Sylabusy z języków obcych 2010/2011
Studia stacjonarne I stopnia
Kierunek: Ekonomia
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 2
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A2 (LEVEL A2) 2
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM B1 (LEVEL B1) 3
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM B2 (LEVEL B2) 4
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 4
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A2 (LEVEL A2) 5
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM B1 (LEVEL B1) 6
JĘZYK FRANCUSKI (FRENCH) – POZIOM A 1 (LEVEL A1) 6
JĘZYK FRANCUSKI (FRENCH) – POZIOM A 2 (LEVEL A2) 7
JĘZYK FRANCUSKI (FRENCH) – POZIOM A 1 (LEVEL A1) 7
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM A2 (LEVEL A2) 8
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 9
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM B1 (LEVEL B1) 9
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 10
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM A2 (LEVEL A2) 11
JĘZYK NIEMIECKI ( GERMAN) / POZIOM B1 (LEVEL B1) 12
JĘZYK ROSYJSKI ( RUSSIAN) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 13
JĘZYK ROSYJSKI ( RUSSIAN) / POZIOM A1 (LEVEL A1) 13
JĘZYK ROSYJSKI ( RUSSIAN) / POZIOM B1 (LEVEL B1) 14
JĘZYK WŁOSKI (ITALIAN)/ POZIOM A 1 (LEVEL A1) 15
JĘZYK WŁOSKI (ITALIAN)/ POZIOM A 1 (LEVEL A1) 15
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A1 (LEVEL A1)
Kierunek / specjalność: Ekonomia / realizowany na kierunku
Forma studiów: studia stacjonarne I stopnia
Wymagania wstępne – zaliczone przedmioty: brak
Charakterystyka zajęć dydaktycznych:
Forma zajęć
|
Liczba godzin
|
Semestr
|
Rok studiów
|
Punkty ECTS
|
ćwiczenia
|
30/30
|
I/II
|
I
|
-/2 lub -/1 1
|
Prowadzący: mgr Tatiana Othaniel, mgr Marta Mędrak
tel. 757538446; budynek i nr pok.: D5
Treści programowe:
Gramatyka:
Odmiana czasowników to be i to have wraz z pytaniami i przeczeniami; wyrażenia there is/are; zaimki osobowe, dzierżawcze, w formie dopełnieniowej, wskazujące, zwrotne; rzeczowniki w liczbie pojedynczej/mnogiej, policzalne/niepoliczalne, dopełniacz saksoński; czasy Present Simple, Present Continuous, Past Simple.
Słownictwo:
Kraje, narodowości, liczebniki główne, porządkowe, podawanie czasu, dat, rodzina, związki rodzinne, zawody, codzienne czynności, dom, mieszkanie, jedzenie, środki transportu.
Metody dydaktyczne: audiowizualna z zastosowaniem następujących technik nauczania:
dialogi prezentacje, symulacje, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, ćwiczenia ze zrozumieniem ze słuchu, czytanie tekstu ze zrozumieniem, różnorodne formy wypowiedzi pisemnych
Założenia i cele przedmiotu:
wiadomości i umiejętności: stosowanie i rozumienie potocznych wyrażeń i prostych wypowiedzi dotyczących sytuacji życia codziennego, porozumiewanie się w sytuacjach rutynowych, wymagających komunikatywnej i bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe, umiejętność reagowania na proste prośby i instrukcje.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Forma zaliczenia pisemna i ustna
Warunki zaliczenia zajęć: ocena pozytywna uzyskana na podstawie wyników testów, innych prac pisemnych oraz aktywności na zajęciach.
Literatura podstawowa:
[1] Foley M., Hall D. (2005), Total English Elementary (Student’s Book+Workbook) Units 1-6, Pearson Education, England.
JĘZYK ANGIELSKI ( ENGLISH) / POZIOM A2 (LEVEL A2)
Kierunek / specjalność: Ekonomia /realizowany na kierunku
Forma studiów: studia stacjonarne I stopnia
Wymagania wstępne – zaliczone przedmioty: odpowiednia do wybranego poziomu znajomość języka
Charakterystyka zajęć dydaktycznych:
Forma zajęć
|
Liczba godzin
|
Semestr
|
Rok studiów
|
Punkty ECTS
|
ćwiczenia
|
30/30
|
I/II
|
I
|
-/2 lub -/1 2
|
Prowadzący: mgr Hanna Baurowicz-Fujak, mgr Tatiana Othaniel, mgr Magdalena Mucowska, mgr Marta Mędrak
tel. 757538446; budynek i nr pok.: D5
Treści programowe:
Gramatyka:
Prezent Simple, Prezent Continuous, Past Simple, Prezent Perfect Simple, konstrukcja „to be goning to”, czasowniki modalne, zdania złożone z which, who, that, konstrukcje czasownikowe typu gerund i infinitive, indirect questions; stopniowanie przymiotnika, konstrukcja „used to”.
Słownictwo:
Opis postaci, dnia codziennego, otoczenia, rodziny, codziennych zakupów, żywności i prostych sposobów jej przyrządzania, etapów w życiu człowieka; podróżowanie, rezerwacja hotelu, biletu lotniczego; muzyka i rozrywka, sport i survival.
Metody dydaktyczne: audiowizualna z zastosowaniem następujących technik nauczania:
dialogi prezentacje, symulacje, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, ćwiczenia ze zrozumieniem ze słuchu, czytanie tekstu ze zrozumieniem, różnorodne formy wypowiedzi pisemnych.
Założenia i cele przedmiotu:
wiadomości i umiejętności: stosowanie i rozumienie wypowiedzi w zakresie tematów związanych z życiem codziennym, opisywanie miejsca zamieszkania, znajomych i współpracowników, posiadanych rzeczy, nawiązania kontaktów i wymiany podstawowych informacji zawodowych, rozumienie prostej korespondencji, wyrażanie pozytywnych i negatywnych opinii.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Forma zaliczenia pisemna i ustna
Warunki zaliczenia zajęć: ocena pozytywna uzyskana na podstawie wyników testów, prac pisemnych oraz aktywności na zajęciach.
Literatura podstawowa:
[1] Acklam A., Crace A. (2005), Total English Pre-Intermediate (Student’s Book+Workbook) Units 1-6, Pearson Education, England.
|