/Samalea Songs/Nelia Music, wykonanie Jerry Rivera dzięki uprzejmości Sony Discos

We współpracy z Sony Music Licensing


“Mi Rico Son del Caribe”

Słowa, arranżacja i prowadzenie Angel “Cucco” Peña

Wydany przez Altamar Music Corp

Wykonanie Julio Daivel Big Band

Produkcja Angel “Cucco” Peña i Manny Benito
“Do You Only Want to Dance”

Słowa Lester Mendez i Sy Smith

Wydany przez EMI Blackwood Music i Sybersong Publishing

Wykonanie Mya

Produkcja Lester Mendez dla Living Stereo, Inc.

Mya wystąpiła dzięki uprzejmości A & M Records/Interscope Records


“Have Yourself A Merry Little Christmas”

Słowa Ralph Blane i Hugh Martin

Wykonanie Lena Horne

Wydany przez EMI Feist Catalog Inc

Dzięki uprzejmości EMI Records licencja EMI Film i Television Music
“Quiereme”

Słowa, aranżacja, prowadzenie Angel “Cucco” Peña

Wydany przez Altamar Music

Wykonanie Julio Daivel Big Band

Produkcja Angel “Cucco” Peña i Manny Benito
“Do You Only Want to Dance” (instrumentalny)

Słowa Lester Mendez i Sy Smith

Wydany przez EMI Blackwood Music i Sybersong Publishing

Wykonanie Julio Daivel Big Band

Aranżacja i prowadzenie Angel “Cucco” Peña

Produkcja Angel "Cucco" Peña i Manny Benito


“El Beso Del Final”

Słowa Franne Golde, Tom Snow i Rudy Perez

Wydany przez Franne Gee Music/Warner-Tamerlane Publishing Corp. i Snow Music

Wykonanie Christina Aguilera

Dzięki uprzejmości The RCA Records Label
"Dirty Dancing"

Słowa Will Adams i George Pajon Jr.

Wydany przez Will. I. Am. Music Inc. i El Cubano Music

Wykonanie Black Eyed Peas

Produkcja will. i. am.

Dzięki uprzejmości A&M Records


“Represent Cuba”

Słowa Livan Nuñez, Roldan Gonzalez, Nicolas Nocchi, Andres Levin, Joy Askew,

Debbie Nova, N'Dea Davenport i Ismael Miranda

Wydany przez EMI Music Publishing France S.A., Cool Banana Music/EMI April Music Inc., Foggy Music, Nova Style Music/Music of Windswept, My Dog Luna Music/EMI April Music Inc., Métisse S.A.R.L.

Wykonanie Orishas z udziałem Heather Headley

Produkcja Andres Levin dla Fun Machine

Orishas wystąpiła dzięki uprzejmości EMI Music Publishing Spain S.A.

Heather Headley wystąpiła dzięki uprzejmości The RCA Records Label





Pobieranie 109.21 Kb.





©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna