Tabela tematyczna zajęć języka japońskiego



Pobieranie 69.52 Kb.
Data08.05.2016
Rozmiar69.52 Kb.


Tabela tematyczna zajęć języka japońskiego


L.p.

Temat

Liczba godzin

Zakres Treści

Plan wynikowy

1.

Ohayo! Watashi no namae wa Kasia desu. Uczymy się przedstawiać po japońsku. Powitania i pożegnania.

2

Wprowadzenie do języka japońskiego. Ogólna charakterystyka języka. Nauka przedstawiania się w języku japońskim

Uczeń zna pochodzenie i informacje o języku. Umie przedstawić się po japońsku. Zna słownictwo: konnichiwa, hjimemashite, ohayo, jia ne, konbanwa, sayonara, uyasuminasai.

2.

Hiragana to katakana o kakimasu. Uczymy się pisać znaki hiragany i katakany.

1

Nauka japońskiego pisma, dwóch podstawowych alfabetów huragany i katakany.

Uczeń wie, kiedy używa się poszczególnych alfabetów. Przepisuje znaki w odpowiedni sposób.

3.

Watashi wa gakusei desu. Jestem uczniem.

1

Nauka podstawowych zdań w języku japońskim i poznanie nowego słownictwa.

Uczeń potrafi wyrazić zdanie: jestem uczniem. Zna słowa: hon, gakusei, sensei, enpitsu, pen, kokuban, hito, gakkō.

4.

Watashi wa gakusei desu ka? Czy ja jestem uczniem?

1

Nauka tworzenia pytań w języku japońskim oraz odpowiadanie na pytanie.

Uczeń potrafi zadawać pytania np. czy jestem uczniem? Udziela na nie odpowiedzi.

5.

Kore wa hon desu. To jest książka.

1

Nazywanie obiektów w otoczeniu oraz zadawanie pytań o obiekty. Nauka nowego słownictwa.

Uczeń potrafi nazwać przedmioty w najbliższym otoczeniu, zadać pytania o nie i udzielić odpowiedzi. Zna słownictwo: hana, dōa, mado, kyōshitsu.

6.

Kore, are, sore desu ka? To, tamto, czy tamto daleko? Zaimki japońskie

1

Nauka poprawnego użycia zaimków kore, are, sore.

Uczeń rozumie znaczenie zaimków i potrafi je użyć w zdaniu.

7.

Kanji o benkyou shimashou! Nauczmy się kanji. Pismo japońskie.

1

Nauka pisma znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać znakami kanji słowa: ogień, woda, drzewo, złoto, ziemia: 金 土 水 火 木

8.

Ichi, ni, san… uczymy się liczyć po japońsku.

1

Nauka cyfr japońskich od 1 do 10. Nauka pisma cyfr w kanji.

Uczeń potrafi policzyć do 10 i napisać w kanji cyfry od 1 do 10: 一 二 三 四 五 六 七 八 九 十

9.

Watashi wa, anata tachi wa. Odmiana osób i liczba mnoga.

1

Nauka osób i liczby mnogiej w języku japońskim.

Uczeń potrafi wymienić kolejno osoby. Uczeń wie jak tworzy się liczbę mnogą w języku japońskim.

10.

Kono kuruma wa atarashii desu. Ten samochód jest nowy – „i” przymiotniki.

1

Nauka przymiotników w języku japońskim.

Uczeń zna podstawowe przymiotniki i potrafi użyć ich w zdaniu. Zna i rozumie podział przymiotników na „i” przymiotniki i „na” przymiotniki. Zna słownictwo: ōki, atarashii, chisai, furui, ii, hidoi, kawaii, omoshiroi, nagai, oishii, mijikai, hiroi, hosoi.

11.

Are wa yūmei-na gakusei. Tam jest sławny uczeń- „na” przymiotniki.

2

Nauka „na” przymiotników i ich użycie w zdaniu.

Uczeń zna „na” przymiotniki: suki-na, yumei-na, kirei-na, shizuka-na, shinsetsu-na, nigiyaka-na, muda-na, taihen-na.

12.

Aoi wa kirei-na iro desu. Niebieski to piękny kolor. Nazwy kolorów. Liczebniki od 11 do 20.

1

Nauka nazw kolorów w języku japońskim i liczb od 11 do 20.

Uczeń zna podstawowe kolory i używa ich w zdaniu. Umie policzyć do 20.

13.

Ima wa nanji desu ka? Która jest godzina? Podawanie czasu.

1

Nauka zadawania pytań i udzielania odpowiedzi o godzinę.

Uczeń potrafi zapytać o godzinę i udzielić odpowiedzi. Zna słowa: jikan, gogo, gozen, kyō, ashita, kinō.

14.

Watashi no enpitsu wa nagai desu. Mój ołówek jest długi. Partykuły.

1

Nauka partykuł: no, e, ni, de.

Uczeń zna zaimki dzierżawcze i potrafi ich użyć w zdaniu. Zna słownictwo: kaban, hashi, naifu, fōku, machi, mura, kōen, ginkō, eki, eigakan, Nihon, Pōrando.

15.

Kanojo wa me ga ōki desu. Ta dziewczyna ma duże oczy. Opis osób, zwierząt, przedmiotów.

2

Nauka wyrażania posiadania czegoś i opisywania osób, obiektów.

Uczeń potrafi opisać osobę i przedmiot i wyrazić posiadanie przedmiotu. Zna słownictwo: hitai, hōppeta, ashi, te, onaka, me, hana, kuchibiru, atama, kubi.

16.

Kare wa kuroi pantsu o kiite imasu. Ten chłopiec nosi czarne spodnie.

1

Nauka opisywania ubioru osób.

Uczeń potrafi opisać ubiór osoby. Rozróżnia użycie 3 różnych czasowników wyrażających zakładanie ubrań. Zna słownictwo: kaburu, haku, kiru, burausu, t-shiatsu, pantsu, kutsu, jiaketto, duresu, nekkuresu, boshi, chapatsu, kinpatsu.

17.

Kyō wa getsuyōbi desu. Dziś jest poniedziałek. Dni tygodnia i miesiące.

1

Nauka dni tygodnia i miesięcy.

Uczeń potrafi wymienić kolejno dni tygodnia i miesiące w języku japońskim.

18.

Kyō wa rokugatsu ichinichi desu. Dziś jest pierwszy czerwca. Podawanie dat i wieku.

1

Nauka podawania dat i wieku.

Uczeń potrafi podać datę i wyrazić wiek w języku japońskim. Zna słownictwo: gatsu, nichi, sai, hatachi.

19.

Watashi wa gakkō ni ikimasu. Idę do szkoły. Czasowniki.

1

Nauka czasowników i wyrażania zdań czasownikowych.

Uczeń zna podstawowe czasowniki i umie układać zdania z ich użyciem. Zna słownictwo: ima, zasshi, tomodachi, pūru, gohan, taberu, iku, nomu, kaku, kiku, oyogu, benkyō suru, suru, kiru, hanasu, yomu., iru, aru.

20.

Asagohan o tabemasu. Jem śniadanie. Nazwy produktów żywnościowych.

1

Nauka nazw produktów żywnościowych.

Uczeń potrafi opisać posiłek. Zna słownictwo: asagohan, hirugohan, bangohan, pan, raisu, hamu, chiizu, bāta, sūpu, ringo, ninjin, sandoicchi, ōcha, gyūnyu, tonkatsu.

21.

Eigakan ni ikimashita. Pojechałam do kina. Czas przeszły.

1

Tworzenie czasowników w formie przeszłej.

Uczeń tworzy formę przeszłą od czasowników. Tworzy zdania, pytania i przeczenia w czasie przeszłym.

22.

Watashi wa kawaii inu ga imasu.

Mam ślicznego psa. Zwierzęta.



1

Nauka nazw zwierząt.

Uczeń zna słownictwo: inu, neko, zō, hitsuji, ushi, uma, sakana, tori, hāmusuta.

23.

Kinō wa atatakatta desu. Wczoraj było ciepło. Czas przeszły przymiotnika.

1

Nauka wyrażania czasu przeszłego od przymiotnika.

Uczeń potrafi utworzyć formę przeszłą przymiotnika. Zna słownictwo: atatakai, samui, atsui, ame, furu.

24.

Pūru de oyogimashō! Popływajmy w basenie! Wyrażanie propozycji.

1

Nauka wyrażania propozycji i udzielania odpowiedzi na nie.

Uczeń potrafi wyrazić propozycje w języku japońskim, tworzy odpowiednią formę czasownika, aby wyrazić. Zna wyrażenia: Hai, ii desu. Iie, ima wa chotto. Iie, kekkou desu.

25.

Inu ga hoshii desu. Odoritai! Chcę mieć psa. Chcę tańczyć. Wyrażanie chęci posiadania i zrobienia czegoś.

2

Nauka wyrażania dwóch rodzajów chęci.

Uczeń potrafi ułożyć gramatycznie chęć posiadania i zrobienia czegoś. Zna słownictwo: hoshii, odoru.

26.

Sushi o tabete! Zjedz sushi! Tryb rozkazujący.

1

Układanie zdań w trybie rozkazującym.

Uczeń potrafi utworzyć tryb rozkazujący czasownika.

27.

Watashi no kazoku. Moja rodzina.

1

Poznanie nazewnictwa członków rodziny. Podział członków na osoby z „własnej, a cudzej” rodziny.

Uczeń potrafi opisać swoją rodzinę. Rozumie różnicę pomiędzy nazewnictwem członów „własnej, a cudzej” rodziny. Zna słownictwo: haha, chichi, otōsan, okāsan, ani, otōtosan, imōto, imōtosan, otōto, aniisan, ane, onesan, oba, obasan, oji, ojisan.

28.

Kanji: nichi, gatsu, hyaku, sen, man, hito. Kanji: dzień, miesiąc, sto, tysiąc, dziesięć tysięcy.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 日 月 百 千 万

29.

Kanji: hito, onna, otoko, ko, watashi. Kanji: człwoek, kobieta, mężczyzna, dziecko, ja.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 人 男 女 子 私

30.

Kanji: haha, chichi, ani, otōto, , ane, , imōto. Kanji: mama, tata, starszy brat, młodszy brat, starsza siostra, młodsza siostra.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 母 父 兄 姉 弟

31.

Kanji: kawa, yama, hayashi, mori, ta. Kanji: rzeka, góra, lasek, las, pole.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 川 山 林 森 田

32.

Kanji: ame, hana, ishi, ame, Umi. Kanji: niebo, kwiat, kamień, deszcz, morze.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 天 雨 石 花 海

33.

Kanji: atama, te, kuchi, mimi, ashi, me. Kanji: głowa, ręka, usta, ucho, noga, oko.

2

Nauka wybranych znaków kanji.

Uczeń potrafi zapisać kanji: 頭 足 手 口 耳 目

34.

Denshi jishō o tsukaimasu. Używamy słownika elektronicznego.

1

Tłumaczenie japońskiego tekstu za pomocą słownika elektronicznego, wykorzystania Internetu.

Uczeń potrafi samodzielnie znaleźć znaczenie znaków japońskich w słowniku elektronicznym i przetłumaczyć cały tekst z języka japońskiego na polski.







©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna